27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Diplomovaní podvodníci

V době velmi nedávné byli odhaleni dva ministerští podvodníci, jejichž diplomové, resp. bakalářské práce vykazovaly doslovné shody s pracemi jinými. Tito lidé pod tlakem médií rezignovali na své funkce, nic jiného se jim však nestane.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Mach 20.7.2018 9:59

Akademické tituly a životopisy

Já té dnešní době nějak nerozumím. O různých studijních oborech na vysokých školách toho už bylo napsáno mraky. Česko je fakt unikát. Vytváření vysokoškoláků se tady děje jak na běžícím pásu a většina studijních oborů je fakt děsně důležitá. Nejspíš by náš stát zahynul,, kdybychom neměli vysokoškolsky vzdělané odborníky v oborech jako třeba genderové studie a podobné hovadiny. Připadá mi to stejné jako v době vlády naší rodné strany, která taky udělovala tituly RSDr. (z Rozhodnutí Strany Doktor) a nositel tohoto titulu byl určitě obrovským přínosem pro republiku.

Horší je, že tenhle trend se po roce 89 rozšířil jak rakovina v lymfatických žlázách. Hledáte zaměstnání? Musíte si vytvořit nejlépe strukturovaný životopis. A že budete uklízet kanceláře nebo sbírat po ulicích psí hovínka? Pošlete životopis! Jinak jste bez šance. Kterej blb tohle vymyslel, by mě fakt zajímalo. Pochybuju, že tyhle životopisy vůbec někdo čte a navíc už vůbec nevěřím, že by si některý z potenciálních zaměstnavatelů v životopisech uvedené informace ověřoval. Kdybych jako žadatel o práci v životopisu uvedl, že jsem byl posledních 40 let prezidentem USA, vsadím krk, že by si toho nikdo ani nevšiml.

Kde jsou ty časy, kdy jsme nemuseli tyhle hovadiny řešit!

Z. Lapil 19.7.2018 23:26

Re: Celé tyhle "případy"

V podstatě souhlas. Jen připomenu, že věda se dá dělat na skoro jakékoliv téma a zrovna volnočasové aktivity mládeže je určitě problematika na úrovni všelijakých muzikologií a podobných věcí; vlastně je to odrůda pedagogiky. Nebo vás nikdy nenapadlo, jak to přijde, že některé tóny spolu ladí a jiné nikoliv? (Poměr jejich frekvencí musí být v poměru malých celých čísel. Fakt.) Jak to, že rozeznám nejen klavír od houslí, ale i jednotlivé housle mezi sebou? (Nebojte, stradivárky od průmyslově vyráběných skřipek rozeznáte i vy) nebo dokonce jak to přijde, že některá muzika se líbí a jiná nikoliv?

A teď jen doufám, že nejste koncertním mistrem FOK nebo tak něco :-).

Z. Lapil 19.7.2018 23:13

Re: Problém není ve školství

Přesně tak.

A když se do toho vloží profesní komory, kterým vychází procento úspěšných uchazečů podle toho, kolik zrovna "je třeba" odborníků, člověku se začne stejskat po dobách, o kterých zpívá Michal Tučný: https://www.youtube.com/watch?v=UlBeENQ3oNQ

(Medicnman: "když můj lék ti nepomůže, tak s ním boty vyčistíš".)

Z. Lapil 19.7.2018 22:45

Re:

Já jsem to pochopil tak, že kdo chce být lepší, než jeho učitel, což Einstein nepochybně byl, musí se učit od Boha. Po opravě formulací pro nás ateisty nelze než souhlasit.

Mě čím dál víc fascinují takové ty okamžiky prozření. Příklad: nedávno jsem četl Darwinův životopis a uvědomil jsem si, že to byla doba, kdy Darwin a jemu podobní koukali na skály a pláže, a zjišťovali věci jako "ten písek je evidentně vodou rozemletá tamta skála, to muselo trvat pěkných pár miliónů let. V bibli se ale píše, že svět je starý nějakých 7000 let. Tady něco nehraje". A jejich učitelé říkali věci jako "nevymejšlejte blbiny a pořádně choďte na přednášky".

Úplně nově ode dneška vím, že v dobách ne zcela dávných byly komety považovány za atmosférický jev. Až Tycho de Brahe, spatřiv kometu snad dokonce Haleyovu, jal se měřit její polohu a po korespondenci s dalšími co možná vzdálenými měřiteli konstatoval: kometa je výrazně dál, než Měsíc".

