27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: O netoleranci nechutností

Vždycky jsem byla toho názoru, že je zvrhlé odsuzovat lidi jen za názor nebo výroky - a to jakékoliv. Dneska se to děje. I text či vyslovený názor může být trestným činem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 12.2.2018 12:42

Re: Bohužel....

Nicméně stále platí, že nedodržováním zákonů vzniká zmatek. Je pravda, že je celkem snadné dostat ty zákony do stavu, kdy jejich dodržováním pořádek rozhodně nevznikne.

Problém je podle mě v tom, že někdy od dob Marxe nebo možná francouzských osvícenců existuje (co existuje, realizuje se!) představa, že historicky vzniklou slušnost/morálku lze vynutit nebo dokonce nahradit zákonem. Jinak zformulováno - zakážeme-li všechno zlo, nastane všude dobro.

Ohromně se mi líbí smírčí kříže. Stavěny byly - některé z nich - na památku zločinů, na které byla světská spravedlnost krátká. Úžasný příklad, snad až z 19. století. Oficír chodil za dvěma děvčaty. Měl smůlu - holky si to řekly. Dostal podmínku: když dvě, tak dvě - na střídačku a kdo vydrží dýl, jinak že ho zapíchnou. Dobrovolně přijal, nevydržel, nepřežil. Jo - byla to vražda, ale taková jaksi ne tak úplně vraždovitá. Zdroj: https://www.databazeknih.cz/knihy/smirci-kameny-109502

Chci tím říct: zákon je zákon, ale zákon není všechno. Moudrého nebo aspoň slušného člověka z nikoho neudělá. Kolem a kolem vzato - i blbci a hulváti vznikají nezávisle na zákonech.

P. Klíma 12.2.2018 9:30

Ámen. Podepisuji.

M. Krátký 12.2.2018 9:08

To je sice všechno pravda, ale to by si v tom

neměla rochnit novinářská žumpa, která nám předkládá k odsuzování samé pitomosti až hovadiny jako neschopnost až neochotu české policie zatrhnout kdejakým "aktivistům" přisvojování si nároku na obývání opuštěných domů v Praze i jinde a hlavní průšvih Evropy - to je teroristickou invazi islámu bagatelizovat údajnou "mírumilovností" muslimů !!!

M. Prokop 12.2.2018 9:09

Re: To je sice všechno pravda, ale to by si v tom

Novinářská žumpa si rochní v tom, co jejich čtenáři kupují.

Z. Lapil 12.2.2018 10:21

Re: To je sice všechno pravda, ale to by si v tom

Zahlédl jsem policejního mluvku vysvětlovat, že způsobené a hrozící škody(?) nejsou takové, aby opravňovaly riziko, že jim někdo při zásahu spadne ze střechy. Což má logiku.

Coby právnímu analfabetovi mi ale uniká, proč po nich nejdou právnickým způsobem: vniknutí na cizí pozemek = pokuta. Jako organizovaná skupina - další pokuta. Bránění v užívání nemovitosti (něco se říkalo o zátarasech) - ještě další pokuta. Předvolání k zaplacení pokuty a následné nedostavení se (fikce doručení) - další pokuta. Existuje-li majitel, nechť je mu doporučeno nabídnout jim pronájem střechy; nechtějí-li, je definitivně jasné, že pohrdají zákony. Nebude-li mít majitel zájem, asi mu nevadí, že mu po střeše lozí banda nezvedenců takže sorry že jsme obtěžovali, akce končí, jdeme domů, náš (policejní) barák to není.

Ani nemusím být řidič, abych věděl, jak skvěle umějí právníci a policajti buzerovat. Proč to nedělají, když jednou mají tu možnost?

B. Lukáš 12.2.2018 9:00

Opět dobré.

S potěšením čtu či poslouchám názory teto moudré ženy a matky , ale ještě s větším potěšením bych rád viděl její portrét na poštovních známkách. Bohužel, s přihlédnutím mého pokročilého věku, se již tohoto asi nedočkám.

Autorce p.Markétce Šichtařové opět děkuji.

M. Valenta 12.2.2018 8:46

To je všechno hezké co píšete paní Šichtařová,

ovšem to hlavní a nejnebezpečnější jste jaksi ráčila pominout. Totiž,že tahle odpudivá kreatura se sluní, nikým nevyrušována, hned vedle se bodře usmívajícího prezidenta.

Ś. Svobodová 12.2.2018 10:15

Re: To je všechno hezké co píšete paní Šichtařová,

Nechápu, koho tím myslíte. Jestli Okamuru, tak ten je "vyrušován" ve své demagogii permanentně a nyní se dost potí, nikoliv sluní. A to je dobře. To je přesně ten společenský tlak, o kterém pí Šichtařová píše. A není jen Okamurova "zásluha", že jeho strana má silný mandát. Je to také vina tradičních stran a jejich propagátorů.

