26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

VELKÁ BRITÁNIE: Dort pro jednoho gaye

V době, kdy jsou lidé vystaveni rostoucímu tlaku politické korektnosti, jsem vděčný za každý příklad nezávislého a jasného myšlení. Jeden takový jsem minulý týden našel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 19.10.2018 20:29

Re: Zajímavé...

Ale vždyť pan Robejšek netvrdí nic jiného, jen k tomu dodal že onen homosexuál vlastně VYŽADOVAL omezení práv většiny. Což je pravda.

J. Schwarz 19.10.2018 20:23

Re: Bože, to je fraška,

Velmi by mne zajímalo jak by zadavatel zakázky reagoval na odmítnutí ze strany podnikatele, který by tvrdil že zakázku nedokáže kvalitně splnit - například že nezvládne ten nápis. V případě předmětného dortu si jej může zadavatel dozdobit sám, nápisem nebo si na něj nastřáknout šlehačkový hákenkrajc. Bude porušena lidská důstojnost člena NPD, pokud mu židovský cukrář odmítne ozdobit dort runami SS?

J. Chodur 19.10.2018 0:18

Re: Zajímavé...

Zajimavy a zrejme spravne definovany rozbor rozsudku, pane Klepetko.

Osobne davam prednost zakonum, ktere umoznuji neposkytnuti sluzby soukromou firmou komukoliv duvodne, nebo bez uvedeni duvodu. Jakykoliv pokus si takovou obchodni vymenu vynutit nasilim at primym nebo skrz statni istituci by mel byt trestny. Obchod je a ma byt dobrovolna vymena. Stat by mel chranit tuto svobodu, ne nekoho pod hrozbou trestu nutit do obchodni vymeny. Ve svobodne spolecnosti jsou vzdycky alternativni reseni, takze odmitnuty partner muze uspokojit svou potrebu jinak. Britske zakony jsou vadne, maskuji fasisticke tendence za maskou zdanlive moralky, rovnosti, spravedlnosti. Levicove instinkty k perverzi pozitivni terminologie jsou historicky prokazane a je smesne ocekavat neco jineho. Co levice skutecne chce nemuze otevrene definovat a lez je jedina alternativa aby meli nejake stoupence. Ti co jim veri mohou vinit pouze sebe protoze odmitaji videt co je po predchozich zkusenostech zrejme. Nejsou obelhani, jsou aktivni ucastnici v sebeobelhavani a tudiz si zaslouzi co je casem nevyhnutelne potka.

V. Pavelka 18.10.2018 22:54

Jo

To je realita v Británii,u nás se tomu smějem , v Británii se tomu tomu před několika léty taky smáli..

J. Holíček 18.10.2018 20:48

Re: Pozor, neomarxismus, tedy přesvědčení lidstva o tom,

Tohle už říkal Spinoza, pokud víš, kdo to byl. :-))

V. Klepetko 18.10.2018 20:43

Re: Zajímavé...

P.S. Pane Tichačku našel jsem přeci jenom rozdíl v našem pohledu na věc: pro Vás "práva menšin" neexistují vůbec.

Naproti tomu já se na ně dívám jako na reálně existující, člověkem stvořená pozitivní práva nějakých člověkem definovaných entit. Stejný charakter mají i pozitivní práva jednotlivců - například "právo na bydlení" nebo "právo na vodu". Samotná existence nebo neexistence těchto práv je věci dohody poslanců v parlamentu. Naproti tomu základní negativní práva jednotlivce jsou pro mě práva přirozená - a jako taková mají řádově větší váhu a význam než ta práva nové generace!

Jsou nezrušitelná, nezadatelná a člověk je může najít, ale nikoliv stvořit! Rozsudek ochránil právě jedno z takových práv, proti něčemu, čehož samotná existence je diskutabilní...

K. Janyška 18.10.2018 20:35

Pozor, neomarxismus, tedy přesvědčení lidstva o tom,

že řídí lidský svět, tedy samo sebe, nabývá směšných a zároveň děsivých rozměrů. Lidi si myslí, že řídí lidský svět a přitom on řídí je... Dzp.

V. Klepetko 18.10.2018 20:16

Re: Zajímavé...

