20.5.2019 | Svátek má Zbyšek



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

ESEJ: Jak dále po stávce za klima?



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 115, poslední: 23.3. 2019 17:57, přehled diskusí

Re: Víte, na kněžích všech možných náboženství me nejvíce:
Autor: R. Langer Datum: 21.3.2019 11:06

No však jak říkám, těmhle Zeleným diktátorům jde v první řadě o zredukování lidstva planety na jednu desetinu a pro ten zbytek o nastolení středověku. A lidi jim to jak blbci žerou.

Jejich poslední úspěšný pokus o genocidu jsou antiočkovací kampaně, před tím to bylo DDT se statisíci mrtvými. V tom vraždění jsou skoro tak dobří jako komouši. Pakáž jedna Zelená.

pane Zingo a Lenci:
Autor: M. Šejna Datum: 21.3.2019 9:29

každý ekologický zákon nebo nařízení mají za následek zdražení produktů. S tím já problém vůbec nemám. Ekologické zemědělství je také dražší, než Babišovy velkofarmy.

Podstatou je, zda ta drahá ekologická nařizení a drahé ekologické produkty mají nějaký vliv na zastavení globálního oteplování. Nemají!!!

Už to tady píšu mnoho let, že bojovat proti AGW má smysl jen tehdy, pokud by ten boj měl nějaké meřitelné dopady na globální teploty. Nemá, protože i když bojujeme "statečně" proti CO2, tak tento plyn v atmosfeře neustále přibývá.

Proto nám nezbývá, než se na tuto skutečnost adaptovat a nikoli proti ní bojovat.

Re: pane Zingo a Lenci:
Autor: R. Langer Datum: 21.3.2019 10:40

Babišovy velkofarmy jsou typickým příkladem následků ekologických zákonů, když jsme tak u toho, a tenhle zákon ve světě přinesl pěkně mastné zdražení všech potravin. Ani nemusí ty potraviny být BIO, což je mimochodem úplně stejný nesmysl jako ta řepková "ekologie".

Já s tím tedy mám problémy, a to velké. :-P

Co kdyby se všichni demonstranti za klima:
Autor: J. Nový Datum: 21.3.2019 9:02

zavázali, že nebudou pít sycené limonády, neb je v nich CO2, ve volných chvílích vezmou motyku a půjdou na záhumenek okopávat brambory, neb tím odstraní převážení potravin přes půl světa. Nebudou využívat dopravu a budou chodit pěšky, protože i tramvaj má komín v elektrárně. Přestanou pracovat v nadnárodních korporacích a začnou v místní manufaktuře...že to nejde?

přesně tak, pane Nový:
Autor: M. Šejna Datum: 21.3.2019 9:55

pokud ti zpitomělí studenti vyzývají vládu, aby konala a udělala nejaká rázná opetření pro snižení energetické náročnosti civilizace, pak navrhuji, aby vláda na týden vypnula mobilní sítě, vypla internet, zakázala veškerou dopravu pomocí aut, vlaků apod, nebo vypnula na týden elktřinu.

Tahle týdenní bezenergetická medicína by naši pomatenou mládež vyléčila do konce života.

Re: přesně tak, pane Nový:
Autor: V. Novák Datum: 21.3.2019 10:07

Zkuste si dne https://cs.wikipedia.org/wiki/Hlavn%C3%AD_strana

Re: přesně tak, pane Nový:
Autor: R. Langer Datum: 21.3.2019 10:42

Ano, tady s vámi souhlasím.

Taková "týdenní stávka" elektráren, v rámci snížení emisí CO2. To by byla legrace... :-D

:
Autor: J. Jurax Datum: 21.3.2019 13:15

To je dobrý nápad!

Týden bych to přežil bez problémů, umím ještě číst knihy, netřeba mi tudíž internetu, když je tma tak mohu spát a chodit pěšky je zdravé ...

Autore, přečtěte si tohle a dejt mi vědět, co dál:
Autor: P. Zinga Datum: 21.3.2019 9:00

https://wattsupwiththat.com/2019/03/16/u-s-eu-energy-emissions-now-insignificant-to-global-energy-emissions-growth/

Třetí svět se*e na emise, ten chce mít to, co máme my a nikdo mu v tom nezabrání.

Nehledě na to, že celý boj proti emisím CO2 je humbuk, ale i obrovský byznys.

pane Zingo:
Autor: M. Šejna Datum: 21.3.2019 9:57

tímhle komentářem se u autora článku dobýváte do jeho otevřených dveří.

Přemýšlím, zda jste vůbec autora pochopil. Nejvíc s ním tady totiž polemizujete Vy, i když autor zastává podobná stanoviska, jako Vy.

Re: pane Zingo:
Autor: P. Zinga Datum: 21.3.2019 14:11

Ne, pane Šejno, autor věří, že my s atomem zachráníme svět. Já atomu fandím, ale nikoli, že nemá CO2 emise.Když je možnost se těm dírám v zemi vyhnout.

