8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

POLITIKA: Jakl má koňský ohon a měl by mlčet

Tak se nám tu rozmohl takový nešvar: někteří lidé si začali myslet, že na základě svého politického přesvědčení jsou „lepší“ než druzí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Braun 30.7.2018 23:26

Re: Dobry clanek. (Pokracovani)

Když dočtete až tam za co byla ta cena CIA udělena, tak to žádná senzace není, co? Otázka dokonce je, zda to byla cena za literaturu, osobně pochybuji, nebo jen cena CIA, v tomto případě udělená za významný příspěvek k literatuře o výzvědných službách.

Lukes is the recipient of the Central Intelligence Agency 2012 Award for

Outstanding Contribution to the Literature on Intelligence.

V. Student 30.7.2018 23:23

Za lháře Jakla označil.

Ovšem už neřekl, v čem lže. Jakož i jinak byl dosti nekonkrétní, ten pan Lukeš. A dobře mu to dal Jakl sežrat, když řekl, že i on má ledasco proti Trumpovi, protože to není jako fanoušci Sparty a Slavie, ale je to politika.

J. Chodur 30.7.2018 23:06

Re:

Nechapu proc povazujete americky problem za unikatni. Universita Karlova mu dala zaklady, postgradualne studoval venku. Jinak souhlasim s vami, levicove nazory jsou velmi dulezite jak v Cesku, tak v USA. Takze, castecny souhlas.

J. Chodur 30.7.2018 22:55

Re: Dobry clanek. (Pokracovani)

Mimochodem, Igor lukes je drzitel ceny za literaturu udelenou Obamovou CIA (vedenou v te dobe byvalym komunistou Brennanem, o kterem se Lukes tak obdivne zminuje) v roce 2012. Nevedel jsem ze CIA dava ceny za literaturu, to by odpovidalo ale historickemu vlivu CIA na masova media (operace Hummingbird, oficielne ukoncena ovsem zrejme pokracujici). Se stejnou CIA a dalsimi organizacemi vede Trump boj o preziti, to by mohlo pomoci pri chapani Igora Lukese (koho chleba jis,...). Neznam jeho historickou praci o historii stredni Evropy a po jeho zhlednuti v rozhovoru s Jaklem necitim motivaci se s jeho praci seznamit, spis se ji vyhnu i kdyz mam hovezi rad.

www.bu.edu/history/faculty/igor-lukes/

J. Chodur 30.7.2018 22:54

Dobry clanek.

Nemam rad, kdyz dela Cech ostudu nasemu narodu ve svete (ponekud primitivni ode me), historik Igor Lukes je jeden z nejhorsich hrisniku. Osobne nepovazuju uces pana Jakla za atraktivni (pan Jakl si asi oddechl s ulevou), ovsem historika Lukese zaujal a tim nastavil uroven zbytku svych "prispevku" do diskuze. Pan Jakl nechal moudre historika Lukese, aby udelal svuj intelektualni striptyz a tak s minimalni namahou vyhrat debatu. Trump ma dar vyprovokovat pokrytce ze svych skrysi a potom je snadne je jenom posbirat. Pokud jdete na lov pokrytcu, reknete pochvalne Trumpovo jmeno a je to jedno v jake souvislosti, pracuje to naprosto spolehlive. Pokud mate zajem o ty nejvic utajene a nejstavnatejsi pokrytce, pochvalte Trumpa za neco co je spis problematicke az negativni, potom sledujte ten cvrkot. Osobne pana Jakla ctu s naprostym respektem pokud pise o pive. S politikou jsem vic rezervovany ale na Lukese stacil s prehledem. Je tezke rict kolik vlad ovlivnila USA, vetsinou to probehlo bez zasahu, nekdy tam zasahy byly a neni tak jednoduche tvrdit, ze to bylo jednoznacne spatne pro lidi v dane zemi. Nekdy se jedna ne nezbytne o zasahy USA ale spis nejake vlivne skupiny uvnitr USA takze samozrejme pan Jakl nezna skutecne cislo stejne jako nikdo jiny a lhare bych ho za to nenazval, kdyz pouzije ramcove cislo o kterem si mysli, ze je priblizne spravne. Amerika je velmoc a hodne svetovych politiku kalibruje svou politiku v zavislosti na vyvoji v USA, to je prirozene. Mozna Maduro ve Venezuele nema takove nutkani ke sve skode. (pokracovani)

J. Novák 30.7.2018 22:36

No jo, tvářil se jako Drahoš.

J. Novák 30.7.2018 22:34

V americe může být profesorem kdejaký idiot. Stačí aby měl ty správné levičácké názory. Tam si totiž profesory jmenují samy university.

