26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

GLOSA: Z Afghánistánu je nutno okamžitě odejít!

Musíme odejít. A to nejen my, ale všechna cizí vojska. A nejen to, nikdy se tam nemělo jít. Je směšné tvrdit, že supermoderní robocopové kráčející pasteveckými vesnicemi chrání na konci světa bezpečnost České republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 8.11.2018 15:32

Re: Zkuste si představit ...

Měli leda prd a ne nezvratné důkazy. A teroristé se cvičili mimo jiné v Hamburku a v USA.

Možná jste schopen abstraktního myšlení, ale nějaká fakta se taky občas hodí...

J. Matuška 8.11.2018 15:29

Re: Sice nejsem pro bojování nikde, ale

Pane Studente, Ladislav Jakl svou glosu nazval : Z Afghánistánu je nutno okamžitě odejít! Dál však pokračuje: Ne, mrtví čeští vojáci /a dalších invazních zemí/ nejsou tím hlavním důvodem pro odchod. A pokračuje: Je třeba najít důstojný způsob, jak z téhle nepromyšlené avantýry vycouvat. A nástrojem nemohou být zbraně, které až dosud nic nedokázaly. Nástrojem dosažení jakéhokoli kompromisního řešení (a jiné nepřipadá v úvahu) je s Talibánem jednat.

Četl jste glosu pořádně?

J. Ptáček 8.11.2018 15:23

Zkuste si představit ...

Víte Jákle, Američané podnikli invazi do Afganistánu po útoku Al Kaidy na New York a Washington, neboť měli nezvratné důkazy, že tito teroristé byli cvičeni právě v Afganistánu. A teď si zkuste představit, žeby třeba nějací teroristé zničili polovinu Kremlu a Putin získal nezvratné důkazy odkud přišli. Co myslíte, že by se stalo s tou zemí, jste li teda schopen abstraktního mýšlení?

B. Hamal 8.11.2018 15:02

Měli bychom odejít

z Afghánistánu a vzít Američany

ssebou. Pomohli bychom jim tak zpomalit kolaps jejich impéria

S. Netzer 8.11.2018 14:46

Re: Chápu soudruha Jakla..

TO nevychcípá.

Volně podle B. Brechta: "Der Schoß ist fruchtbar noch, aus dem ES kroch" (Zadržitelný vzestup Artura Uie).

V. Humble 8.11.2018 14:36

Afghanistan

Vono je to politicke jako vzdycky. Kdyby nekdo chtel doopravdy bojovat s terorismem tak by se musel asi nejdrive poohlednout po sponzorech z arabskeho poloostrova. Ale to by bolelo ze? Je mnohem jednodussi vest nekonecnou valku at to vypada jako ze neco delame.

J. Vintr 8.11.2018 14:35

Re: Jak autor přišel na to

Ale dětem s těmi řečmi někam. Rozhoduje hlavně technická převaha. Díky satelitům, dronům a jiným technickým prostředkům se dnes nedá nikde schovat a spojenci disponují zbraněmi, před kterými se nedá uniknout. Stačilo by jen to všechno účelně použít.

J. Vintr 8.11.2018 14:31

Re: Jak autor přišel na to

Pokud by Afghánci cítili, že s Talibanem chce někdo opravdu důsledně zatočit a ochrání je před jeho pomstou, nepochybně by rádi spolupracovali s odhalováním příslušníků Tálibánu.

J. Vintr 8.11.2018 14:29

Re: Jak autor přišel na to

Zjištěno to už bylo. A to účastí Afghánců ve volbách, kterou Tálibán zakázal a dotvrzoval svůj zákaz vražděním voličů i kandidátů.

Š. Hašek 8.11.2018 14:12

Re: Chápu soudruha Jakla..

Rozumím.

J. Fridrich 8.11.2018 13:31

Re: re

Máte pravdu Gramblička, co já - to vy jste složitej jak atomová bomba a louskáček na ořechy dohromady..

J. Richter 8.11.2018 13:30

Re: Chápu soudruha Jakla..

ó jak já jsem bezduchý a těžce to nesu. Chtěl bych být ,,duchý" jako jste vy, Hašku a statečný, jako Miloš, který byl na Národní téměř obuchy zbušen(nebo chlastem zlit, už si to nevybavuji). Jak moc mě těší, že se Jakl nedostal do senátu....jak moc mě těší kvikot téhle lůzy....toť vše rajská hudba pro můj sluch.

Ještě pořád udavačská a estébácká lůza tančí ve Španělském sále kazačok, ještě pořád tančí, ještě pořád TO dýchá, ještě TO vyměšuje, ale blíží se to...blíží.

Š. Hašek 8.11.2018 13:17

Re: Sice nejsem pro bojování nikde, ale

Aliance do toho byla umně navlečena.

Je to ryzí zájmový boj USA na cizím území. Řekl bych, že velice poučné. Inu herec Stropnický ....... a Langšádlová, jednoroční dobrovolník v poslanecké sněmovně!

Š. Hašek 8.11.2018 13:14

Re: Diskuzi na téma Afgánistán, by nesporně prospělo,

Však to řešte! Zítra odjezd.

