27.6.2019 | Svátek má Ladislav



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


GLOSA: Azovské poučení



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 122, poslední: 1.12.2018 10:34, přehled diskusí

Víme kulové, co tam dřív mezi těmi dvěma "stranami":
Autor: J. Kanioková Datum: 29.11.2018 20:49

probíhalo. Osobně jsem přesvědčena, že incident je důsledkem nárůstu vzájemných provokací. Já bych to nejraději řešila způsobem konkláve.

Zavřít ty dva do jedné místnosti a dokud se nedohodnou na solidním řešení, nedostanou se ven.

Ideologická předpojatost vždycky brání nestrannému posouzení jakéhokoliv problému.

"Od té doby, co byl tento most letos v květnu slavnostně otevřen, se zhoršily podmínky námořní dopravy," nechala se slyšet Merkelová"

Proč taky neřekla, že ještě před otevřením mostu "banderovci" nmohokrát vyhrožovali, že most podminují a zničí.

Re: Víme kulové, co tam dřív mezi těmi dvěma "stranami":
Autor: J. Chodur Datum: 30.11.2018 4:39

Pani Kaniokova, nedela me zadne poteseni ze s vami musim nesouhlasit. Mam k vasim nazorum vetsinou respekt. Vime daleko vic nez jste ochotna pripustit.

Ukrajinci jsou "Banderovci", mate stejne meritko na Finsko? To take spolupracovalo s Nemeckem za 2. svetove a urcite vite proc, stejne jako Banderovci a Vlasovci na Ukrajine. Ve valce je kazdy vojak dobry a ti Banderovci jak jim rikate byli ucinnejsi nez ukrajinska armada prolezla levicovym a proruskym materialem.

Jste stejne prisna na Rusko ktere v ramci SSSR spolupracovalo s Hitlerem kdyz se jim to hodilo? Dnes je nacista kdokoliv kdo se nekomu z jakychkoliv duvodu nezamlouva a unavuje me takovy styl pouzivani toho slova, prestal jsem ho brat vazne. Muzete mit Rusko rada az si to skutecne zaslouzi, zatim bohuzel ne. Osobne jim nejsem vdecny ani za osvobozeni od nemeckych okupantu, pouze chteli prevzit moc a plany meli nastavene nez vstoupili na slovenske uzemi coz velmi dobre vite. Nikdy nemeli v umyslu nas osvobodit, chteli nas okupovat stejne jako Krym nyni. Zbytek je jenom politicke plnivo. Vim ze to chapete co rikam, mozna to jenom nechcete priznat. Pokud vas tatinek byl prijmenim Kaniokov, pak by me to objasnilo radu veci.

Když nejste Rusům ani vděčný za osvobození od:
Autor: F. Houžňák Datum: 30.11.2018 9:08

německých okupantů, kteří nás chtěli vyvražděním a sterilizací zničit, tak to budete asi kovaný Árijec a příslušník Herrenrasse, kterému to nehrozilo. Pak jsou vaše názory samozřejmě pochopitelné. Takových jako vy je hodně.

Re: Když nejste Rusům ani vděčný za osvobození od:
Autor: I. Vermis Datum: 30.11.2018 10:40

Za to osvobození vděčíme tomu, že Německo napadlo Rusko ... takže vlastně Německu!

Samozřejmě, jak jinak,:
Autor: F. Houžňák Datum: 30.11.2018 10:56

Německo, náš věčný a spolehlivý dobrodinec.

Je vidět, z vašich úvah o jménech, že jste i kovaný rasista:
Autor: F. Houžňák Datum: 30.11.2018 10:58

plný nenávisti, ostatně, co od takových jako jste vy čekat, že ano.

Re: Je vidět, z vašich úvah o jménech, že jste i kovaný rasista:
Autor: J. Chodur Datum: 30.11.2018 22:55

Typicka reakce cloveka (tento si rika Houznak) neschopneho chapat na co reaguje, dokonce ani nevi, co znamena slovo rasista ale klidne verejne obvinuje lidi z "rasismu"(priznavam ze takovych jako vy beha kupodivu volne vic). Prectete si petkrat co jsem napsal, mozna vam dojde o cem mluvim, budu vam drzet palce. Lide kteri sami nenavidi s oblibou obvinuji bezduvodne jine z toho cim trpi sami. To nerikam vam protoze chapu ze je to mimo vas dosah, to by mohlo zajimat nekoho kdo pecuje o vase mentalni zdravi. Takze vam doporucuju peclive cist, snazit se pochopit a kdyz to nejde, nesnazte se reagovat. Najdete si misto toho neco mene kontraverzniho s obrazkama. Reaguji na vase prispevky protoze mam mimoradne charitativni naladu, vazte si toho, berte to jako byste vyhral v loterii. Preji hodne stesti a usmev na tvari.

