22.10.2018 | Svátek má Sabina



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

POLITIKA: Maďarsko, druhé dějství a opět špatně



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 46, poslední: 12.10.2018 8:58, přehled diskusí

Jsem moc rád,:
Autor: I. Schlägel Datum: 12.10.2018 8:58

že se v orgánech EU nevyskytují silně egocentričtí a a demagogičtí vůdci a vůdkyně a že nemusím řešit, zda jejich osvíceným působením vznikne něco pozitivního a konstruktivního nebo to dopadne jako když se ze zkažených vajec se usmaží "dobrá" omeleta. Hned mám klidnější spaní. A to se vyplatí!

Re: :
Autor: J. Jurax Datum: 11.10.2018 21:43

Dík že si to smím myslet ... :-)

No, a v tom odstavci autor píše "... bez ohledu na to, že politicky s tím nesouhlasím", což si dovoluji vysvětlovat tak, že politicky nesouhlasí s aplikací onoho článku 7.

Možná ale, že máte jinou interpretaci, ono to opravdu není nejšťastněji formulováno.

Opravdu to nevidíte, autore?:
Autor: K. Machala Datum: 11.10.2018 21:31

"zásadnější problémy s právním státem jsou skutečně v Polsku, Maďarsku, nově ale i v Rumunsku, tedy u nových členských států."

Jakto? Nejzásadnější problém jsou političtí vězni v jedné členské zemi, utužování cenzury a porušování práva v Německu, namátkou: německá ústava bod 16A o tom, kdo nemá právo na azyl v Německu, doporučuji přečíst tento bod, Dublin, Maastrichtská kritéria porušovaná naprostou většinou zemí eurozóny, tzv. no-bail out klauzule o zákazu pomoci jedné zemi eurozóny jinými atd. atd. PL a HU média jsou pestřejší než německá masmédia, nemyslíte? Asi je nečtete. Takže KDU-ČSL nebrat, nehledě na to, že nejen nevidíte tento dvojí metr, ale navíc nemyslíte ani na nutnost strategického spojenectví V4, jinak se s námi stane ono slavné "rozděl a panuj". Jo, a mimochodem, "evropské hodnoty" jsou o demokracii, ale EUelity si dělají, co chtějí, voličů se neptají. I ten symbolismus je smutný - Juncker slavnostně odhaluje sochu Marxe, jakoby zastupoval jen západní levostřed a na názory nových členů se nemusel ohlížet. No, nemusí, je tam asi jenom za CDU-SPD-Macrona.

Re: :
Autor: V. Braun Datum: 11.10.2018 21:01

Můžete si klidně myslet, že postup opdle články 7 není na místě, s tím ostatně autor v uvedeném odstavci nepolemizuje.

Re: :
Autor: V. Braun Datum: 11.10.2018 20:59

Jistě že mne to zneklidňuje a vadí mě, že EURo je nedokončený projekt, který si vydupali Francouzi na Němcích výměnou za souhlas se sjednocením Německa. Když už jednotnou měnu zaváděli tak se vším všudy, a ne jednotná měna s rozpočty států, na které skoro nejsou páky, bez jednotného dluhopisu a EU bez samostatných příjmů do rozpočtu (i když to poslední přímo přímo s Eurem nesouvisí.

Takže mne to zneklidňuje, ale zřejmě ne ze stejného důvodu jako vás. Podle mě by se ten projekt měl pořádně dokončit.

Re: Díky, přesné.:
Autor: J. Brunner Datum: 11.10.2018 20:30

Přesné, jako hrnec na hlavu paní Václavíkové.

1*****:
Autor: J. Kanioková Datum: 11.10.2018 20:08

Naprosto souhlasím s textem českého usnesení:
Autor: J. Kanioková Datum: 11.10.2018 20:02

a nesouhlasím s autorem.

Re: Další doklad, že KDU ČSL je nevolitelná:
Autor: P. Harabaska Datum: 11.10.2018 18:58

Svého času jeden významný lékař hnízdící někde v Dobřichovicích požadoval přezkoumání duševního stavu tehdejšího českého prezidenta, který se zdráhal onen lisabonský dokument podepsat. Co by nám pan doktor k té věci řekl dnes, když se ukazuje, že prezidentův pohled byl až dosti prozíravý?