Jen namátkou pane Wágner ::
Autor: M. Zima Datum: 21.3.2019 8:33

1) V celém Vašem článku nehraje "účinnost" žádnou roli. Alternativní zdroje a perspektivy odháknete příliš tendenčně.

2) Sníte o dalších blocích JETE a JEDU. To je již více než půl století překonaná koncepce. Je nejenom neekologická, ale i neekonomická, je to pouze tunel ČEZácké mafie.

3) Není divu, že studenti demonstrují, když jim zprofanovaní experti přes jádro nabízejí proti nehodě JE balík lepících pásek, stolní hry a pár pilulek. Spíše je s podivem, že demonstrují poklidně.

Re: Jen namátkou pane Wágner ::
Autor: A. Bocek Datum: 21.3.2019 8:51

Tak například, roční koeficient využití instalovaného výkonu větrných elektráren je v České kotlině do 15-ti procent(trochu více do 20 má návětrná strana Krušných hor) fotovoltaické elektrárny mají R kviv=14procent. Poskládat s těmito fluktuanty energetický mix bez jaderných elektráren je sebevražedné.

"sebevražedné":
Autor: M. Zima Datum: 21.3.2019 9:09

je spíš nechat jet ty staré křápy při plném výkonu další desetiletí. A vůbec, nechat Drápovou ve funkci je nebezpečný nonsens.

Re: "sebevražedné":
Autor: R. Langer Datum: 21.3.2019 10:45

Jo, a jaký výkon mají podle tebe nové křápy, ty technický analfabete? :-D

Re: Jen namátkou pane Wágner ::
Autor: P. Rada Datum: 21.3.2019 9:15

Pletete si koeficient využitelnosti instalovaného výkonu s efektivitou. Zároven zřejmě předpokládáte, že je výhodou mít základem energetického systému silný zdroj který ale oproti dynamiky života a tedy spotřeby prakticky nelze regulovat. Náběh a odstav JE je totiž proces zdlouhavý už s fyzikálních příčin taktovaných i dobou rozpadů souvisejících aktinidů. JE takto nelze dokonce přávě ani zcela "vypnout" a tato zbytková energie řádů megawatů generovaná ale v objemu jen kubíků může být dokonce důvodem ke zkáze. nejnovější generace 3+ tento problém sice konstrukcčně eliminují ale i to je důvod jejich enormí konstrukční nákladovosti.

Konkrétně fyzikálně pojatý parametr efektivity těžby energií je proto u nynějších typů neúnosně nízký. EROEI menší jak 5x totiž nestačí ani na zabezpečení civilizační reprodukce. K nárůstu nákladovosti do pozvolným vývojem při respektování dříve přehlížených aspektů spolehlivosti a bezpečnosti. Jaderný reaktor lze i dnes teoreticky postavit několikařádově levněji ale zásadní problém tkví v legislativě chránící lépe celé okolí i v chování celého systému včetně člověka který je potenciálně schopen cokoliv zneužít.

Re: Jen namátkou pane Wágner ::
Autor: A. Bocek Datum: 21.3.2019 9:47

Koeficient využití instalovaného výkonu ,je číslo v procentech poměru skutečně vyrobené elektrické práce v kWh za rok k Pi x 8760hod ( teoretická práce za celý rok). Velikost těhto koeficientů u FVE a VE v Česku mne opravňují označit tyto zdroje za fluktuanty, jejchž diagram dodávky(denní, týdenní, měsíční, roční) vypadají jak ústa přestárlé indiánky. Howgh !

Re: Jen namátkou pane Wágner ::
Autor: R. Langer Datum: 21.3.2019 10:49

Je to lhář a podvodník, nemá cenu mu cokoliv vysvětlovat, on mele jenom naučené mantry zcela bez jakékoliv vazby na okolní realitu. Ale je dobré na to pod jeho příspěvky upozorňovat.

Re: Jen namátkou pane Wágner ::
Autor: R. Langer Datum: 21.3.2019 10:47

Ty neumíš ani trojčlenku, Zelený sedmilháři, tak se tady laskavě neoháněj nějakými tvými nesmyslnými vylhanými čísly. :-P

Re: Jen namátkou pane Wágner ::
Autor: J. Lukavsky Datum: 21.3.2019 15:35

"Elektrinu nepotrebujem, na telku sa možem pozeť aj pri svičkách" - pravila myslím místopředsedkyně strany Zelených, na Slovači. Do kešeně strčila i naší Kačku Biomasu.

Temelín se zaplatil dvakrát, Dukovany několikrát!:
Autor: V. Petr Datum: 21.3.2019 10:42

Pokud by Temelín dostával za elektřinu tolik, kolik se platí fotovoltaickým tunelářům, zaplatil by se za ROK! Ostatně se stačí podívat na fakturu za elektřinu, tam žádný příplatek za atom pochopitelně není, zato se platí za "podporu OZE"!

