1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

OSOBNOST: Díky, Johne!

Možná si to zde v Evropě příliš neuvědomujeme, ale v těchto dnech odešel muž-hrdina, jedna z nejpozoruhodnějších osobností americké politiky, velikán naší doby. John McCain.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Pospichal 30.8.2018 9:13

Jedna událost ze života McCaina, o níž se moc nemluví...

https://www.truthdig.com/articles/investigating-john-mccains-tragedy-at-sea

Zahynulo 134 námořníků letadlové lodi.

Jejich

rodiny určitě netruchlí...

L. Pospichal 30.8.2018 0:49

Zajímavé....

Všimněte si, kdo z našich politiků ronil krkodýlí slzy: Kalousek, Fiala, Jakub Janda, Ženíšek, europoslanac Prouza. Tak to je na adorací McCaina určitě něco hóóódně špatně....

J. Kanioková 29.8.2018 22:26

Pro mě McCain hrdinou NENÍ !

JESTŘÁB. Má obr zásluhu na průšvihu na Blízkém východě, objížděl tamní rebely a sliboval jim americkou podporu. Takže má na triku spousty krve, životů !

Bojiště svět: Mapa států , kde McCain loboval pro vojenskou intervenci. Jeho dědictví je smrt, chaos a destrukce pro miliony lidí - https://twitter.com/BBassem7/status/993144535365570560

Neuvěřitelné Tweets od Johna McCaina k Libyi a Sýrii z roku 2009 a 2011 -http://libertyblitzkrieg.com/2013/09/03/incredible-tweets-from-john-mccain-on-libya-and-syria-from-2009-and-2011/

Sýrska žena si podala senátora Johna McCaina - https://sux.cz/f718

2012, Americký senátor McCain vyzývá k náletům na Sýrii - https://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/260988-americky-senator-mccain-vyzyva-k-naletum-na-syrii.html... 2013-Americké zbraně pro syrské rebely již v srpnu - http://www.armadninoviny.cz/americke-zbrane-pro-syrske-rebely-jiz-v-srpnu.html

J. Chodur 29.8.2018 21:17

McCain

Znam McCaina dlouhou dobu, politicky byl takoveho druhu, ze jsem mel celych asi 40 roku podezreni, ze ho komuniste ve Vietnamu ziskali pro spolupraci. Jaky byl vojak, nevim cemu verit, zvlast kdyz jsem sledoval jeho politiku. Jako politik vyhovoval levicakum, me nikdy. To, ze si ve sve posledni vuli nepral Trumpovu pritomnost a Obama by mel rict eulogy misto Trumpa, to pouze potvrzuje ze McCain je spis to z ceho jsem ho podeziral nez hrdina. Obvinuji Trumpa z malichernosti, pritom McCain je ukazkovy priklad malichernosti a nevernosti. McCain se podilel na spiknuti proti Trumpovi a hodne se vi v nepotvrzene forme, dukazy teprve vychazeji postupne najevo. McCain se spolu s Demokraty zucastnil setkani s vedenim danoveho uradu za Obamy kolem roku 2012, kde tlacili na pouzivani danovych auditu proti konzervativnim skupinam jako byla Tea Party a rada dalsich, aby to znamenalo financni likvidaci techto skupin. Podle dokumentu, agresivita zastupce McCaina se nijak nelisila od pritomnych Demokratu a byli obrovsky ucinni, Tea Party ktera rychle rostla do prominence se jim podarilo prakticky znicit. Podobne, McCain vzdy mluvil proti Obamovu zdravotnimu pojisteni (Obamacare), nikdy ani nenaznacil ze by se jednalo o dobry system a kdyz bylo jasne za Obamy, ze bude takovy zakaz kongresu Obama vetovat, tak vzdycky volil pro zruseni Obamacare. Kdyz Trump byl pripraveny navrh zakona o zruseni Obamacare podepsat a Republikani v kongresu volili pro zruseni a navrh zakona sel do Senatu, tak se McCain pridal k Demokratum a jeho rozhodujici hlas tesnou vetsinou v Senatu rozhodl proti zruseni. Takze ho vidim jako lhare a zradce az po hrob. Reakce Trumpa proti McCainovi je dobre podlozena a ospravedlnitelna realitou. Kdokoliv mluvi o McCainovi v pozitivnich superlativech pouze definuje svou problematickou kvalitu mysleni/znalosti. Takove situace nam pouze usnadni zaradit lidi do spravne skatulky, komu se verit da a komu ne, kdo je konzervativni a kdo je ve skutecnosti spis nalevo.