Pavla Svobody slova o nevydání mlátičky :
Autor: P. Harabaska Datum: 11.10.2018 18:55

Ondráčka je dokladem, že ten inteligentní a korektní pán jen mlátí hubou. Že by to patřilo k dobrým zvykům křesťanského politika používat o jiných politicích taková urážlivá označení?

Re: eurohujerismus konformní nebo komfortní?:
Autor: J. Pospíšil 402 Datum: 11.10.2018 17:22

Tyto osoby podporuje výhradně.

Lidovci:
Autor: J. Dvořák 055 Datum: 11.10.2018 17:20

To se již opravdu nedá číst, takového blba jsem neviděl (ani nechci slyšet), jd

Re: :
Autor: S. Sidlichovsky Datum: 11.10.2018 16:33

Pane Braune, a to Vás nezneklidňuje např. výrok otce zakladatele Eura prof. Otmara Issinga: "Euro je domeček z karet a zhroutí se".

Nově se přidal i další think tank velkého budovatele EU Jacquese Delorse ("Notre Europe"): "Eurozóna nepřežije další globální recesi, bez fiskální unie je to zcela beznadějné".

Fiskální unie je sen mnoha, k realitě má však hodně daleko. Vzpomeňme jen osudu Macronova návrhu na nový EU fond pro "deštivé dny", který měl mít k dispozici stovky miliard Eur, už v Meseburgu to Frau Merkel seškrtala na 30 miliard a např. Holanďané (jistě i za další ze severu Evropy) tu ideu zlikvidovali úplně. I kdyby snad pí Merkel souhlasila (krajně nepravděpodobné), tak je tu německý konstituční soud

:
Autor: J. Jurax Datum: 11.10.2018 16:15

Nikoliv.

Právě že má paměť dobrou a nemá touhu se do starých časů se zase obloučkem pod praporci EU vrátit.

:
Autor: J. Jurax Datum: 11.10.2018 16:10

Jo. Na dvě věci ...

:
Autor: J. Jurax Datum: 11.10.2018 16:09

Jistě. A je věcí napadeného státu, aby se všemi dostupnými prostředky tvrdé bránil.

A evropská daná pravidla - kupříkladu pravidlo o povoleném schodku rozpočtu kvůli přijetí eura všichni striktně dodržují, že ...

:
Autor: J. Jurax Datum: 11.10.2018 16:03

Kontext "Postup podle článku 7 Smlouvy o EU je něco, co schválily všechny členské státy včetně Maďarska, takžme dovolávat se suverenity při aplikaci tohoto ustanovení je čirá demagogie. Maďarsku se neděje žádná právní újma, bez ohledu na to, že politicky s tím nesouhlasím".

Vyvstává arciť otázka, zda je postup podle článku 7 na místě. Po mém soudu není.

A plyne z toho mimochodem, že podobné konstrukce jako dotyčný článek by stát, chtějící si zachovat vládu věcí svých ve svých rukou, nesmí akceptovat.

:
Autor: J. Jurax Datum: 11.10.2018 15:39

Řeší. A musí z toho v bruseli být celí sedření.

Díky šílené Anděle platí Turkům, co pouštějí prchlíky do Řecka, svolává summity a žvaní.

Vyhazuje víc peněz na cestovní agenturu Frontex, uvažuje o kvótách, celoevropských socdávkách pro ilegální přišelce a není schopen bránit své hranice a invazi ani po více jak třech letech tak zastavit.

Stejně tak si neví rady s vyhoštěnými připrchlíky ani s umravněním a nezbytnou asimilací těch, které nedokáže a zjevně ani nechce dostat pryč. A hlásá, že islám do Evropy patří, protože si s ním nedokáže razantně ani jinak poradit.

Re: :
Autor: V. Braun Datum: 11.10.2018 15:30

Vměšování do politiky státu zvnějšku bylo a bude, i Trump se vměšuje i do takových států jako je Čína a snaží se je přimět, tu slovně tu pomocí cel, aby udělaly něco co by samy od sebe zřejmě nedělaly. Výhoda EU je alespoň v tom, že to má daná pravidla a řada roshodnutí je dokonce soudně napadnutelná. Takže realisté, nezaměňovat s Realisty, jako já jsou pro existenci EU pro členství ČR v takovém společenství.

:
Autor: J. Jurax Datum: 11.10.2018 15:22

Možná.

Nicméně jednak je furt výrazně větší než malé (žádoucí je arciť žádné) a jednak do federálního uspořádání se EU podle slov europapalášů má co nejdřív pod tlakem přetvořit.