J. Schwarz 19.7.2018 21:52

Celé tyhle "případy"

jsou komické. Jaká "věda" se dá dělat na téma "volnočasové aktivity mládeže"? Buďto nějaké mládežníky vedu a pak popíšu své zkušenosti, nebo ne a pak vyrobím výcuc z jiných textů. Copak jakákoli bakalářská práce obsahuje "originální vědecké výsledky"? Jestli ten Krčál opsal část práce obhajované na stejné škole o rok dřív, co dělal vedoucí práce? Ostatně bylo by zajímavé prozkoumat stejně bedlivě práce samotných akademických hodnostářů i novinářů - to jsou přece taky "vysokoškoláci". A hrozně by mne zajímalo hodnocení "vědeckosti" prací na téma genderu, dvaapadesáti pohlaví atp...Mimochodem, existuje program na generování "vědeckých" prací podobného typu, jehož produkt složený z nesmyslně seskupeného žargonu se dostal i do impaktovaných časopisů a tedy "vědci" podobně filozofující ani nepoznali že si z nich někdo dělá (_._)...

S. Rádl 19.7.2018 21:00

vedoucí práce

Diplomová práce má několik částí, nejprve musíte uvést čtenáře do problematiky, pak uvést cíl práce a pak teprve popisovat vlastní postup jak k cíli dospět. V té úvodní části diplomant MUSÍ popisovat současný stav vědění a tedy psát ne o vlastní práci, ale o práci jiných. MUSÍ to ale popisovat vlastními slovy, popsat souvislosti a hlavně MUSÍ vše řádně odcitovat.

Úloha vedoucího práce je velmi důležitá, ne snad v kontrole zda diplomant neopisoval, ale v jeho vedení k etické čistotě a samozřejmě kontrole zda je vše správně citováno. To, zda je text výplodem diplomanta nebo překladem části několika článků nemá šanci zjistit a ani to není jeho úkolem.

J. Jurax 19.7.2018 18:36

Ale kuš ... takže Einsteinův učitel byl taky jako Einstein? Evangelium se zde mýlí ...

J. Jurax 19.7.2018 18:31

No a problém zejména státních zaměstnanců (ale nejen jich) taky je, že za stejnou práci je jedinec opatřený jakýmkoliv VŠ titulem proti jedinci neotitulenému víc placen.

J. Jurax 19.7.2018 18:24

Přinejmenším u nás ano. Protože počet lidí s IQ dostatečným pro absolvování vysoké školy se za posledních sto let stěží významně zvýšil. Pokud se vůbec zvýšil, ale počet studujících i absolventů se zvýšil řádově.

K. Janyška 19.7.2018 18:20

Re: CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Já ne, ale kompozitivní teorie, kterou skvěle a cele ovládám, takto vždy nejvýše možné vědění lidtva, ano. Vždy... Dzp.

J. Jurax 19.7.2018 18:18

Ano. Ovšem až když to prasklo.

R. Langer 19.7.2018 17:37

Re: Při množství studentů

Tak jak z kterého, ale jinak ano.

R. Langer 19.7.2018 17:36

Re: CO JE TO VZDĚLÁNÍ ?

Naopak, je to velmi jednoduché, jenom vy z toho děláte vědu. Kdybyste tomu opravdu rozuměl, tak to pochopíte. Ale to se nestane, protože o skutečném chodu světa nemáte ani potuchy, tak blábolíte jen naučené mantry bez obsahu. :-P

R. Langer 19.7.2018 17:29

Re: Ve své diplomové práci o králících objevila úžasnou věc:

Ti o tom ovšem nepíšou diplomky. Možná domácí úkol. :-D

R. Langer 19.7.2018 17:27

Re: Můj současný titul za jménem je "CSd"

Ten jediný bych vám věřil... :-D

R. Langer 19.7.2018 17:26

Re: To ale není celé jádro problému

Jak se zadává úkol, který se nedá opisovat? Uveďte příklad.

J. Svoboda 19.7.2018 17:26

Množství nemá nic s podváděním, madam.

R. Langer 19.7.2018 17:25

Re: Nechci vám brát "spravedlivé" rozhořčení "pracující ženy",

Na toho ten frajer určitě neměl...

J. Svoboda 19.7.2018 17:24

Marek Benda titul nepoužívá, madam.

L. Novák 19.7.2018 16:12

Re: Nechci vám brát "spravedlivé" rozhořčení "pracující ženy",

Nad lžidoktorem Křečkem (nyní na ombudsman-úřadě) taky? :-)

L. Novák 19.7.2018 16:10

Politika vzdělání zdarma pro každého je inflační

a snižuje kvalitu vzdělávání obecně. Socialismus nefunguje ani ve školství.

K. Janyška 19.7.2018 15:27

Re: Nechci vám brát "spravedlivé" rozhořčení "pracující ženy",

Byl to podvodník. Takových judrů jsem vyřídil ve svých 7 procesech na 25 a všechny jsem vyhrál... Dzp.