I. Teren 29.8.2018 22:27

Re: McCain

McCain bol namoceny az po usi vo financnych podvodoch v 1989 tzv. "Keating Five". Tolko za cestnost a integritu noveho svateho americkej lavice.)

J. Kanioková 29.8.2018 22:28

Ano,

a byl to obr obhájce Obamy.

J. Klepal 29.8.2018 19:47

skutečný McCain

Slovy Daniela Veselého: Ačkoli můžeme hovořit o odvaze a pevné vůli, nenechme se zmást: John McCain bombardoval chudou asijskou zemi, jejíž obyvatelé mu nikdy nic neudělali, a poté, co byl sestřelen, mu tito lidé zachránili holý život. A pravda je taková, že se mladý McCain aktivně podílel na jednom z nejhorších zločinů druhé poloviny 20. století v zemi, jež se několik desetiletí marně snažila vymanit z područí tradičních imperiálních velmocí. Ruku na srdce – je toto snad hrdinství, hodné oslavování?

P. Klíma 29.8.2018 19:16

Neděkujeme, McCaine!

McCain byl senilní pako, zblblé celoživotním vysedáváním v Senátu.

Byl zrádcem republikánské politiky a strany, zrádcem Prezidenta USA.

A jen tak mimochodem: co je hrdinského na tom, nechat se zajmout?

V. Pokorný 29.8.2018 17:22

Tak

on ten McCain neváhal zabíjet lidi ve Vietnamu. Nebral si asi servítky. Když byl ale zajat, tak Vietnamci tohoto vojáka, který zabíjel jejich spoluobčany, žít nechali. Proč asi? Zasloužil si to? Určitě ne. Je dobře, že takovýto člověk odešel, tedy umřel. Pouze chtěl pořád válčit. Hrdina? Ani náhodou.

J. Ráž 29.8.2018 14:09

Nepřísluší mi osobu senátora McCaina komentovat

Jen, když čtu nekrology, tak sleduji se v mnoha z nich objeví velká chvála a respekt, který si McCain v politice vybudoval i tím, že se nebál postavit veřejně za to, co považoval za správné, a to i proti názoru republikánského establishmentu. Zejména američtí liberálové, a to jak mezi Republikány, tak i mezi Demokraty oceňují, jak tvrdě kritizoval ty ve vedení své strany, kteří nominaci Trumpa podpořili a nakonec i prosadili, ale nikoho mezi Republikány by ani nenapadlo uvažovat o jeho vyloučení.

A taky si všímám a srovnávám, jak dnes naši liberálové dehonestují Kaluse jn., vůbec se nevyjadřují pochvalně, že se nebojí postavit veřejně za to, co považuje za správné a v ODS dokonce sílí mezi establishmentem názory na jeho vyloučení.

Ach jo, co liberálové u někoho berou jako projev názorové stálosti a odvahy, u jiného je to samé předmětem kritiky a odsuzování.

K. Vyšata 29.8.2018 13:59

Já ho vnímal celou dobu

jako amerického jestřába toužícího vyvolat třetí světovou válku. Pokud jde o jeho hrdinství, možná jako vojenské, ale v podstatě to byl vrah co vraždil v cizí zemi. Nevím jesti jeho letoun házel napalm, plyn orange, nebo jen tříštivé pumy. Zabíjel bezohledně....

