26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

MÉDIA: Umělci i mnozí jiní milují ČT

Umělci milují Českou televizi. Není možné jim bránit v tom, aby každý měsíc platili poplatek určený pro veřejnoprávní média. Na druhou stranu není fér nutit k placení poplatku ty, kteří ČT nesledují, či ty, kteří neposlouchají ČRo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Schlägel 14.3.2018 8:42

Ano, zásadaním ekonomickým problémem

občanů ČR jsou několikastovkové koncesionářské poplatky. To jsem rád, že všechny ostatní násobně vyšší a násobně zbytečnější pouštění žilou nebohému českému daňovému poplatníkovi už máme vyřešené a můžeme se věnovat stokorunovým záležitostem. Vzhůru do boje. ČT zprivatizovat. Poplatek už nebude koncesionářský ale pouze reklamní (není vidět, tudíž neexistuje) a úroveň investigativní žurnalistiky se násobně zvýší na úroveň NOVY, PRIMY a BARANDOVA. K tomu nám dopomáhej Soukup.

P. Rudolf 14.3.2018 9:06

Re: Ano, zásadaním ekonomickým problémem

Správný uhel pohledu. Skrblíci ušetřej pár stovek, aby je pak mohli skvěle investovat do šmejdů za úžasné hrnce Zepter.

O. Uživatel 14.3.2018 10:18

Uživatel požádal o vymazání
M. Šejna 14.3.2018 9:21

pane Schlägele

koncesionářské poplatky nejsou ani náhodou ekonomickým problémem koncesionářů. Jsou ale výrazným ekonomickým příjmem České televize.

Koncesionář zaplatí ročně České televizi 1620,- Kč, což opravdu není problém, ale ČT tak ročně získá asi 5,6 mld. Kč, což je dost velká částka na to, aby Českou televizí dotovaní umělci neprudili a nepoučovali koncesionáře o tom, kdo má být prezidentem, kdo má být premiérem a jak má vypadat to jejich pojetí svobody projevu.

I. Schlägel 14.3.2018 9:42

Re: pane Schlägele

Od toho tady veřejnoprávní média jsou, aby uveřejňovala názory občanů, mimo jiné i umělců. Pokud Vás to prudí, tak na to nečumte, drahý kolego. Já také nečumím na Soukupa, špičku mezi světovými televizními moderátory, i když výpalné v podobě reklamní přirážky ke zboží samozřejmě platím. A pokud namítáte něco kvůli dotacím umělcům, pláčete opravdu na špatném hrobě. Dotace umělcům nejsou tím hlavním dotačním problémem v téhle skrz naskrz prodotované republice. Ale co Vám, ryzímu socialistovi, budu vykládat.

M. Klas 14.3.2018 11:01

Re: pane Schlägele

Kdo nekouká na Soukupa, měl by tyto produkty z reklamy mít levnější, abychom zachovali stejný přístup.

M. Prokop 14.3.2018 9:53

Re: Ano, zásadaním ekonomickým problémem

Ekonomickým ne, spíše politickým.

Přiznávám se, že ač je mi pár stovek spíše ukradených, tenhle poněkud nefunkční stát mne jinde obírá ještě hůř, tak platit si, nedobrovolně, něco, co mi spíše škodí než prospívá, mne mírně irituje. Nic tragického, abych šel někam demonstrovat, ale nelíbí se mi to.

I. Schlägel 14.3.2018 10:17

Re: Ano, zásadaním ekonomickým problémem

Jaká televize Vám v současnosti bude spíše prospívat než škodit? ČT má vcelku kvalitní žurnalistiku a celá řada lidí ji kritizuje pouze proto, že neříká to, co ti lidé chtějí slyšet. Shodou okolností to jsou většinou lidé, kterým se líbí, co říká Zeman. Pokud je ČT neobjektivní žumpa, jistě jsou v běhu desítky žalob za lži a podvody, kterých se ČT na nebohých koncesionářích (a na morálně integrovaných politicích zejména) pravidelně dopouští. Jistě, ČT je moloch a stále je co zlepšovat. Tak ať se stávající komerční televize pochlapí a té zkorumpované ČT to v kvalitě zpravodajství a investigativní žurnalistiky natřou. To se asi nasmějeme. Proč Okamura nepodá trestní oznámení, že jeho, spravedlivého mezi spravedlivými, ČT tak těžce poškozuje? Protože je to blábola, kterých je v české politice 12 do tuctu. To i s tím Vítkem Bártou a jeho partou byla větší legrace. Zdravím.

