26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

POLITIKA: Výročí 21. srpna předmětem politického boje

Od okupace ČSSR vojsky Varšavské smlouvy uplyne letos v srpnu 50 let, což bývalo považováno za dvě generace (dnes při pozdním zakládání rodin to bude asi jinak). Dvě generace už je dost dlouho, aby se ledacos zapomnělo a dovolilo spekulace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Han 11.8.2018 8:05

Re: Většina úvahy pana odrackého mi nevadí.

Nevím a netuším. Avaři ovládli zemi, dosadili svou vládu, obyvatelstvo je muselo živit. Z porobeného obyvatelstva vytvářeli vojenské oddíly, které posílali do první linie v dalších dobyvačných válkách, avarské vojsko šlo až za nimi. Opravdu to připomíná Varšavskou smlouvu, že? Vidíte to dnes někde jinde?

M. Prokop 11.8.2018 8:28

Re: Většina úvahy pana odrackého mi nevadí.

Kde?

V Osetii, Podněstří, Donbase, Krymu, Sýrii, ....

P. Harabaska 11.8.2018 17:22

Re: Většina úvahy pana odrackého mi nevadí.

U Prokopů doma. Tam mají hrink Hotentoti.

V. Podracký 11.8.2018 9:57

Re: Většina úvahy pana Podrackého mi nevadí.

Nežil jsem jinde a píši jen o tom, jak to tenkrát bylo. Rusové byli považováni za stejnou oběť režimu jako my, pouze se měli ještě hůř než my. Akorát jsme je litovali. Ti kluci na tancích viděli, že se máme lepší než oni. Ti lidé byli chudáci, vychovaní v totalitě a bídě. Kdo je nenáviděl, byl naprosto mimo mísu (a je dodnes).

P. Han 11.8.2018 11:32

Re: Většina úvahy pana Podrackého mi nevadí.

Ti kluci na tancích, které tak litujete, tu zavraždili několik set lidí.

Z. Lapil 12.8.2018 22:37

Re: Většina úvahy pana Podrackého mi nevadí.

Vypadá to, že sociální bubliny, o nichž se tak rádo hovoří dnes, existovaly už tehdy.

Já byl v té době mrně a naši nebyli zrovna vzorem odbojářů, takže bezprostředně o 68. toho moc neřeknu, ale z pozdějších dob si pamatuju často vysloveně nenávistný vztah k "Rusákům" a mámino školení (byla velká muzikantka), že Čajkovskij a spol. za komunismus opravdu nemůžou a jejich muzika už vůbec ne.

Jedním ze dvou opravdu osvobozujících zážitků v 89. pak bylo, že se můžu svobodně rozhodnout, jestli se mi Čechov (a Gorkij a vůbec všichni Rusové) líbí nebo nelíbí. Tím druhým bylo, když jsem si v červnu 1990 uvědomil, že mě jen tak ráno při probouzení napadlo, že bych si mohl vyrazit do Itálie na mistrovství světa na fotbal. Nakonec jsem nejel (daleko a draho a vůbec), ale vlastně jsem z té možnosti perplex dodnes: SEBERU SE A JEDU!

J. Cyrany 11.8.2018 6:35

No nevím.

Neřekl bych , že by Sověty někdy v 70-80 letech vysloveně někdo miloval, samozřejmě kromě prosperující nomenklatury. Vděk generací , které zažily osvobozování ČR RA pomalu pominul a mladší generace byly otrávené z neustálého vnucování sovětského všeho, vč. ruského jazyka. S tou zatvrzelou propagandou proti součastnému Rusku souhlasím(mustr USA, tam také nevynechají příležitost ,jak nablít na Rusko, stačí tam při delším pobytu sledovat media).

J. Uzel 11.8.2018 12:53

Re: No nevím.

Přesně tak, lezli s tím všem na nervy: "sovětská průvodčí-náš vzor" ap.

V. Kotas 11.8.2018 6:00

Ano, byl to politický boj.

Dvou názorů v KSČ a přesto mělo Dubčekovo podání politiky neuvěřitelnou podporu ve společnosti. Stačilo by probrat archivy ČT a předvést, kdo všechno ze známých lidí ho podporoval ( V. Čáslavskou počínaje ).