Mráz mi běhá po zádech z představy, co strašlivého:
Autor: F. Houžňák Datum: 1.12.2018 10:34

by se stalo, kdybyste neměl tu "mimořádně charitativní náladu". Pende toi.

:
Autor: J. Jurax Datum: 29.11.2018 17:37

Nelze než s vývody článku souhlasit.

Re: :
Autor: V. Kain Datum: 29.11.2018 18:05

Pokud by se něco podobného stalo Američanům,tak už ty kocábky leží na dně.Jak to bylo se zajetím ruských rybářů ukrajinci? Ještě dneska jsou zavření.Dneska už víme kdo je Porošenko.Ví to i Evropa a ví to iTrump.Je to prachsprostý lhář.Nemá šanci obhajit svoje postavení příští rok.Lidé na Ukrajině vědí,že to byla špatná volba.Proto se touto situací kterou vyvolal chce udržet.Snaží se zatáhnout do své nenávisti k Rusku NATO,ale má smůlu.Riskovat kvůli nějakému Porošenkovi válku?

Re: :
Autor: J. Richter Datum: 29.11.2018 18:23

Jasně, Porošenko vyvolal. Největší prča byla, jak Porošenko v mezinárodních vodách řídíce ruskou pohraniční strážní loď naboural z boku do ukrajinského remorkéru.

A vy skutečně nejste idiot. Neee.

Re: :
Autor: V. Novák Datum: 29.11.2018 20:21

Zato vy joooo.

Re: :
Autor: V. Novák Datum: 29.11.2018 20:22

Autor nemá tušení o čem píše, ale zaujal Pevné Stanovisko. Pokud vám to imponuje...

To je prča... Dzp.:
Autor: K. Janyška Datum: 29.11.2018 17:08

http://tn.nova.cz/clanek/sokujici-konspiracni-teorie-putin-je-nesmrtelny-dokazuji-fotky.html

Před několika lety jsem četl nádhernou knihu :
Autor: M. Krátký Datum: 29.11.2018 14:08

nositele Nobelovy ceny za literaturu Orhana Pamuka - Istanbul ( jakpak se tomuto člověku žije nyní, když se Turecko vzdaluje od ideí Kemala Ataturka ? ). A v té knize Orhan Pamuk barvitě líčí jak na obyvatelstvo Istanbulu působí noční průjezd ( vždy noční ) gigantické válečné ruské lodě - její jméno jsem už zapomněl Z toho nočního průjezdu jde hrůza až drnčí okna a pod. zvukové, ale hlavně pocitové vjemy. Zastrašování šlo Rusům vždy dobře. Hezký den

Re: Před několika lety jsem četl nádhernou knihu :
Autor: K. Horák Datum: 29.11.2018 14:44

Panika se dá úspěšně léčit ;-) Ta loď jela po kolejích ?

Re: Před několika lety jsem četl nádhernou knihu :
Autor: F. Navr8til Datum: 29.11.2018 14:59

Úmluva o úžinách dovoluje proplouvat bitevním lodím a ponorkám těch států, které mají černomořské pobřeží. U ostatních států to platí jen pro lehké vojenské lodi.

Re: Před několika lety jsem četl nádhernou knihu :
Autor: M. Prokop Datum: 29.11.2018 17:15

Jo. Proplouvat, ne jet.

:
Autor: J. Jurax Datum: 29.11.2018 17:48

Akorát že bitevní lodě už v činné službě nejsou.

Existují nanejvýš jako muzea s jedinou výjimkou: USS Iowa, jsouc v rezervě, kotví v Suisan Bay u San Francisca.

Re: Před několika lety jsem četl nádhernou knihu :
Autor: H. Gene Datum: 29.11.2018 15:07

Víš kulový.

Re: Před několika lety jsem četl nádhernou knihu :
Autor: P. Zinga Datum: 29.11.2018 15:30

Ti straší ve věži. Ale Rusy to nebude.