Z. Koutecký 29.8.2018 12:46

J. McCain III

Nevím, jaké hrdinské činy kpt. námořního letectva J. McCain ve Vietnamu v roce 1967 vykonal během těch třech měsíců bombardování Vietnamu, než ho sestřelili. Byla to však jeho práce, protože byl voják, stejně jako jeho otec a děd, oba admirálové. V jeho rodině to byla tradice. Od roku 1967 do roku 1973 se přímo zúčastnilo bojů ve Vietnamu cca 1-1,6 milionu Američanů, z nichž cca 58 tis. zahynulo, včetně 8 tis. letců. Na jedné straně měl štěstí, že také nezahynul, na druhé straně měl smůlu, že byl zajat a Vietnamci hodlali využít k propagačním účelům toho, že je synem velitele celé vietnamské operace, admirála J.S. McCaina Jr. Projevil nepochybně statečnost, když se k tomu, přes mučení, nepropůjčil. Nakonec měl zase kliku, že byl počátkem roku 1973 mezi těmi 478 vojáky, kteří byli ze zajetí propuštěni živí, a nikoliv mezi těmi 113, kteří v zajetí zahynuli, nebo mezi cca 2,6 tis. pohřešovaných, o nichž se nevědělo, co se s nimi stalo. Každopádně později jako politik patřil k jestřábům ostře vystupujícím proti Trumpovi a Rusku. Známý je jeho výrok v australské televizi „Myslím si, že IS dělá strašné věci. Ale jsou to Rusové, kteří se snaží zničit základ demokracie“.

M. Varadinková 29.8.2018 10:17

Adorace McCaina je chucpe

Tento jestřáb a válečný štváč č.1 se teď dozajista smaží v pekle.

Taky jsme mu fandila kdysi v prezidentských volbách proti Obamovi, ale jenom proto, že jsem fandila republikánům proti demokratům, pravici proti levici. O jeho osobě jsem toho tehdy nevěděla téměř nic.

Teď ale vím, že bylo štěstí, že ho Američani nezvolili, protože kdyby tohoto psychopata zvolili prezidentem, tak dnes by svět už možná vůbec neexistoval. McCain by ho totiž přivedl k jaderné válce.

Každý jeho výrok, každý jeho čin, pokud jsem měla možnost od té doby o něm něco zaznamenat, byl jeden velký hnus. Prostě to věznění ve Vietnamu mu vlezlo na mozek už tehdy (pokud se se zdeformovaným mozkem už nenarodil). Právě lidé jako on mají na svědomí všechny války v posledních dekádách, rozvoj terorismu i migrační krize. Podporoval všechno hnusné a násilné, od ukrajinských nácků (mimochodem nenávidějícím Židy) až po džihádisty bojující proti Asadovi.

A pohádkám o jeho hrdinství nevěřím ani za mák. Třeba o tom, jak ho chtěli Vietnamci vyměnit a on prý nechtěl. Odkdy o něčem takovém rozhoduje zajatec?????? Zajatce se přece nikdo neptá, co chce nebo nechce, takže pokud vůbec něco takového bylo Američanům nabízeno, o zamítnutí museli rozhodnout američtí vyjednavači. To, že se na něho jeho otec vyprdl, přece ještě ze syna žádného hrdinu nedělá.

M. Varadinková 29.8.2018 10:28

Re: Adorace McCaina je chucpe

https://www.casopis-sifra.cz/zemrel-nejvetsi-valecny-jestrab-a-stvac-pozoruhodny-zivotni-pribeh-americkeho-senatora-john-mccaina-ktery-podlehl-rakovine-mozku/

J. Kanioková 29.8.2018 22:40

Ano,

stal se válečným fanatikem, který podporoval americké invaze po celém světě.

S. Netzer 29.8.2018 10:38

Re: Adorace McCaina je chucpe

Pevně doufám, že se v pekle budou jednou smažit všichni moskalové, kteří stáli a stále stojí na straně říše zla.

