23.2.2019 | Svátek má Svatopluk



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


SPOLEČNOST: Každý má právo diskriminovat



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 34, poslední: 10.6.2018 19:40, přehled diskusí

Problém podnikání je v tom,:
Autor: P. Skřivan Datum: 10.6.2018 17:21

že dotyčný tím, že začne podnikat, konzumuje nějaký veřejný prostor. Není např. neomezený počet nebytových prostor v dané lokalitě, apod. Podnikat není právo, povolení k podnikání dává stát, který např. v určité oblasti může omezit vznik určitého typu provozoven (např. heren), a jinak podnikání regulovat (živnosti vázané, volné, apod.).

Z toho titulu, tj. že dotyčný získá od státu povolení poskytovat nějakou službu plyne, že tu službu by měl poskytovat každému, ledaže by v podmínkách povolení bylo stanoveno jinak. Žádná svoboda někoho diskriminovat tedy neexistuje a autor se velmi mýlí.

Re: Problém podnikání je v tom,:
Autor: R. Chodovsky Datum: 10.6.2018 18:28

"Konzumuje veřejný prostor"... Tak s takovým socialistickým pohledem, budeme zase stát fronty na toaletní papír a podplácet řemeslníky.... Jenže lidi vašeho typu budou tvrdit, že nic takového nikdy nebylo, že.

Re: Problém podnikání je v tom,:
Autor: K. Janyška Datum: 10.6.2018 18:46

Jděte s veřejnýum prostorem do háje, naomarxáni... Dzp.

Re: Problém podnikání je v tom,:
Autor: P. Grigar Datum: 10.6.2018 19:30

..podnikání je určitou formou směny, obchodu a jako takové je přirozeným právem(ius naturale..). Stát nemá co povolovat, nanejvýš tak vybírat daně, kvalitu si mohou hlídat profesní struktury a především odběratelé. Já nejsem povinen službu poskytnout a zákazník není povinen ji konzumovat bez předchozí dohody. Už konečně ty příručky z marxleninské nalejvárny dejte do sběru, šetřete naše lesy!

Problémem podnikání:
Autor: P. Szirotný Datum: 9.6.2018 21:45

je, že skoro do všeho kecá stát. Nařizuje nám komu musíme poskytnout službu (případ cikánky, nastrčené ombudsmankou, která si jako chtěla pronajmout byt), nařizuje nám kdy naopak služby poskytovat nesmíme (zákaz prodeje o některých svátcích), nařizuje nám za jakých podmínek službu můžeme poskytnout (protikuřácký zákon). Také nám diktuje jak můžeme uzavírat smlouvy se svými zaměstnanci (minimální mzda). A při tom všem chce, abychom odváděli nemalé daně. I když se z toho odboráři a levičáci nejspíš opupínkují, jedinou povinností by mělo být řádné placení daní. Všechno ostatní by mělo být na svobodném rozhodnutí podnikatele.

Re: Problémem podnikání:
Autor: P. Skřivan Datum: 10.6.2018 17:27

Obávám se, že to je spíš o ješitnosti podnikatelů, kteří se nějak domnívají, že ty peníze vydělávají díky své genialitě, i když to často je spíš díky drzosti a bezohlednosti.

Minimální mzda je limit pro čerpání jednoho ze zdrojů: lidské práce. Její důvod je logický: práce je to, za co mohu přežít a lze obtížně tolerovat podnikatele, kteří lidskou práci využívají tak "efektivně", že nejsou schopni dotyčnému platit ani minimální mzdu, tj. ani to, za co by dotyčný byl schopen přežívat.

Re: Problémem podnikání:
Autor: P. Grigar Datum: 10.6.2018 19:40

..minimální mzda je forma kartelové dohody. Stát nemá co nařizovat, stát má pouze dohlédnout na zákonný rámec dodržování dohody mezi zaměstnavateli a zaměstnanci. Jedni i druzí se sdružují za účelem zlepšení svých vyjednávacích pozic, tudíž nemůžou žehrat na nátlak těch druhých. Jenže vy neomarxisti jste dodnes neodpustili dělnické třídě tu poválečnou "zradu revolučních ideálů" a dodnes jim to dáváte patřičně sežrat. Dokázali jste kapitalismus dovést do slepé uličky. Paraziti.

Pokud se geyové, či lesby rozhodli pro úchylný způsob života:
Autor: L. David Datum: 9.6.2018 21:40

musí počítat rovněž s tím, že podle toho s nimi bude jednáno.

Žádný gey či lesba nemá ani to nejmenší právo vynucovat si potvrzení vlastní nenormálnosti a nemorálnosti tím, že kteréhokoliv normálního svobodného občana může donutit, aby jeho/její nenormálnost normální svobodný občan musel jakýmkoliv způsobem potvrzovat - třebas upečením dortu pro "svatbu" dvou geyů!

