26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

DOPRAVA: Autonomní auta a bezpečnost - tři nenápadné háčky

Během pěti březnových dní zabily vozy v autonomním režimu druhého a třetího člověka v historii: v Arizonském Tempe srazilo Volvo ženu přebíhající silnici, v kalifornském Mountain View nepřežil řidič (v tom okamžiku spíš pasažér) Tesly náraz do betonového bloku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Dostál 15.4.2018 14:14

Ta představa mne zaujala:

Když při několikahodinové opakované návštěvě na úřadu v Praze nechám samořiditelné auto kroužit kolem, tak budu mít problém s parkováním v Praze vyřešený. Jen aby to nenapadlo další tisíce spolutrpitelů ...

A jinak díky za skvělý článek :)

D. Šimáček 14.4.2018 19:47

není problém vyrobit

opravdu samořiditelné auto, problém je v právních stránkách a v nastavení míry rizika vůči rychlosti dopravy. Takže vůz může jezdit bezpečně, ale opravdu ale opravdu pomalu, nebo s určitou mírou rizika, ale potom tu není právně odpovědná osoba.

P. Zinga 13.4.2018 20:21

Re: Hezky jste to napsal.....

Pane Rehulko, je prokázáno, že auto řízené člověkem by tu ženu nezabilo. Video,na základě kterého bylo auto "omluveno", bylo manipulované- záměrně byl snížený kontrast, aby to vypadalo, že byla tma. Nabyla,ulice byla normálně osvětlená. Ale protože se jednalo o bezdomovkyni a UBER je mocný,i místní policie to zahrála do autu.

Skutečně je potřeba znát fakta, když chce člověk vyslovit názor či dokonce odsudek.

J. Lepka 13.4.2018 11:41

Již Stanislaw Lem ve "Velké pračkové tragédii",

naznačoval problémy s umělou inteligencí, tak i já si dovolím zahrát na ďáblova advokáta: Nedlouho tomu, co jsem se setkal sice s mimořádně nepravděpodobnou, leč reálnou situací. Na železnici se pohyboval montážní vlak a na příslušné koleji byla vypnuta bezpečnostní signalizace, vlak jel krokem a dodržoval všechna předepsaná opatření, ale blokoval výhled na další kolej po které si to hnal rychlík a přestože jsem již byl na přejezdu a začala svítit červená, měl jsem zlomek sekundy na rozhodnutí, přidat plyn a riskovat, že se trefím zrovna pod lokomotivu rychlíku nebo tam vrazit zpátečku a přestože dopravní vyhláška couvání na železničním přejezdu zakazuje, rychle z přejezdu zmizet. Jak by asi toto dilema řešila UI? Nedošlo by třeba k zablokování logického postupu, restartu systému a k fatálnímu setrvání na přejezdu?

K. Janyška 13.4.2018 9:23

Autonomní auta jsou nástroje degenerace lidstva.

Za chvíli traktory vystřídají doma i chlapy v postelích... Dzp.

S. Rehulka 13.4.2018 7:34

Hezky jste to napsal.....

....pane Kašpárku ! Autonomní auto zabilo ženu PŘEBÍHAJÍCÍ SILNICI ! Ano je to smutné, ale to jsou začátky vývoje, ještě s nedokonalými sensory, ale to bude ! Nechte to na Američany, Japonce a možná i na Čínany, oni ten problem časem vychytají ! V České republice budte bdělí před NEAUTONOMNÍMI automobily, ve kterých jsou opilci, junkies a arogantní řidiči !

Nevím jak u Vás, ale u nás jsou problemem a hazardem právě tito idioti, nikoliv "autonomní vozidla" ! Žiji už skoro půl století v Austrálii , kde přechod pro chodce (zebra) je skoro "svatý" ! Když jsem byl prvně ve "staré zemi", párkrát mě syn strhl zpět - právě na té zebře, že to tam neplatí, jako u nás. Když jsem si v hospodě stěžoval starým kamarádům z mládí, slyšel jsem : Nojo, Vý zasraní emigranti jste holt chytří.....!

J. Novak 13.4.2018 6:49

Blizzard, písečná bouře apod.

Už vidím, jak si ta autonomně řízená auta poradí se sněhovou vánicí a náledím, písečnou bouří v Arizoně, jak projedou po tzv. Highway Thru Hell... HW 63...