26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EVROPA: Nová subsidiarita

Nedávno jsem četl román „Soumrak dne“ od japonsko-britského nobelisty Kazuo Ishigura. V něm hlavní postava v padesátých letech v podstatě celou dobu vzpomíná na svého předválečného zaměstnavatele, britského lorda Darlingtona.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kombercová 13.6.2018 11:48

Re: Furt stejný

Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

Svoboda, dle vlastních slov, je placen penězi EU (ne daňových poplatníků, tedy i těch českých), a tak zpívá podle not. :)

F. Navrátil 13.6.2018 11:17

Furt stejný

Proč tolik slov? Proč neříci jednoduše, že Svoboda je hlásná trouba bruselských byrokratů a jeho žvanění je jen prostředek, jak si udržet europoslaneckého fleka, mzdy, platy, náhrady, benefity atd.

K. Janyška 13.6.2018 10:57

Re: PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM,

Vraťme se teď k názvu eseje a zdůvodněme ho. Kdo má všech pět pohromadě, všechno našel unitř. Kdo ne tomu nemá žádný smysl cokoliv dalšího povídat.

Snad až na termín rudočerní. Od roku 1931 je církev svatá přesvědčena o správnosti socialismu, neboť přijala do své doktríny tzv. sociální spravedlnost, takto socialismu právě středobod. Od té doby se sice všemožné druhy socialistů perou navzájem, ale táhnou ve skutečnosti za jeden organizační provaz. Nutí je k tomu uznání řídící autority, coby podle nich jediné možné varianty uspořádání lidského světa a jedné možnosti, která lidstvo může přivést ke štěstí.

Hluboce, ale opravdu hluboce, se mýlí. V případě náboženských fanatiků je to dokonce pohrdání dílem božím. Kdyby to tak Bůh chtěl, udělal by to tak a možnost zorganizovat lidský svět by lidem poskytl. On to však neudělal... Dzp.

K. Janyška 13.6.2018 10:57

Re: PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM,

EU je tedy silou anticivilizační a může existovat jen na základě 3 předpokladů.

1.Všichni lidští obyvatelé a všechny národy Evropy se prohlásí dobrovolně, podtrhuji dobrovolně, za Němce a vznikne německý superstát, který budě řízen klasickými metodami. Bude mít i svoji velkou armádu a policii.

2.Momentální vývoj bude pokračovat navzdory názorům Evropanů na EU a bude postavena silná eunijní policie a armáda k potlačování odporu a nesouhlasu. Takový stav známe ze Sovětského svazu a každý ví, jak to s ním dopadlo.

3. Evropská unie bude stát na stejném principu, na kterém stojí spontánní řád lidského světa v Evropě, tedy na negativní multismlouvě mezi státy pro dosažení konsensu a garantování principu, já pán - ty pán.

3a. Žádná Evropská unie prostě nebude.

K. Janyška 13.6.2018 10:56

Re: PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM,

Národy a jejich národní státy, není zatím dáno, že co národní stát to jeden národ, se staly jedinými možnými správci zemského povrchu, a každý vidí, že skoro o každý metr svého území jsou ochotny bojovat. Ale co je nejpodstatnější pro existenci lidského světa, že se staly největšími prvky jeho spontánního řádu, který je samotnou podstatou jakékoliv možnosti, aby lidský svět vůbec existoval. Přičemž vzájemné vazby prvků spontánního řádu jsou výsostně omezující, tedy negativní, tedy zákazové. On jediný umožňuje lidem a jejich organizacím, včetně národních států, sledovat nekonečné množství účelů a cílů svých jednání tak, aby při tom nenarážely do ostatních, tedy, aby lidí se stejným neosobním sebezáchovným úkolem vůbec přežití.

Tato neobkročitelná podstata musí každého, kdo se o zorganizování lidského světa snaží příkazy, varovat. Nejde to, není to možné, musel by nejprve umět zrušit vesmír a naučit se ho sestavovat, tedy nekonečně složité řády, příkazem (tedy lidským rozumem, který je ovšem produktem vývoje, takže to není možné už z tohoto důvodu), ne omezeními. To je každému, aspoň trochu málo zorientovanému člověku jasné.

K. Janyška 13.6.2018 10:56

PROČ JE EU SOCIALISTICKÝM NESMYSLEM A ZLOČINEM,

ZEJMÉNA RUDOČERNÝCH SOCIALISTŮ.

Jak známo, vývoj lidského světa je tažen civilizací jednotlivců obchodem, tedy jejich vyšším a vyšším osamostatňováním. Takoví lidé jsou pak už dlouhá tisíciletí tahouny dalšího jeho vybavování technickými prostředky, neboť svojí nekoordinovanou aktivitou vygenerovali neosobně a nezáměrně spontánní řád lidské interakce a lidského světa, který je svými evolučně vyvinutými pravidly řídí a nutí k efektivním a produktivním druhům jednání.

