26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

HISTORIE: Stesk po vrahovi

Není to poprvé, kdy nostalgie ruských občanů způsobí, že jeden z nejhorších diktátorů a masových vrahů je předmětem zbožného uctívání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 25.4.2019 22:48

Re: Stalin zdolal Hitlera a to mělo velký smysl

Taky mi to tak soudružky učitelky ve škole říkaly, když jsem byl ještě pachole. Později jsem ovšem studiem kněh zjistil, že tvrdily hovadinu.

Zkuste si počíst na https://www.valka.cz/13329-Ekonomicka-situace-SSSR-v-prubehu-1941-42-a-spojenecka-pomoc-Lend-Lease-dil-1. Je toho celkem 13 dílů a je tam zde diskutovaná problematika stručně, leč fundovaně pojednána.

J. Jurax 25.4.2019 22:43

Re: Dojemná vodvářkova starost o Rusko.

Ovšem pomoc SSSR byla ve smlouvě podmíněna pomocí Francie. Takže Vaše poznámka o volksrusácích je jako vždy mimo a ukazuje jen hloubku Vaší nevědomosti.

Sovětská pomoc bez Francie v Mnichově nás opravdu přes palubu hodivší a navíc proti ujednání Mnichovské dohody byla pro SSSR nevýhodná politicky - Stalin byl leccos, ale ne hlupák, aby se stal rušitelem míru v Evropě. Navíc byla těžko realizovatelná, neměli jsme společné hranice; Poláci ani Rumuni diplomaticky řečeno vůbec nejevili nadšení nad vstupem Rudé armády na své území. Celkem pochopitelně.

A Britové nás ovšem přes palubu opravdu, ale opravdu hodili. V Mnichově. V dobré víře - mysleli si, že zachraňují mír v Evropě. Jak přímo věštecky řekl tehdy Churchill - Velká Británie mohla zvolit mezi bezectností a válkou. Zvolila bezectnost a bude mít válku.

J. Jurax 25.4.2019 22:03

Re:

Jaký argument lze podle Vás použít k vyvrácení výroku "Ne, to jen ty vnímáš realitu skrz puťkův svěrač"?

Jediný, co mne napadá, že Vy prostě howno víte, protože výrok páně Matouškův, na který reaguje pan Hašek, jemuž Vy odpovídáte jen zde citovanou vulgaritou, je opravdu v nejlepším případě diplomaticky řečeno velice diskutabilní; po mém soudu pak nesprávný.

J. Jurax 25.4.2019 21:57

Re: Stalin zdolal Hitlera a to mělo velký smysl

Ano.

A víte, že USA vypovědělo po Pearl Harboru válku Německo, nikoliv obráceně?

J. Jurax 25.4.2019 21:55

Re: stalin se s hitlerem paktoval

No a třeba byste se zase Vy mohl dovědět, že Vám na prvním stupni základní školy bylo zatajeno, že se "by jste" se nepíše ...

J. Jurax 25.4.2019 21:50

Re: Zajímavé, že jste se nepokusil žádný z těch faktů

Víte, nenavrhl jste žádný historický fakt k vyvrácení či diskuzi - a že je těch faktů nesporně dostatek. Ale musíte vybrat takové, které bych byl ochoten Vám vyvracet, protože fakta z článku vyvracet nebudu ... :-)

Vyplodil jste toliko bezobsažný výkřik vemena, které ví, že je na správné straně, nicméně nechápe, že skutečnost takměř nikdy není jednoduše černobílá.

A jakkoliv bylo rusácké impérium zrůdné, bez něj byste teď byl v nejlepším případě poddaným stejně zrůdného impéria německého, pokud by Vás ovšem uznali rasově způsobilým. To rusácké, jehož jsme byli částí, jste očividně přežil ... To jsou paradoxy, že ... :-)

P. Pavel 25.4.2019 21:31

Re:

Takovou míru sebekritiky bych od vás neočekával. A o argument jste se opět ani nepokusil.

P. Pavel 25.4.2019 21:28

Zajímavé, že jste se nepokusil žádný z těch faktů

vyvrátit. Žvanění bez argumentů je většinou projevem hysterie ... používání smajlíků rovněž.

J. Dobrý 24.4.2019 14:29

Re: Stalin zdolal Hitlera a to mělo velký smysl

Lzete. USA podporovali USA na zaklade "Zakona o pujce a pronajmu" (Lend-Lease Act). Ten by schvalen 11. 3. 1941.

