26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EKOLOGIE: Zelení blokují výstavbu přehrad…

V souvislosti s letošním suchem se vyrojily články o potřebnosti nových přehrad. Pokud však chceme vybudovat nové přehrady, budeme muset bojovat s ekology. Oni to sice myslí dobře, ale nedomýšlejí důsledky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Svoboda 31.8.2018 10:02

Re: dnes souhlas s malými výhradami

V nově vybudované vodní nádrži nevznikne lokální ekosystém ani po 30ti letech - logika MadeIn Šejna. :o)

Vznikne, ale bez flusance by k tomu napsat příspěvek snad ani nedokázal.

Pěkný den.

J. Schwarz 31.8.2018 10:38

Re: dnes souhlas s malými výhradami

Pan Svoboda 169 rád zapomíná na to, že "ekofašisté" byli i proti výstavbě Nových Mlýnů. Tehdy to mělo zničit "vzácný mokřadní ekosystém". Prakticky cokoli , jakákoli změna "zničí" to co bylo před ní.

J. Svoboda 31.8.2018 10:54

Re: dnes souhlas s malými výhradami

Což nijak nepopírá, co jsem napsal.

Pěkný den.

Z. Lapil 31.8.2018 11:14

Re: dnes souhlas s malými výhradami

Kdybyste četl pořádně, postřehl byste, že pan Šejna píše, že "tam před 30ti lety žádný takový systém neexistoval". Z čehož vyplývá, že tam během těch třiceti let vznikl.

J. Svoboda 31.8.2018 11:59

Re: dnes souhlas s malými výhradami

Podle Šejny nemají zelení nárok tvrdit, že vznikne. To je ten flusanec.

Pěkný den.

Z. Lapil 31.8.2018 12:16

Re: dnes souhlas s malými výhradami

Podle Šejny zeleným uniká, že před 30ti lety bránili vzniku toho, o čem dnes tvrdí, že je to skvělé.

O nároku někoho něco tvrdit nic neříká. Většinou podle mě uvažuje strašně přes ruku, ale poctivě argumentuje, i když někdy o takových detailech a takovým způsobem, že mě napadá něco o idiotech. On má ale nejspíš podobné pocity ze mě, tak je to asi v pořádku.

Neboli přisuzovat mu, že někomu upírá nárok něco tvrdit, mám za nehoráznost.

R. Langer 31.8.2018 16:18

Re: dnes souhlas s malými výhradami

Ne, tentokrát tvrdíte blbosti vy.

J. Nový 31.8.2018 9:13

Aniž

Aniž bych se chtěl zastávat komoušů, tak to co se postavilo za jejich éry by se dnes snad postavit nemohlo. Od Vltavské kaskády po další elektrárny, železniční tratě atd. Asi toho je mnohem víc. třeba sice málo využívané, ale přeci jen občas - různé "kulturní domy" na vesnicích.

J. Svoboda 31.8.2018 10:03

Re: Aniž

Máte nějaká bezva místa na přehrady? :o)

Pěkný den.

J. Nový 31.8.2018 13:34

Re: Aniž

Opět trochu mimo mísu, že?

Z. Lapil 31.8.2018 10:43

Re: Aniž

Nechci rozvracet vaše přesvědčení, ale mám dojem, že železnice se povětšinou postavily za Rakouska-Uherska. Za komunistů se elektrifikovalo - pro jistotu na dvojí způsob, údajně proto, aby diverzant nemohl ukrást lokomotivu i s vlakem a ujet na Západ. "Nová" trať je snad jen ta rekonstruovaná z Havlíčkova Brodu(?) do Brna, jenže kdo ví, jak to tam bylo: nejúžasnější stavba trati - vidaukt Dolní Loučky - je sice stavbou socialismu, jenže o stavbě bylo rozhodnuto v r. 1938, stavělo se (trať) 1939 - 1943 a pak 1950 - 1953 (viadukt) **/.

"Současná" stavba koridorů má taky docela dost přeložek, včetně definitivního opuštění Rudoltického (Třebovického) tunelu. Ten má taky zajímavou historii - stavěl ho Perner jako dvoukolejný, ale byly s ním věčně nějaké potíže (všude samý jíl, takže se dno provalovalo dovnitř), tak byl nakonec snad na 30 let opuštěn, pak se trať zdvoukolejňovala, takže za 1. republiky(?) byl rekonstruován aspoň na tu jednu kolej a definitivně opuštěn v souvislosti právě s přeložením trati koridoru) a stavby tuším čtyř tunelů nových.

*/ Stejnosměrně a střídavě 50Hz. V Evropě vč. NDR je ještě střídavý 16,6Hz, takže chcete-li z Paříže do Benátek bez přepřahání, potřebujete mašinu schopnou nekrmit se třemi různými elektřinami.

**/ Měl zajímavý konstrukční vývoj. Původně ocelová příhradovina, jenže Němcům došlo železo, tak vymysleli mírně anachronickou stavbu s kamennými pilíři a betonovými klenbami (to bylo zčásti provedeno), ale za bolševika nebyli lidi, žula ani cement, takže se jako nejlepší ukázal docela velkolepý železobetonový oblouk, jenže nebylo ani dřevo, takže se bednění stavělo ze stavebního lešení, což samo o sobě byla dost unikátní stavba.