Myslím, že jsme ve sporu jen pokud jde o akcenty. Tím, že dal pan Robejšek tu Vámi zmíněnou větu na závěr, posunul celý článek do polohy argumentace, která byla vytvořena k obhajobě této finální věty.

A teď pozor - i z mého pohledu je ta poslední věta pravdivá! Jenže pro mě je mnohem, mnohem důležitější ten základní smysl rozsudku, který jste Vy vystihnul naprosto přesně, a který spočívá jinými slovy v tom, že nikdo nemůže nutit pekaře jednat proti jeho svědomí nebo víře, a je irelevantní zda jej k tomu nutí beznohá lesba nebo kdo jiný. V čem vidíte problém?

J. Kanioková 18.10.2018 20:12

Křesťanští pekaři v řadě

"homosexuálních dortů" nediskriminovali aktivisty manželství stejného pohlaví, pravidla Nejvyššího soudu - https://www.telegraph.co.uk/news/2018/10/10/christian-owners-bakery-win-appeal-discrimination-ruling-refusing/

V. Klepetko 18.10.2018 19:57

Re: Zajímavé...

Reagujete opravdu na můj diskusní příspěvek? Jasně že v testu proporcionality jsou základní práva jednotlivce, zejména ty negativní, absolutně nadřazena!

Napsal jsem snad něco jiného?

J. Kanioková 18.10.2018 19:53

Re: Mladí, vzdělaní a pitomí.

Why are woke liberals such enemies of the past? - https://sux.cz/ba11

V. Klepetko 18.10.2018 19:53

Re: Naštěstí žijeme ve společnosti,

Četl jste začátek vlákna, pane Nový? Jasně jsem napsal:

"...ten krásný britský rozsudek je vítězstvím negativní svobody JEDNOTLIVCE nad údajným pozitivním právem menšiny."

Jsem na straně pekaře - a Vy se snažíte prorazit beranidlem otevřené dveře!

J. Ticháček 18.10.2018 19:48

Re: Zajímavé...

Pane Klepetko

Pro jistotu jsem si článek přečetl ještě dvakrát, pečlivě a pomalu.a zda se mi, že jste jej zcela nepochopil. V textu nešlo o menšiny, většiny, ani o jejich práva.

Paní soudkyně prostě kašlala na práva menšin, práva většina, paní soudkyně prostě rozhodla, v souladu s rozumem, a hlavně (zdá se konečně) v souladu s britskou právní kulturou, že svá práva má každý, bez ohledu na rasu, původ, vyznání, bez ohledu na cokoliv dalšího.

V důsledku z toho vyplývá radostné, téměř vánoční zvěstování, že nic jako práva menšin neexistuje. Že si jsou lidé rovni ve svých právech, a ničí právo není nadřazeno právu kohokoli jiného.

A jediná věta, ve které se pan Robejšek zmínil o větsinách a menšinách je ta poslední, ve které se zmiňuje o nepříjemné tendenci, která vede k posílení práv stovek a tisíců nově se ustanovujících menšin na úkor práv nikoli jakési bezejmenné většiny, ale na úkor práv kohokoli jiného. Pan Robejšek se v závěru svého článku zaradoval nad tím, že když se (podle paní soudkyně) rozhodnu stát se menšinou, je to pouze můj problém, a mohu vyžadovat pouze stejná práva, jako kdokoli jiný. Ať z většiny, nebo z mnoha dalších menšin. Takže, když se ve svých padesáti letech rozhodnu, že jsem osmnáctiletá lesbička, nevyplývají mi z toho žádná práva, která nemám dnes. Ani že zákona, a bohužel ani u středoškolaćek.

J. Kanioková 18.10.2018 19:46

Bože, to je fraška,

jak je možné trvat na debilitě ? Každý podnikatel MÁ PRÁVO přijmout či nepřijmout nějakou zakázku !

Fukuyamova teze - že motor dějin pohání mj.jedna ZÁKEŘNÁ síla, která nevyhasíná ani v cílové rovince. Jde o přirozenou lidskou touhu po uznání, tzv. THYMOS. Ta může být zdrojem mnoha lidských ctností i špatností. Lidé chtějí respekt, a když mají pocit, že jim ho někdo bere, začínají problémy. Právě thymos je podle Fukuyamy to, na co si dát na konci dějin pozor, a důvodem, proč není na místě slavit.