P. Rudolf 14.3.2018 15:23

Re: Ano, zásadaním ekonomickým problémem

Přesné.

Jemu by prospívala jedině Klausovize s ředitelkou Bobo.

P. Khail 14.3.2018 11:24

Re: Ano, zásadaním ekonomickým problémem

Jak vám to škodí?

P. Rudolf 14.3.2018 7:41

Je smutné

číst článek, jehož autor nepochopil vůbec nic.

Umělci totiž nikoho nenutí, aby koukal na ČT či poslouchal ČRo, jak nám autor hloupě předkládá, jen si jsou vědomi nezastupitelnosti veřejnoprávních médií, neb to, že trh vede ke komercializaci snad nevidí jen slepec.

A srovnávat to s ČTK je už úplný vrchol nevědomosti. Tato agentura je zřízena zákonem a musí dodržovat jasně daná pravidla, což u televize či rozhlasu stanovit nelze. Navíc má monopolní postavení, konkurovat ji prakticky nejde.

Poslední odstavec pak je tak blbý, že netřeba komentáře.

M. Šejna 14.3.2018 7:47

pane Rudolfe

umělci mě opravdu nenutí, abych čuměl na jejich pravdoláskovou ČT. Jenže jakmile si koupím televizi a přihlásím ji, jsem povinen platit pravdoláskové České televizi měsíční výpalné zvané koncesionářský poplatek.

Takže autor článku správně poukazuje na to, že placení koncesionářských polatků by mělo být dobrovolné a platili by je jen ti lidé, kterým vyhovuje způsob vysílání ČT a její propagace pravdo-lásky.

Mimochodem toto jsem tady psal už včera, že pokud je ČT jejich (tedy pravdo-láskařů a umělecké fronty) tak ať je jejich, ale za jejich peníze.

P. Rudolf 14.3.2018 8:01

Re: pane Rudolfe

Jasně pane Šejno. Takže třeba takové fakultní nemocnice jsou lékařů (tedy pravdo-láskařů a zdavotnické fronty), tak ať si je provozují za své prachy a kdo tam chce být pacientem, ať si to dobrovolně zaplatí. Rozumím.

M. Marek 14.3.2018 8:15

Re: pane Rudolfe

Od televize do nemocnice. To je ale pěkný odskok.

P. Rudolf 14.3.2018 8:22

Re: pane Rudolfe

Jistě, každý příměr vždy trochu smrdí. Především však tomu, kdo nepochopil, že jde o "odskok" od veřejnoprávních médií k fakultním nemocnicím.

J. Holíček 14.3.2018 8:47

Re: pane Rudolfe

Třeba pan Rudolf je právě z nějakého zdravotnického zařízení s primářem Chocholouškem na vycházce. :))

M. Šejna 14.3.2018 8:28

pane Rudolfe - nemocnice

nemocnice musí léčit všechny pacienty stejně a ke všem pacientům musí stejně i přistupovat. Nemocnice si totiž uvědomuje, že je placená ze všeobecného zdravotního pojištění.

Česká televize ale pří zpravodajství přistupuje k lidem výrazně selektivně, i když je placena z koncesionářských poplatků.

P. Rudolf 14.3.2018 8:41

Re: pane Rudolfe - nemocnice

Píšu o fakultních, ne o všech. Navíc soukromé zdravotní zařízení, které nemá smlouvy s pojišťovnami, vás, pokud si nezaplatíte, prostě léčit nebude.

S vaším posledním odstavcem pak naprosto nesouhlasím. Zpravodajství ČT nepovažuji za selektivní, naopak, má dost dobrou, skoro západní úroveň. Chybí už jen ty prachy, kterých mají ty západní daleko víc.

J. Schwarz 14.3.2018 8:53

Re: pane Rudolfe

Ona snad, pane Rudolfe, existuje nějaká "politická medicína", něco na způsob "árijské fyziky" nebo Lysenkovské biologie? Pokud by existovala, bylo by namístě oddělit financování politikou šmrncnutých nemocnic a ponechat je na jejich fanoušcích. Medicína je ale, narozdíl od zpravodajství, jen jedna...

I. Schlägel 14.3.2018 10:20

Re: pane Rudolfe

Medicína je jedna. Kvalita a rychlost aplikace jsou různé. A to výrazně. I když ze zákona jsme si jako pacienti rovni a máme to "zadara", pouze platíme jakousi "pojistku".