Snad to zaujalo, když už jsem se ta rozepsal. Je-li to někomu málo: Most - https://cs.wikipedia.org/wiki/Most_M%C3%ADru_(Doln%C3%AD_Lou%C4%8Dky). Tunel (doporučuji) - http://www.amberg.cz/fileadmin/amberg_engineering_czech_republic/documents/CZ_Technical_Articles/Trebovicky_tunel_historie_a_soucasnost.pdf

M. Valenta 31.8.2018 8:56

Ucpat a napustit.

Jde o to stavět ty, které pomohou a ne ty které uškodí a proti těm se většinou protestuje. Dlužno dodat, že lidé protestují i proti těm přehradám, které by mohly mít mít pozitivní vliv. V tomto případě se často jedná o zoufalé jedince žijící na dně budoucí přehrady a nemají vyvinuté žábry.

Co takhle pane experte Kremlíku, ucpat republiku kolem dokola a napustit.

P. Rada 31.8.2018 9:08

Re: Ucpat a napustit?

Už jsem o tom psal níže. Nížinatou republiku by přehrada u Hřenska celoročně ani nenapustila protože odpar v nížinách je tyto roky už výrazně větší než srážkovost.

Nejzajímavější projekty pro vodárenskou budoucnost jsou ale dnes v podobě přehrad ba spíše v obnově rašeliništ na horách.

https://budejovice.idnes.cz/sumava-mokrady-raseliniste-sucho-narodni-park-fql-/budejovice-zpravy.aspx?c=A180818_421652_budejovice-zpravy_epkub

M. Prokop 31.8.2018 9:31

Re: Ucpat a napustit.

No jo, stavět ty, které pomohou a ne ty které uškodí, ale nestaví se nic a melouni ječí proti všemu stavění.

J. Svoboda 31.8.2018 10:06

Re: Ucpat a napustit.

Tak oni obyvatelé potenciálně zasažených vesnic jsou melouni? Ne, to se z vás jen valí nezobecnitelné klišé.

Pěkný den.

M. Krátký 31.8.2018 10:22

Re: Ucpat a napustit.

Dobrej nápad - koukám na leteckou mapu a vidím, že mezi Děčínem a Hřenskem by to šlo nejlíp - stačila by jen tak asi 200 metrů vysoká hráz a do toho odpornýho Německa, kde furt mlátěj ty muslimský dochtory a inženýry bych nepustil ani kapku - pan Rada by byl taky určitě spokojenej !!!

P. Rada 31.8.2018 10:44

Re: Ucpat a napustit.

Nejsem vůbec spokojený s tím, že ačkoli po mě evidentně neumíte číst - přesto se na mě odvoláváte. Tomu se říká pomluva!

R. Langer 31.8.2018 16:23

Re: Ucpat a napustit.

Ty tvoje lži je stejně zbytečné číst, Zelený sedmilháři. :-P

K. Janyška 31.8.2018 8:38

Ano, socialisté, tentokrát zelení, to nemají v hlavách

v pořádku... Dzp.

A. Trick 31.8.2018 8:36

Za komunistické krutovlády

byly ve zdejším okrese postaveny čtyři přehrady. Co s nimi? Zbourat!

P. Kmoníček 31.8.2018 8:41

Re: Za komunistické krutovlády

Tricku, nedá se nic dělat, ale VY JSTE PITOMEC !

P. Rada 31.8.2018 8:49

Re: Za komunistické krutovlády

Vy jasnovidně víte v kterém okrese a kterých přehrad se to týká? Nebo jste jen "pitomec"?

M. Prokop 31.8.2018 9:32

Re: Za komunistické krutovlády

On ne. Trick a vy jo.

R. Langer 31.8.2018 16:24

Re: Za komunistické krutovlády

Touché!

I. Hendrych 31.8.2018 8:22

No comment

Už by měli konečně do této rubriky začít přispívat odborníci ...nikoliv tlučhubové typu autora článku.

Howgh.

M. Prokop 31.8.2018 8:26

Re: No comment

Napíšete něco?

P. Rada 31.8.2018 8:47

Re: Comment :

Odborněji ale ještě snad srozumitelně na poměry některých účastníků NP se problematikou atmosférické cirkulace a sucha zabývá řada článků. Např.:

https://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/ps14/fyz_geogr/web/pages/04-cirkulace.html

Věřím, že kdo si prostuduje alespon toto a představí si co se asi tak stane, pokud posílí cirkulace v severní polární bunce (důsledek tam odtávající ledové pokrývky oceánů a tedy vyššího albeda i skleníkového efektu v oblasti), tak může pochopit, že to konkrétně v naší poloze povede k poklesu dosavadní dominance četnosti západního proudění zejména v létě a na podzim. Jinak se důsledkům GW také dá říci "klimatický rozvrat":

http://amper.ped.muni.cz/gw/

R. Langer 31.8.2018 16:26

Re: Comment :

Pán psal odborníci, ne fundamentální fanatici, Zelený sedmilháři. :-D

R. Langer 31.8.2018 16:25

Re: No comment

Tak proč přispíváte?

R. Houška 31.8.2018 8:17

Voda se musí vrátit zpět do krajiny, přehrada krajinu likviduje...