27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Výročí 21. srpna předmětem politického boje

Od okupace ČSSR vojsky Varšavské smlouvy uplyne letos v srpnu 50 let, což bývalo považováno za dvě generace (dnes při pozdním zakládání rodin to bude asi jinak). Dvě generace už je dost dlouho, aby se ledacos zapomnělo a dovolilo spekulace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 12.8.2018 13:35

Re: Křest svatého Vladimíra od K.H. Borovského

A to Slováci netuší, že Svatopluk byl Moravan, jenž ovládal mimo jiného i pořádný kus Slovenska! A taky celé Čechy ... :-)))

Mapa hovoří - https://1url.cz/QMM72 ... :-)))

Dějepis je vskutku někdy docela legrační ...

A. Trick 12.8.2018 13:59

Re: Křest svatého Vladimíra od K.H. Borovského

Je rozdíl když to tvrdí nějací potrhlí aktivisté a když se to učí ve škole a žáci jsou z toho zkoušeni.

V. Podracký 12.8.2018 13:43

Re: Křest svatého Vladimíra od K.H. Borovského

Mám jen svoje peníze a od NP nedostávám nic. Pan Urban se vyznává ze své blbosti, protože článku vůbec nerozumí. Vůbec nevím o čem vlastně píšu, jestli si náhodou nespletl články. Je to blábol zatemněného mozku.

J. Urban 13.8.2018 19:04

Vůbec nevím o čem vlastně píšu,

no to jste se odkopal! A i to, že váš článek je blábol zatemněného mozku, to bych si snad ani já napsat nedovolil!

M. Pivoda 11.8.2018 22:28

Zajímavější diskuze o Rusku je zde

Putin, I believe, is largely acting out of weakness... Whereas China’s strategy, they’re playing a much longer game.” — Laura Rosenberger, the director of the Alliance for Securing Democracy, on why China has not engaged in the same type of foreign disinformation campaigns as Russia.

Go deeper: Why China hasn't followed Russia on disinformation — yet

David McCabe, Aug 6, 2018

https://www.axios.com/china-and-russia-online-disinformation-election-meddling-255d7196-41da-4f1b-9fdf-2f185218cb2c.html

V. Podracký 12.8.2018 13:37

Re: Zajímavější diskuze o Rusku je zde

To je zase pohled nějakého "západního vědce", který ví o Rusku "starou bačkoru".

J. Kulheim 11.8.2018 19:36

Byl by pro nás přijatelnější socialismus

nacionální než internacionální? Po 2. světové válce jsme museli respektovat vůli vítěze. Válka pro nás začala, když německá vojska obsadila pohraničí a násleným vznikem protektorátu Čechy a Morava. Skončila kapitulací Německa a rozdělením Evropy. Komusisté SSSR toho využili a obsadili východní část Evropy.

Myslím, že pokud by nebyla 2. světová válka, tak by se k nám kremelští komunisté nenastěhovali a nezačali, za pomocí našich soudruhů, budovat socialismus podle jejich představ.

Pokud by Němci ovládli Evropu, tak bychom byli nuceni akceptovat jejich představu socialistické společnosti. Co by bylo pro nás horší. O tom se dá pouze spekulovat. V každém případě bychom byli lidé druhého řádu. Každá civilizace je nějaká a já bych si neraději nechal tu, kterou nám zanechali naši předkové. Nechci socialismus nacionální, kremelský ani breselský.

Všechny socialismy jsou s demokratickým systémem neslučitelné a vždycky musí přijít vláda tvrdé ruky. Obviňovat Rusko ze všeho špatného, je mi proti srsti. Vidím, že se neposunuje Rusko k NATO, ale NATO k Rusku. Na Majdanu nechodil Putin po barikádách, ale byli to naši aktivisté a poslanci z Bruselu a nekteří politici. Válka na východě Ukrajiny začala až po příchodu legální ukrajinské armády řízené samozvanými politiky. Určitě tam Rusko dodávalo zbraně a od nás tam šly zbraně také. To, že si Rusko nenechá líbit rozšiřování NATO až ke svým hranicím, je jisté. Zrovna tak jak USA bránily vybudování raketových základen na Kubě. Rusko je mocnost, která si chrání svoje zájmy, zrovna tak mocnosti jiné.