Já budu řešit afropřivandrovalce na naší hranici. To víte, já nemám intelekt Václava Havla, který tvrdil, že "všude se bojuje za Prahu". I bombarduje, ach jo.

Š. Hašek 8.11.2018 13:10

Re: Chápu soudruha Jakla..

Vy jste éro ...... stejně se budeme pakovat i my a Američané. A Vy to pak budete duchaplně komentovat. Moravec pokrčí čelíčko.

Konstatování pana Jakla (pravdivé), že "Serjoža se pakoval", jste si doplnil jen o svoje jedovaté, bezduché.

J. Svoboda 8.11.2018 13:01

Re: Politický zkrachovalec a neúspěšný kandidát Jakl

Jakl je volbami ověřený neúspěšný zkrachovalec s podporou SPD. Co na tom chcete rozporovat, když to bez potíží dohledáte ve veřejných zdrojích?

Pěkný den.

J. Richter 8.11.2018 12:59

Chápu soudruha Jakla..

..on ví, o čem mluví. Už jednou, tuším že v 1988 se museli jeho milovaní Serjoža s Alexejem z Afghanistánu s ostudou stáhnout...

J. Svoboda 8.11.2018 12:57

Re: Diskuzi na téma Afgánistán, by nesporně prospělo,

Mladí chlapci se bojí, že přijde Taliban, vezme si jejich skromný majetek, dívky a dcery a s jejich nožíky se vypořádá kalašnikovem.

Pěkný den.

J. Svoboda 8.11.2018 12:55

Taliban má podporu strachu, jako naši komáři před rokem 89.

Š. Hašek 8.11.2018 12:55

Re: Když odejdeme a vrátí se Tálibán

Nejsem si zcela jist, zda je to pro nás podstatný problém.

Malinko mi to připadá jako známý "Havlův dohled na tu nejsprávnější demokracii po celé Zemi".

Armáda má bránit domovinu, tedy naši.

V. Student 8.11.2018 12:50

Re: Pane Jakle, při vší úctě,

Velmi dobrý příspěvek, pane Aldo.

V. Student 8.11.2018 12:49

Sice nejsem pro bojování nikde, ale

za prvé: jsme členem nějaké aliance, a v rámci jejích operací se holt něčemu vyhnout nemůžeme

za druhé: odcházet za okolností, kdy nám tam někdo vystřelil za zadnicí (k těm mrtvým mám úctu, ale z hlediska intenzity válečného konfliktu to nic jiného není), by bylo právem interpretováno jako zbabělost. A velmi, velmi by to posílilo útoky na další, tentokrát jiné, vojáky.

Pane Jakle, asi s vámi historicky poprvé nemohu souhlasit. Teď by byl ten "odchod" všechno jiné, jenom ne správný.

Ś. Svobodová 8.11.2018 12:42

Když odejdeme a vrátí se Tálibán

rázem bude ohroženo zhruba 6 milionů lidí, kteří nechtějí vyznávat extrémní islám. T tím se stanou nepřátelé Tálibů. Copak ti s nimi asi podle Koránu v té nejextrémější verzi provedou?

A. Alda 8.11.2018 12:41

Pane Jakle, při vší úctě,

tentokrát s Vámi nesouhlasím.

Například v tom, že dnes Talibán ovládá větší území: při začátku americké invaze ovládat celý stát, a to oficiálně. A že Talibán poskytl zázemí pro al Kaidu, která zorganizovala a provedla útok na americké mrakodrapy, to je zcela nepochybné.

Naši vojáci do Afganistánu jít nemusí. Ani jeden jediný. Všichni jsou na těch misích na základě vlastní přihlášky, nikoli rozkazem proti jejich vůli.

A někde své vojáky cvičit musíme. Doufám, že nebudeme potřebovat to, co se tam naučili, i u nás doma.

V. Novák 8.11.2018 12:40

Jednou z Afghánistánu odejdeme.

Za rok, za deset let, za padesát,...

A troufnu si předpovědět, že odejdeme jako všichni okupanti od Alexandra - jak spráskaní psi.

Ś. Svobodová 8.11.2018 12:33

Re: Jak autor přišel na to

Afghánistán byl, co se týče islámu, poměrně tolerantní ke všem jeho podobám. S nástupem Tálibů nastoupil ten nejradikálnější a nejkonzervativnější islám. Všichni obyvatele mírnějšího vyznání se podrobili, nebo byli zabiti. Jak tedy udělat hodnověrný výzkum?

Š. Hašek 8.11.2018 12:24

Re: Diskuzi na téma Afgánistán, by nesporně prospělo,

Hledají se další mírotvorní dobrovolníci, pane Lepko, tam do těch hor. Nechcete?

A dobře zvažte, ke komu se tam přidáte. V každém případě budete cizák a mladí chlapci tam dobře umí zacházet s nožem.

Nebo tam ti horalé nejsou doma a čekají na nějaké Amerikánce a Čechy???

O. Dvořák 8.11.2018 12:05

Re: Vzpomínám si

Ano o deset let později.

O. Dvořák 8.11.2018 12:04

Re: I Brežněvovi se tam nechtělo,

Říkáme "ani Brežněvovi".

R. Gramblička 8.11.2018 11:50

re

...a pro Fridricha zvláště