26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

POLEMIKA: Noty nikdo nerozdával

Ladislavu Jaklovi vadí, že se hodně píše o Venezuele. Tak se vyjádřil v politickém komentáři pro Institut Václava Klause. Někdo prý k této „medální dělostřelecké přípravě“ musel rozdat noty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Kmoníček 8.2.2019 9:22

Re: Jenom darebák

Přesné, ale bohužel marné.

S. Netzer 8.2.2019 9:31

Re: Jenom darebák

V Pinochetově Chile mučení a likvidace odpůrců režimu neexistovaly, duše prostá?

"Human rights violations in Pinochet ́s Chile" - https://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_violations_in_Pinochet%27s_Chile

P. Burda 8.2.2019 6:43

Re: Jenom darebák

Autor zločiny Pinochetova režimu neobhajuje. Jen konstatuje, že Allendeho komunisté by byli horší.

Vždyť komunisty známe od nás. Matka, vdova, od dětí nepodmíněně ve vězení (a děti v sirotčinci) za to, že jí bouřka zničila len. Rodiny vystěhované pres noc za to, že odmítli vstoupit do JZD. Děti odvlečené do SSSR, protože rodič z tohoto ráje odešel před 2. světovou do Československa - dívky znásilňovali, mrtví se nepočítají.

Rozdíl by byl v tom, že za komunistů by všichni nekomunisté v Chile byli chudí. Za Pinocheta měli šanci něco mít, dokázat... a nemuseli být zrovna v jeho spolku.

P. Sinclair 8.2.2019 7:05

Re: Jenom darebák

Historie nezná žádné kdyby a u soudu by neobstála obhajoba, že obžalovaný vraždil preventivně. O historii komunismu něco vím, z knih Karla Kaplana, z Černé knihy komunismu, z knížek Arthura Koestlera, Solženicina a tak. V padesátých letech bylo v Československu popraveno tuším sto osmdesát politických vězňů, včetně gaunerů jako byl Bedřich Reicin a Karel Šváb. V Chile nechal Pinochet zavraždit kolem tří tisíc lidí a někdo tomu říká normalizace.

R. Langer 8.2.2019 9:10

Re: Jenom darebák

Ano, historie nezná žádné "kdyby", a ukázalo se, že Pinochet měl pravdu. A jak říkám, až si Chilané zvolí svého demokratického Madura, a za 10 let budou tam, kde je dnes Venezuela, tak si povíme, který režim je pro lidi vhodnější. :-P

P. Sinclair 8.2.2019 9:28

Re: Jenom darebák

Už si zvolili demokratickou socialistickou presidentku Michele Bachelet a ta vládla zcela v pohodě.

R. Langer 8.2.2019 10:16

Re: Jenom darebák

Jak dlouho? Chávez taky "vládl v pohodě". :-P

P. Sinclair 8.2.2019 10:23

Re: Jenom darebák

Michelle Bachelet is a Chilean politician who served as President of Chile from 2006 to 2010 and again from 2014 to 2018.

Už vás ale nebudu vodit za ruku a tyhle věci si budete muset vyhledávat sám.

S. Netzer 8.2.2019 8:41

Re: Jenom darebák

Souhlas.

Diktatura není "autoritativní vláda". Pochybuji, že by oběti Pinochetovy diktatury souhlasily s výrokem, že byla "té zemi ku prospěchu".

R. Langer 8.2.2019 9:11

Re: Jenom darebák

Ano, ale ku prospěchu zemi bylo to jejich obětování, Pátá kolono. :-P

I. Kellner 8.2.2019 0:41

...

"V roce 2013 označilo v průzkumu Pinocheta za diktátora 76 % dotázaných Chilanů a jen 7 % označilo jeho vládu jako dobrou."

Posledních 8 let prožil Pinochet v domácím vězení kvůli stovkám zatykačů.

...

Guaidoa tedy nečekají pěkné konce.

J. Svoboda 8.2.2019 0:48

Re: ...

Nikdo netvrdí, že Pinochet nebyl diktátor. Tak co řešíte? Levicový teror existoval v Chile za Allendeho a zároveň by bylo Chile zataženo do chudoby, jako Venezuela, Kuba, Rusko apod. Pinochet potlačil sice teror terorem, ale v míru odstoupil z funkce a Chile je dnes prosperující zemí. O to jde.

I. Kellner 8.2.2019 1:04

Re: ...

Neodstoupil. Byl odstoupen.

R. Langer 8.2.2019 6:25

Re: ...

Pokud vim, tak odstoupil sám dobrovolně pod podmínkou, že bude mít imunitu.

P. Grigar 8.2.2019 8:39

Re: ...

.. imunita se může hodit, například:

5. Za účelem zajištění naprosté svobody projevu a naprosté nezávislosti členů GREVIO* a dalších členů delegací, které provádějí návštěvy států, při výkonu jejich povinností, jim bude imunita před právním řízením pro výroky ústní nebo písemné, jakož i pro všechna jednání učiněná při výkonu jejich funkce, nadále přiznávána i tehdy, kdy dotčené osoby již takové funkce nevykonávají.(Istanbulská úmluva).

Expertní skupina pro boj proti násilí na ženách a domácímu násilí „GREVIO“ dohlíží na provádění této Úmluvy smluvními stranami.

Co tak strašného hodlají členové expertní skupiny provádět, když mají imunitu ještě předtím, než vůbec s něčím začali. Pinochet byl proti nim charakterní člověk, který obětoval své dobré jméno ve prospěch vlastní země a národa.

Čest jeho památce.

V. Braun 8.2.2019 9:40

Re: ...

No možná někdy hodlají i upozornit na nedodržování úmluvy, že.

P. Grigar 8.2.2019 9:47

Re: ...

.. a k tomu potřebují doživotní imunitu i po skončení funkčního období? Čudné, že..

J. Svoboda 8.2.2019 10:13

Re: ...

Možná Pinochet "byl odstoupen", ale nekopal kolem sebe jako Maduro a na konci svého panování nezatáhl celou zemi do chudoby, vraždění a chaosu, ale předal moc demokratickým stranám. A to je hlavní.

R. Langer 8.2.2019 10:17

Re: ...

Ano.

R. Langer 8.2.2019 6:19

Re: ...

Ano, a až si tam demokraticky zvolí nějakého toho sveho Madura, tak se za pár let přesvědčí, jak byl ten Pinochet špatný ve skutečnosti. :-D

S. Kalužík 8.2.2019 0:16

Nepíšete vlídně o IVK,

takže IVK Vás nebude mít rád ! :) Jinak ale varování před komunismem je zcela na místě!