26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

Politiko, ze školy raus!

První den školy proběhl příjemně a klidně s jedinou výjimkou, kdy ve škole T.G. Masaryka přivítala prezidenta Miloše Zemana jedna žena slovy „Fuj, táhni“ a další hrdinové se přizdobili červenými trenýrkami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 4.9.2018 21:06

Re: První dojmy prvňáčků v Praze

Podle Topolánka měl Babiš tři základní důvody, proč jít do vlády. Za prvé, neblahým překvapením pro něj jistě bylo, že se stal ministrem vnitra ve vládě Petra Nečase plk. Jan Kubice, který předtím vyšetřoval okolnosti smrti někdejšího „veksláka“ a pozdějšího pochybného podnikatele Františka Mrázka. Na jeho smrti totiž zjevně profitovala skupina kolem podnikatele Babiše a sám Babiš byl v této souvislosti vyšetřován. Alespoň to tvrdí Mirek Topolánek z pozice někdejšího premiéra, který měl příležitost se k takovým informacím legálně dostat (možná i nechtěně).

P. Vandas 4.9.2018 21:12

Re: První dojmy prvňáčků v Praze

Karle, já se lekl, že jsi ty obchody Babišovi sjednával ty? A on to byl Jakl. :-):-):-)

K. Janyška 4.9.2018 21:14

Re: První dojmy prvňáčků v Praze

Záleží na těch vraždách, ne na obchodech... Dzp.

R. Faust 4.9.2018 22:08

Re: První dojmy prvňáčků v Praze

Promiňte, ale ing. Topolánka bych vůbec nevytahoval z politického "záhrobí", na světlo boží. je nanejvýš pravděpodobné, že sedět měl on, nikoli p. Dalík. Byl jsem několikrát svědkem, jak ho (Dalíka) sebou všude tahal jako cvičenou opici (nikým nevolenou).

Je mi trochu smutno, když vidím tu nenávist, která se šíři mezi lidmi eterem v souvislosti s politikou. Je to úplně něco jiného, když jsem zjistil, že mi na chatě kdesi v Sudetech přistál vzkaz od neznámého člověka (myslím, že to byla žena):

Ať jsou všichni zdraví a ať život není nespravedliví k hodným lidem. Pečlivě ho uchovávám, protože přesně to je i mým přáním.

K. Janyška 4.9.2018 20:32

K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

TEDY KOMPOZITIVNÍ TEORIE ?

Vědecká kompozitivní teorie, tedy suma informací získaná vědeckou kompozitivní, tedy skladnou, metodou společenských věd, navzájem provázaných a neodporujících si, viz slavná Kontrarevoluce vědy od nositele Nobelovy ceny A.F.Hayeka, je vždy nejvyšším, stále vědou aktualizovaným, věděním lidstva a přináší právě taková vysvětlení. Vždyť zkoumá a předkládá informace o samotné podstatě lidského světa a jediné možnosti lidstva existovat a jde do takové hloubky, že vysvětluje až samotnou lidskou mysl. Je to tedy vysvětlení lidské mysli jejím prostřednictvím.

Samozřejmě, výhradně bez pověr a mýtů a žádné náboženské nebo okultní předsudky nejsou povoleny. Jinak by přístup k tomuto zkoumání nebyl čistě vědecký a nebyl by prost jakýchkoliv zavádějících pseudovědeckých praktik, tedy by nebyl seriózní.

K. Janyška 4.9.2018 20:33

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

Co tedy relevatní společenští vědci zkoumají, když mají tak vysokou ambici lidstvu předložit hluboké a důkazy podložené vědecké informace, které, jak se ukázalo, zcela mění dosavadní představy lidí o svém původu a principech, které nám, lidstvu, umožňují být. Samozřejmě, imkdyž to nebylo původním záměrem, bylo to vědeckým postupem odhaleno a prokázáno. Okřídlené rčení, lidé si myslí o světě něco jiného, než by si měli myslet, tady dostává skutečně reálný a realistický průkaz.

V první řadě berou vědci do úvahy, samozřejmě za využití všech poznatků věd přírodních to, odkud se člověk biologicky vzal a jaké jsou jeho první jakési předlidské, pololidské a časem už lidské kroky na Zemi a jeho chování, které si už dovedeme představit a které umíme uchopit inteligenčním instrumentáriem našich myslí. Lidé svoji pouť vesmírem a po zemském povrchu začali ve smečkách a kmenech o velikosti zhruba 50 jedinců a žili v kmenové společnosti se vším všudy, drženi pohromadě altruismem a pudem sebezáchovy, tedy neosobními, genetickými a doslova přírodními principy, shodnými s ostatními druhy.

