27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

USA: Obtižné je zavděčovat se mocným živlům

Nynější americký prezident, neuznávaný ve své funkci značným množstvím hlasů, aby se potýkal s množství nepřátel na mnohých stranách, v prostředí domácím, jakož i ovšem zahraničním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 17.7.2018 20:51

Poslední Sorosova bitva vzplála

Začal rozdělovat statisíce na politickou likvidaci Donalda Trumpa - http://jdem.cz/ebsp48

D. Kugluv 17.7.2018 19:10

Souhlas

D. Nowodny 17.7.2018 17:34

To je dobre:

kdyz uz nemame Rude Pravo, mame alespon profesora v Americe !

V. Lunák 17.7.2018 11:40

Jenom opakujete fake news.

Ano, Německo sice dováží více než polovinu ze své spotřeby zemního plynu z Ruska, ovšem samotný zemní plyn představuje asi 20 % spotřeby různých zdrojů energie za rok, takže závislost na Rusku, pokud jde o spotřebu energie, je cca 10 %. Přemýšlet v případě tRumpa o tom, zda se jednalo o jeho cca miliontou lež, či se spíše jedná o problémy s trojčlenkou, je ztrátou času.

V jedné z posledních zpráv NATO, Defence Expenditures of NATO countries, March 2018, si jasně můžete ověřit, že USA se na celkových výdajích na obranu v rámci NATO podílí cca 70 %.

Ale vždyť Kavanaugh je pánbíčkář a nechutný konzervativec, a to absolutně ve všech společenských tématech, která si lze představit. Rovněž vytěrač těch "správných" zadků. Zatímco v 90. letech asistoval K. Starrovi v souvislosti s Clintonem, před deseti lety již najednou začal docházet k tomu, že by nemělo být možné prezidenta v úřadě obvinit (a případně jej sesadit). RGB jako vždy vystihla situaci dokonale.

T. Pudil 17.7.2018 15:57

Re: Jenom opakujete fake news.

Takze to je vlastne v poradku, pane Lunaku, ze jeden clen hradi 70% vydaju a vetsina ostatnich clenu jen 30%? To zavani socialismem. Od jednoho podle jeho schopnosti, druhym podle jejich potreb. V pripade, ze by jste tady v USA zil a pracoval, moc by se vam nelibilo, ze slusna cast vaseho talentu, usili a casu se jen tak odevzdava darmozroutum. Ale mozna jste jeden z nich a nemate osobni moralni zasady zit na ukor ostatnich. Nebyt takovych, jako jste vy, jak rozeznat vychcanka od dobraka? Je na case, aby USA prestaly celemu svetu utirat zadek a postaraly se o sebe. Pak se uvidi, jak na tom svet bude.

S. Netzer 17.7.2018 16:14

Re: Jenom opakujete fake news.

Nám, kteří žijeme v EU se zase nelíbí, že Trump prohlásí EU za "protivníka" a že se fraternizuje s Putinem.

M. Prokop 17.7.2018 16:32

Re: Jenom opakujete fake news.

Vám.

Já ještě nejsem tak zblblý.

S. Netzer 17.7.2018 16:40

Re: Jenom opakujete fake news.

Zblblý jste už dávno, ad-rem-Prokope, jenom si to ve vaší bohorovnosti neuvědomujete.

D. Kugluv 17.7.2018 19:12

Re: Jenom opakujete fake news.

Nehadejte se vzdit mate stejne nazory trosku se vam deli ale jinak je to ok

S. Netzer 17.7.2018 19:29

Re: Jenom opakujete fake news.

Hůř jste mě urazit nemohla ("vzdit mate stejne nazory"), paní Sohorová Baldová.

V. Novák 17.7.2018 16:53

Re: Jenom opakujete fake news.

EU prostě JE protivníkem (soupeřem, konkurentem, ...) USA. Je a pokud ji neovládne politický islám a nerozvrátí její ekonomiku, i bude.

S. Netzer 17.7.2018 16:58

Re: Jenom opakujete fake news.

To se mýlíte.

EU byla a zase bude spojencem USA, až ten american i d i o t půjde od válu.

V. Novák 17.7.2018 17:51

Re: Jenom opakujete fake news.

Spojencem možná - ale konkurentem určitě.

D. Kugluv 17.7.2018 19:13

Re: Jenom opakujete fake news.

Nejvice lezi v zaloudku EU Rusum

D. Nowodny 17.7.2018 17:43

Re: Jenom opakujete fake news.

Hm, kolik prispivaji Nemci, Japonci, S. Korea Americe na vojska v jejich zemich ?

V. Lunák 18.7.2018 13:16

Re: Jenom opakujete fake news.