J. Vlačiha 11.8.2018 4:36

Nemohu souhlasit!

Jen pár otázek:

Rusové "tentýž vývoj prodělali o dvacet let později".

- Myslíte, že mají svobodné volby? Je to opravdu napínavé, kdo tam bude prezidentem? Za mě: neprodělali.

"Je dost těžké dnes rozšifrovat, proč to vlastně udělali." - Myslíte, že naše tehdejší úvahy o pluralitě nebyly dostatečným důvodem k zásahu? Za mě: pro udržení impéria to bylo naprosto nezbytné.

"Rusko, které s tím [události r. 1968] nemá nic společného" - Není Rusko nástupnickým státem SSSR? Vidíte tam podobné reflexe, jaké má Německo vůči nacismu? Za mě: kdyby to šlo vrátit, Putin by to rád vrátil.

M. Klas 11.8.2018 7:52

Re: Nemohu souhlasit!

Ostatně o tom svědčí i jejich komentáře k okupaci, kterou stále hodnotí jako správnou věc! Uvědomuje si někdo, že Rusáci tu zabili více lidí, než padlo našich vojáků na všech zahraničních misích za 30 let?

Š. Hašek 11.8.2018 12:21

Re: Nemohu souhlasit!

Ale nehodnotí.

Oni jen v těch debatách použijí slovo -TEHDY se to stalo-!! Tehdy! Padesát let, Vážený pane Klase! Oni nepletou (jak Moravec) letopočty a histrické éry!!!). Mají zajímavé/trefné/životníosobní/ od dědka, co byl ve Východním Prusku v roce 1944 (!!!!!!) orgumenty a nějakého Klepetku by vymetli (jako ideologicky zpracovanou příšeru) i jejich deváťáci.

Ne jako nějaký Schwarzenberg, který řekne "měřili-li bychom Benešovi podle dneška" (a ještě se pyšně rozhlédne, zda je zrovna v televizním detailu) tak byl sprostým, malým vrahem bezbranných německých matek, co dávali před třemi lety buchty synům na cestu do Běloruska, kde ti potom nahnali jiné matky do stodoly a ožralí ji podpálili. Takhle přihlouple Rus nemluví ani po 300 gramech vodečky. V tom to je.

V. Podracký 11.8.2018 10:13

Re: Nemohu souhlasit!

Prodělali tentýž vývoj jako my v r. 1968. Gorbačov a následné změny byl ten vývoj.

A. Trick 11.8.2018 3:48

I propagandisté

musejí platit složenky.

V. Kotas 11.8.2018 6:02

Re: I propagandisté

musí být na víc, než jen na složenky.

M. Prokop 11.8.2018 8:30

Re: I propagandisté

A vám dochází oběživo?

J. Lancik 11.8.2018 2:09

Usilovna protiruska propaganda

Pan Podracky pise, ze protiruska nenavist dnesni mlade generace je vysledkem "usilovne protiruske propagandy" ktra zneuziva prepadeni CSSR 21.8.1968. Nepise uz kdo je ten nebo ti kdo tu protiruskou propagandu vedou. Nejvyzsi statni organy jako Prezident Zeman, predseda vlady a jeho strana ANO, jejich partneri Okamurova SPD a KSCM jsou jasne prorusti. Kdo tedy pane Podracky tu "usilovnou protiruskou propagandu" vede, ze Vas to tak zneklidnuje a neda spat?

V. Podracký 11.8.2018 9:43

Re: Usilovna protiruska propaganda

Vy tu propagandu nevidíte? Vedou ji sdělovací prostředky. Vedou ji univerzitní profesoři, kteří manipulují studenty. Vede ji spousta zmanipulovaných lidí.

J. Lancik 11.8.2018 21:12

Re: Usilovna protiruska propaganda

Vidim pane Podracky, ze si pletete propagandu protiputinovskou s propagandou protiruskou. Jsem presvedcen, ze takto by Vam odpovadeli ti Vami obvineni profesori, souhlasim s nimi. Zjednodusene receno: kdyby me pozval na pivo Gorbacev, velice bych si takoveho pozvani vazil, nez s Putinem bych na to pivo sel radeji s nejakym ruskym bezdomovcem a rad bych mu ho zaplatil.Gorby kdyby u moci vydrzel, Ruska by se jeho sousedi nebali a NATO by se k ruskym hranicim nesirilo.

