26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: Jistěže je to boj proti automobilům

Otevřený požadavek na omezení svobody pohybu vyjádřil novinář Roman Šitner v článku Německé dilema (LN, 20.10.2018). Záminkou mu byl povzdech generálního ředitele společnosti Volkswagen Herberta Diesse.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kotas 6.11.2018 8:04

Re: Majitelé a provozovatelé automobilů plní

Auto je nejdražší investice do rodiny. Dnes však je velmi mnoho takových, kteří mají služební/firemní auto i pro určitou osobní potřebu ( do určitých km měsíčně ), jako bonus k platu. Takže je plně využíváno. Další zaměstnanci, počítáni i ze státní správy, majíce občas/pravidelně služební auto k dispozici, podle možností ho vždy využijí k soukromým účelům, aniž by nějak moc odbočili z určené trasy.

V. Kotas 6.11.2018 8:09

Re: Majitelé a provozovatelé automobilů plní

Na dopravu do zaměstnání/práce, by měla být upřednostněna veřejná doprava/MHD a to i za cenu dotací. Vše by se vrátilo společnosti jiným způsobem - čistší ovzduší, méně aut ve městech, méně stresu.

J. Sedlář 6.11.2018 8:34

Re: Majitelé a provozovatelé automobilů plní

A teď si představte, že jsou rozežranci jako já, kteří to MHD mají do práce 1 hodinu, autem 15 minut. Jezdím tedy autem. Často si vozí práci domů /někdy lehkou pár kg, někdy těžší desítky kg/, jezdím tedy autem.

R. Dubravský 6.11.2018 8:49

Re: Majitelé a provozovatelé automobilů plní

Nápodobně. MHD 1,5 hodiny se třemi přestupy, autem 20 min. A to je prosím tou slavnou pražskou MHD z Prahy 4 do Prahy 5.

V. Kotas 6.11.2018 12:04

Re: Majitelé a provozovatelé automobilů plní

V MHD jde jen o správně nastavenou logistiku, podle potřeb trhu.

J. Pospíšil 6.11.2018 14:47

Re: Majitelé a provozovatelé automobilů plní

Teoreticky maličkost, prakticky nerealizováno. A je to vyřešené. Nebo ne?

V. Kotas 6.11.2018 15:21

Re: Majitelé a provozovatelé automobilů plní

Zřejmě není ten správný požadavek, nebo nejsou lidi, kteří by to uměli realizovat.

V. Petr 6.11.2018 15:38

Ono totiž v PRINCIPU nelze hromadnou dopravou

zajistit stejnou obslužnost, jako automobilem. Takže vždycky volíte nějaký kompromis a některé trasy prostě nebudou!

Také větší nákup je bez auta problém! Vlastně byste se musel vrátit k malým krámkům s vyššími cenami. Bez aut by se též stala prakticky nedostupnými většina rekreačních objektů.

To nemluvím o venkovanech, kteří by se bez aut nedostali do práce. Autobus pro 5 lidí není efektivní řešení. I když vím o firmách, kteří si své zaměstnance svážejí mikrobusem...

J. Sedlář 6.11.2018 23:14

Re: Majitelé a provozovatelé automobilů plní

Sakra Vy máte na všechno odpověď - gratuluji. Jen ta řešení se nedostavují.

A. Alda 6.11.2018 9:30

Nepochybná pravda.

A do toho se ještě přidávají ekoteroristi, jejichž cílem je vyhladit lidstvo.

R. Tichý 6.11.2018 6:34

Pridejte si k tomu cenzuru internetu a voila- mame tu oblibene separatni komunity rozesete po krajine. Kazda z nich potrebuje sveho samana-idealne ekologicky a "liberalne" zamereneho.

V. Kotas 6.11.2018 5:26

Dnes už je 1auto v rodině málo,

bývají 2 i 3. Na venkově téměř nezbytnost. Takže zelení, EU byrokracie, svými zákazy nemohou ten boj proti autům vyhrát. Jen by se měly automobilky zaměřit více na kvalitu, místo na kvantitu. Ale to by jim zase klesl zisk, že ano. Těžké rozhodování pro politiky, nějaký kompromis budou muset najít. I za cenu podpory veřejné dopravy.

J. Sedlář 6.11.2018 1:06

Ach ne, autore proč ?

Orwell napsal 1984 jako sci-fi a věrchuška z Brusele se toho chytla. A teď Vy, co jste to provedl ? Všechna varování ti soustruzi vezmou jako návod.

J. Vintr 6.11.2018 1:14

Re: Ach ne, autore proč ?

Předpokládám, že panstvo z Brusele nemá ani tušení, že existuje nějaký Neviditelný pes.

R. Tichý 6.11.2018 6:37

No, vzhledem ke skladbe mistnich autoru....

Za chvili to bude disidentske medium, uz ted tu jsou fake news :-D Tedy z "liberalniho" pohledu ;-) Nejvic vadi Kechlibar a Kremlik je taky rebel- oba maji cas vyhledavat a analyzovat cisla.

B. Baron 6.11.2018 0:20

Budem jezdit s koněm. Ale maštal zboural už děda když přestavoval barák. Nevím kam ho dám, manželka řekla že ho v obyváku nechce.

M. Krátký 6.11.2018 4:08

Re:

a čím ho budete krmit, letos bylo sucho, už i seno se krade

R. Langer 6.11.2018 5:46

Re:

Kůň je těžce neekologický, produkuje metan. To se taky zakáže.