9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

POLITIKA: Omyl soudruha Filipa

Předseda komunistů Vojtěch Filip uvedl, že na zásahu proti demonstrantům v roce 1989 nebylo nic špatného. Selhává paměť, nebo svědomí?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 8.3.2018 15:26

Pro Romana Langera

Psychoanalýza vám nejde.

M. Pivoda 8.3.2018 15:23

Pro Romana Langera

Nemůžete očekávat, že vám zde v diskusním příspěvku budu dělat přednášku o UI, navíc pod článkem s názvem "Omyl soudruha Filipa".

Pro první přiblížení postačí vysvětlení, že specializovaná UI je ve své činnosti specializovaná jen na jednu činnost (dnes hlavně rozpoznávání obrázků (tzn. např. rozpoznávání rakovinových nádorů na rentgenových snímcích plic), řízení automobilů bez řidiče, ...) a obecná UI může přejít z oboru do oboru a stále vykazovat nějaký stupeň inteligence.

Obecnou umělou inteligenci se v Česku pokoušel řešit doc. Polák. Já jsem jeho práci pochopil, a proto jsem začal připravovat byznys aplikaci na VUT Brno. Byl jsem ale v roce 1991 propuštěn pro nadbytečnost. Obor obecné umělé inteligence na VUT Brno byl (a pravděpodobně dosud je nadbytečností). A práve proto je tak obtížné najít v Česku někoho vlivného, kdo by si uvědomil závažnost.

Tento týden jsem měl diskusi o UI s čechšvýcarem, který mi napsal toto: ... Ceska Republika je zchudla zaostala rozvojova zeme a to nejen z hlediska ekonomickeho, tak i dusevniho. Nedoporucoval bych si myslet, ze u nas probehla "sametova revoluce". To jen SSSR zbankrotoval a stare struktury v ramci privatizace rozkradly republiku. Tyto stare struktury se snazi nyni uzurpovat moc. Co to znamena pro umelou inteligenci? Struktury ktere propagovaly, ze socialismus lze vybudovat lopatou nyni jsou smerodatne pro vyvoj statu. A nas narod to chce. Prezident Zeman oznacil nasi elitu jako "prazskou kavarnu" a narod jasa. Takze chapu Vas problem, komu pochoden. Alexandr Veliky, kdyz se ho ptali proc je tak uspesny odpovedel,:"Nikdy jsem nepozadoval od jablone tresne". Proto nechtejme od Zemana a Babise, aby vedli nas narod do 21. stoleti. Normy o kterych nase vedeni rozhodlo to nedovoluji. Kdyz to pisi, srdce mi krvaci. Ale ve Svycarsku neni zvykem lhat. ...

R. Langer 8.3.2018 15:00

Re: Pro demagoga Romana Langera

Ne, vy jste to neřekl. Vy si to jenom myslíte... :-D

R. Langer 8.3.2018 14:53

Re: Pro méně chápavé ekonomy

A na co má být podle vás ta vaše "umělá inteligence" specializovaná, že se bez ní neobejdeme?

M. Pivoda 8.3.2018 8:47

Pro méně chápavé ekonomy

Ekonom, ko(k)ot Prokop, neumí číst. Já jsem výše napsal, že je to byla specializovaná umělá inteligence. Specializovaná, nikoliv obecná.

O aplikaci obecné umělé inteligence jsem se já pokoušel v roce 1988, tj. již před listopadem 1989 - a byl jsem za to vyhozen ze slovutné akademické instituce Vysoké učení technické v Brně.

M. Pivoda 8.3.2018 8:42

Pro akademického hlupáka P. Hana

Uklízečka, na rozdíl od člena KSČ, nemusí přísahat věrnost myšlenkám komunismu (k jejíž realizaci byla zřízena organizace KSČ). Takže zodpovědnost uklízečka nenese. Zatímco člen KSČ do té strany vstupoval při vědomí všech těch okolností - protože na rozmyšlení měl (během své kandidatury) dva roky času . Byl to tedy plně vědomý člen KSČ, nikoliv nějaký náhodný, nevědomý spolupracovník StB.