Skvělé !:
Autor: P. Szirotný Datum: 9.6.2018 21:34

Jste nejrozumnější a nejtolerantnější gay kterého jsem (nepřímo) potkal. Osobně nesouhlasím se sňatky osob stejného pohlaví. Ale jako živnostník bych vám dort určitě vyrobil a prodal. Je to jen byznys. Jestli si dort vezmete na svatbu se svým přítelem, hodíte ho do popelnice nebo ho třeba dáte sežrat psovi je jen vaše věc a mě to nezajímá.

FATA MORGÁNA SOCIÁLNÍ SPRAVEDLNOSTI. :
Autor: K. Janyška Datum: 9.6.2018 20:38

Co je to spravedlnost ? Je to jen a jen rovnost všech občanů před soudem, právem a zákony země bez ohledu na cokoliv, je vlastností jen a jen lidského chování a nezná přívlastků.

Co je to však tzv. spravedlnost sociální ?

Je to největší nespravedlnost lidstva na sobě samém a nesmysl, který nemá svojí rozšířeností obdoby. Spočívá totiž v naivní představě, že každý má právo na stejný díl všeho dobrodiní světa, jako ostatní, ať už je sám velký nebo malý, líný nebo pracovitý, hezký nebo škaredý, chytrý nebo hloupý, nadaný nebo bez nadání. Prý má právo i na stejné počasí a prostředí, kde žije i na nové krásné a stejné auto a hodnou a krásnou manželku a ideálního muže. Všichni mají právo na stejné platy a parádní vedoucí. Prostě mají prý právo na všechno úplně stejně, zejména co se materiálních a jiných výhod týká.

Sociální spravedlnost je tedy morálním středobodem socialimu, tedy přesvědčení, že lidský svět lze zorganizovat lidmi ve jménu dobra.

Nic takového však nelze za žádných okolností dosáhnout a to z jednoduchého důvodu. To by totiž okolnosti, za kterých člověk "vzniká" a kde žije a roste a pracuje nebo taky ne, musely být absolutně stejné. Musel by mít shodně chytré a materiálně zajištěné rodiče se stejnými zájmy. Všechno by prostě muselo být stejné, včetně genetického založení lidí. To je ideální model sociální spravedlnosti.

Re: FATA MORGÁNA SOCIÁLNÍ SPRAVEDLNOSTI. :
Autor: K. Janyška Datum: 9.6.2018 20:39

Protože však nelze určit princip, podle kterého by se postupovalo, je to jen fata morgána, za kterou si ženou hloupí lidé, tedy socialisté všemožných druhů. Nemají ani tušení, že lidský svět řídí je a nás a ne oni a my, lidé, jeho. Nevědí, že jejich mysli jsou složeny z pravidel jediné možnosti jejich přežití a existence lidstva, spontánního řádu lidského světa. A ten se nikoho z lidí na nic neptá a sebereguluje, sebepořádává se a sebezachovává.

Je doslova špičkovou trapností, že Církev svatá, pod vlivem inspirace socialismem na přelomu 19. a 20. století a strachem před útěkem svých oveček od ní, přijala tuhle pitomost, která nemá obdoby, v roce 1931 a poté potvrdila v roce 1937, do své doktríny. Dopustila se pro mne, věřícího v Boha 50 na 50, superhříhu, když pohrdá Božím dílem. Kdyby to tak Bůh chtěl, udělal by to tak.

Důkaz zařazení křesťanů mezi socialisty se nabízí v případě největším a nejviditelnějším. Každý vidí, že socialistickou, tedy příkaznickou, EU drží nad vodou společně právě rudí a černí socialisté, kterých dobroserství, tedy neomarxismus, nezná mezí... Dzp.

Ne právo, mnohdy povinnost diskriminovat.:
Autor: K. Janyška Datum: 9.6.2018 20:38

Trh je diskriminací konkurentů a bez ní by lidstvo nemohlo existovat. Vlastně nic by nexistovalo... Dzp

Některé homosexuály docela chápu:
Autor: I. Vermis Datum: 9.6.2018 20:26

konkretně lesby. Já bych taky nedokázal žít s chlapem!

Diskriminace je již popsána :
Autor: D. Polanský Datum: 9.6.2018 16:52

v Darwinovi. Akorát on tomu říká boj o přežití.

Je rozdíl mezi prostou koupí hotového zboží..:
Autor: P. Grigar Datum: 9.6.2018 15:37

..a zhotovením zboží na zakázku. Zakázková práce je vždy podmíněna dohodou mezi objednavatelem a zhotovitelem. Každý z nich si stanoví své podmínky a dohodu buď uzavřou "ve shodě" nebo si jde každý svou cestou. Jestliže má někdo potřebu svou sexuální jinakost, navíc menšinovou, prezentovat soustavně veřejně, měl by počítat s reakcí okolí, většinou většinového..

Taky nepobíhám po ulicích s transparentem: JSEM HETEROSEXUÁL A JSEM ŠŤASTNÝ! ...a nepožaduji po odlišných sexuálních kategoriích, aby mé štěstí veřejně sdílely s nadšením.