V. Čermák 29.8.2018 11:32

Re: Adorace McCaina je chucpe

V pekle se budou nakonec smažit všichni Nepolepšitelně Zlí lidé, bez ohledu, kde a na čí straně stojí....

P. Lenc 29.8.2018 13:38

Re: Adorace McCaina je chucpe

Jo, byl takový republikán asi jako já maharádža.A jeho výroky opravdu naznačují, že byl "poněkud zvláštní".Nakonec, republikán milovaný demokraty...

M. Valenta 29.8.2018 15:06

Re: Adorace McCaina je chucpe

A kdo to tedy byl, komunista? Chce to trochu nadhledu.

M. Varadinková 29.8.2018 17:34

Re: Adorace McCaina je chucpe

Něco takového. Pouze s opačným znaménkem a mnohem agresivnější. Psychopat.

L. Pospichal 30.8.2018 9:09

Re: Adorace McCaina je chucpe

John McCain byl zelený mozek v třetí generaci, děd i otec byli admirálové. To jeho válečné štvaní bylo zřejmě podmíněno už geneticky.

Válečnému štváči se neděkuje....

A. Trick 29.8.2018 9:30

Jeho hrdinství

začalo tím, že neuposlechl rozkaz. Voják, který neuposlechne rozkaz ...

Házel na Vietnam klasické bomby nebo i chemické?

L. Bruneš 29.8.2018 9:18

Byl i Bohem

když hrdině bombardoval vietnamce ve městech a na polích z výšky několika kilometrů. Rozhodoval o smrti nevinných lidí v nevyhlášené, koloniální válce, při pocitu vlastní nadřazenosti a bezpečí. HRDINA. Tak tedy alespoň symbolicky "PLIVU NA JEHO HROB".

M. Prokop 29.8.2018 9:24

Re: Byl i Bohem

Válka nebyla koloniální, ale ochrana jedné části Vietnamu před napadení komunisty.

Takže já bych si spíš flusnul na vás.

A. Trick 29.8.2018 9:31

Re: Byl i Bohem

Byla to snaha o zničení jedné části země. I chemickými zbraněmi.

S. Netzer 29.8.2018 9:53

Re: Byl i Bohem

Byla to klasická zástupná válka, ne jediná toho druhu v minulém století.

Z. Koutecký 29.8.2018 13:10

Re: Byl i Bohem

Pane Prokope, přečtěte si něco o Vietnamu, o situaci, jaká tam byla v 50. a 60. letech minulého století,kdo a jak tam vládl,proč obyvatelé i na jihu podporovali partyzány Vietkongu,proč se do toho vložila armáda USA a jak na to reagovala americká veřejnost. Je to trochu složitější a Vietnamci rozhodně dopadli nakonec lépe než jiné země, kde USA vojensky zachraňovaly demokracii.

S. Netzer 29.8.2018 13:25

Re: Byl i Bohem

Vietnamci dopadli tak dobře, že po sjednocení Severního a Jižního Vietnamu, 1,6 M Vietnamců uprchla ze země.

A že "USA vojensky zachraňovaly demokracii" ve Vietnamu, je Vaše osobní interpretace. Byla to zástupná válka dvou antagonistických systémů.

Z. Koutecký 29.8.2018 20:00

Re: Byl i Bohem

No, řekl bych paní Netzer, že se ty režimy lišily akorát podle toho koho pronásledovaly a vraždily. A když tedy USA neválčily ve Vietnamu za nastolení demokracie, za co tedy tam těch cca 60 tisíc amerických vojáků padlo? A Vietnamci dopadli rozhodně lépe než Libyjci, Iráčané apod. Moji synovci procestovali s batohem vloni Vietnam z jihu na sever a zase zpět a odnesli si odtud celkem příznivý dojem, a nemyslím, že dnes z Vietnamu prchá nějak moc lidí.

L. Pospichal 30.8.2018 0:34

Re: Byl i Bohem

Podívej se do zrcadla, ale nelekni se těch rohů!!!