27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

EVROPA: Nový Napoleon už si zuby brousí

Francouzský prezident Emanuel Macron zveřejnil počátkem března v evropských denících svou vizi Evropy nazvanou „Za evropskou renesanci“. Je nutno francouzského prezidenta pochválit: Marketingově to fakt dává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 18.3.2019 13:05

Re: "..tradiční česká

Jestli to nebude tím, že Francouzi nás prodali, ale Němci sežrali...

360 tisíc československých občanů "sežrali"...

H. Lukešová 18.3.2019 13:19

Re: "..tradiční česká

No německý dobytek se choval, jak se choval. Vyhlazoval miliony Židů ve vyhlazovacích táborech. Ale "dámu" uráží označení Němců jako "německý dobytek" přitom jinak se tihle Němci nazvat nedali. A nedávno byl článek o sadistických dozorkyních, Němkách a Rakušankách....Maria Mandel, Irma Grese, Ilse Koch a další. 7% žen Němek a Rakušanek sloužilo ve vyhlazovacích táborech. A byly stejně brutální jako muži.

J. Lepka 18.3.2019 13:06

Re: "..tradiční česká

Beruško, frantíci se už od Dreyfussovy aféry chovají jako magoři, pravděpodobně z důvodů rozmařilosti díky prachům vytřískaným v 19. století za koloniální expanze. O tu se sice snažili i dříve, ale na Brity neměli. Je nesporně pravda, že Paříž se na přelomu 19/20. století stala mekkou umělců, ale to nijak neodporuje výše řečenému, naopak. Jak se pak chovali během války vůbec a vůči spojencům specielně, popisují paměti českých legionářů. Že se kvůli jejich vlivům a samozřejmě díky mezinárodnímu vývoji na Východě stali garantem, mentorem a ideálem československé armády je věc jiná a o to tragičtější, že nás pak jak frantíci tak angláni hodili přes palubu. Nicméně, pokud byste byla dost zdatná v dějepise, věděla byste mimo jakoukoliv pochybnost, jak se pak k našim legionářům chovali v době vypuknutí další války s Německem. Sice je pravda, že Anglie měla víc možností přesvědčit se o požadavcích Hitlera, ovšem obě strany měly včas dost informací a možností věc řešit s předstihem. No a po osvobození Francie (Američany, aby bylo jasno) okamžitě Francouzi recyklovali velmocenské požadavky, názory a představy, v důsledku čehož jednak málem vychcípali hlady a jednak důsledně razili svou cestu i za cenu vystoupení z NATO. Že si pak nechali do Francie nastěhovat davy imigrantů, povětšinou muslimů, přes intenzivní varování tzv. "černých nohou" je jen důsledkem sypání hlav popelem a podhoubím současného marasmu. Podobného tomu německému za hyperinflace a nástupu "tvrdé ruky". Francouzi naštěstí nejsou tak poddajní jako Němci a netrpí na bezpodmínečném "Befehl ist befehl", ale že jde o pokus o další napoleonskou expanzi, na to vemte jed, část naivních voličů již stihla naletět. A jak tak sleduji vaše komentáře, nejen oni.

S. Netzer 18.3.2019 13:14

Re: "..tradiční česká

Děkuji, že jste mi přiblížil čecháčkovský výklad francouzských dějin, brouku ... DZP.

V. Petr 18.3.2019 19:38

To, že Francie zbohatla na koloniální expanzi je NESMYSL!

Ostatně, slavný ekonom F. Basiat už v polovině 19 století hlásal, že to pouze odčerpává zdroje, potřebné doma!

Mimochodem, Británie roku 1947 odešla z Indie proto, že si náklady na koloniální správu nemohla dovolit platit! To jde zcela mimo tézi o ekonomické výhodnosti kolonií!

J. Zima 18.3.2019 19:50

Re: To, že Francie zbohatla na koloniální expanzi je NESMYSL!

To ale není celé. Nemohla si dovolit dále udržovat nadvládu, která si vyžadovala stále více prostředků (především vojenských) v situaci sílícího národně-osvobozeneckého hnutí. To byla situace naprosto odlišná od 19. století, kdy na ovládání stačilo několik desítek tisíc dobře vycvičených vojáků s moderními zbraněmi a šikovné využívání vnitřních rozporů mezi indickými lokálními vládci. V té době se Indie Anglii jistě mnohonásobně vyplatila.

P. Princ 18.3.2019 13:59

Re: "..tradiční česká

Hm, to mně ani nenapadlo. Jsem zastáncem tlustých čar za minulostí. Na Franci obdivuji inženýrský duch, vědu, techniku, racionalitu a samozřejmě krásu té země.

J. Zima 18.3.2019 19:44

Re: "..tradiční česká

Ano to lze obdivovat. To jsou ti skuteční, původní Francouzi vyznávající racionalitu a republikánské ideály. Tito lidé jsou ale vládnoucí vrstvou systematicky vykořisťováni a diskriminováni ve prospěch nejrůznějších převážně muslimských nemakačenků. Vládcům jsou totiž mnohem milejší ovladatelní primitivové než svobodní a na státu nezávislí občané.