J. Brunner 8.3.2018 1:13

Re: A vám je kolik, pane Brunnere?

Poslední co by mne napadlo je bránit komunismus. Jen si myslím, že bojovat po třiceti letech s komunismem ala SSSR je nesmysl. klidně vznikne jiná forma a bude se tvářit líbezně a lidi na to skočí. Bude to jiná generace, která nebude mít imunitu.

J. Jurax 8.3.2018 0:20

Re: Pro Petra Lence ohledně znalostí historiků

Dvě věci - Vy si skutečně myslíte, že každý kromě Vás je blbec? ̈

A druhá - to si myslíte, že historikové čekali na ten film? A samozřejmě "v době, kdy se významná historie rozhodovala" o tom historici neměli tušení - jednak to bylo za války přísně tajné a jednak to tehdy nebyla historie, nýbrž přítomnost, která objektem zkoumání historiků není ... :-)

O Enigmě jsem já laik četl nejpozději v osmdesátých - v tuzemských pramenech.

A ještě jedna - unitární vysvětlení historických událostí je takměř vždy chybné.

J. Jurax 8.3.2018 0:04

Re: Pro Romana Langera - o roce 1943

No, ty stroje v Bletchley Parku měly výpočetní kapacitu milionkrát menší než dnešní chytrý mobil, byť na tehdejší dobu byly zázrakem. Nebyly to ovšem univerzální počítače v dnešním smyslu a nazývat je umělou inteligencí je zcela absurdní. Vy máte svůj mobil za uměle inteligentní?

Navíc - šifra Enigmy byla prolomena dřív než v roce 1943. Poláci už v roce 1938 dokázali vyluštit tři čtvrtiny všech Enigmou šifrovaných zpráv. Od poloviny května, kdy zahájili Němci ofenzivu proti Francii, četli Britové většinu telegramů luftwaffe. V roce 1941 Turing dokázal prolomit i kód německého námořnictva, jež používalo nejdokonalejší verzi Enigmy.

Moc o tom nevíte - zkuste gůgl, tam je všechno :-) - ale nedá mi to, abych Vám nevrátil to Vaše "Necítíte se trapně?"

P. Han 7.3.2018 22:46

Re: Pavel Kahil není historik, ale demagog

"Nadřízená organizace nese vždy větší díl zodpovědnosti."

Ano, to tvrdíte pořád. S tím, že KAŽDÝ člen KSČ je za zločiny StB daleko více odpovědný, než každý estébák. Toto jste napsal. Takže např. za železniční neštěstí je více odpovědná uklízečka na ředitelství ČD, než strojvedoucí, který ignoroval návěst. Za profesní pochybení soudce nebo státního zástupce odpovídá vrátný na Ministerstvu spravedlnosti. Za chybnou diagnózu lékaře odpovídá každý zaměstnanec krajského úřadu jako zřizovatele nemocnice. Za vaše bláboly odpovídá živnostenský úřad?

M. Prokop 7.3.2018 21:28

Re: Pro Romana Langera - o roce 1943

Naprogramované výpočetní síle říkáte umělá inteligence? Zajímavá definice.

M. Prokop 7.3.2018 21:25

Re: A kdo je na Filipův názor zvědav?

Vyrovnanost. Jeden Hitler/jeden Žid. :-P

M. Porubčan 7.3.2018 18:43

Re: Pravda, padla facka na sále,

Byl tenkrát jsem na na náměstí jako vojak ZS v civilu, řídil jsem vůz (opilce) kontrarozvědčíka majora Mochara. Rozčiloval se proč se s protestujícíma mazlí, že on by to uměl jinak. Pak dostal nějaký befel z velení zkrotl jako beránek a dal se chlastat ještě víc.

