19.4.2019 | Svátek má Rostislav



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

EVROPA: Konec EU?



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 76, poslední: 29.3. 2019 22:20, přehled diskusí

"společné instituce přestanou být respektovány.":
Autor: J. Kanioková Datum: 25.3.2019 19:55

Jakoby teď respektovány byly... uff

:
Autor: B. Carina Datum: 29.3.2019 22:20

Svým způsobem ano, nemyslím u lidí, myslím u institucí státu. Vidíme to u nás. Legislativa evropské unie je implementována do našeho právního systému s neuvěřitelnou vážností. Splnit a překročit. Viz protikuřácký zákon. Nastane-li v budoucno situace, kdy si dotyční implementátoři napříč členskými státy řeknou: "No jo, zase něco z Evropské unie, tak to tak nějak zašolícháme, ať to vypadá, že to tam je a 'prdíme' na to".

A obdobný přístup k vynucování. "Jó, máme nějaké problémy ohledně realizace evropské legislativy v praxi, ale nestíháme řešit, máme málo lidí, nikoho to nezajímá, možná příště to bude lepší, budem na tom už opravdu makat. Přísaháme na holý pupek." Podobně, jako jinde v zahraničí, ve většině členských států Evropské unie.

To je ten hypotetický budoucí stav, který autor popisuje a kterého se bojí, když evropské instituce ztratí na respektu. Dojde tím jaksi oklikou k žádoucímu omezení vlivu evropské unie na národní státy. A možná bez ztráty květinky. :-)

Nemá chybu II:
Autor: P. Portwyn Datum: 25.3.2019 18:46

"Mohou proti tomu evropští voliči ještě něco dělat"

Celkem logicky kdyby voliči nechtěli volit euroskeptické strany, tak by je nevolili. Proč by tedy voliči měli "něco dělat", aby to dopadlo jinak, než jak chtějí aby to dopadlo?

Fascinující je pohled na euronadšeného ntelektuála jak předpokládá, že lidé jsou z EU odvaření blahem a těch 200 nebo 300 křesel proti přičaruje nějaký zlý čaroděj, anonymní "populisté" nebo všeďábel Putin, a to proti vůli evropských voličů :oD Ani na moment si nepřipustí, že chyba může být na straně EU... a pokud ano, tak jen proto, že integrace je příliš pomalá a direktiv málo! :oD

Nemá chybu I:
Autor: P. Portwyn Datum: 25.3.2019 18:42

"...spíše se Evropa pomalu začne rozpouštět, bruselské úřady obsadí průměrní

lidé a společné instituce přestanou být respektovány. Evropská unie

směřuje ke stejnému vyprázdnění, jaké svého času zažila československá

federace."

Jak již napsal níže pan De Winter, pan Holub se patrně domnívá, že nyní EU vyprázdněná není, že ve vedení sedí lidé nadprůměrní a že společné instituce jsou respektovány. No tak jo, no :oD

Re: Nemá chybu I:
Autor: M. Mikulec Datum: 25.3.2019 18:55

P.Portwyne: Jako za totality:” něco jiného vidím, ale něco jiného slyším.” :-)

To opravdu nemá chybu.

1*:
Autor: J. Kanioková Datum: 25.3.2019 19:56

Co máte proti nacionálním státům?:
Autor: P. Zinga Datum: 25.3.2019 16:45

Nepleťte si nacionalisty s nacionálními socialisty. Zárukou míru je nacionální stát, starající se pouze o své a nevnucující jiným své hodnoty.Naopak, víra, že existuje pouze jeden "světový" lid s jednotnými univerzálními hodnotami, vede k rozporům. Universalistický nárok, podepřený "morální převahou" nutně vede k imperiálním ambicím a proto lze takovéto snahy nazvat imperialistickými. Což je určitě případ EU a NATO.

Re: Co máte proti nacionálním státům?:
Autor: K. Janyška Datum: 25.3.2019 17:54

EU ano, NATO ne. NATO je je naopak obrana civilizovaných národních států... Dzp.

Re: Co máte proti nacionálním státům?:
Autor: M. Mikulec Datum: 25.3.2019 19:02

Správně: pamatujeme, jak to dopadalo, když narodovci po roce 1990 chtěli svůj vlastní stát , a autority, které nic nepochopily, tomu bránily.

