22.2.2019 | Svátek má Petr



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

BREXIT: Nejistota trvá



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 44, poslední: 21.1.2019 22:24, přehled diskusí

Dnes odpoledne:
Autor: M. Mikulec Datum: 21.1.2019 18:51

byla Theresa May přesvědčivá a utrela Corbyna. Na jeho zoufale klickovani se vždycky těším.

Další referendum je zbytečné, dopadlo by stejně:
Autor: J. Kanioková Datum: 21.1.2019 14:49

Re: Další referendum je zbytečné, dopadlo by stejně:
Autor: M. Mikulec Datum: 21.1.2019 16:37

To je takový folklor v EU, neustále zpochybňovat výsledky demokratických voleb a referend.

Re: Další referendum je zbytečné, dopadlo by stejně:
Autor: K. Pavlik Datum: 21.1.2019 18:29

Tomu fakt verite?

Pro exit volili hlavnre starsi lide - ti umiraji.

Proti exitu volili hlavne mladi lide - tech pribylo (nebot ti nejmladsi jeste nemohli volit) a hodne jich nevolilo (tuto pitomost priste neudelaji.

Je fakt ze vetsina konzervativnich volicu je pro Exit - proto se Tereza boji neexitu jako cert krize.

Re: Další referendum je zbytečné, dopadlo by stejně:
Autor: M. Mikulec Datum: 21.1.2019 18:49

Kde sbírate tyhle voloviny? Tak fajn, proč nemůžeme mít u nás referendum o EU? Protože by se proflaklo, ze Němci jsou vůdci silou a lidi si je ještě pamatuji jako zrůdy, co nepatřily k lidské rase? Nebo čeho se na referendu bojíte?

Re: Další referendum je zbytečné, dopadlo by stejně:
Autor: K. Pavlik Datum: 21.1.2019 19:55

No ty svoje informace mam z clanku Gwynne Dyera ktery se zivi tim ze prodava svoje clanku do novin - vcetne platku v nasem meste drevenem.

Ja si fakt myslim ze Cesko muze hlasovat o tom zda vystoupit z EU - je pekne ze to nesvadite ani na Putina nebo Zemana. Jestli to nahodou neni blbost je jiny problem.

Ja se referendu nebojim - jsem duchodce takze si bystrim mozek diskutovanim v NP.

Unie nakonec nabídne ústupky?:
Autor: V. Kraus Datum: 21.1.2019 12:41

Bylo by naivní očekávat, že jak se bude zkracovat zbývající čas do zákonem stanoveného odchodu z unie - s dohodou, či bez ní - poroste nervozita a EU nakonec nabídne ústupky. Tak tomu bylo několikrát v minulosti - unie ustoupila, aby Velkou Británii v EU udržela. Teď je ale situace jiná. Velká Británie z EU odchází a tak EU nemá důvod, aby přistupovala na další britské požadavky.

Vidíte to východně jednoduše.:
Autor: M. Zima Datum: 21.1.2019 13:36

V GB mají různé skupiny z EU zájmy a opačně taktéž. Nejmocnější jsou finančníci, zbrojaři, automobilový průmysl, letecký průmysl, chemie, farmacie, atd. Ti všichni tlačí na kde koho, hlavně na EK a na Merkel, aby jejich kšefty neutrpěly ztrátu.

Co se týká občanů, tak ti moc loby nemají, ale musí dostat nezobat, aby se nebouřili. GB je na potravinách z EU silně závislá. Silná vzájemná, (mnohdy i problematická) závislost je i v lécích. Atd...

Ta akce je od Tomis málo promyšlená, a tak se utíkají k ze socialismu známé báchorce, že "nejdřív bude asi těžko, ale za 10 let EU předhoníme". Zatím mluví ale hodně pro to, že za 10 let už budou mít ti ostrovní klauni dávno podanou žádost o nový vstup.

Však ono se to vyvrbí samo. :
Autor: K. Janyška Datum: 21.1.2019 9:13

EU na LS nebude, protože být nemůže. A vy, Jůne, jděte do háje se svými levičáckými kecy... Dzp.

Ono se to samo nevyvrbí. :
Autor: J. Kratochvíl Datum: 21.1.2019 10:17

To si buďte jist, že se to samo nevyvrbí. A vy, Janyško, se vraťte do hrobu 19.století se svými kompozitními kecy.

Re: Ono se to samo nevyvrbí. :
Autor: M. Prokop Datum: 21.1.2019 18:03

V 19. století jste vy komouši ještě neexistovali.

Zásadovost versus racionálnost:
Autor: M. Pivoda Datum: 21.1.2019 8:44

Zásadovost Theresy Mayové (tj. zodpovědnost vůči britským voličům) je jistě pozitivní věcí (o které se českým občanům může jen zdát a mohou ji Britům jen závidět - viz někdejší rozdělení Československa bez jakékoliv účasti občanů). Ale na tak důležitý krok, jakým je dnes Brexit, by bylo vhodné se zeptat britských voličů dvakrát. Zejména, když se podmínky Brexitu již vyjasnili - po dvou letech vyjednávání s EU.