K prepadeni SSSR doslo 22.6.1941

Na konci valky pochazela 1/3 sovetskeho vozoveho parku z USA.

Ano, materialni pomoc neni vsechno, ale nelze je obvinovat z vyckavani jak to dopadne.

J. Pokoutný 24.4.2019 10:55

Re: Vodvářka od iluze po skutečnost

Jestli ono to není tím, že mluvíte o dvou typech diktátorů: zatímco Čingischán sice porážel i jiné mongolské a turkické kmeny v bitvách, poražené přijímal do svého ulusu (státu), a ty "milióny" byli z hlediska Mongolů cizinci (často zrádní). Až komické jsou záznamy v muslimských kronikách, které u různých měst, Mongoly dobytých, popisují stejný vzorec: 1)Město A se vzdalo, došlo k dohodě, 2) Mongolové stanovili daně a odtáhli. 3) Obyvatelé A povraždili (hrdinsky) posádku. Mongolové se vrátili, město vyvraždili. O rok později se město znovu vzbouřilo, bylo vyvražděno. Někdy až 3-5x během desetiletí. Takže mne napadá, koho to tam ti Mongolové napodruhé a napotřetí vraždili? Že by přimigrovavší venkovany? A Stalin pozabíjel zdaleka nejvíce vlastních obyvatel; což v cizině tak nevadilo.

J. Jurax 23.4.2019 23:25

Víte, ani neotřelá přirovnání, ani soudružské/buranské tykání nezakryjí zjevný fakt, že o historii v daném úseku dějin víte vcelku howno.

J. Jurax 23.4.2019 23:21

No jo, no ... též reagujete nějak hystericky ... :-) ... a jak patrno, těch "historických faktů na téma zrůdného rusáckého impéria, které je známo jako sssr" znáte vskutku jen pár.

J. Jurax 23.4.2019 23:18

"Stalin "vyhrál" 2. světovou válku díky americkým dodávkám a britskému válečnému námořnictvu.".

Nuže, mýlíte se. V nejlepším případě byste měl napsat ne "díky", ale "i s pomocí".

Ono o tomhle uvažovali mnozí coby kdyby, ale jednoznačného výsledku se nikdo nedobral. Taky proto, že se do toho pletla politická orientace a politika vůbec.

Při vší úctě k Američanům i Britům a jejich obětem v konvojích do SSSR i zvažování množství, časového rozložení a struktury dodávek se nezdá být pravděpodobné, že by se SSSR bez nich neubránil. Měl by to ovšem mnohem těžší a krvavější.

Zkuste s počíst na https://www.valka.cz/13329-Ekonomicka-situace-SSSR-v-prubehu-1941-42-a-spojenecka-pomoc-Lend-Lease-dil-1. Je toho celkem 13 dílů a je tam zde diskutovaná problematika fundovaně, leč stručně pojednána.

A že se většina Němců za Hitlera stydí, kdežto Stalin je furt ctěn - inu, Stalin vyhrál, Hitler prohrál . Kdyby to bylo obráceně ...

J. Jurax 23.4.2019 22:59

No, o tomhle vedli spory mnozí a fundovanejší. Odhady hovoří o tom, že pokud by se SSSR politicky nezhroutil, bez západní materiální pomocí by se válka na východě dost protáhla s tím, že by se sověti nakonec nemuseli dostat tak hluboko do Evropy. Nicméně hloupá rasová politika Němců odrazovala i ty rasově méněcenné Slovany, kdož sověty nemuseli, od spolupráce s Němci. Markantně se to projevilo na Ukrajině a též v Bělorusku, což Němcům ztěžovalo využití dobytých území a z principu znemožňovalo vystupovat jako osvoboditelé, znemožňovalo vytvoření loutkových státních celků, jež mohly být spojenci v boji proti sovětům a stalinismu. Což Stalinovi vydatně nahrávalo a on toho uměl využít k vybičovaní vlastenectví. Takže SSSR by se nejspíš nezhroutil, i kdyby se Němci dostali daleko za Moskvu.

Na druhé straně kdyby Německo SSSR přece jen udolalo, tak tu máme dodnes tisíciletou říši, protože zbývající spojenci by si nejspíš invazi do Evropy pragmaticky rozmysleli a nějak by se dohodli na novém státu quo. Ono totiž páteř wehrmachtu byla zlomena na východní frontě. Poměr německých divizí nasazených a zničených na východní frontě a na všech frontách ostatních je výmluvný.