A přinutil je založit evoluční cestou bez původního záměru vlastní správní jednotky, národní státy.

Pomiňme tu eskapádu historických událostí, které vedly k dnešku a podívejme se na to, co je. Co vniklo a co dál vzniká. Jen za poslední 3 dekády vznikly desítky nových národních států a nikdo se jich, tedy každý toho svého, nechce vzdát. Jak to ? Vždyť EU je přece prý jakousi novou lepší formu lidského světa. Tak proč ne ?

Jednoduše proto, že to není mírovými cestami možné. Historickými vazbami a vzájemnou všemožnou sounáležitostí osazené skupiny lidí, kteří si říkají národ, dokonce až paradoxně na tom trvají i v USA, kde je national skoro všechno, totiž se této vlastnosti ani vzdát nemohu. Je vrostena v jejich historii a v jejich myslích, tedy v systému tzv. pravidel jejich správného chování. Proto není znám případ, kdy by se někdo dobrovolně vzdal své národní identity.

J. Hejna 13.6.2018 10:54

Bruselská lehkoživka

Osobní stanovisko poslance Svobody je lidsky pochopitelné.

Celý ten spolek je třeba zrušit.

S. Netzer 13.6.2018 10:52

Re: Kam směřuje Evropa ?

Vide supra.

S. Netzer 13.6.2018 10:51

Re: Proces odlišťování moci

To se Vám moc nepovedlo.

P. Aron 13.6.2018 10:47

Re: Kam směřuje Evropa ?

A tady máte to video s minutou ticha. To je také satira ?

https://www.youtube.com/watch?v=LO7iGLp_F5Q

I. Hendrych 13.6.2018 10:43

No comment....

Při čtení článku mě napadalo kdo bude autorem...tipoval jsem někoho z okruhu VK. Moc jsem se nespletl.

P. Aron 13.6.2018 10:26

Re: Kam směřuje Evropa ?

Tak za prvé to co se děje je fakt. Co se týče Claudie Roth tak ta minuta ticha a její nerespektování je zachycen na videu. Co se týče zákazu alkoholu, je zajímavé, že Roth na své FB stránce, místo aby to jasně popřela opět jen cituje podobné články jako vy. Ale i kdyby to neřekla, toho přizpůsobování islámu v Německu je více než dost a těch znásilnění a vražd také. To, že vy to zlehčujete a nechcete vidět je něco víc než jen smutné.

P. Aron 13.6.2018 10:16

Re: Podle ovoce je poznáme!

Co dodat ? Jen naprostý souhlas.

B. Rameš 13.6.2018 10:15

Proces odlišťování moci

a její proměna z "le puvoir pour les gens" na "le puvoir pour le puvoir" jsou zákonité, Svoboda sem, svoboda tam.

M. Valenta 13.6.2018 10:10

Re: Vidím to odlišně.

O tom, že se zde s oblibou cokoliv hází na Brusel jsem psal už včera. Neodpověděl jste, asi už jste byl mimo službu.

R. Brzák 13.6.2018 10:06

Re: Dost přesné, ano.

Ano.

J. Sinnreich 13.6.2018 10:01

Evropska zahrada

"Nova Evropa, v jedine vuli sjednocena, ale pri tom narodni svebytnost uchovavajici, to je ta nova a dostate prostorna zahrada, v niz borovice naseho narodniho cinu, zbavena obruci male kade, najde dostatek pudy pro koreny a ponese opet svou korunu slavne do vyse". (Cesky mythus, 1944).

Citace: Emanuel Vajtauer, znamy kolaborantsky novinar .

S. Netzer 13.6.2018 9:58

Re: Kam směřuje Evropa ?

Politizování tragédie není satira, nýbrž "Trauerspiel".

J. Vlček 13.6.2018 9:51

Re: Dost přesné, ano.

Velice dobře řečeno, pane Prokope.

M. Prokop 13.6.2018 9:50

Re: Kam směřuje Evropa ?

Také satira?

https://www.youtube.com/watch?v=hQmGp1cT2cU

M. Prokop 13.6.2018 9:48

Re: Vidím to odlišně.

Nebýt EUnijních lumpáren, nebyl by Zeman pravděpodobně zvolen.

Nebýt EUnijní pomatenosti s OZE, i ČEZ by se musel chovat jinak.

Nebýt EUnijního systému neprůhledných dotací, nebyl by ani Bureš tak bohatý, že si vybuduje "hnutí".

M. Prokop 13.6.2018 9:46

Dost přesné, ano.

A to se navíc autor pohybuje prakticky výhradně v rovině idejí.