Ano:
Autor: J. Kanioková Datum: 9.6.2018 15:48

Nejsem homosexuál.....:
Autor: S. Rehulka Datum: 9.6.2018 12:26

....a poctivě řečeno nemám je rád, až na dvě vyjímky, kteří se chovají tak, že to na nich není k poznání, s těmi se rád vídám . Nechápu také, proč se v češtině ujal název "gay", když to je slovo, homosexuály ukradené z angličtiny, kde původně značilo lidi veselé a štastné ! Má životní zkušenost mi říká, že většina homosexuálů není vůbec gay, ale přestože získali nejen plná společenská práva, jsou stále plni komplexů a dalších požadavků ! Být tím pekařem, či cukrářem, netvrdil bych, že to odmítám z "náboženských" důvodů. ale ze zásadních, osobních a morálních. Komu by se to nelíbilo, poslal bych jej právě tam.....!

Velký souhlas:
Autor: J. Kanioková Datum: 9.6.2018 15:45

hm:
Autor: R. Szewczyk Datum: 9.6.2018 9:27

pane Marku, uplně s vámi nesouhlasím, bo v česku je to tak, že veřejně přístupná místa nabízejí zboží a služby na základě veřejného příslibu, takže by každá ta místa mněla mít viditelné označení koho neobslouží, či mu neprodají zboží, např, neobsloužíme majitele koček a nedovolujeme jim vstup, a to bez dalšího, akurát nějací pomatenci trvají na tom, že je to jinak,

Pouliční prodej lásky omezen zveřejněnými limity:
Autor: M. Pivoda Datum: 9.6.2018 11:10

Jednak zdravotním potvrzením o bezinfekčnosti a jednak fukčnostními parametry orgánu: jeho velikost musí být v rozmezí od-do, doba náběhu do funkčního stavu v limitu 20 sekund, ...

Chichichi:
Autor: J. Kanioková Datum: 9.6.2018 15:49

Upalování čarodějnic z důvodů pravdy a lásky:
Autor: M. Pivoda Datum: 9.6.2018 9:25

Český přístup.

Re: Upalování čarodějnic z důvodů pravdy a lásky:
Autor: I. Vermis Datum: 9.6.2018 20:24

Český? Ale, ale! To křesťané vraždí ve jménu lásky, a nemusí jít ani o čarodějnici, stačí, když se "jinak modlí"!

Ne právo, mnohdy povinnost. Jinak by mnohdy ani :
Autor: K. Janyška Datum: 9.6.2018 8:56

Trh je diskriminací konkurentů a bez ní by lidstvo nepořežilo... Dzp.

Pane Šoško, díky za upřímné slovo.:
Autor: V. Student Datum: 9.6.2018 7:08

I já se domnívám, že pekař měl právo - jak to pěkně vyjádřil soud - na názor, kterým by zohledil své náboženské přesvědčení. Ale myslím že nemáte pravdu v tom, že neexistuje právo na službu. Když si otevřete pohostinství, je přesně dáno, koho můžete odmítnout obsloužit, tak jako je dáno, koho dopravní podniky nesvezou. Souvisí to s jakousi formou veřejného závazku. Z resturace vás můžou vykázat když zapácháte, jste opilý, nemáte na útratu, ale ne proto, že se personálu nelíbí vaše brýle, že jste černoch, gay... Jestliže mi v obchodě prodavačka neprodá chleba, protože nemá ráda chlapy, tak porušila zákon.

Re: Pane Šoško, díky za upřímné slovo.:
Autor: P. Harabaska Datum: 9.6.2018 17:36

Přečtěte si to ještě jednou. Výše bylo řečeno, že šlo o práci na zakázku, o níž se měl zákazník a potenciální dodavatel dohodnout. Když budu krejčím a dojdu k názoru, že na vaši kulturistikou mohutně tvarovanou hruď sako ušít neumím, tak mě nemůžete nutit, abych šil, co neumím.

Re: Pane Šoško, díky za upřímné slovo.:
Autor: V. Student Datum: 9.6.2018 22:10

Jasně. Jenže on nepekl ne proto, že by neuměl, ale protože nechtěl.To je trochu rozdíl...

Re: Pane Šoško, díky za upřímné slovo.:
Autor: J. Pallas Datum: 9.6.2018 22:37

Teoreticky: Mám v nabídce dort s marcipánovými figurkami ženicha a nevěsty. Nemám v nabídce dort se dvěma ženichy.

Dáte mě k soudu?

Re: Pane Šoško, díky za upřímné slovo.:
Autor: Š. Hašek Datum: 10.6.2018 0:00

Já ne. Šabatová ano.

Re: Pane Šoško, díky za upřímné slovo.:
Autor: J. Pallas Datum: 10.6.2018 0:04

Šabatová mě nezajímá. Byl jsem zvědav na reakci pana Studenta.