Nechtěl bych být Rus, Němec, Francouz, atd. Jsem rád, že jsem Čech z Moravského Toskánska. Současná EU není nic jiného než pokus o ovládnutí malých států, jinými prostředky. V současnosti pro nás nejsou ani tak nebezpeční kremelští marxisté leninovci, ale nebezpečnější jsou západní neomarxisté.

J. Krásenský 11.8.2018 20:45

Re: Byl by pro nás přijatelnější socialismus

Souhlasím. Jen je potřeba si uvědomit, že všechny socializmy pocházejí z liberalizmu.

M. Prokop 11.8.2018 21:04

Re: Byl by pro nás přijatelnější socialismus

Ne. Liberalismus vylučuje socialismus.

Jiná věc je, že socani slovo i pojem liberalismus kradou.

J. Krásenský 12.8.2018 7:03

Re: Byl by pro nás přijatelnější socialismus

Tak si o tom něco přečtěte. Socializmus, nejpozději od velké francouzské genocidní revoluce, byl ustavován liberály. Do pekel totality je cesta dlážděná samými liberálními hesly.

M. Prokop 12.8.2018 7:53

Re: Byl by pro nás přijatelnější socialismus

Liberální heslo je svoboda individua a zároveň jeho zodpovědnost. Jestli to najdete někde v některém socialismu, tak jste kouzelník.

J. Krásenský 12.8.2018 19:41

Re: Byl by pro nás přijatelnější socialismus

Francouzská genocida - Volnost rovnost bratrství - 800000 zavražděných, následují krvavé revoluce a pařížská komuna. Téma - svoboda. Totéž v Jižní Americe - Bolívar - Mexiko, svoboda a totalita. Italský fašizmus - svoboda, pokrok a vlast, bolševická revoluce -* osvobození "mužiků", nacizmus - svoboda a mír pro německý národ a arijskou evropu. Stačí? Dnešní liberalizmus znamená potlačení svobody slova i smýšlení, majetku a života.

M. Prokop 12.8.2018 22:58

Re: Byl by pro nás přijatelnější socialismus

To ovšem pořád píšete o nějaké formě socialismu.

Dnes si slovo liberalismus, liberální, ukradli socialisté.

Vy jim to "žerete", já ne.

M. Prokop 11.8.2018 21:03

Re: Byl by pro nás přijatelnější socialismus

"To, že si Rusko nenechá líbit rozšiřování NATO až ke svým hranicím, je jisté. "

A PROČ sousedé Ruska (s vyjímkou Arménie, tam jsou důvody jasné) tolik chtějí do NATO? Není to v obavách (důvodných) z ruského imperialismu?

V Kremlu už dávno nejsou tí marxisté leninovci, ale ruských paranoidních mesiášů je tam plno.

J. Kulheim 11.8.2018 21:50

Re: Byl by pro nás přijatelnější socialismus

Mesiášů je všude plno. Nemyslí na nic jiného než na páchání dobra. Na ty je potřebné si dávat pozor a neotáčet se k nim zády.

M. Prokop 11.8.2018 22:03

Re: Byl by pro nás přijatelnější socialismus

Ano. Na všechny. Není to EU nebo Rusko. Je to EU a Rusko (z těch bližších. USA ani moc ne, těm stačí občasná politická podpora a ochota obchodovat.

V. Podracký 12.8.2018 13:34

Re: Byl by pro nás přijatelnější socialismus

Mít strach z rozšiřující se moci soupeře není paranoia, zvláště když Rusko bylo nejméně třikrát z Evropy smrtelně ohroženo.

Gruzie a Ukrajina chtějí do NATO, protže mají na svém území menšiny, které chtějí utlačovat (Rusové na východní Ukrajině, Osetinci a Abcházové na Kavkaze). Rusko tomu brání. Ukrajinci chtějí udělat to, v čem mají vzor v Kosovu. Zlikvidovat pod kuratelou NATO etnické menšiny.