„To, že si lidstvo v liberální demokracii už nemůže nijak polepšit (neexistuje žádná jiná forma společnosti, která by v sobě měla menší pnutí), ještě neznamená, že vzpurné a soutěživé obyvatelstvo zůstane klidně a spokojeně sedět... Existuje vážná hrozba, že z nejvyššího civilizačního stádia sklouzneme zpátky do Historie - k něčemu horšímu, než máme teď,“ připomíná na vysvětlenou k Fukuyamovi Sagar.

Podnětem k této regresi je podle Fukuyamy takzvaná megalothymie – touha některých jedinců po uznání jejich nadřazenosti vůči jiným. Ani tato síla nemusí mít nutně zlé následky. Může pohánět nadané a ctižádostivé lidi k tomu, aby stavěli katedrály, tvořili geniální umělecká díla nebo se postavili do čela politických hnutí a hnali Historii vpřed tím správným směrem. Stejně tak ale může vést k touze dominovat a utiskovat.

K. Janyška 18.10.2018 19:29

Re: Mladí, vzdělaní a pitomí.

Bohužel, lidé jsou jen vyučeni v oborech nebo vzdělní irelevantními infornacemi. O skutečném nejvyšší vědění lidstva výkladu lidského světa, tedy kompozitivní teorii, nevědí nic, zhola nic... Dzp.

J. Ticháček 18.10.2018 18:57

Re: pane Grambličko

Asi jsem ntaké idiot. Ale bývaly doby, kdy jsem provozoval autodopravu, a bez skrupulí jsem odmítal některé zakázky. Protože mi nevyhovovaly. Například jsem odmítl odvézt deset metráků masa. A nijak to nesouviselo s mým vegetariánstvím, prostě jsem si nechtěl zasvinit auto.

Z čistě ideologických důvodů jsem odmítal poskytovat služby politickým stranám, které mi byly eklhaft. Nikdo mne idiotem nenazýval, nikdo se nesoudili. Prostě pochopili, že nehodlám, dokonce ani za peníze, podporovat něco, s čím nesouhlasím.

Ono je to pane Šejno taky že i když jako podnikatel nabízím nějakou službu, ve skutečnosti nabízím svou ochotu tuto službu za určitých podmínek poskytnout. A jsem to pouze já, kdo ty podmínky určuje. Zákazník si vyhledává ty podnikatele, jejichž podmínky mu vyhovují. A jestliže se poptávka nesetká s nabídkou, není to chyba nabízejícího, ale poptávajícího.

A jako trochu absurdní příklad, že kterého snad pochopíte o čem píšu: Kdyby mne někdo v dobách mé autodopravy požádal o převoz znásilněné a zbité holky z nějakého kutlochu do jiného, protože tam je někdo, kdo by se s ní také moc rád pobavil, zachoval bych se jako idiot, a z jakýchsi pochybných morálních a tedy vlastně ideologických důvodů bych to odmítl. Dokonce bych se všemi prostředky pokoušel znemožnit jiným dopravcům, aby k tomu obchodu došlo. To raději přijdu o kšeft, a dokonce i o potenciálního zákazníka, který několik let mou službu neobjednávala, protože ho bude vozit maximálně fialovo bílá dodávka. (A ještě se v ideálním případě zbavíme konkurenta, který by tu službu ochotně a s radostí poskytl.)

Doufám, že byste mi to nezazlýval. Tak nechte napokoji toho cukráře. On jen odmítl něco mimo své podmínky. A na rozdíl od mnou uvedeného příkladu se dokonce ani nesnažil zákazníkovi požadovat službu po někom jiném, a ani nebránil nikomu jinému tu službu poskytnout. Zkrátka: Když něco nechci dělat, neudělám to ani za peníze. I ty holky v bordelu mají své podmínky a rozsah poskytovaných služeb.

J. Nový 18.10.2018 18:54

Re: Naštěstí žijeme ve společnosti,

To je jiný příklad a vy to víte. Tady nešlo o chleba (dort), který by homosexuálovi neprodali, ale právě a jen o ten nápis.