M. Klas 14.3.2018 11:04

Re: pane Rudolfe

Já zas musím platit výpalné na produkty, které si zadávají výrobci na reklamu u Soukupa. Mělo by se zveřejnit, kolik vlastně za reklamu dostává, podle mě neoprávněně, protože to platím i já. Jsem pro dobrovolné placení příspěvku na reklamu.

J. Kohoutek 14.3.2018 7:52

Re: Je smutné

Já mám spíš pocit, že jste nic nepochopil vy.

P. Rudolf 14.3.2018 8:25

Re: Je smutné

I to se může stát. Aby to ale byla pravda, tak byste napřed sám musel napsat, jak jsem to teda, dle vás, měl pochopit. Jsem jedno ucho.

V. Heidlerová 14.3.2018 7:34

Přebujelá administrativa

Přebujelá administrativa a neustálé zvyšování počtů úředníků, různých podinstitucí a komisí za působení ministra financí AB a premiéra Sobotky stojí tuto společnost mnohem více, než poplatky na ČT a ČRo. I současné zásahy AB do počtu úředníků je jen kosmetická úprava, a propuštění úředníci určitě nepůjdou vyrábět nějaké hodnoty, nezaloží si firmy a farmy, zase se někam přeskupí. Ostatně vláda bez důvěry k tomu ani nemá pouvoir. Každá stanice, ať TV nebo rozhlasová, veřejná nebo soukromá, si programy učesává podle svých představ a rozumný posluchač se neupne pouze na jednu stanici, ale pokud má opravdu zájem o co největší objektivitu v informování, musí sledovat a vyhledávat více zdrojů. Nespatřuji v působení ČT žádné až tak velké nedostatky, abych se handrkovala o placení příspěvku, je tu stanice ČT2, ČT Art, kde bývají zajímavé dokumenty a ostatní žánry. Strašně se obávám a vyhýbám stanicím typu Barrandov, Prima - kde se vysílá Major Zeman (hááá), Baba za pultem atd. Rozhodně bych dala větší prostor zajímavým stanicím DVTV, tam to opravdu žije a nepěstuje opatrnictví a snaha zalíbit se Nejvyšším. Pokud budou média postavena jen na závanu nenávisti a zloby vanoucí z nejvyšších míst, pak se jim vyhnu, jak čert kříži. ČT a ČRo jsou přece jen dobré odrazové můstky pro základ informací, myslím, že rozumně sestavený dohled nad veřejnými médii by spoustu nešvarů odboural. Snad se dá zjistit, jak to funguje jinde ve světě?

J. Holíček 14.3.2018 9:09

Re: Přebujelá administrativa

Paní Heidlerová, zásadní problém, nebo chcete-li rozdíl, je v charakteru vlastnictví. Je také třeba chápat pojem "veřejnoprávní". Takže nelze jednoduše porovnávat instituce veřejnoprávní a soukromé. Srovnávat pak můžete kvalitu obrazu, rozsah nebo strukturu vysílání, ale to jen do té míry, jak vyhovuje Vašemu vkusu. Společenské a politické názory u soukromých vlastníků nesmí překročit při interpretaci názorů nebo prezentaci děl nějaké právním řádem stanovené limity, ale ideové zaměření je věcí vlastníků stanice. Že se na některé nedá koukat je pravda, proto se na ně nedíváme. Na rozdíl od soukromých zřizuje veřejnoprávní stát, a ty ze své definice mají za úkol jakoby nahrazovat "státní" vysílání. Že má být pravdivé, vyvážené a objektivní, o tom není žádná. Že nepatří redaktorům ani jejich vedení, o tom taky není žádná. Proto mně nevadí, když umělci umělci nebo jiné skupiny si tendenčně budou vylévat srdíčko na Nově, Primě nebo Barrandově. Tam riskují majitelé (připadně) sledovanost. N a ČT by si agitaci měla Rada ohlídet. :-)))

J. Svoboda 14.3.2018 11:19

Re: Přebujelá administrativa

Takže vlastně selhává rada a bláboly o koncesionářských poplatcích je řešení hlupáků.

Pěkný den.

J. Holíček 14.3.2018 11:57

Re: Přebujelá administrativa

Ano, v principu to tak je, selhává Rada. Je v tom ovšem ta stejná "demokratická" potíž, že my volíme zastupitele, zastupitelé radu a rada se zajímá o všechny televize a hlavně o svoje odměny, takže redaktoři sice ví, že ČT není jejich - tak hloupí nejsou, ale počínají si jako by jejich byla, protože vědí, že reakce Rady jsou pružné jako beton na D1. :-))