9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

EUROVIZE: Jak desítky milionů diváků zpolitizovaly soutěž

To bylo zase špíny, urážek a ponižování. A navíc nesmyslných obvinění. Jedno se objevilo i v diskusi na mém blogu. Eurovize je prý „hlavně politickou záležitostí, takže brát její výsledky vážně je trochu naivní.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 18.5.2018 18:23

Já taky

R. Mayer 18.5.2018 13:42

Re: Všichni jsme na světě jen na krátké návštěvě

Mně stačily ty nesmyslné upoutávky (čili reklama, která se na ČT jak známo nevysílá - ha, ha, ha) k tomu, abych se na to nedíval ani náhodou.

R. Mayer 18.5.2018 13:36

Re: Jak je napsáno nebo vysloveno slovo ....vize,

Gramatickou cestu jsem naznačil již asi před 45 lety, když jsem vymýšlel jaké zvíře je vykastrovaný kocour - kocour to není, kočka to není. Dospěl jsem k označení "kočk".

Takže to Mušlička Buřt by mohlo být "zpěváčk"...

T. Hraj 18.5.2018 12:40

Re: Všichni jsme na světě jen na krátké návštěvě

Mých náhodných vteřin bylo méně než 10 a závěr jsem si udělal stejný jako Vy.

M. Krátký 18.5.2018 11:14

Všichni jsme na světě jen na krátké návštěvě

a tak vůbec nemám chuť sledovat také škváry jako bylo toto umělé umění a už vůbec nevěřím, že to bylo zpolitizované - podle mě to bylo odporné a blbé - již jsem o tom psal asi začátkem tohoto týdne - náhodných 25 vteřin, které jsem jedním okem zahlédl mě utvrdily o tom, že na to skutečně nemám čas ani chuť ani náladu. Tak se na mě pane Stejskalo nezlobte - čtu rád vaše komentáře k normálnímu Izraeli a pod - tohle ale nemůžu a nechci - hezký den přátelé - je pátek - ve 14,00 zavřu a zmizím až do pondělního rána v lese a pod.

Z. Lapil 18.5.2018 11:04

Re: Jak je napsáno nebo vysloveno slovo ....vize,

Koukal jsem, kdo je Mušlička Buřt, a zdá se, že je to exot využivší toho, že lidi mají rádi exoty. Nelze ani vyloučit, že dobře zpívá. Na youtube jsem se v téhle souvislosti neodvážil :-).

V. Novák 18.5.2018 10:36

Re: Jak je napsáno nebo vysloveno slovo ....vize,

Ano - pouze "perfect future" byl zavržen, neb žádná perfektní budoucnost nás nečeká...

No jo - ale co je Mušlička Buřt? Je rodu mužského, jak by odpovídalo fousatosti nebo rodu ženského, kterak se stylizoval(a/o) nebo vůbec bez rodu,...

Z toho by jeden obrodil...

J. Chaloupka 18.5.2018 10:16

Souhlasím.

.

Z. Lapil 18.5.2018 10:06

Re: Jak je napsáno nebo vysloveno slovo ....vize,

Čeština to zvládá perfektně (je-li aspoň jeden "z podmětů rodu mužského životného...), ten kdo to těžko nese, jsou genderistky.

Znáte Stopařova průvodce po Galaxii? Tam došlo skrze cestování v čase ke zmatku ve slovesných časech (něco se mi přihodí, až budu v minulosti) a patřičné mluvnické dílo vyšlo z větší části s prázdnými stránkami s odůvodněním, že by to stejně nikdo nepochopil. Nebo tak nějak.

R. Gramblička 18.5.2018 10:04

Re: Jak je napsáno nebo vysloveno slovo ....vize,

... a předzvěstí zářné budoucnosti moderního, tuze pokrokového, panevropského národa

R. Gramblička 18.5.2018 10:01

Re: Gott der Gerechre! - tu almaru někdo harašil?!?

Jooo, i takoví zoufalci se najdou, a to i s funkčními smysly. Zvláště pokud je ta almara slavná a s tučným kontem

P. Dvořák 18.5.2018 9:49

Re: Šaškárna jak nějaká ta Superstar. Ba ne.

Když si v Superstar poslechnu hvězdnou pěchotu, tak se aspoň bavím. Hlavně je jasné, že to v této chvíli berou vážně jenom ti, co se přihlásili do soutěže.