V. Braun 7.3.2018 18:24

Re: Pravda, padla facka na sále,

Pane Porubčane, mám sklerózu, ovšem takovou jako máte vy ještě ne. Jaké rozhánění nepovolené demonstrace máte na mysli? Pokud si pamatuji, ze záběrů a výpovědí, na Národní jsem nebyl, tak policie uzavřela demonstranty mezi sebou a teprve následně uvolnila průchod podloubím, kde každého cestou ven zbila. To mi jako rozhánění nepřipadá.

Kontrastuje to například s demonstrací 10.listopadu, na té jsem byl. Demonstrace byla na ekologické téma a policie nás nechala na pokoji až do doby "pochodu na Hrad" kdy zahradila Karlův most na Malostranské straně, ovšem schody na Kampu a Kampu samotnou nechala volné a tak jsme se rozešli bez kontaktu s policií a bez zranění.

J. Ticháček 7.3.2018 17:56

Re: „Na zásahu policejního pluku proti demonstrantům

Jenže řeč je o listopadu 89. Srpen 69 s tím má společného přibližně to samé, jako vyvraždění Slavníkovců.

Š. Hašek 7.3.2018 17:39

Re: Poslyšte

To si nemyslím, pane Khaile. Ale uznávám Vaši poznámku. Protože moje okolí mi občas říká "bereš věci moc zeširoka".

Všechno souvisí se vším.

J. Farda 7.3.2018 16:44

Soudruh Ondráček

https://zpravy.tiscali.cz/hrozi-lhari-ondrackovi-lync-310159?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

V. Student 7.3.2018 16:22

A kdo je na Filipův názor zvědav?

Proč nám doprčic práce pořád ukazujou Filipa a cpou do nás jeho názory?! Kdo je na komunisty zvědav? V neděli se v tv bavili o církevních restitucích, a kdo neseděl ve studiu, než jejich místopředseda sněmovny či čeho, který se k tomu vyjadřoval!

Kdo je zvědav na názor zlodějů, přinucených vracet ukradené, jestli se jim to zdá moc nebo málo?! Televize to je. Ta je na to zvědavá. Ale proč?!?

M. Pivoda 7.3.2018 15:51

Pro demagoga Romana Langera

Ukazuje se, že Roman Langer je také demagog, nikoliv jen neznalý věci.

Přisuzuje mi něco, co jsem nikdy neřekl. To dělají demagogové.

M. Pivoda 7.3.2018 15:47

Pro Romana Langera - o roce 1943

Vážený pane, nejste technologicky v obraze.

Dovolte abych vám připomenul, že Druhá světová válka byla vyhrána velkým dílem také proto, že se Angličanům podařilo prolomit šifrování německých zpráv. A to prolomení šifry (již v roce 1943!!!) provedla specializovaná umělá inteligence, jejíž designerem byl Alan Turing. Vy si evidentně vůbec neuvědomujete, co tady bylo již v roce 1943. Necítíte se trapně?

A nepočítejte s tím, že státy našeho světa mají dnes ohlašovací povinnost vůči Romanovi Langerovi. Určitě mu nebudou sdělovat poslední stav své technologie.

Historici se o tom podstatném dozví vždy až jako poslední.

M. Pivoda 7.3.2018 15:36

Pavel Kahil není historik, ale demagog

1. Jste demagog. Proč? Já jsem o "nevinnosti" podřízených nikdy nikde nehovořil, ale jen o stupni viny. Vlastním živostenský list na organizační a ekonomické poradenství, a proto se cítím povinen se k organizační záležitosti zde vyjádřit. Nadřízená organizace nese vždy větší díl zodpovědnosti. Tečka.

2. Dělníci a tzv. proletáři měli ve své době docela racionální důvody ke své destruktivní činnosti, bez které se žádná změna mocenského systému neuskuteční (to pouze Gorbačov byl úspěšně oklamán). Jenže ti tzv. proletáři měli jen vágní představu o tom, co bude následovat po jejich revoluci - což je ještě důležitější než tu revoluci provést. A ta krvavě provedená revoluce jim byla pak následně ukradena, podobně jako byla ukradena nekrvavá tzv. Sametová revoluce v roce 1989. To je ale složitější na výklad v diskusním příspěvku.