J. Jurax 12.8.2018 14:14

Re: Byl by pro nás přijatelnější socialismus

No, nedivte se. Ono mnohé národy byvšího SSSR mají s se sovětskou - de fakto ruskou - mocí zkušeností horší než špatné. A taky mají na svém území menšiny etnických Rusů, jichž lze po vzoru Kosova - tentokrát pod kuratelou ruskou - vhodně využít.

Velmoci mají zájmy. Podle toho, jaké jsou ty zájmy, mohou se v různých bodech časoprostoru jevit tu hodné, tu zlé, tu hodné i zlé zároveň v závislosti na úhlu pohledu.

A ještě "Gruzie a Ukrajina chtějí do NATO, protože mají na svém území menšiny, které chtějí utlačovat" ... jistě; snad i ano. Ovšem Rusové samozřejmě menšiny na svém území nikdy neutlačovali, že ano. Ti jenom chránili územní celistvost své země před separatisty. Třeba v Čečně.

"Mít strach z rozšiřující se moci soupeře není paranoia, zvláště když Rusko bylo nejméně třikrát z Evropy smrtelně ohroženo." ... jistě. Na druhé straně třeba pobaltské země, Finsko a Polsko jsou na tom podobně.

M. Pivoda 11.8.2018 22:10

Co by, kdyby?

Kulheim: "Pokud by Němci ovládli Evropu, tak bychom byli nuceni akceptovat jejich představu socialistické společnosti. ..."

Pokud by Němci ovládli Evropu, pak by Češi dnes žili v Patagonii (jižní část Argentiny, kam by je lodí převezl Baťa po dohodě s Hitlerem), takže dnes by se v Patagonii už mluvilo asi jen španělsky.

Tzn. Kulheim by dnes nežil v Moravském Toskánsku (Svatobořice, Mistřín).

M. Prokop 11.8.2018 23:28

Re: Co by, kdyby?

Vy taky uvěříte každé blbině.

J. Jurax 12.8.2018 13:55

Re: Co by, kdyby?

To víte, umělá inteligence ... :-)

L. Šarina 12.8.2018 6:58

Re: Byl by pro nás přijatelnější socialismus

Nevím kolik je vám let a co jste prožil a kde. Mám 75 let a v žiju od roku 1948 a Aši,jako dosídlování pohraničí,život sám o sobě nebyl a ani dnes v Aši není žádný med,natož po válce s potravinovými lístky a nedostatkem všeho,dnes sice je to jiné, ale jaké? tehdy za komunismu bylo území bývalých Sudet určeno pro nastvájíci nebo bodoucí válku a nebylo proto obdarováno dotacemi,žádný strategický průmysl, žádna pořádna infrastruktůra a pořádali se nákupní zájezdy do NDR,nebo Praha, Plzeň. Zdravotníctí bylo na tu bídu špičkové ,měli jsme to štěstí že nám po Němcich zůstala v Aši na tehdejší poměry i v rámci republiky špičková nemocnice(nová) , k tomu špičkové vily po po majitelých továren(Aš byla šestým nejbohatším městem v republice) jenom textinich továren tady bylo desítky ap. a doktoři se měli kam stěhovat.Nebudu se rozšiřovet co tu všechno Němci při odsunu zanechali a jak se bohatě nakapsovali na majetku Rudí Gardisté s páskou na rukávech,. A dnes? sice EU nasypala do Aše 1.miliardu korun a je to znát ale jední lidé odešli a jiní přišli. Textil padl,padla ekonomická páteř Aše a je to město bez továren ,ty nahradili montovny,obchod mimo diskontu obsadili Vietnamci tržnice, prázdné oběkty skupovali podnikatelé s lidskou bídou a předělali je na ubytovny a stovky lidí cikánského,romského) etnika se sem nastěhovalo z celé republiky, a kdo nemá internet a je odkázán na nákup zboží v Aši je hodně omezen,proč to všechno píšu,protože nebýt Německa jako souseda tak tam nejezdí stovky Ašáků za praci a i přespolní si kupují ubytováni v Aši(hranice od Aše k Němcům cca 300 netrů)a jsou jediní kteří maji životní úroveń na kterou ostatní nedosáhnou,tak tady bych nezatracoval socialistickou EU. Rusko ? Sám velký Putin řekl cituji! Rozpad CCCP byla naše nevětší katasrofa v dějinách a nemělo k tomu nikdy dojít. To hovoří za vše.