Jenom jestli si to ten Pamuk pro větší efekt:
Autor: F. Houžňák Datum: 29.11.2018 16:57

nevymyslel, když jsem byl před čtyřmi lety v Istanbulu, jela tam zrovna taky nějaká "válečná loď", docela veliká, nevím, jestli ruská, a seděli jsme v nějaké restauračce prakticky na břehu, a nedrnčelo lautr nic.

Re: Jenom jestli si to ten Pamuk pro větší efekt:
Autor: M. Prokop Datum: 29.11.2018 17:16

Jezdící válečná loď se jmenuje tank. :-P

Když jste taková veselá kopa, obšťastním vás:
Autor: F. Houžňák Datum: 29.11.2018 17:20

vtipem, co si pamatuju z první třídy: byl jednou jeden král, a ten měl tři dcery. První se jmenovala Jeli, druhá Popr a třetí Deli. A když je chtěl všechny svolat, co vykřikl? Dobrý, co? Akorát tak pro vás. Co dělají matrace, už jsem se vás dlouho nezeptal?

Nabízí se otázka, jak by reagovalo Turecko:
Autor: V. Novák Datum: 29.11.2018 13:44

na vplutí vojenských lodí do Bosporu nebo Dardanel bez dodržení podmínek Konvence z Montreux.

Nabízí se odpověď, že velmi podobně jako Rusko na vplutí Ukrajinských vojenských lodí do Kerčské úžiny bez dodržení pravidel rusko-ukrajinské smlouvy o využívání Kerčské úžiny a Azovskéhho moře...

Na závěrečnou otázku, pane Petráčku :
Autor: J. Pokoutný Datum: 29.11.2018 13:35

bych viděl dvě možné odpovědi, ze strany Ruska vyzkoušené:

1) poslalo by eskadru (nějakého nového Ušakova) a aktivovalo rakety,

2) aktivovalo rakety a poskytlo bratrskou pomoc Bulharsku tváří tvář tureckým provokoacím (že by o nich Bulhaři něvěděli, vsjo ravnó).

3) případně obé dohromady.

Vyzkoušené, funkční.

Re: Na závěrečnou otázku, pane Petráčku :
Autor: P. Zinga Datum: 29.11.2018 15:33

Zdalipak, Vole, viš, že Rusko pomohlo Bulharsku z osmanského jha? Že ho to stálo pár desítek tisíc životů? Tvůj "humorů je ubohý.

Ano.:
Autor: A. Alda Datum: 29.11.2018 16:35

Pro Ukrajinu je Rusko...:
Autor: K. Luboš Datum: 29.11.2018 10:44

...oficiálním nepřítelem, takže se nemůže divit, co se jí to teď na té Kerči děje. Ale že nepřítel se chová jako nepřítel, je snad normální. To je to samé jakoby Paulus došel do Stalingradu a pak byl rozhořčen, že na něj Rusové střílí:

To je dobrá argumentace a je třeba brát ji vážně.:
Autor: A. Alda Datum: 29.11.2018 10:09

Je zde ale problém s tím mostem. Plavba z Černého do Azovského moře již není jen plavbou Kerčským průlivem, ale též plavbou podmostní. Nejsem odborník na mořské právo a nejsem tedy schopen říci, nakolik to mění situaci de iure.

De facto je však nepochybné, že Rusové si musí ten most chránit. Když se obyvatelstvo Krymu většinově rozhodlo vrátit se od Kyjeva k Moskvě, zastavili Kyjevané ze vzteku všechny dodávky na Krym, zejména dodávky vody a energie. To bylo pro jednotlivé konkrétní obyvatele Krymu (bez ohledu na jejich národnostní a politické smýšlení) život ohrožující, proto Rusové začali fofrem stavět most, aby mohli Krym zásobovat. (Provozovat letecký most jako kdysi Američané do Berlína by zřejmě bylo příliš nákladné a složité, zejména mělo-li by to být trvale.) Jakmile Rusové začali stavět most vyjádřily se různé paramilitární a nacionalistické skupiny na Ukrajině, že ho Rusům zboří. Kyjevská vláda ani neprohlásila, že jim v tom bude bránit, natož aby v tom směru dala nějaké záruky. Je tedy logické, že Rusko musí zvlášť pečlivě kontrolovat všechna soukromá ukrajinská plavidla, neboť kterékoholi z nich může patřit nějaké takové paramilitární nacionalistické skupině a být použito k devastaci mostních pilířů.

Rusové jsou k tomu prostě dohnáni. Tak to už bývá, že je-li krysa zahnána do kouta, kouše.