V. Lunák 19.7.2018 14:25

Ve vysokém školství je

jistě plno problémů, avšak vaše utkvělá představa o tom, že pro vystudování vysoké školy potřebujete být bůhví jak inteligentní, je mylná. Pro některé obory jistě ano. Ve většině oborů si však s průměrnou či mírně nadprůměrnou inteligencí vystačíte, pokud je ovšem doplněna dostatečnou motivací a pílí. Ačkoliv o zmiňovaných nemám vůbec žádné iluze, pochybuji, že by byli tak blbí, aby nepochopili, co je to citace. Uvedené udělali, a řada dalších dělá, prostě proto, že jsou líní jak prasata. Vysokou samozřejmě vystudovat neměli, ale ta vaše diagnostika je rovněž špatná.

J. Lepka 19.7.2018 14:06

Nechci vám brát "spravedlivé" rozhořčení "pracující ženy",

ale s JUDr Kalvodou jste šlápla do howna zvíci horní poloviny Václavského náměstí. Nehodlám ho omlouvat, ale ten titul používal v době, kdy se tak absolventi práv poměrně běžně oslovovali, jelikož oslovení "pane promovaný právníče" je poněkud kostrbaté. Ten bordel v tom udělali komunisti, to pro vysvětlení. Jo a pro vaši info, JUDr Kalvoda své kvality a jistě i holou pošetilost opisovat v diplomce prokázal m.j. svou fotografickou pamětí ve sněmovně, stejně jako následující obhajobu již zcela legálního titulu. Pokud s tím hodláte srovnávat již poněkud zdiskreditovaný titul Bc, jímž se prakticky pyšní jen městští úředníci.....

A. Alda 19.7.2018 12:29

Je zjevné,

že jste žádné diplomky nezadával a ani nehodnotil.

A. Alda 19.7.2018 12:29

Ve své diplomové práci o králících objevila úžasnou věc:

Králíkům se musí v králíkárně větrat, jinak se jim moc nedaří.

Absolventům zemědělských vysokých škol jsem nikdy kvalitu jejich vzdělání moc nevěřil, ale tohle považuji za vrchol. To je "objev" nehodný i absolventa dvouletého zemědělského učiliště.

A. Alda 19.7.2018 12:23

Ano, paní.

Jen bych doplnil, že šílená snaha odvést děti od "biflování" a naučit je místo toho "vyhledávat informace" tady také nese své plody. Oni vyhledávají informace a považují se tím za chytré a úspěšné a svá "díla" za přímo vzorová. Vůbec nechápou, že by měli informace, a to pravdivé, vytvářet, nikoli jen vyhledávat.

M. Polák 19.7.2018 11:36

Problém není ve školství

ale ve kvalifikačních požadavcích na výkon funkcí. Začíná to platovými a mzdovými třídami. Sám jsem během svého života zažil řadu "přestaveb", v jejichž důsledku velmi schopní a spolehliví zaměstnanci nemohli svou práci vykonávat, pokud neměli nějaký, pro jejich pozici potřebný papír. Výuční list, maturitní vysvědčení, vysokoškolský diplom...

A tak například městský strážník, který léta úspěšně plnil svou roli ve městě, které podrobně znal a věděl své o každém obyvateli, byl najednou postaven před problém. V padesáti si udělat maturitu nebo od stážníků odejít. Je to dilema nejen pro něho, ale i projeho nadřízené. Co je víc? Schopný a spolehlivý člověk nebo maturitní vysvědčení? A tak si dovolím předpokládat, že do toho zasáhne nejen velitel strážníků, ale například i starosta města. Dotyčný, pokud překoná své znechucení a rozhodne se podvádět, aby mohl svou práci vykonávat i nadále, pak má vlastně i politickou podporu pro své jednání.

Sám jsem se mnohokrát jako člen výběrových komisí zúčastnil pohovorů se zájemci o obsazení nejrůznějších funkcí. Ale smysl měly jen ty, kde se nikdo nezeptal na nejvyšší dosažené vzdělání a rozhovor byl veden tak, aby adept musel prokázat orientaci v problematice a schopnost logicky myslet.

D. Polanský 19.7.2018 11:09

Re: Můj současný titul za jménem je "CSd"

zatím, stav spokojenosti je jenom dočasný jev.

D. Polanský 19.7.2018 11:08

A nemluvě o tom, že

intelektuálové si vymysleli, že potřebujeme strašně moc vysokoškoláků. Učiliště po revoluci pozavírali, prý budeme žít z duchovna, fuj odporná fyzická práce. Nějaký řemeslník, to je malina, to může dělat každý trouba. Totální odtržení od materiální reality života. Opisování je jenom malým důsledkem neutěšeného stavu struktury celého vzdělávacího systému.