26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Proč mít něco levně, když to můžeme mít draze?

Zdolali jsme další dějinný milník. Česká republika ještě nikdy ve své historii nebyla v zahraničí tolik zadlužená jako právě v horké současnosti. Ke konci roku 2017 činil její zahraniční dluh 4,37 bilionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 5.4.2018 17:59

Pro anonyma A. Nový 840 kg

Navrhněte redaktorovi Wagnerovi, aby nepřijímal a nezveřejňoval blogy, které nejsou korektní.

A jakou úroveň potom očekáváte od diskuze? Jsou na diskutující zde vyšší nároky než na autory blogů? A jak to, že zde mohou tlachat i anonymové?

M. Pivoda 5.4.2018 17:55

Uklidněte se anonyme A. Nový 840 kg

Moje diskusní příspěvky nevybočují ze zavedeného stylu na Neviditelném psovi.

J. Svoboda 5.4.2018 16:23

Re: "Zpřetrháním vazby k EU nic nezískáme" - jen svobodu

Není mi známo, jak jste k vašemu názoru dospěl. Pořád se nacházíte na špičce nosu. Asi je to dáno tím, že jste eurohujer. Kam Britové (berxitáři je pejorativní hanlivý výraz) dohlédli, můžete vidět tak za deset let. Obávám se, že se tohoto pohledu bojíte, mohl byste vidět, co jste vidět nechtěl. Proto raději spěcháte. Železo je třeba kout, dokud je teplé. V tomto případě to však není to nejobjektivnější přístup.

A. Nový 4.4.2018 23:57

Re: Pro A. Nový 840 kg :-)) zoufalost

Vy jste zoufalec, který by střílel české ekonomy a při tom víte o ekonomii úplné hovno. A nejen o ekonomii. Držte se svého kopyta!

M. Pivoda 4.4.2018 19:33

Pro A. Nový 840 kg

Bývalí beduíni mají dnes na tu potřebnou změnu své ekonomiky stále ještě dost (ušetřených) peněz, aby tu potřebnou práci za ně udělal někdo jiný.

V takovém stavu ale není česká, trvale se zadlužující se ekonomika. České montovny nejsou dostatečně silným zdrojem pro financování potřebné restrukturalizace české ekonomiky.

A kam by asi v takové situaci vedl Czexit? Je třeba vystřílet české ekonomy v zájmu přežití Česka.

O. Uživatel 4.4.2018 18:49

Uživatel požádal o vymazání
V. Braun 4.4.2018 18:39

Re: Myslíte ten levný přístup

Máte pravdu, i na solidární záchranu v těžkých časech je společenství dobré.

V. Braun 4.4.2018 18:38

Re: "Zpřetrháním vazby k EU nic nezískáme" - jen svobodu

No právě, Brexitáři zdá se, dále nedohlédli.

A. Nový 4.4.2018 18:37

Re: Ševče odhoď své kopyto! Je už na čase.

Beduíni si můžou uvědomovat cokoliv, u nich je problém, že tam nemá kdo pracovat. Pro arabskou náturu je maximální prací kšeft. Takže vzdělané elity si můžou být vědomy, že dnešní způsob obživy jednou skončí a dělat o tom sáhodlouhé přednášky, ale končí to jen u "moudrého" přizvukování přednášejícímu.

J. Svoboda 4.4.2018 17:53

Re: "Zpřetrháním vazby k EU nic nezískáme" - jen svobodu

Jen blázen si může myslet, že czexit by nedrhnul. Je však třeba vidět dále, než na špičku svého nosu.

J. Svoboda 4.4.2018 17:49

Pravda, neptavda, vše polovičaté

Každý trouba už ví, že czexit by nebyl jednoduchý, zvlášť při pohledu na brexit. Jsou to úvahy účetního s klapkami na očích. Nikde ani písmene o tom, jaké náklady bude mít naše setrvání v EU. Vystoupení by určitě nebylo jednoduché a zadarmo. Je třeba co nejobjektivnější hodnocení.

O. Uživatel 4.4.2018 17:36

Uživatel požádal o vymazání
V. Braun 4.4.2018 17:33

Re: Myslíte ten levný přístup

Správně, S EURem by se nám to nestalo.

V. Braun 4.4.2018 17:32

Re: "Zpřetrháním vazby k EU nic nezískáme" - jen svobodu

Stejně jako Británie? Tam to nějak drhne.

M. Pivoda 4.4.2018 17:24

Ševče odhoď své kopyto! Je už na čase.

Bývalí pouštní beduíni si dnes uvědomují, že se už nemohou držet svého kopyta, tj. pouštní kozy nebo pouštní nafta.

To ale neví čeští ekonomové ač z akreditovaných institucí.

A. Nový 4.4.2018 16:42

Re: Video 40 minut (v jazyce anglickém) o světě v roce 2050

Ševče drž se kopyta!