:
Autor: J. Jurax Datum: 11.10.2018 15:16

Proč vůči EP? Protože jeho úradky dopadají i na nás, což se o úradcích parlamentu třeba dánského říci nelze.

Re: Tady je krasne videt,:
Autor: M. Valenta Datum: 11.10.2018 14:04

Pane Hašku, ten kdo dává do roviny Brusel s komunizmem a RVHP má buďto mizernou paměť nebo touhu po starých časech.

Re: Další doklad, že KDU ČSL je nevolitelná:
Autor: V. Braun Datum: 11.10.2018 13:08

EU je demokratické uskupení, které není ideální, stejně jako například naše tuzemské politické poměry. "Vnucování" je v daleko menší míře než třeba vnucování z federální úrovně státům USA.

Re: Ouřada káže:
Autor: V. Čermák 376 Datum: 11.10.2018 12:24

No Řeší to tak, že to v podstatě Neřeší..

Další doklad, že KDU ČSL je nevolitelná:
Autor: J. Pražák Datum: 11.10.2018 12:14

Evropská unie po podpisu Lisabonské smlouvy je pouze další z mnoha tváří totalitních režimů. Italský fašismus, německý národní socialismus, internacionální sovětský socialismus, nyní EU. Zásadní krok k horšímu bylo schválení Lisabonské smlouvy, které umožňuje vnutit rozhodnutí menším státům proti jejich vůli. Do takovéto EU jsme nevstupovali.

Vlastizrádce Svoboda:
Autor: P. Klíma Datum: 11.10.2018 12:03

A tatínku, pan Svoboda je lidovec?

Pan Svoboda je...

Re: eurohujerismus konformní nebo komfortní?:
Autor: T. Hraj Datum: 11.10.2018 11:24

Myslím, že v jeho eurohujerství a odporu k alternativám apriorní prvek je. Jinak si totiž nelze vysvětlit u člověka jeho mentálních schopností (jistě nadprůměrných) jeho úplné přehlížení defektů EU (a zejména jejího jádra) v zásadních otázkách a naopak zaměření se a často pečlivá analýza relativně marginálních defektů alternativních názorových skupin (zejména z východní periferie).

Re: Ouřada káže:
Autor: M. Bohm Datum: 11.10.2018 11:21

Dovoluji si upozornit, ze ta diskuze o Madarsku byla zejmena o postoji Madarska k invazi islamskych nelegalu.

Jina vec je, jaky postoj v teto diskuzi zastava Brusel a jaky Madarsko.

Neni fer tvrdit, ze invazi islamskych nelegalu Brusel neresi. Mel byste spis hodnotit/kritizovat, jak to Brusel resi.

Re: Dovolávat se suverenity je čirá demagogie?:
Autor: V. Braun Datum: 11.10.2018 11:18

Jako právník byste mělvědět, že kontext je stejně důležitý jako vyjádření. Vaše vytrhávání vyjádření z kontextu poněkud shazuje vaše právní vědomí.

Re: eurohujerismus konformní nebo komfortní?:
Autor: M. Bohm Datum: 11.10.2018 11:11

Mne se take libi, ze pan Svoboda premysli o cem hlasuje a zejmena, ze je schopen a ochoten sve rozhodnuti verejne odduvodnit.

Podle meho meho nazoru je vystupovani pana Svobodu v protikladu k EUhujerismu, ktery bych popsal jako apriorni souhlas s cimkoliv co EU navrhuje. Pan Svoboda zjevne EUhujerem v tomto smyslu nebyl, kdyz hlasoval proti vetsinovemu stanovisku EU parlamentu.

Take apriorni odpor k alternativam si predstavuji jinak. Pan Svoboda jasne popsal, za jakych podminek by hlasoval pro/proti konkretnim textum navrhu v EU parlamentu. Toto je v primem kontrastu k apriornimu odporu k alternativam. Apriorni odpor k alternativam podle me znamena, ze poslanec je dopredu rozhodnut, jak bude hlasovat a alternativni moznosti jej nezajimaji.

Adjektiva pro pany Junkera, Verhofstadta, Schulze, pani Mogherini a dalsi nebyly predmetem tohoto textu pana Svobody, ale vzhledem k dosavadnim projevum pana Svobody bych se divil, kdyby tyto osoby bezvyhradne podporoval.