To je především dáno tím, že USA má mnohem větší HDP, ze kterého se procentní podíl výdajů počítá. Takže, i kdyby všichni ostatní plnili 2 % HDP, stejně bude mít na celkových výdajích dominantní podíl USA, byť o trochu nižší.

Č. Berka 17.7.2018 11:03

HDP není rozpočet státu

takže zvýšení o jedno procento HDP může znamenat ZDVOJNÁSOBENÍ výdajů na rozpočet ministerstva války. Jediný současný relevantní potenciální nepřítel NATO je Rusko-( v budoucnosti možná Turecko) to však má jen 150 milionů obyvatel a rozpočet armády na úrovni Francie. Bát se o Pobaltí je nesmysl- v těch státech není pro Rusko nic zajímavého a potýkají se s velkou emigrací mladých na Západ. Rusko možná má sílu nějaké "nepřátelské" území obsadit, ale nemá sílu ho delší dobu ovládat. Co se týká 90 % výdajů USA na rozpočet NATO- je to logické, protože USA NATO vždy ovládaly, tak jako kdysi CENTO, SEATO, ANZUS. Světovláda něco stojí ;-)

Z. Lapil 17.7.2018 13:37

Re: HDP není rozpočet státu

Mňo. Tak abychom si to ujasnili:

1/Nepřipadá mi, že by jeden z členů ovládal organizaci, jejímž nejvyšším rozhodovacím je (Severoatlantická) rada, v níž je každý člen zastoupen jedním zástupcem a rozhodnutí musí být přijata jednomyslně. Mimochodem ani generálním tajemníkem NATO ani jeho náměstkem nikdy nebyl zástupce USA. Ano - USA je zřejmě většinu času ve vyjednávací pozici "Když se vám to nelíbí, já tady nemusím bejt" a Trump to momentálně říká nahlas.

2/ Koukněte, jaké státy leží mezi Ruskem a Kaliningradem. K tomu si uvědomte, že v Pobaltí jsou významné ruské menšiny (Riga 50%, celé Lotyšsko 25%. Česká Wikipedie dokonce naznačuje podobnost vztahu "domordoců"k Rusům ke vztahu Češi - sudetští Němci; zdůrazňuju slovo naznačuje, rozdílů se nepochybně najde dost a dost. Nicméně - tvrzení, že pro Rusko v Pobaltí "není nic zajímavého" si dovoluji označit za nesmysl.

Mně z toho vychází, že právě pobaltsko - ruská hranice je ta nejriskantnější. A vlastně jediná, nikde jinde NATO a Rusko společnou hranici nemají. Neboli všude jinde se dá aspoň pro veřejnost mávnout rukou "základna sem, základna tam, aspoň ušetříme", ale nechat Rusku Pobaltí znamená nechat si sáhnout na podstatu.

V. Novák 17.7.2018 16:49

Re: HDP není rozpočet státu

Jaký je přínos Pobaltí k vzájemné obraně NATO? Troufnu si říct, že minimální. Takže jediným "přínosem" přijetí Pobaltí byl vznik dlouhé a těžko hajitelné hranice NATO-Rusko. Není-li NATO dobročinná organizace, něco na způsob Armády spásy, pak bylo přijetí Pobaltí nesmyslné.

Pokud ovšem... nebylo vytvoření takové hranice a tedy nárůst napětí a vnucování pocitu ohrožení státům NATO cílem...

Rusku postačí počkat, až Pobalťani částečně odejdou a zbytek vymře - ubývá jich zhruba stejným tempem, jako jich za SSSR přibývalo. Sami se deindustrializovali, výzkum laserů z dob SSSR zrušili, největší elektrárnu Ignalina zavřeli na příkaz z Bruselu, bez ruského plynu a elektřiny by nepřežili měsíc. Jejich ekonomika je založená na EUdotacích a transitních a přístavních poplatcích za ruské zboží - a ty vysychají současně s tím, jak Rusko převádí svůj export i import na vlastní přístavy.

Z. Lapil 17.7.2018 17:39

Re: HDP není rozpočet státu

Tomu nějak extra oponovat nebudu, ale nevyvrací to moji námitku proti tvrzení, že Rusko nemá o Pobaltí zájem. Už proto, že ani Rusku se jistě nelíbí mít dlouhou těžko hájitelnou hranici s NATO.

Také mi připadá, že aktuálně je veškeré baltské pobřeží Ruska pro případ konfliktu s účastí námořnictva nepříjemně blízko Petrohradu, takže přenést případný konflikt o nějakých 750 km dál (zhruba Petrohrad - Kaliningrad vzdušnou čarou) vůbec není od věci. Ne že bych o tom věděl víc, než vyčtu z mapy.