K. Janyška 4.9.2018 20:33

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

Kompozitivní teorie se však nezabývá genetickými a biologickými základy lidstva, ty si kdykoliv vypůjčí od věd přírodních, lépe řečeno, zahrne je v případě potřeby a jejich trvalé platnosti do výkladu, nýbrž kulturní evolucí a spontánnímí, tedy neosobními silami, které ji vyprovokovaly a vyprodukovaly. Zabývá se vznikem inteligence, rozumu, mentální výbavou člověka a zejména mezemi a mantinely, které nám souběžná souhra spontánních sil, které nás stvořily a dále nekonečně dotvářejí stran obsahu a výbavy našich myslí, doslova diktuje a klade.

Zabývá se tedy zejména objevem obchodu, coby základním hybatelem kulturního vývoje, neboť to on a důsledky z něho přinesl civilizaci, tedy přeměnu divocha v civilizovaného člověka a tento proces vyšší a vyšší subjektivizace a individializace jednotlivců probíhá stálem a je nekonečný.

Zejména se však zabývá řídící strukturou, a jiná není možná a nikdy nebyla, spontánním řádem civilizovaných a celého lidského světa. To je podstata a jediná možnost přežití lidstva a nelze ji zorganizovat. Je také jedinou možností, jak mohou jednotlivci a jejich organizace, sledovat nekonečný počet cílů a účelů svých jednání tak, aby nenaráželi do ostatních. Souběžně tato struktura vyvinula skrze interakci jednotlivců pravidla chování, která se stala obsahem souběžně se vyvíjející lidské mysli. Tedy spontánní řád lidského světa, tedy lidský svět, řídí nás, ne my jeho. Kdykoliv se pokusíme to zvrátit, a nepůjde to nikdy, přivoláme si na sebe katastrofu.

K. Janyška 4.9.2018 20:33

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

Tedy důvod existence kompozitivní teorie je, aby lidstvo vyvedla z toho strašného omylu, Myslí si, že je už tak chytré, že si může dělat co chce a že může řídit lidský svět. Nejde to a nikdy to nepůjde.

Lidská mysl je totiž vnitřní součástí tohoto supermechanismu, je složena z jeho pravidel chování a nemá žádnou možnost se dostat mimo něho a organizovat ho. Strašných příkladů takovéto nemožnosti je dost a dost, zejména v novodobých dějinách - SSSR a jeho světová socialistická soustava. Lidé však nevědí proč to dělají a nevědí ani proč jich u toho vždy tolik zahyne. Věčným pokusům zorganizovat nezorganizovatelné, tedy spontánní řád světa, tedy lidský svět sám, říkáme socialismus. Má nespočet podob. V poslední době například zejména rudočernými socialisty řízenou Evropskou unii.

Kompozitivní teorie, tato nejsložiitější vědecká materie ze všech, nám odpověď dává, a stále přesněji. Jeji výuka však není možná, neboť náboženské a politické předsudky tomu zatím brání a nejsou tedy ani učitelé, kteří by tuto složitou koncepci zvládali. Kandidát na post prezidenta České republiky, bývalý předseda Akademie věd Drahoš, je toho důkazem. Ani slovem se o tomto neodstranitelném fenoménu vesmíru a tedy i lidského světa nezmínil.

Doufejmě všichni, že jednou učitelé budou. Situace dnes nepoučeného lidstva kompozitivní teorií se tak rapidně zlepší. O tom není pochyb. Až rozdíl mezi tím, jak lidský svět funguje ve skutečnosti a mezi tím co si lidé o tom myslí naroste do kritických rozměrů. Snad tu hroznou srážku přežijeme... Dzp.

P. Spáčil 4.9.2018 20:41

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

p.Jynyška, rád zůstanu nepoučen.

Dobrou.

K. Janyška 4.9.2018 20:42

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

Co vám také zbývá. Věc je až svinsky složitá... Dzp.

O. Uživatel 4.9.2018 20:49

Uživatel požádal o vymazání
K. Janyška 4.9.2018 20:52

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

Ano, to vám věřím. Jste slabí i na to hledání... Dzp.

O. Uživatel 4.9.2018 20:58

Uživatel požádal o vymazání
J. Anděl 4.9.2018 20:43

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

Stručná odpověď celou větou na položenou otázku je tedy "Vědění o skutečné podstatě lidského světa je dobré k poznání o marnosti snahy o řízení lidského světa, aby se lidé vyhnuli katastrofám, řízením lidského světa způsobeným."