Svou naději nám sděluje Jan Jůn takto: "... Jelikož však nové referendum požadují i Skotsko a Wales i většina ze dvou milionů mladých nových voličů a další strany ve sněmovně, je nyní vše možné. ..."

Re: Zásadovost versus racionálnost:
Autor: P. Zinga Datum: 21.1.2019 9:37

Co dvakrát, Pivodo, třeba desetkrát.To je ta správná demokracie. Anebo systém pro pomalejší, jako jste Vy?

Re: Zásadovost versus racionálnost:
Autor: J. Kratochvíl Datum: 21.1.2019 10:22

Ona ta demokracie je totiž sama od sebe velice pomalá, to je totiž její základní vlastnost. "Ono všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jesť", Jak říkávali naši předci a platí stále.

Re: Zásadovost versus racionálnost:
Autor: R. Chodovsky Datum: 21.1.2019 11:52

Narážíte na evoluční vývoj? Ano, tím pádem máte pravdu.

Ale proč tedy podporujete levičácké kvaltování a řízení takového vývoje?

Pro Petera Zingu:
Autor: M. Pivoda Datum: 21.1.2019 12:08

Případ, že by ještě v oddávací síni ženich či nevěsta změnil/la svůj úmysl vstoupit do svazku manželského, je sice velmi vzácný, ale i tam je ta klíčová (ujišťovací) otázka budoucím novomanželům položena.

Proč se potom Peter Zinga podivuje nad možností opětovného položení otázky ohledně Brexitu?

Odpověď v prvním kole britského referenda ohledně Brexitu nebyla zodpovězena přesvědčivě, tj. například 90% versus 10% hlasů.

Je prakticky jisté, že:
Autor: M. Zima Datum: 21.1.2019 13:44

by druhé referendum teď dopadlo stejně, a proto nedává smysl, oni jsou trucovití stejně jako Češi, kteří taky dostávají vyrážky a průjmy, když nevolí komunistickou sebranku.

Reálná možnost spočívá v posunutí a pozdějším novém rozhodnutí, ale to Tomis nechtějí, protože je to návrh EU. Oni jsou opravdu stejně zabednění, jako Češi.

Re: Je prakticky jisté, že:
Autor: R. Chodovsky Datum: 21.1.2019 14:01

Naštěstí vy jste dostatečně odbedněný a to vás pasuje na dalšího vykladače EUsnů.

Pro Miloslava Zimu:
Autor: M. Pivoda Datum: 21.1.2019 18:32

Já opravdu nevím, jak by to druhé britské referendum dopadlo. Předpokládám ale, že by se k urnám podruhé dostavilo více voličů. Tím pádem by to druhé referendum bylo závaznější než to prvé. Ať už by dopadlo jakkoliv.

Re: Zásadovost versus racionálnost:
Autor: M. Mikulec Datum: 21.1.2019 16:35

:-)) Dokud nebudou vlezdobruselkove spokojeni.

Co si tak zopakovat referendum o EU u nás? Za 14 let už vyrostla nová generace. Za dva roky v ÚK nikoliv.

Re: Zásadovost versus racionálnost:
Autor: J. Pospíšil 402 Datum: 21.1.2019 13:44

Pane Pivodo, Československo se dělí od roku 39. To odpadly dvě části, pak se jedna připojila v roce 45. Ale už v roce 68 nastalo nové dělení, po roce 89 se dělení zrychlilo řadou tzv kompetenčních zákonů, až v létě 92 Slovenská národní rada vyhlásila svou deklarací nezávislost. Pak odstoupil Havel jako prezident, protože stát kterému byl prezident fungoval už jen jako subjekt dělení, které v dalším půlroce bylo dokončeno. Text přikládám.

My, demokraticky zvolená Slovenská národná rada,

slávnostne vyhlasujeme, že tisícročné úsilie slovenského národa o svojbytnosť sa naplnilo. V tejto historickej chvíli deklarujeme prirodzené právo slovenského národa na sebaurčenie tak, ako to zakotvujú aj všetky medzinárodné dohody a zmluvy o práve národov na sebaurčenie. Uznávajúc právo národov na sebaurčenie, vyhlasujeme, že aj my si chceme slobodne utvárať spôsob a formu národného a štátneho života, pričom budeme rešpektovať práva všetkých, každého občana, národov, národnostných menšín a etnických skupín, demokratické a humanistické odkazy Európy a sveta. Touto deklaráciou Slovenská národná rada vyhlasuje zvrchovanosť Slovenskej republiky ako základ suverénneho štátu slovenského národa. Bratislava 17. júl 1992.

Co na tom chcete referendovat v Česku?

Nemáte pravdu, :
Autor: M. Zima Datum: 21.1.2019 13:56

Československo se dělilo vlastně už před tím, nežli vzniklo. Bohu žel stálo Československo na podvodu Čechů na menšinách a podle toho dopadlo.

V referendu měl být otázán každý občan ČSR, zda chce rozdělění, či nikoli. Je zajímavé, že i taková jednoduchá záležitost dělá českým teoretikům potíže.