Podle mě určitě platí, že Pobaltí - přestože samo o sobě asi opravdu nemá nějaký úžasný význam - je jedním z oněch symbolů, podle kterých se odpovídá na otázku "kdo ho má většího".

Jo - a jestli se nepletu, O Belgii Hitler nejspíš taky neměl nějaký extra zájem.

V. Novák 17.7.2018 17:54

Re: HDP není rozpočet státu

Čili pro obě strany bylo lepší neutrální Pobaltí jako nárazníkový prostor oddělující vojska NATO a Ruska.

Tu společnou hranici ovšem vytvořilo NATO, ne Rusko.

Z. Lapil 18.7.2018 9:21

Re: HDP není rozpočet státu

Ještě jednu repliku: já totiž už vím, v čem se lišíme. Vy máte naprostou pravdu, pokud popisujete současnost. Jenže současnost vznikla postupně. Moje znalosti začínají u obsazení Pobaltí Sovětským svazem. Po rozpadu SSSR se všechny tři státy osamostatnily a proti velmi nepříjemnému sousedovi (Rusko - a vzpomeňte na historii, bylo to Rusko na hranici kolapsu, kdy se nevědělo, co se z něj vyloupne; někdy tou dobou se válčilo o parlament a Putin coby možná nepříjemná, ale stabilní a předvídatelná varianta byl tehdy v mlhách budoucnosti) hledaly azyl v NATO.

A toho azylu se jim dostalo přinejmenším proto, že je správné zastat se slabých (ano, i takovéhle motivy má válka. A ano - srandu si z toho dělal už Cervantes skrze dona Quijota), a určitě taky proto, že nikdo v NATO nestál o hranici Rusko - NATO na hranici s Polskem.

Dokonce: pokud máte pravdu, že Rusové o Pobaltí nestojí, tak je celkem jedno, jestli tam je nebo není pár vojáků navíc. Protože upřímně - máte dojem, že Rusové mají něco, co by USA&spol. (včetně nás) stálo za válku? A lepší než neutrální sanitární kordon je sanitární kordon pod "naší" kontrolou.

Ono se o tom nemluví, ale odstrašení vzájemným zničením, nepochybně pořád funguje, nebo snad máte dojem, že došlo k nějakému naprosto zásadnímu odzbrojení? Já si dokonce myslím, že NATO a Rusové jsou vzhledem k islámu a snad i Číně na jedné lodi, i když je to spíš katamarán a posádka musí dbát na to, aby se obě půlky vzájemnou srážkou nepotopily.

Byla trochu delší, ta replika, ale to už se mi tak stává. Děkuji za rozhovor.

K. Janyška 17.7.2018 8:53

Trump je americký divočák, ale jeho kroky se jeví jako velmi

správné. Zejména ve vztahu k EU a Německu a tlaku na funkci národních států, jediných myslitelných správců zemského povrchu, protože evolucí vyvinutých prvků spontánního řádu lidského světa... Dzp.

D. Kugluv 17.7.2018 19:16

Re: Trump je americký divočák, ale jeho kroky se jeví jako velmi

Pane Janyška

Mate zajimave prispevky,ale trosicku pomotane

K. Janyška 17.7.2018 19:19

Re: Trump je americký divočák, ale jeho kroky se jeví jako velmi

Rozumím vám, že se vám tak jeví. Jsou supersložité většinou a pro drtivou většinu lidí, blížící se všem, protože taková je kompozitivní teorie, vždy nejvýše možné vědění lidstva... Dzp.

S. Netzer 17.7.2018 8:16

Opět velmi poučné čtení.

Čtenář se mohl opakovaně dozvědět, že ve své funkci si tento politický novic počíná znamenitě / výtečně.

Pan profesor ale zapomněl tentokrát zdůraznit, že Maxine Waters je černoška a Hillary Clinton hamižná.

P. Lenc 17.7.2018 9:17

Re: Opět velmi poučné čtení.

To že to zapomněl byla bohužel chyba.

M. Vondráček 17.7.2018 9:34

Re: Opět velmi poučné čtení.

To není třeba, to všichni vědí :-)

J. Lambert 17.7.2018 11:08

Re: Opět hutny komentar osvedcene diskuterky

Vas prispevek oplyva jako obvykle takovou silou vypovedi, ze by snad bylo lepsi, kdybyste sla manzel-ovi/ce uvarit neco slusneho k obedu - pokud tedy nejakeho partnera mate a vareni Vas jako nepokrokova a ponizujici cinnost neurazi.

S. Netzer 17.7.2018 11:44

Re: Opět hutny komentar osvedcene diskuterky

Už jste se zase přišel vyzvracet pod můj příspěvek, sie Halbdackel?