Už aby to bylo.:
Autor: Ś. Svobodová Datum: 25.3.2019 15:29

Konec EU TAK JAK JI ZNÁME dává naději na EU jakou byla (EHS) a být by zas mohla. Evropská komise a parlament by měli být služebníkem států a ne jejich šéfem. Místo toho jsou evropané vedeni k superstátu aniž by věděli, co se s nimi děje. Přesně tak, jak si EU představoval jeden z jejích zakladatelů J. Monnet.

Re: Už aby to bylo.:
Autor: M. Prokop Datum: 25.3.2019 16:39

Na tu naději moc nevěřím. Příliš mnoho lidí se na tu dosavadní podobu přilepilo, žije z ní a nepustí se jí.

Re: Už aby to bylo.:
Autor: P. Portwyn Datum: 25.3.2019 18:54

Naprostý souhlas.

Do stále rychlejší federalizace byl investován mimořádný politický kapitál. Obrat provést tak snadno nelze, setrvačnost institucí je obrovská.

Ostatně si nemyslím, že by většina evropských elit tento obrat provést chtěla.

Rojení eurohujerů:
Autor: J. Minarčík Datum: 25.3.2019 14:16

nabírá obrátky,ale nebude jim to nic platné,naopak si sami nase..ou do vlastního hnízda,dodnes jsem nepochopil obrat např. Merkelové-v multikulti.,tvrdila,že je v Evropě nemožný,totéž o federaci a najednou obrat o 180,pak potopa-a žádná snaha se zachránit,Macron-zbytečné komentovat,vymytý až za hrob,našim poskokům se nedivím-no kam jinam mají lézt?,taktéž dostanou na frak,nějaký Holub mě nebude poučovat koho mám volit-to už jsem zažil!

Re: Rojení eurohujerů:
Autor: M. Prokop Datum: 25.3.2019 15:16

Ad Merkel, tam to bylo jednoduché. Dokud stačilo kecat (i o multikulti), kecala.

Když začali připrchlíci proudit, bylo nutno konat, navíc riskovat nějaké ošklivé obrázky. Tak zase jen kecala.

Meciar ani Klaus rozpad Ceskoslovenska nechteli:
Autor: J. Tachovsky Datum: 25.3.2019 13:31

Jenom kdyz uz to neslo dal, tak to udelali civilizovane.

Re: Meciar ani Klaus rozpad Ceskoslovenska nechteli:
Autor: Z. Lapil Datum: 25.3.2019 14:53

Nevím, jestli chtěli či nechtěli, ale vím, že už někdy v říjnu přijala Slovenská národná rada Deklaraci končící slovy: "Touto deklaráciou Slovenská národná rada vyhlasuje zvrchovanosť Slovenskej republiky ako základ suverénneho štátu slovenského národa. Bratislava 17. júl 1992".

Takže to nebyl říjen, jak tu někdo mylně napsal, ale červenec. Více viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Deklarace_Slovensk%C3%A9_n%C3%A1rodn%C3%AD_rady_o_svrchovanosti_Slovensk%C3%A9_republiky

Re: Meciar ani Klaus rozpad Ceskoslovenska nechteli:
Autor: Ś. Svobodová Datum: 25.3.2019 15:09

Souhlasím. Oběma státům to prospělo a vztahy nikdy nebyli lepší.

Re: Meciar ani Klaus rozpad Ceskoslovenska nechteli:
Autor: J. Svoboda Datum: 25.3.2019 15:31

Ano paní. Je možné, že až oba státy dosáhnou toho, co by jim prospělo, může to být cosi, co neprospěje nám, ale může prospět vám. Potom už asi bude fuk, zda napíšete vztahy nebyly, nebo vztahy nebyli.

Re: Meciar ani Klaus rozpad Ceskoslovenska nechteli:
Autor: J. Hejna Datum: 25.3.2019 17:54

To je ale pěkný blábol, pane Svobodo.

Re: Meciar ani Klaus rozpad Ceskoslovenska nechteli:
Autor: J. Svoboda Datum: 25.3.2019 21:01

Jistě, pane Hejno. S tím, že nějaký primitiv nechápe, jsem byl konfrontován už mockrát. Člověk si musí umět poradit.