Když v Německu vybuchla výroba bioplynu, létaly trosky několik set metrů daleko! Výbuchy zemního plynu jsou na denním pořádku, ale pořád se žvaní o nebezpečnosti jádra. Přitom v i "mrtvé zóně" kolem Černobylu se naposledy přemnožili tuším zubři...

Re: Temelín se zaplatil dvakrát, Dukovany několikrát!:
Autor: R. Langer Datum: 21.3.2019 11:12

Zrovna tak je velice veselo, když se třeba roztrhne rotor větrné elektrárny. To je sranda. https://www.youtube.com/watch?v=ZUYuCtr7_Mo

A představte si, v Hirošimě a Nagasaki dokonce vybuchly jaderné bomby, a co byste řekl?

Jo, normálně tam žijou lidi. No věřil byste tomu? :-)

:
Autor: J. Jurax Datum: 21.3.2019 13:38

zImo, Vy se opět projevujete jako intelektuálně nesmělý, ba zakřiknutý.

Ale važte si svého názoru, je sice blbý, leč Váš vlastní, a stejně na lepší zjevně nemáte.

Kdyby studentům došlo, :
Autor: M. Mikulec Datum: 21.3.2019 8:31

že bez CO2 jim ani travička nevyroste, sklaplo by jim. Protestovat proti fotosyntéze je největší pitomost, které jsme se mohli dočkat. Do čeho ten Pánbůh duši dal? ptali by se mí prarodiče.

Re: Kdyby studentům došlo, :
Autor: J. Novák 801 Datum: 21.3.2019 8:42

"... ptali by se mí prarodiče"

Bohužel v tomto případě asi neptali, protože když byli vě věku současných studentů, chtěli poroučet větru a dešti.

Re: Kdyby studentům došlo, :
Autor: P. Zinga Datum: 21.3.2019 9:11

Nechovají se náhodou dnešní telata -svedeni krysaři alarmismu-stejně?

A zcela určitě stejně dopadnou.

Re: Kdyby studentům došlo?:
Autor: P. Rada Datum: 21.3.2019 8:55

Protestovat proti fotosyntéze je opravdu pitomost ale to se neděje!!!

Zato je zjevné, že jsou lidé jako pan Mikulec, kteří si neuvědomují komplexní povahu fotosyntézy a vlivy limitujících prvků rozvoje. Pokud by tací alepon vystrčil nos s klimatizovaného a idealizovaného světa třeba do našich lesů, mohlo by je napadnout, že hromadně schnou z nedostatku vláhy právě za situace prakticky dvojnásobného množství CO2 v ovzduší. Oba faktory mezi sebou však kliatologicky souvisí.

Pokud by si mikulcové dokonce prostudovali údaje o biodiverzitě mohli by zjistit, že ta klesá

Protestovat proti fotosyntéze je opravdu pitomost ale to se neděje!!!

už více jak 1000x rychleji jak před Antropocénem. Život na planetě Zemi ovládnuté lidmi za situace extrémě rychle rostoucích koncentrací skleníkových plynů tedy začíná obecně odumírat. Lidé jsou ale na rozdíl od ropáků jen nadstavbou biosféry. To, že takovéto rozdínosti někomu "nedocházejí" nevěstí nic dobrého.

Re: Kdyby studentům došlo?:
Autor: J. Vintr Datum: 21.3.2019 9:41

Kvůli idiotskému boji proti neškodnému oxidu uhličitému, na který se vynakládají biliony, se zapomíná na skutečná svinstva, která člověk do životního prostředí vypouští. Některá opatření, která mají údajně snížit produkci oxidu uhličitého, škodí přírodě víc, než to, co by dělo bez nich. Například podpora výroby takzvaných biopaliv stojí za masovou likvidací pralesů, aby mohly vznikat nové plantáže palmy olejné. Naše pole a přírodu obecně zase devastují tisíce tun pesticidů, které lejí zemědělci do lánů řepky a jiných "technických" plodin. Boj proti globálnímu oteplování (tedy nověji proti klimatickým změnám, když se potvora nechce oteplovat, jak by podle klimaalarmistů mělo) není ve skutečnosti motivován ničím jiným, než likvidací ekonomické základny euroamerické civilizace. A kromě toho se na tom spousta lidí moc dobře živí. Ta oteplovačská propaganda se nám denně leje ze všech médií, aby to lidé považovali za naprostou samozřekmost a nereptali, když se jim kvůli tomu sahá do peněženek. Mládež ve školách je touto propagandou zblblá místy až k hysterii.

Re: Kdyby studentům došlo?:
Autor: R. Langer Datum: 21.3.2019 10:52

Nelži zase, Zelený sedmilháři, protože když si prostuduješ údaje, tak je vidět že lžeš jako když Rudé právo tiskne. :-D

Pane Wágnere,:
Autor: M. Fermette Datum: 21.3.2019 8:26

výborně napsané. Ani nevím proč, ale po jeho přečtení se mi stále vybavuje něco o házení perel sviním. Celých pytlů perel stádům malých sviní.