Kdežto Eurovize se tváří od samého začátku, jako by ji někdo bral vážně a nejvíc bere vážně sama sebe.

Což je vlastně svým způsobem také k smíchu, ale s povzdechnutím "Ach jo!"

V. Novák 18.5.2018 9:45

Gott der Gerechre! - tu almaru někdo harašil?!?

Byl hlucho-slepo-nehmatný?

V. Novák 18.5.2018 9:42

Re: Jak je napsáno nebo vysloveno slovo ....vize,

A rakouská zpěvačák Mušlička Buřt bylo zase demonstrací evropského multigenderu.

Sice si připadám jak ti bratři z Hostince u kamenného stolu, ale česština multigender nezvládá. Halt ti naši zaostalí předci...

K. Janyška 18.5.2018 9:34

Re: Šaškárna jak nějaká ta Superstar,

Jo... Dzp.

M. Prokop 18.5.2018 9:08

Šaškárna jak nějaká ta Superstar,

občas politicky využitá, dá-li se do politiky započítat kromě národních tahanic i gender, LGBT a různé jiné pojevené ideje.

K. Janyška 18.5.2018 8:54

A nesprávné vítězky.

Byla daleko za mnohými... Dzp.

J. Vlček 18.5.2018 8:04

Pane Stejskale,...

...vítězství oné izraelské interpretky bych nehledal ani v přednesené písni (byla šílená), ani v její osobní kráse, ale nejspíš v sympatiích diváků k té věčně, ze strany evropských vlád, kritizované zemi Izrael. Diváci tak zřejmě chtěli dát svým přiblblým vládám najevo, že jejich pohled na tuto zemi je jiný, než jak se k ní staví jejich vlády.

Vidím v tom určitý druh protestu vůči těmto vládám. Malé přirovnání lze vidět ve volbě našeho, všemi médii špiněného, prezidenta, kterému navzdory tomu dali voliči svůj hlas.

Z. Lapil 18.5.2018 7:33

Re: Jak je napsáno nebo vysloveno slovo ....vize,

Tak tak. Jak tu někdo psal - tahle soutěž a vlastně i tahle muzika jde dost mimo mě, ale já si zase pamatuju Kabátovic Malou dámu z předměstí. Ona to vlastně vůbec není špatná věc, ale okamžitě mi připomněla festival politické písně v Sokolově, až se mi udělalo šoufl.

Kabát: https://www.youtube.com/watch?v=ZNXa_-AUej4

Sokolov: https://www.youtube.com/watch?v=jaus-NX3-1Y. Když si to poslechnete - mistr textař Zdeněk Rytíř se nezapře.

A čistě pro obveselení: https://www.youtube.com/watch?v=Gd80Iy81M-k

R. Gramblička 18.5.2018 6:03

Re:

krom toho Nettina "píseň" je příspěvkem ke hnutí Mee too, což je dnes těžká politika. Troufám si říct, že to notně přispělo k její výhře.

P. Dvořák 18.5.2018 5:19

Jak je napsáno nebo vysloveno slovo ....vize,

tak je jasné, že nejde o nic jiného, než o politiku. Jen malá ukázka s tisku. Píše se rok 2016:

"Apolitická hudební soutěž Eurovize se projevila v přímé politické síle, nad Ruskem totiž vyhrála Ukrajina. S písní, které nikdo nerozuměl ani v angličtině. Gunčíková byla lepší, než Ukrajinka Jamala, ale bohužel jí k vítězství chybí migranti a Krym."

"Krymská Tatarka přišla a začala pět o osudu Krymských Tatarů odsunutých na Sibiř a na Ural za hrůzovlády Stalina. Ano, je to strašné, ale je rok 2016 a tohle se stalo před více jako šedesáti lety."

"Píseň 1944 od Jamaly je velmi slabá. Zpívá ji napůl anglicky a napůl tatarsky a není jí absolutně rozumět ani v té angličtině. Že to je o odsunu Tatarů víme jen proto, že se o tom hodně psalo."

J. Brunner 18.5.2018 3:06

Re:

Navíc pan Stejskal tu barnumskou soutěž politizuje také.

P. Černoch 18.5.2018 2:06

Eurovizi nesleduji ani omylem.Nicméně,je mi známo že v roce 2016 vyhrála ukrajinská zpolitizovaná píseň.V roce 2017 Ukrajina z politických důvodů neumožnila účast na souťeži ruské invalidní zpěvačce.Tolik k politice na Eurovizi.