Druhá rovina, osobní, je neméně významná. Politici prostě chtějí mít moc. Národní i EUnijní politici. Občas se sice dostanou do sporu (pak si obvykle některá strana tahanice vzpomene i na občany), ale dohodnou se, moc si rozdělí a na občany zase zapomenou. Názorně je to vidět na kočovném evropském parlamentu. Žádná vládní většina, která by politicky ručila za činy jí podporované vlády. Žádná opoziční menšina, snažící se po volbách stát se většinou. Jen handly bez zodpovědnosti, handly politických slepenců volených lokálně, ale handlujících EUnijně. Pan Svoboda je velmi názornou ukázkou jejich úrovně.

S. Netzer 13.6.2018 9:44

Re: Kam směřuje Evropa ?

Neznalost zaměření všech (německých) časopisů o inteligenci dotyčného určitě nesvědčí, to máte pravdu.

Jeho skálopevná víra v autenticitu "zrůdnosti z úst místopředsedkyně Bundestagu za Zelené Claudie Roth" ale ano. Potvrzená jeho dalším příspěvkem.

Z. Lapil 13.6.2018 9:36

Re: méně je někdy víc účinné

Mně to takhle vyhovuje. Stručný úderný projev, ideálně z tribuny, je jiný žánr. Nic proti tomu, jen je to něco jiného.

Z. Lapil 13.6.2018 9:30

Re: Kam směřuje Evropa ?

Berete to moc filozoficky. Jediné, v čem udělal chybu, je to, že nevěděl, že Berliner Express je satirický časopis, zdá se, že nepříliš rozšířený; Google to považoval za překlep a nabízel nějaké švýcarské vyhlídkové jízdy a historickou jízdu parním vlakem v okolí Berlína, než pochopil, co po něm chci. Myslím, že neznalost zaměření všech (německých) časopisů s inteligencí dotyčného nijak nesouvisí.

M. Valenta 13.6.2018 9:14

Vidím to odlišně.

Autor si sice vybral skvostnou literaturu, ale vývody a příměry směrem k EU už moc nefungují. Brusel má mraky chyb a možná i demo-deficit, ale kam se v nebezpečnosti hrabe na triumvirát Zeman, Babiš a ČEZ, kující v poklidu pikle v Lánech.

P. Hlosta 13.6.2018 9:06

Podle ovoce je poznáme!

Podle ovoce poznáte je, ne podle slov! Už dokážeme posoudit původ myšlenek v EU, protože výsledky máme za sebou. Tužší integrací se dosáhlo větší moci Brusele nad státy a tím i občany, kdy svobodu zažívají hlavně dotované neziskovky a ne prosperující ekonomické celky. Představitelé EU a tedy i europoslanci mají alibi neustále v hubě i v případě imigrační katastrofy, která většinu západních států EU už potkala a znamená pro jejich občany nezanedbatelná rizika terorismu.

Původcem je levicová politická frakce v EU, nejsilnější uskupení politických stran a zároveň plošně levicový charakter EU, kdy i pravicové subjekty podlehly slovům levicově užívaným i alibismu, znakem u levice hlavním.

Selským rozumem lze snadněji rozkódovat kecy ze scény EU parlamentu, než udělat sáhodlouhý rozbor odborníků na slova. Z původně vnímaného záměru o větší blízkosti v rozhodování občanů o své obci a regionu, vznikl - zbyl jen slovní maglajz. Zničené cesty, dražší vše vodou počínaje konče nekonečnem výčtů. Z hledání práce se stalo hledání podpor, úspěšní malí podnikatelé se stali pitomci, co musí být hlídaní před nimi samými. Kam se podívá občan, všude chybí lidi. Mladí šli studovat, starší hledají podporu na práci, staří pak už nestačí vyjít s financemi na svou existenci, protože jich se podporování už nevyplatí ani Bruseli. Půl milionu občanů prakticky živí zbývajících deset milionů. Povedená taškařice!

Běda těm, koho si bdělé oko EU všimne! Jestli vám začnou z jejich dobroty a pomocí dotací EU stavět třeba kanalizaci s čističkou, vězte že do smrti smrťoucí budete splácet dluh a nadávat na zničené cesty v obci i vašich pozemků. Krom neuposlechnutelných nesmyslů EU, jako je zákaz šíření semen, odnoží, révků a všeho zahradničení se týkajícího bez atestací z EU povolenek, jsou také uposlechnutelné nesmysly a to u úřadů státu a obcí. To vám nadělá nejednu vrásku na čele, než cosi vyřídíte.

To je výsledek levice v EU! Jejich ovoce.

S. Netzer 13.6.2018 9:01

Re: Kam směřuje Evropa ?

Pro hlupáky jako Aron to dokonce reálné je.

A. Alda 13.6.2018 8:58

Jenomže ta byla až do nástupu Habsburků

relativně demokratická a svobodomyslná. A její císař Karel IV. zakázal pobývat v ní muslimům.

A. Alda 13.6.2018 8:56

Skvělý článek, děkuji a volám:

S Evropským svazem jak s jedovatým plazem!