Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ÚVAHA: Velikonoce netradičně
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Č. Berka 19.4.2019 11:37je zajímavé že v Polsku se Velký pátek neslaví- mají pracovní den |
P. Zinga 19.4.2019 10:55Bylo by to hezké, kdyby tomu tak skutečně bylo. Ale budiž. Pouze: Jidáš nejednal z vlastní vůle, nýbrž hrál roli, která mu byla v té hře o vykoupení určena a tím-jak píše níže pan Vermis, mohlo být lidstvo spaseno. Nechápu smysl vykoupení skrze smrt. A vůbec: z čeho se mělo lidstvo vykoupit? |
J. Sova 19.4.2019 10:53Re: Je mi záhadou Sv. Pavel Jidáše a jeho zradu vůbec nezmiňuje, nezná ji. Přitom v evangeliích je Jidášova zrada silně akcentována. Pavlův list je starší pramen než evangelia i Skutky apoštolů. Za Pavla pověst o Jidášovi tedy ještě neexistovala, jde o legendu, která se objevila až o několik desetiletí později. Pavel ani nezná většinu evangelijních příběhů. |
I. Širůček 19.4.2019 10:03Je mi záhadou proč vlastně musel Jidáš Krista zradit. To ho nikdo z těch, co později volali "ukřižuj", neznal? Takhle to ovšem vypadá, že bychom vlastně měli být Jidášovi vděčni; nebýt jeho zrady, lidstvo by nebylo spaseno. |
J. Sova 19.4.2019 9:24Re: Hezké Je potřeba se posunout na vyšší level a pochopit, že ty příběhy jsou smyšlené. Tady třeba jeden ortodoxní Žid vysvětluje, proč se nemohl odehrát soudní proces s Ježíšem tak, jak je popsaný: http://www.olam.cz/diskuse/klamani.html Proto Židé odmítali přijmout Ježíše za Spasitele a pokládají ho za podvodníka, v evangeliích je velké množství nesrovnalostí a Židé byli přece znalci reálií. Nesplnila se ani proroctví Starého zákona. Napovídat to šlo jen pohanům, což v té době byli Římané, ti ten přehled neměli. Ti ale odmítali být strůjci Ježíšova ukřižování, proto byl příběh upraven tak, že ukřižování si vymohl židovský dav - "Jeho krev ať padne na nás a na naše děti!" |
J. Anděl 19.4.2019 9:16Děkuji, to dává smysl - když někdo odpuštění zatvrzele odmítá, nebude mu odpuštěno :-) |
J. Sova 19.4.2019 9:05Re: Každému odpuštěno nebude Katechismus katolické církve § 1864 k rouhání proti Duchu uvádí: "Milosrdenství Boží nemá hranic; ale kdo úmyslně odmítá přijmout Boží milosrdenství lítostí, odmítá odpuštění svých hříchů a spásu, kterou mu nabízí Duch Svatý. Taková zatvrdlivost může vést k definitivní nekajícnosti a k věčné záhubě." |
J. Anděl 19.4.2019 8:43Re: Každému odpuštěno nebude Na abstraktní úrovni mi to dává tento smysl: syn člověka je atributem konkrétního náboženství - křesťanství, duch je princip života, na náboženství nezávislý (byť jako pojem náboženstvím používaný, ovšem projevuje se každému, i Marťanům jakéhokoliv pozemského náboženství neznalým). |
J. Anděl 19.4.2019 8:34Re: Každému odpuštěno nebude Zajímalo by mě, jak slovo proti duchu svatému vlastně vypadá. |
J. Anděl 19.4.2019 8:32Hezké Některé závěry a formulace nechápu a nikdy jsem nechápal, proti asi taky nejsem křesťan. Nicméně článek se mi líbí a úvaha nad zápornými aktéry ukřižování mě zaujala a přivedla k zamyšlení nad některými mými postoji, zda nejsou trochu pilátovské. Jeho rozhodnutí, zdá se mi, je v principu těžko odlišitelné od Petrova zapření Ježíše. Jiná pokušení - společná pokladna, senzacechtivost, skrývání vraždění za politicky a davu atraktivní ideály - se mi nezdají tak osobně nebezpečné. Piláta jsem měl vždycky tendenci omlouvat. I proto nechci být politikem (neuveď nás v pokušení). A na toto téma je mnoho diskuzí na NP. Každopádně na Velikonoce validní článek. |
J. Sova 19.4.2019 7:57Každému odpuštěno nebude Mt 12,32 I tomu, kdo by řekl slovo proti Synu člověka, bude odpuštěno; ale kdo by řekl slovo proti Duchu svatému, tomu nebude odpuštěno v tomto věku ani v budoucím. |