V nejlepším případě (pro nás) by se válka o pár let protáhla a byla by pro západní spojence nesrovnatelně krvavější. Němci s hospodářským zázemím na východě mimo dosah letectva a s naftou z Kavkazu a s pozemní armádou nevázanou na východě by byli vážným protivníkem. Možná bychom se dožili i nasazení atomových zbraní proti Německu.

Jenže to je vše spekulativní coby kdyby ...

J. Svoboda 23.4.2019 22:49

Re: Dojemná vodvářkova starost o Rusko.

Mistře myšlenky Hašku, soudíte, že informace o Jaroslavu Pazourkovi z Třemošné nebo manželech Vlčkových z Jeseníka spolu se sledováním politického dění v Albánii nebo Srbsku by mělo pro českého čtenáře větší přínos, než vámi zmiňovaná "galaktická" témata - prezident ČR, předseda vlády ČR a politika našeho nedávného okupanta s tisíci atomových bomb??

J. Svoboda 23.4.2019 22:42

Re: Stalin zdolal Hitlera a to mělo velký smysl

Ano, vnímáno to tak bylo, zejména na ÚV KSČ.

P. Pavel 23.4.2019 22:27

Re: Dojemná vodvářkova starost o Rusko.

Neměl bys čumět do zrcadla, když píšeš komentáře, volksrusáku, každý pak hned vidí co jsi za chudáka.

B. Hamal 23.4.2019 21:52

Re: Stalin zdolal Hitlera a to mělo velký smysl

Tehdy to bylo vnímáno takto: USA kalkulovaly s tím, že se Němci a Rusové navzájem poničí. Pohnuly honem zadkem teprve až bylo zcela jasné, že Rusové Němce převálcují.

V. Liptovský 23.4.2019 21:50

Re: Dojemná vodvářkova starost o Rusko.

Zalez do nory, Glum-Glum... Už si otravný svojim slovníkom. Ako sa hovorí, v riti si bol a hovno si videl...

P. Pavel 23.4.2019 21:47

Re: Stalin zdolal Hitlera a to mělo velký smysl

Ne, to jen ty vnímáš realitu skrz puťkův svěrač.

P. Pavel 23.4.2019 21:46

Re: Zde je opět vidět, jak místní volksrusácká

To je prosté konstatování faktu, kterého jsou si vědomi i na té Karlově Univerzitě. Na tamních lékařských fakultách si na tebe budoucí psychiatři již brousí zuby.

Š. Hašek 23.4.2019 21:44

Re: Stalin zdolal Hitlera a to mělo velký smysl

Matoušku, Matoušku, chlapče neznalý. Kecáte nesmysly.

P. Pavel 23.4.2019 21:42

Re: Dojemná vodvářkova starost o Rusko.

Já jsem, na rozdíl od tebe, navštěvoval školu. Ty jsi místo toho navštěvoval prdeI masového vraha stalina.

Š. Hašek 23.4.2019 21:42

Re: Zde je opět vidět, jak místní volksrusácká

Vás je tady škoda.

Pište přednášky pro Karlovu Universitu Praha.

V. Liptovský 23.4.2019 21:30

Re: Dojemná vodvářkova starost o Rusko.

"Promiň", nevedel som, že si bol pri tom, keď Stalin vraždil masy... Ale podľa Ústavy, mal si to ohlásiť... Inak si spoluvinník.

P. Pavel 23.4.2019 21:20

Re: Dojemná vodvářkova starost o Rusko.

Jediné na co ses ty zeptal, je to, jak se leze do prdeIe masovému vrahu stalinovi.

V. Liptovský 23.4.2019 20:35

Re: Dojemná vodvářkova starost o Rusko.

Aký je rozdiel medzi slovenským a českým analfabetom? Čo do toho zaťahuješ národnosť? Vieš aké je čínske príslovie? Ten, kto sa opýta, vyzerá ako hlupák na päť minút. Ten, kto sa neopýta, ním zostane navždy.

P. Pavel 23.4.2019 20:00

Re: Dojemná vodvářkova starost o Rusko.

Info pro slovenské analfabety - to je takové české přísloví.

P. Pavel 23.4.2019 19:59

stalin se s hitlerem paktoval

Třeba by jste se pak mohl dozvědět něco, co vám bylo na politickém školení zatajeno.

V. Liptovský 23.4.2019 19:58

Re: Dojemná vodvářkova starost o Rusko.

Ó, božská nevinnosť... čapicami...