Srovnejme Putina s de Gaullem. Oba prevzali sve funkce kdy obe zeme vedly kolonialni valky. De Gaulle po ctyrech letech valky v Alzirsku veden socialistou Guy Molletem naridil referendum kde dal vyber nezavislost nebo zustat s Francii a nejen Alzirsku, ale vsem zamorskym uzemim. Dal Putin takovou moznost Cecencum? Ne, zahajil dalsi boje a plosne bombardovani cecenskych mest kde desetitisice lidi bylo zabito. Svedomi Ruska A. Politkovskou umlcel vrazednym komandem KGB.

J. Babička 11.8.2018 1:41

poznámka

Takže autor je jeden z těch co bědovali v rozhlase tenkrát " Co nám to udělali, když sme je milovali" Ti zhrzelí milenci měli drzost, si myslet, že mluví za národ, který měl rusů plné zuby, a rád je neměl.

A dnes zase mluví za národ, který prý proti rusům nikdy nic neměl. Co kdyby mluvil jen za sebe ?

J. Novak 11.8.2018 1:27

Centrem moci SSSR bylo Rusko, Moskva, Kreml:

Hořekovat nad tím, že se analýza Hanzelky a Zikmunda nedostala do rukou Brežněva mi přijde .. úsměvné :-) Blábol L.Novák 475 mi úsměvný nepřijde .. jemu zřejmě také ne , ale je za to placen , takže to tak nějak chápu. I děti bezcharakterních lidí musí něco jíst.

V. Podracký 11.8.2018 10:03

Re: Centrem moci SSSR bylo Rusko, Moskva, Kreml:

Já nehořekuji, já argumentuji. Asi nevíte, co to je.

L. Novák 12.8.2018 2:17

Re: Centrem moci SSSR bylo Rusko, Moskva, Kreml:

Je to blb.

L. Novák 11.8.2018 1:15

Centrem moci SSSR bylo Rusko, Moskva, Kreml

A to dnešní Rusko se chová v určitých rysech naprosto stejně, jako SSSR v roce 1968. Když jsem např. slyšel ruskou propagandu při bojích na Ukrajině, připadal jsem si jako po okupaci v roce 1968. Na nic nezapomněli a nic nového se nenaučili. Putin je bývalý důstojník KGB (analogie StB u nás), tak nám nevykládejte pohádky, že Rusko je jiné. Mocensky uvažují jeho představitelé stále stejně. Tuhle jsem psal k jinému článku:

Podstatné je, jak se k okupaci Rusy (ano, vím že to byla "internacionální pomoc" vojsk Varšavské smlouvy) staví Rusko dnes. A je zřejmé, že obavy před Rusy a jejich pátou kolonou v Česku jsou plně oprávněné:

"Pražské jaro vedli fašisté, za invazi buďte vděční. Takhle Rusko lže a překrucuje dějiny"

http://jdem.cz/edgsu2

Pro mě to jsou (Rusko jako stát) pořád okupanti. Zažil jsem to jako kluk.

V. Kotas 11.8.2018 5:56

Re: Centrem moci SSSR bylo Rusko, Moskva, Kreml

Jen by se mělo říkat nahlas i to, že v té době byli ve vedení státu jiné národnosti, než jen Rusové. A že těch národností patřilo pod SSSR mnoho.

J. Jelínek 11.8.2018 8:11

Re: Centrem moci SSSR bylo Rusko, Moskva, Kreml

No jo, kdo se v tom má vyznat, že. Bonaparte - Korsičan, Hitler - Rakušan, Džugašvili -Gruzínec. A tak je to se vším. Kdepak Francie, Německo, nebo Rusko, to prostě VONI !!!

J. Lepka 11.8.2018 9:39

Re: Centrem moci SSSR bylo Rusko, Moskva, Kreml

Zde je však nutno podotknout že před 100 lety, v I.světové válce proti sobě válčili bratranci, takže asi to, kdo zrovna seděl na trůně nebylo až tak rozhodující.