K. Janyška 30.7.2018 20:37

Re:

Kompozitivní teorie je tedy vždy nejvýše možným věděním lidstva, neboť je neustále vědou verifikována a aktualizována a je česky řečeno skladná a celostní, tedy zahrnující všechny vědecké poznatky z obou větví vědy a tvoří neustále vědou upřesňovaný koridor relevantních vědeckých informací o lidské situaci. Jsou to tedy jakési vědou určené stanovy lidského světa.

Měli bychom vždy, a za každých okolností, respektovat to, co tento nejvyšší intelektuální výkon lidstva, tedy vědy, přinesl.

Bez takového vzdělání, které odhaluje nastavení hranic, které nám spontánní síly neosobně stanovují a určují tedy i možnosti vývoje lidského světa, se neobejdeme. Už proto, že vývoj jde jinudy, než si lidé myslí a nerespektují ho. Proto ony války a proto onen zmar.

Začít se vzděláváním kompozitivní teorií je bezpodmínečně nutné. Vždyť každou aktivitu lidí je nutné tímto věděním poměřovat. Více lidstvo totiž neví a nikdy vědět nebude... Dzp.

K. Janyška 30.7.2018 20:36

Re:

Čím se tedy zabývá konkrétně ? Vysvětlením motoru kulturního vývoje lidstva, tedy objevem obchodu, coby generátorem zisku a důsledky z něho. Tedy vysvětlením procesu civilizace, coby nástroje přeměny divocha, nejprve v samostatného, od kmene odděleného, jednotlivce a návazným procesem masívní emancipace lidí od kmenového způsobu života vůbec, v občana.

Studuje principy, které k takovému pohybu v čase a v prostoru vedly a vysvětluje je. Vysvětluje vznik civilizačních pravidel chování, lidské mysli, inteligence, lidského rozumu, abstrakce, soukromého práva a zejména vznik a vývoj neustále se souběžně od civilizovaných více k civilizovaným méně rozšiřujícího v čase a v prostoru generátoru všeho lidského, spontánního řádu lidské interakce a lidského světa.

Z toho jasně vyplývá, že člověk není vědomým konstruktérem vývoje lidstva, ale že to je jen jeho aktivita a jsou to spontánní síly, které ovládají vesmír a cokoliv na Zemi. Jejich neosobní souhra určuje svými regulačními, záchovnými a pořádacími vlastnostmi to, co bude a co ne. Nepředstavitelná složitost jejich interakce člověku stanoví meze toho, na co má vliv a co musí ponechat k "řešení" na nich.

K. Janyška 30.7.2018 20:36

Re:

CO JE TO KOMPOZITIVNÍ TEORIE ? JSOU TO "STANOVY" LIDSKÉHO SVĚTA, OBJEVENÉ VĚDOU.

Metoda relevantních společenských věd je výhradně kompozitivní, tedy skladná. Viz slavná Kontrarevoluce vědy od nositele Nobelovy ceny A.F. von Hayeka. Vědecké informace jí získané, navzájem provázané a neodporující si, tvoří kompozitivní teorii. Myslíme zásadně a vždy v teoriích, tedy jinak se takový obří soubor nebo dokonce koridor souvisejících vědeckých informací o lidském světě nazvat ani nedá.

Co tedy obsahuje ? Úplně všechno, co věda ví o kulturní evoluci i jejich počátcích, tedy o oddělování našich lidských prapředků ze zvířecí říše a kulturním vývoji světa lidí, tedy světa týkajícího se jen lidského rodu, tedy světa lidského, a principů, na kterých vyrostl a stojí. A to jen a výhradně bez pověr a mýtů, tedy bez náboženských a okultních ohledů, tedy na vědecké bázi.

V. Braun 30.7.2018 19:45

Re: Spíš překvapení?

Když ale Smetana háže bláto, nedělá to po kouskách. Proto na jiném místě čtenáře varuje, aby se nenechali splést tím, že mou knihu pozitivně hodnotí řada osobností mezi americkými historiky, včetně už zmíněného Marka. Kromě jediné kapitoly ji prý Kramer vůbec nečetl, píše Smetana.26 A tak jsem se Marka i na tohle rovnou zeptal. Řekl mi: „It’s outrageous. I obviously did read it.“ (To je nehorázné. Samozřejmě jsem ji četl.) Nato mi prozradil, že byl dokonce jedním z anonymních posuzovatelů rukopisu, kteří ho nakladatelství Oxford University Press doporučili k vydání. Na závěr mi Mark řekl: „You’re welcome to quote me.“ (Můžete mě citovat.) Psát hrubě o autorovi recenzované knihy je nekolegiální, ale vyrábět si

falešné argumenty pomocí výmyslu o třetích osobách (ať je to Mark Kramer, nebo kdokoli jiný) je stěží omluvitelné.

Viz první odkaz na dotaz "vít smetana recenze československo nad propastí" v googlu. Tolik k podloženosti recenze pana Smetany.