3. Proletáři v době českého reálného socialismu bývali ti jedinci, kteří kolem vás prolítli v šestsetrojce (což byl v té době nejluxusnější automobil). To nebyli komunisté, ale vychcaní Pepíci.

M. Porubčan 7.3.2018 15:31

Pravda, padla facka na sále,

ale bylo to jenom také polechtání účastníků nepovolené demonstrace(na památku, aby bylo na co vzpomínat) a nepovolené shromáždění se bez výjimky rozhání všude na světe. Pokud by komančové opravdu chtěly protestující občany rozehnat, měly na to těžkou techniku kterou ovšem nepoužily. Samet se proto povedl fakticky bez zranění pokud nepočítáte různé opilce a pod. kteří se v euforii fackovali mezi sebou.

R. Langer 7.3.2018 15:22

Re: Tak tam,

Myslím, že taková statistika je v tomto případě velmi zavádějící. Proč, na to byste mohl přijít i sám. ;-)

R. Langer 7.3.2018 15:20

Re: Pro historika amatéra P. Lence od inženýra

Hm, a proč myslíte, že někdo daleko dřív nezvládne umělou blbost? Proč si myslíte, že to bude zrovna inteligence? A hlavně, jak se ta "inteligence" podle vás pozná? :-D

P. Lenc 7.3.2018 15:20

Re: Pro historika amatéra P. Lence od inženýra

Víte pane Pivodo, mně nezajímá jestli má někdo titul, blbců s titulem je právě tolik jako těch bez titulu. Mně zajímá, jestli je ten dotyčný schopen pochopit naprosto jednoduchou věc a ve vašem případě to naprosto přesně napsal pan Khail.Pěkný zbytek dne.

R. Langer 7.3.2018 15:18

Re: Není reakce bez předchozí akce. Čeští historici mlčí.

Jasně, chudáci dělníci. Podívejme se, kam až to dopracovali tam, kde ten komunismus nakonec úspěšně potlačili, a k tam, kde "lid" spravedlivě zvítězil.

Jinak kapitalismus NENÍ žádný mocenský systém, ale přirozený vývoj společnosti, která je postavená na rovné příležitosti pro všechny a na respektování soukromého vlastnictví. Ale k pochopení tady toho se pane Pivodo zřejmě nikdy nedopracujete.

M. Valenta 7.3.2018 15:11

Re: Tak tam,

Lehká pomoc. Mrkněte se na statistiky, koho v prezidentské volbě upřednostňovali voliči různých stran, tedy i té komunistické.

Ohledně posledního odstavce se dá těžko soudit kdo, co a jak.

P. Khail 7.3.2018 15:11

Re: Poslyšte

Přirovnat Šiklovou k Ondráčkovi může jen demagog.

P. Khail 7.3.2018 15:08

Re: Není reakce bez předchozí akce. Čeští historici mlčí.

"dělníci a proletáři k tomu rozbíjení a vražění měli ve své době docela dobré důvody (i když se nakonec zmýlili)" - takže oni měli důvody, které neexistovaly. Vy jste génius logiky, měl byste to přednášet :-)))

A k těm pořádkovým sborům - v hitlerovském Německu byl tedy nevinen příslušník SS, protože byli podřízeni NSDAP. Z vás ty perly přímo prýští. A nakonec za to vlastně mohou nejvíc historici.

Š. Hašek 7.3.2018 14:59

Re: Tak tam,

Tak si, pane Valento, rozeberte "jaké to komouše by někdo jiný volil" přes Drahoše a Hilšera. Třeba. Ale v osobě presidenta jste se strefil, jen nejsem až tak přesvědčen, zda podporuje více komunisty než takový Pithart. Myslím komunisty, kteří se samozřejmě navenek KSČM přímo štítí. O těch já mluvím.

Grund bude v tom, že Vy a já máme úplně jinou "fantazii". Nebo jiný přístup k historii. Nebo jiné názorové spektrum.