Re: Meciar ani Klaus rozpad Ceskoslovenska nechteli:
Autor: M. Prokop Datum: 25.3.2019 15:20

Mečiar spíš jo. Protože jeho představa společného státu by byl faktický rozpad.

Další eurohujer mi radí jak volit.:
Autor: M. Zdobinský Datum: 25.3.2019 12:51

Miluji články, kde mi autor radí, koho mám a nemám volit. Zvláště půvabná je věta, že když nebudu volit podle autora,tak "...bruselské úřady obsadí průměrní lidé a společné instituce přestanou být respektovány." Z čeho to pan Holub proboha usoudil? Dnes jsou tam opravdu "nadprůměrní " lidé. Stačí se kouknout na Junckera nebo si vzpomenout na toho nedostudovaného knihovníka z Německa. EU dost velkou část voličů v Evropě nas....., protože dělala politiku prostě blbě. Důsledek je brexit a vzrůstající nechuť k fungování EU v dalších zemích. Nijak tomu netleskám, ale pokud se EU radikálně nezmění, tak to bude postupovat dál až k rozkladu. Po tomhle článku mám opravdu chuť volit někoho úplně jiného než p.Holub.

:
Autor: B. Carina Datum: 25.3.2019 18:08

Věta o tom, že evropské instituce přestanou být respektovány, naznačuje možný způsob omezení vlivu současné podoby Evropské unie. Ke změně nedojde de iure, tedy snižováním pravomocí nad národními státy, ukončováním činností a odjímáním agendy evropsko unijním institucím, ale de facto. Snížením relevantnosti výstupů z Evropské unie pro národní státy. EU tak bude mít fakticky nižší vliv, aniž by došlo k výrazné formální změně. Jadrněji můžeme říci, že Evropské unie vyhnije.

Možné...:
Autor: B. Carina Datum: 25.3.2019 18:09

Věta o tom, že evropské instituce přestanou být respektovány, naznačuje možný způsob omezení vlivu současné podoby Evropské unie. Ke změně nedojde de iure, tedy snižováním pravomocí nad národními státy, ukončováním činností a odjímáním agendy evropsko unijním institucím, ale de facto. Snížením relevantnosti výstupů z Evropské unie pro národní státy. EU tak bude mít fakticky nižší vliv, aniž by došlo k výrazné formální změně. Jadrněji můžeme říci, že Evropské unie vyhnije.

:
Autor: J. Jurax Datum: 25.3.2019 12:42

"Mohou proti tomu evropští voliči ještě něco dělat? Tak zní otázka. Přeloženo do reálií rozpadu Československa, neměli by volit Mečiara ani Klause, kteří očividně dávali přednost silné pozici ve své části federace před zájmy federace samotné"

Ehm ... na otázku zde položenou bych za sebe pravil, že proti tomu by evropští voliči raději neměli dělat nic. Spíš by měli víc dělat pro to ... a ještě bych dodal, že ten doplněk o Klausovi a Mečiarovi je silné manipulativní; koneckonců jak to dnes vypadá, obě části naší byvší federace na rozpadu vydělaly, neboť separatistické tendence Slováků byly velice silné a do budoucna federace zadělávající na velké problémy.

Také:
Autor: K. Salajka Datum: 25.3.2019 10:58

do evropské komise by mohli přijít průměrní lidé místo geniálního Junckera.

:
Autor: J. Jurax Datum: 25.3.2019 12:44

Nejlepší by bylo, kdyby tam už nepřišel nikdo a komise byla pro všeobecnou škodlivost a nepotřebnost zrušena.

Re: Také:
Autor: A. Reček Datum: 25.3.2019 12:49

Juncker volbami ve své funkci končí, jde do důchodu!

Re: Také:
Autor: M. Prokop Datum: 25.3.2019 15:22

Juncker není příčina, ale následek. Takže EUrosoudruzi a EUrosoudružky si navolí nějakého dalšího. To je systém ....

Záměr vybudovat shora Spojené státy evropské:
Autor: I. Schlägel Datum: 25.3.2019 10:36

je systémově chybný od samého počátku. Čím déle bude trvat budování, tím horšího výsledku bude dosaženo. Nevyjímaje toho nejhoršího.