J. Jurax 18.3.2019 13:48

Ona nesoudí, nemá čím. Zbytečně krmíte trolla!

T. Hraj 18.3.2019 14:16

Re: Dost dobrý rozbor.

Je to opravdu spíš obecná kritika hlavních Macronových tezí a postojů, než pečlivý rozbor. A je to tak myslím celkem v pořádku. Nebo snad chcete říci, že ten patetický pamflet si nějakou analýzu zasluhuje?

"Tradiční českou protifrancouzskou nenávist" okolo sebe moc nevidím, ačkoli v době, kdy západem vítězně táhnou myšlenky Sartra, Derridy a Foucaulta, bych se takové nenávisti úplně nedivil.

J. Uzel 18.3.2019 14:21

Re: Dost dobrý rozbor.

Ano, zvláště protifrancouzská nenávist je v Češích přímo zažraná.:-)

P. Selinger 18.3.2019 9:35

Když nemají na chleba, atˇ jedí koláče

pravila Marie Antonieta, a skončila na popravišti. Když nemají na benzin, ať si koupí elektromobil, řekl Makron. Kdy a kde skončí ?

S. Netzer 18.3.2019 9:33

Pokud je výzva

Emmanuela Macrona Evropanům "fake news", jak píše ekonomka Šichtářová, a jeho zastánci "elfové", tak je ona sama odporný troll a její předpovědi mají kvalitu předpovědí profesorky jasnovidectví na škole čar a kouzel v Bradavicích, Trelawneyové (https://manipulatori.cz/vladimir-pikora-a-marketa-sichtarova-zkazopravci-ceske-pop-ekonomie/).

V. Novák 18.3.2019 9:38

Re: Pokud je výzva

A nějaká reálná námitka?

R. Tesařík 18.3.2019 9:41

Re: Pokud je výzva

To byste chtěl moc.

J. Lepka 18.3.2019 13:14

Re: Pokud je výzva

To je jako bigotnímu katolíkovi vykládat o evoluci a darwinismu.

M. Prokop 18.3.2019 9:45

Re: Pokud je výzva

To jste jen zase něco nepochopila.

Z. Lapil 18.3.2019 12:02

Re: Pokud je výzva

Jenže fake news není ta výzva, ale v ní obsažené nepravdy:

„Jak bychom odolávali krizím finančního kapitalismu bez eura, které dává sílu celé Unii?“

H. Lukešová 18.3.2019 13:14

Re: Pokud je výzva

Vy jste navštěvovala "školu čar a kouzel v Bradavicích" se studijním oborem "jasnovidectví" , že máte takový přehled co kde se vyučuje?

:-) :-) :-)

K. Janyška 18.3.2019 9:16

Nejsou. Nemají vzdělání. Nevědí, že Macron je z Bilderbergu

a že plní jeho zadání. EU je projektem, jak se módně říká, nejbohatších lidí světa, chtějí ji, tedy celou Evropu, ovládat. A zatím se jim to kvůli nevzdělanosti a doslova hlouposti celých generací v této věci daří.

Ale realizovat něco takového nelze. Spontánní řád lidského světa to nedovolí... Dzp.

M. Malovec 18.3.2019 9:12

Makron má pravdu,

když říká, že bez Evropy nelze fungovat. Ve Francii ne, bez českých cukrovarů, změdělských dotací, bank a podobně. Na něm je dobré pouze to, že žvaní aniž by si uvědomoval, že je to jeho labutí píseň ve funkci prezidenta.

M. Valenta 18.3.2019 8:51

To jsou starosti

Macron má vizi, evidentně z říše snů, zato jsme mohli v sobotu v přímém přenosu vidět a slyšet tu alternativu v podání jistého Štefana Harabina. Opravdu zážitek.

R. Tesařík 18.3.2019 9:43

Re: To jsou starosti

No, to je mi srovnání, takové valentovské.

M. Prokop 18.3.2019 9:46

Re: To jsou starosti

Harabin by nás neohrožoval ani kdyby byl zvolen. Což u Macrona neplatí, viz článek.

S. Netzer 18.3.2019 10:25

Re: To jsou starosti

Článek očividně u některých manipulovatelnějších jedinců splnil svůj účel:

"Macron nás ohrožuje".

M. Prokop 18.3.2019 11:36

Re: To jsou starosti

Jo, snaží se.

Zato vám se manipulace nedaří.

J. Lepka 18.3.2019 13:16

Re: To jsou starosti

Vás možná zatím ne, ale o pocitech jiných vy naštěstí nerozhodujete.

S. Netzer 18.3.2019 13:20

Re: To jsou starosti

Ani zatím, a ani v budoucnosti, milá lebko.

https://www.robert-schuman.eu/fr/questions-d-europe/0305-l-amitie-franco-allemande-est-fondamentale-pour-l-europe

J. Uzel 18.3.2019 14:13

Re: To jsou starosti

Přesně tak. Správně by mělo být "hoďte na něj síť"

Š. Hašek 18.3.2019 8:30

Přesné.