Já si myslím, že k témuž závěru lze dojít i studiem jiných pramenů, ale dokud se budeme shodovat na tomto závěru, a to se budeme, nemám s tím problém.

S případnými učiteli bývá obecně ten problém, že lpějí spíš na nuancích znalosti teorie, letopočtech, výčtu napsaných knih a povrchních sporech, zda má být čepice modrá nebo červená, nežli na pochopení toho principu a z něj plynoucích závěrů.

K. Janyška 4.9.2018 20:49

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

Ano, tak nějak zhruba, velmi zhruba, to je. Ale jak ? To popisuje, ne navrhuje, právě kompozitivní teorie. Problém je, že lidé chtějí důkazy a mají pravdu. Jinak jdou názory jen jen proti názorům. A to nestačí... Dzp.

J. Anděl 4.9.2018 21:06

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

Někteří lidé chtějí důkazy a určitě je to správné. Spoustě lidí bohužel stačí víra a ... řekněme, že to je nepochopení účelu lidské dovednosti věřit.

P. Vandas 4.9.2018 20:34

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

No dobře. Tak se utři, umej si pazoury a mazej do pelechu. Vezmi si pod peřinu baterku a Hayeka a řvi ty svoje voloviny pod duchnu. :-):-):-)

K. Janyška 4.9.2018 20:42

Re: K ČEMU JE DOBRÉ VĚDĚNÍ O SKUTEČNÉ PODSTATĚ LIDSKÉHO SVĚTA,

Ach zedníku, zedniku. Je mi jasné proč jste jen jím... Dzp.

D. Polanský 4.9.2018 20:52

Společenské vědy neexistují

neboť neexistují objektivní kritéria zkoumání pravdy nebo nepravdy. Viz fyzika, tam je to přesně opačně.

K. Janyška 4.9.2018 20:54

Re: Společenské vědy neexistují

Ano ? Musíte ke slavné Kontrarevoluci vědy od mistra Hayeka. Ty společenské jsou podstaně složitější přírodních... Dzp.

K. Janyška 4.9.2018 20:31

Kurňa, mně ty vaše přízemní plky nebaví.

Fakt nemáte na víc ? Dzp.

V. Klepetko 4.9.2018 20:37

Re: Kurňa, mně ty vaše přízemní plky nebaví.

Níže jsem Vám hodil zajímavý odkaz na Paula Blokkera, přečtěte si to, je to vysoce spontánní a plné vnitřního řádu, spontánně vzniklého z chaosu na rozhraní podivného attraktoru - taková jakoby bělousovovo-žabotinského reakce :-))))

K. Janyška 4.9.2018 20:45

Re: Kurňa, mně ty vaše přízemní plky nebaví.

Proti Hayekovi jsou všichni jen trdla. Einstein, Freud, Marx, Hegel a celá plejáda ekonomů a nakonec i všichni ostatní. A jsou vás miliardy... Dzp.

M. Mařák 4.9.2018 20:26

Drahoš byl naprostý marketingový omyl,

tvrdil jsem to od samého začátku. Jestli projede i tyto volby, kdy by měl mít všechny trumfy v kapse, prokáže se v plné nahotě naprostá neschopnost a odtrženost od reality levicových tzv. liberálů.

P. Spáčil 4.9.2018 20:30

Re: Drahoš byl naprostý marketingový omyl,

Ale Drahoš kandiduje v Praze, tam i blb může vyhrát pokud není socan. (:-)))

R. Brzák 4.9.2018 20:39

Re: Drahoš byl naprostý marketingový omyl,

ale raketu Václava Klause v baťohu nemá...

R. Brzák 4.9.2018 20:40

Re: Drahoš byl naprostý marketingový omyl,

a není socan? A co Zelení - ti jsou socanštější, než socani!

D. Novak 4.9.2018 20:30

Re: Drahoš byl naprostý marketingový omyl,

Jaké trumfy? Neznám ani jeden. Naopak. Nemá šanci a nevím, proč mu to někdo neřekne.

V. Klepetko 4.9.2018 20:30

Re: Drahoš byl naprostý marketingový omyl,

Rozumu moc nepobral

Levicový liberál!

:-)))

P. Vandas 4.9.2018 20:31

Re: Drahoš byl naprostý marketingový omyl,

To, že je mamlas je jasné, z vlastní hlavy nestvoří jedinou srozumitelnou myšlenku, ale nechápu , co to má za krmiče, takové pitomce? Nebo mu to dělají schválně? :-):-):-.) Možná ty békoviny vymýšlí, ta jeho Marfuša. :-):-):-)