Pokud byste byl pekař a někdo chtěl ,abyste mu napekl pečivo s vypáleným: "Ať žijí komunisté", tak vy byste ho zřejmě napekl, ale našlo by se jistě mnoho jiných pekařů, kteří by to odmítli. Vy byste za to chtěl jsitě ty pekaře potrestat, že?

Já ne a doufám, že i náš Nejvyšší soud by měl stejný názor jako já.

R. Langer 18.10.2018 18:54

Re: pane Grambličko

Slovo" charakter" vám osobně mnoho neříká, že, pane Šejno...

J. Nový 18.10.2018 18:51

Re: Zajímavé...

Daleko důležitější, než jakási práva menšin jsou práva jednotlivců. Máme nějaký zákon, který by diskrimininoval jednoho jednotlivce vůči druhému? Pokud ano, změňme tento zákon. Pokud ne, tak mají všichni jednotlivci stejná práva a není co řešit. Jakákoliv práva přidělená nějaké skupině lidí musí nutně diskriminovat ty zbývající. A tak to nyní bohužel funguje.

J. Nový 18.10.2018 18:46

Re: Je možné trestat knihkupce, když odmítne prodávat

V dnešní době už si nemůžete být jist ničím. Logika a normální uvažování mizí v propadlišti dějin a nahrazují je "euroatlantické hodnoty".

R. Gramblička 18.10.2018 16:52

Re: pane Grambličko

ale může to odmítnout, v tom je jeho svoboda a ta moje je najít si na to někoho jiného.

Je to pouze váš pohled, že pokud neprodáte a nevyděláte za každou cenu, jde o projev idiocie a ten vám brát nebudu.

V. Klepetko 18.10.2018 15:56

Naštěstí žijeme ve společnosti,

kde nemůžete odepřít nějakému jedinci veřejně všem nabízenou službu jen tak bez nějakého rozumného zdůvodnění, a ani ji nemůžete odepřít zákazníkovi a poukazovat přitom na jeho příslušnost k nějaké více nebo naopak méně populární menšině. A je to tak dobře!

Asi před půl rokem jsem viděl v Moskvě vedle metra "Krasnye vorota" nápis u vchodu pekařství: "Buzerantům chleba neprodáváme!" Bylo to v rozporu s platnou ruskou legislativou a asi za dva měsíce to museli odstranit, ale i tak - něčeho podobného bych se u nás dočkat nikdy nechtěl!

I. Širůček 18.10.2018 15:22

Re: teda to je zas "aféra"

Vo peníze de přece až v první řadě, ne?

Jaká měla být výzdoba toho domu?

P. Zinga 18.10.2018 14:13

Mladí, vzdělaní a pitomí.

https://www.spiked-online.com/2018/10/16/political-correctness-an-elite-ideology/

Z. Lapil 18.10.2018 14:00

Re: teda to je zas "aféra"

Jenže řeč není o domě pro dvě lesby. Řeč je o domě s velikým nápisem Všichni starostové kradou.

Ale možná byste jim odmítl postavit dům v Boubínském pralese bez stavebního povolení. Pak by samozřejmě měly právo jít za jiným dodavatelem, ale argument, že nechcete stavě, protože jsou lesby, by jim rozhodně neprošel. Doufám aspoň :-).

J. Krejčí 18.10.2018 13:59

Re: Mel jim ten dort udelat

To by bylo na trest smrti. Znevažovaní rovnosti pohlaví

S. Donát 18.10.2018 13:43

Re: Je možné trestat knihkupce, když odmítne prodávat

Trestání? Za co? Když knihkupec dané tituly nenakoupí a nebude je mít na prodejně, přijde trest?

S. Donát 18.10.2018 13:42

Re: pane Grambličko

Máte velké problémy s chápáním, že? On neměl problém jim prodat dort. Měl problém na něj napsat větu, která se příčí jeho přesvědčení. Pokud je to někomu jedno, co kam napíše, nebo natiskne, pak je to ok. Pokud mu to jedno není, nikdo ho do toho nemůže nutit, je to jeho právo.

R. Tesařík 18.10.2018 13:29

Re: teda to je zas "aféra"

To jste už ale o koze.

J. Tachovsky 18.10.2018 13:10

Re: Mel jim ten dort udelat

Stacila by jedna strana, ten pekar. a jeste by mohl nasledne nafilmovat hysterickou reakci tech homousu.