V. Braun 30.7.2018 19:29

Lež je lží, paní Šichtařová

Jak jsem psal již pod příspěvkem pana Jakla, pn Lukeš obvinil p.Jakla ze lži až po jeho tvrzení. že USA za posledních několik desítek let způsobili změnu režimu ve sto režimů ve sto zemích.

A ktomu nálepkování, které údajně lepší paní Šichtařová tak odsuzuje ....

J. Kanioková 30.7.2018 18:39

Přesně !

J. Kanioková 30.7.2018 18:36

Typické... napsal dobrou knížku,

pak chvála odevšad, a teď má pocit, že je majitelem JEDINÉ PRAVDY.

Článek o té knize na NP - http://jdem.cz/ebu4x4

J. Kanioková 30.7.2018 18:16

Skvělý článek, díky

jako byste přesně znala zdejší jezevčici.. :)))

O. Uživatel 30.7.2018 17:43

Uživatel požádal o vymazání
V. Kain 30.7.2018 17:13

Re: Spíš překvapení

Lukeš na Pana Jakla vůbec neměl.Ten si ho tam porcoval a Lukeš jenom dělal ksichty.Neměl vůbec nic čím názor pana Jakla vyvrátil.Jediné co mě na tom vzdělanci rozesmálo bylo to jeho dávání si pozor aby správně po americku vyslovoval některá slova či jména.U stejných profesorských exemplářů možná studovala Malá.Také se hned jako levičačka projevila.

D. Křikava 30.7.2018 16:22

Re: Spíš překvapení

Co wiki? Zkusil?

J. Uzel 30.7.2018 14:57

Re: Jakl je především

Zde použiji příspěvek z jiné diskuse(i s chybami. Snad autor odpustí): Západoevropští svazáci (od českého slova svaz=unie) mají pořád pocit, že slezli ze stromů o hodně dříve, že tudíž jsou daleko vyspělejší, kulturnější atd. a že je to logicky opravňuje k tomu nás vychovávat a peskovat. Dá se s tím velmi polemizovat, kdyby náš rozvoj a vývoj nezbrzdili po únorovém puči komunisté, určitě bychom nebyli horší, než Francouzi či Belgičané. Výhodu draze zaplacenou máme v tom, že jsme se v té době naučili číst mez řádka a svobodu chápeme daleko více jako něco, co není samozřejmé a jsme k jejímu uzurpování daleko ostražitěji. Měli by nás vnímat daleko pozorněji, neboť sami spějí mílovými kroky k tomu, z čeho jsme se s radostí po sametové revoluci vymanili.

J. Uzel 30.7.2018 14:45

Re: Za chvíli budou všichni kromě několika

...nebo třeba xenofob a nácek.

M. Valenta 30.7.2018 13:51

Re: Dva exrémy a lepší lidé.

To je od Vás moc fajn. Asi budete ta pověstná výjimka, pochopitelně spolu se mnou.

P. Papež 30.7.2018 13:41

Ne, krávo. A jsem rad.

P. Lenc 30.7.2018 13:40

Re: Spíš překvapení

Tak dogmatismus a křupanství?Zvláštní pane Rechnovský.Párkrát jsem pana Jakla poslouchl a četl což vy asi ne.Totéž mohu říct o tom "přesvědčivém speakrovi".A mohu říct pouze jediné.Role si nevyměnili, dogmatik a křupan byl, je a bude hysterik, nikoliv historik Igor Lukeš.Je jedním z těch, kvůli kterým se mezi lidem českým slovo intelektuál začíná používat jako nadávka.

M. Prokop 30.7.2018 13:24

Re: Jakl je především

No protože jsou to ti "lepšolidi". :-P

Mají patent na pravdu. :-(

P. Han 30.7.2018 12:58

Re: Jakl je především

Neměl přehrávky v Pragokoncertu, tak není žádný rocker. Jo, taková skupina ÚV SSM Plameny, to byla supergrupa! :-)))

J. Kombercová 30.7.2018 12:57

Re: Jakl je především

Dovolila byste swi tohle doma v některém z německých webů?

To je zajímavé, jak na tom západě jsou všichni proti nám Západoasijatům na výši, ale když přijedou k nám, myslí si, že se tu mohou ožrat, poblít, zmlátit téměř k smrti číšníka... nebo alespoň sprosťačit a urážet.

P. Han 30.7.2018 12:55

Re: Jakl je především

Možná z pastvy?

J. Rechnovský 30.7.2018 12:47

Re: Spíš překvapení

Československo nad propastí. Vřele doporučuji

R. Tesařík 30.7.2018 12:46

Re: Jakl je především

Hraje v kapele? Hraje, tak v čem máte problém?

I. Novák 30.7.2018 12:44

Mnohem zajímavější

bylo sledovat výraz tváře pana profesora, když pan Jakl nehovořil v souladu s učením profesorovy politické církve a jejich věrozvěstů. Jinou reakci jsem od něj nečekal.