Re: Nemáte pravdu, :
Autor: R. Chodovsky Datum: 21.1.2019 14:15

Referendum ano, ale dotazováni měli být pouze Slováci bydlící na Slovensku. Dotaz "..chcete se oddělit, mít vlastní stát..?"

Nevidím jediný důvod, proč by do jejich přání měl žvanit Pražák, nebo Plzeňák...

Re: Nemáte pravdu, :
Autor: Z. Lapil Datum: 21.1.2019 22:24

To by to dopadlo. Vzpomeňte si - Slováci tehdy ústy V. Mečiara chtěli společný stát se samostatnou hvězdičkou v EU, měnou a zahraniční politikou. Snad si to pamatuju dobře, protože to zní jako naprostá kravina, ale opravdu to tak bylo. Nebo přinejmenším podobně inteligentně.

Sdělení pro J. Pospíšila 402:
Autor: M. Pivoda Datum: 21.1.2019 16:03

Něco z historie: Někdy v létě roku 1989 jsem na oborářské schůzi VUT Brno vyjádřil svůj názor, a další den dotčený komunista ing. Miroslav Kelnar (z Blanska) na mne řval: "Petráš dosvědčí, co bude třeba, a my z tebe uděláme blbce. Však tento režim se zde udrží ještě dlouho".

Měl snad ten komunista Kelnar opravdu pravdu?

J. Pospíšil 402 se v této zemi ze mne snaží dělat blbce i po třech desetiletích.

Takto to vidím já, trvale bezpartijní občan České republiky.

Re: Sdělení pro J. Pospíšila 402:
Autor: J. Pospíšil 402 Datum: 21.1.2019 17:02

Pane Pivodo, co jsem si vymyslel a nebylo to tak?

Vynechal jsem pomlčkovou válku, kdy několik měsíců byl název federace jinak česky a jinak slovensky. Vynechal jsem i to, že v českém jazyce se změnilo psaní velkých písmen, aby se ta federace mohla česky jmenovat Česká a Slovenská s velkým S. Vynechal jsem vlastní stoličku a vlastní hvězdičku, vynechal jsem návrh na konfederativní federaci dvou subjektů mezinárodního práva. Vynechal jsem koncept dvou cedulových bank.

Co myslíte, že by se dělo, kdyby ve slovenském referendu vyšlo rozdělení a v českém nerozdělení? A že by to tak vyšlo o tom jsem přesvědčen.

Nechápu, co má vaše odborářské schůzování na brněnské technice společného s tím, co píšu? Vy jste ještě v létě 89 odborářsky schůzovali? To jako členové nebo výbor?

Re: Sdělení pro J. Pospíšila 402:
Autor: M. Pivoda Datum: 21.1.2019 17:09

O rozdělení státu může v demokratické společnosti rozhodnout jen referendum.

Specifikum Československa: Žádná politická strana po roce 1989 neměla ve volebním programu rozdělení státu, takže zastupitelská demokracie neměla k tomuto úkonu pravomoc. Byl to jednoznačný podvod na občanech. Tečka.

Pospíšil se mermomocí ze mne snaží dělat blbce.

Konec diskuze.

Nošení drva do lesa:
Autor: M. Prokop Datum: 21.1.2019 18:06

"Pospíšil se mermomocí ze mne snaží dělat blbce."

Re: Sdělení pro J. Pospíšila 402:
Autor: R. Langer Datum: 21.1.2019 21:30

Z AI Pivoda blbce nikdo dělat nemusí, vystačí si sama. :-D

V Česku opomíjené aspekty .:
Autor: M. Zima Datum: 21.1.2019 8:42

1) Tomis mohou z toho celého elegantně vybruslit, když to vystoupení stáhnou, tím by je měla EU opět na krku, a po pár týdnech tu žádost o vystoupení podají znovu a celý ten cirkus se rozjede na novo. (Právo EU to umožňuje, protože nepočítá s vyčůránky britsko-českého typu)

2) Vystoupením Anglie se posunuje těžiště EU od evropského myšlení k východnímu primitivismu. Jako reakci na to, je pro západní kulturní okruh nutné začít znovu, vrátit se k pojetí EU, coby exklusivního demokratického klubu (Smlouvou F-D) a ti nezodpovědně zvýhodnění východní burani mohou poskakovat kolem. Zavinili si to sami.

3) Tím, že je EU zřejmě ochotna dále ustoupit a m.j. realisovat v Irsku pouze elektronickou hranici, pouze tato EU vlastní rozklad urychluje.

4) Češi by měli připravit na hranicích záchytné tábory pro případ, že čeští ekonomičtí migranti budou muset GB opustit. (BTW : To konsekventní nazývání těchto migrantů "Češi žijící ve Velké Britanii" je směšné zkreslování skutečnosti.)

5) Momentálně se snaží přebrat v GB iniciativu Parlament a "odsazuje" May a její partu, takže snad alespoň ta femininní sveřepost a umíněnost figur bez principů trochu opadne.