L. Novák 4.4.2018 16:35

Hlavně ta inflace - z dílny ČSSD a ČNB, je báječná věc

Mám sice vyšší mzdu, ale ceny v obchodech se základními potravinami a zbožím každodenní potřeby rostou o desítky procent....

V. Povolný 4.4.2018 16:08

o tom jsem vždycky snil

být závislý a propojený. Se sověty to nebylo ono, teprve teď nastává ta správná závislost a propojenost. Po přečtení článku pana Kovandy se mi konečně rozjasnilo!

J. Kanioková 4.4.2018 15:37

:))))))))))))

M. Pivoda 4.4.2018 15:18

Video 40 minut (v jazyce anglickém) o světě v roce 2050

Ve Spojených Arabských Emirátech se muslimové dozvídají, že ekonomika hojnosti je na dosah v řádu desetiletí, nikoliv století. Zdá se, že mislimové to nové "náboženství pokroku" berou docela vážně. https://www.youtube.com/watch?v=Mx8qYmkV5NQ

Zatimco čeští Pepíci stále řeší jakési ptákoviny. Proč?

Základní kámen české inovované ekonomiky byl po listopadu 1989 nutně založen chybně. Z neproduktivního českého socialismu jsme se po třech desetiletích dostali kam?

A. Nový 4.4.2018 12:35

Re: Pozoruhodné číslo :-))

Ještě kdyby se tak činil autor toho blábolu. Jak je velké inflační číslo?

M. Pivoda 4.4.2018 11:54

Pozoruhodné číslo

"... od roku 1993 narostla naše zahraniční zadluženost více než patnáctkrát."

Neviditelná ruka trhu se tedy činila!

V. Lunák 4.4.2018 11:37

Nějak mi z toho vypadlo to nejpodstatnější:

skutečně podíl na zahraničním dluhu má zdaleka nejvyšší soukromý sektor: cca 78 % (vláda má cca 18 %), z čehož na firmy a domácnosti připadá cca 37 % a na bankovní sektor cca 41 %. Hlavním hybatelem zahraničního dluhu soukromého sektoru jsou především přímé zahraniční investice v soukromých finančních a nefinančních firmách, které jsou logicky závazkem vůči zahraniční. Ze stejného důvodu je pak zahraniční dluh ČR hodnocen jako zcela bezproblémový.

J. Uzel 4.4.2018 11:11

Re: 20% pana Langera

právě proto ČNB intervenovala, aby koruna neposilovala, jinak by dnes měla o těch 20% vyšší hodnotu.

P. Portwyn 4.4.2018 11:06

Nádherný oslí můstek :o))

Takže milí čtenáři, naše zahraniční zadluženost vzrostla. Že je to špatně? Ale kdepak! Vlastně to vůbec nevadí. My totiž tím, jak jsme zadlužení, se PROPOJUJEME s tím správným zahraničím a tím správným způsobem. Hlavně z toho vyplývá co? No přece že NESMÍME ZPŘETRHAT VAZBY, abychom se mohli zadlužovat dál, víc a radostněji.

A kdo se nezadlužuje, je Putinův agent!

R. Szewczyk 4.4.2018 10:47

Re: 20% pana Langera

p. Langer má pravdu, akurát nepočítejte nějaké papírky, kterým se nesprávně říká peníze, ale dobu práce na jednotlivé zboží, a zjistíte to, co už zjistili za starého Říma, že natisknot nebo ubrat zlata nepomůže, pak také zjistíte, že průměrná mzda se zmenšila, ačkoliv politické mozky tvrdí že zvýšila, k tomu podotknu, že čísla se zvětšují či zmenšují, nikoliv zvyšují či snižují, proto máme výrazy jako větší menší nebo rovno, nikoliv nižší vyšší,

P. Klíma 4.4.2018 10:30

"Zpřetrháním vazby k EU nic nezískáme" - jen svobodu

od bruselských samovládců a importérů Arabů a Afričanů.

No, nekupte to.

M. Prokop 4.4.2018 9:23

Zatím je i více důvodů

proč by czexit nebyl výhodný. Ovšem, přemoudrá EUnie se poctivě snaží, aby jich ubývalo.

K. Janyška 4.4.2018 8:14

Proč ? Protože tu vládnou nezodpovědní socialisté.

I když se tak netváří... Dzp.

M. Šejna 4.4.2018 8:00

20% pana Langera

současný kurz koruny k euru je asi 25,40 Kč/euro. Těsně před začátkem intervencí ČNB byl kurz okolo 25,80 Kč/euro. Pokud ČNB znehodnotila tehdy úspory drobným střádalům o 20%, musel být v dobách intervencí ČNB kurz 30,96 Kč/euro.

Někdo tady neovládá matematiku, nebo netuší, co je to 20%.