J. Kulheim 12.8.2018 9:58

Re: Byl by pro nás přijatelnější socialismus

Pane Šarino jsme stejně mladí. Možná jsme se někdy potkali. V roce 1969 jsem rok vojákoval v Chebu. Rozbourané vily kolem hranic jsem viděl. Ponechali u hranic tři nebo čtyři, aby nebylo vidět do ČSSR a naopak.

Bohužel, je to jeden ze smutných výsledků 2. světové války a rozdělení Evropy, odsunu Němců následný rozdílný vývoj v Aši a Selbu. Na tomto přpadu je vidět co je schopná napáchat zrúdná ideologie, když se toho chytí několik fanatiků.

Měli jsme štěstí, že se k vedení rozhodujích států dostali skuteční státníci, jako Regan, Thatcherová a Gorbačov. Teď se zese dostávají k moci lidé, kteří mají snahu ovládat. Na to je potřebné si dávat pozor.

J. Jurax 12.8.2018 13:50

Re: Byl by pro nás přijatelnější socialismus

Akceptovat německou představu - no, sověti to brali třídně, Němci rasově.

Přestup z třídy vykořisťovatelské do třidy dělnické, případně rolnické i pracovně inteligentní je po náležité převýchově možný; v nejhorším případě v další generaci.

Ovšem z rasově méněcenného Slovana, natož Žida, germánský ýbrmenš vůbec nikdy nemůže být. Výjimku by u těch Slovanů by snad mohli být blonďatí dlouholebí jedinci, u nichž by němečtí rasoví vědci shledali germánské předky a správné smýšlení a tudíž i možnost poněmčení. Názorně o tom mluví Heydrich - http://klempera.tripod.com/heydrich.htm

Takže on si jeden nevybere - pro sichr by bylo nejlepší pocházet nejlepší pocházet z pastoušky, ale být modrooký blonďák ... to by se mohlo ujmout v obou z páně Kulheimových socializmů ...

Ovšem s tezí " V současnosti pro nás nejsou ani tak nebezpeční kremelští marxisté leninovci, ale nebezpečnější jsou západní neomarxisté" lze naprosto souhlasit už proto, že kremelští marxisté-leninovci už neexistují, kdežto západní neomarxisté naopak ano a navíc bobtnají.

J. Richter 11.8.2018 19:21

tsss.

Tak podle autora nemá současné Rusko s rokem 1968 nic společného.

Pane, vy jste obyčejný idiot.

V. Podracký 11.8.2018 19:32

Re: tsss.

A co tedy má společného? Když nejste idiot, tak to snad vysvětlíte.

M. Prokop 11.8.2018 21:05

Re: tsss.

Paranoiu, imperialismus, mesiáštví. Hlavní je ten imperialismus.

A. Trick 11.8.2018 22:24

Re: tsss.

Dosahují již úrovně amerického imperialismu?

J. Farda 11.8.2018 23:13

Re: tsss.

Kolik států/částí od konce WWII USA dodnes napadly a dodnes okupují? Kolik států/částí Sověti/Rusové dodnes napadli a okupují? Triviální otázka, za Marie Terezie by Vám na to stačila trojtřídka, ale zřejmě jste absolvent humanitární vysoké školy, nevládzete ... :-)

A. Trick 12.8.2018 7:12

Re: tsss.

No tak kolik, vědátore? A proč ausgerechnet od konce WWII? Proč ne od vzniku své existence?