M. Valenta 12.2.2018 10:40

Re: To je všechno hezké co píšete paní Šichtařová,

Správně, Okamuru. S vašimi dvěma závěrečnými větami pochopitelně souhlasím, ale přesto se ptám. Je dobré, aby si prezident podobného člověka pouštěl do své blízkosti?

Ś. Svobodová 12.2.2018 18:42

Re: To je všechno hezké co píšete paní Šichtařová,

Nevím, jestli má Zeman s Okamurou nějaké nadstandartní vztahy. Myslím, že s ním jedná stejně jako s předsedy ostatních parlamentních stran. Ani si o Okamurovi nemyslím, že by byl nějaká zrůda. Je jaký je. Navíc má zápal a nadšení pro své vize, kterými dokáže upoutat jednodušší voliče. Být takhle nadšený a zapálený Fiala, měla by ODS možná více voličů než ANO. Kdo je nebezpečnější? Bezskrupulózní Babiš se svým střetem zájmů, nebo plácající Okamura?

D. Polanský 12.2.2018 8:42

Jedna část pravdy zde je,

hlupák si své hlupáctví neuvědomuje. Ovšem chybí zde druhá část pravdy: proto mu ani nelze rozměr jeho hlupáctví vysvětlit, nezbývá pak nic jiného, než jej odklidit tam, kde již nemůže škodit, ovšem to již předpokládá použití síly v té či oné formě. A máte po svobodě slova a myšlenek.

Z. Lapil 12.2.2018 10:06

Re: Jedna část pravdy zde je,

Skoro mám chuť se zeptat, může-li mít hlupák myšlenky :-).

Zaujal mě Škvorecký v Tankovém praporu: vojín (na rozdíl absolventa - vysokoškoláka) "není povinen nebýt blbem".

Ś. Svobodová 12.2.2018 10:32

Re: Jedna část pravdy zde je,

Nemáte pravdu. Společenský tlak je účinnější forma, než požití síly. Síla je sice rychlý způsob jak zarazit hlupáka, ale reakce bývá kontraproduktivní. Ve výsledku mu přinese podporu. Je to vidět i na výsledcích voleb. Společenský tlak je efektivnější. Je to však forma pomalejší, protože je nutné pracovat s celou společností a měnit její přístup pomocí relevantních informací. Bohužel naše média nejsou pro tento typ změny nastavena a snaží se měnit společnost na základě spousty emocí, polopravd a okleštěných informací. S tím bude jen hůře.

D. Stirský 12.2.2018 8:14

Orwel:

„Každou řádku, kterou jsem od roku 1936 napsal a která stojí za zmínku, jsem přímo či nepřímo psal proti totalitarismu a pro demokratický socialismus, jak jej chápu.“

Z. Lapil 12.2.2018 10:03

Re: Orwel:

Jo aha, proto si to myslíte :-). Že Orwel byl marxista - poznámka pro ty, kteří nečetli celou diskusi.

Zásadní námitka: Marx psal o DIKTATUŘE proletariátu. Cokoliv demokratického není diktatura, i když samozřejmě diktatura (= totalita, i když ne tak úplně) může sama sebe označit za demokracii (Korejská lidově demokratická republika za všechny) a snad všechny socialistické/komunistické totality včetně té severokorejské jsou a byly formálně republikami.

D. Stirský 12.2.2018 8:11

Nevím, co mají všici s Orwelem.

Byl to daleko větší marxista než je celá EU.

P. Dvořák 12.2.2018 9:34

Re: Nevím, co mají všici s Orwelem.

BÁC! A už to všichni víme.

P. Lenc 12.2.2018 9:52

Re: Nevím, co mají všici s Orwelem.

To jste pane Stirský poněkud přehnal, ale pravda je, že takový myslitel jako byl Orwell v době kdy psal svá díla a dík za ně,mohl vědět, že socialismus je pouhý předstupeń fašismu.Nakonec, právě Orwellovo 20st. je toho zářným příkladem.

J. Holíček 12.2.2018 15:33

Re: Nevím, co mají všici s Orwelem.

Obávám se, že pan Stirský od něj nečetl ani řádku! A o něm jen od takových....

Z. Lapil 12.2.2018 9:55

Re: Nevím, co mají všici s Orwelem.

To mě v životě nenapadlo. Proč si to myslíte?

J. Novak 12.2.2018 6:19

George Orwell (1984), Aldous Huxley (Konec civilizace) a Ray Bradbury (Fahrenheit 471), to nám přináší EU a korporátní globalizace.

P. Sulc 12.2.2018 1:01

Mate pravdu,

ze svobody slova se stale ukrajuje, uz ale ne salamovou technikou, jako kdysi, ukrajuji se uz pekne flakance, takze mnoho nezbyva. Blizi se "1984", je to uz za rohem, rekl bych, ze v cele EU. Diky Lisabonske smlouve, kterou predvidavy Klaus nechtel podepsat. Ale nakonec jej narod k tomu pomoci vyhruzek ''dokopal". Takze "mame co jsme chteli, do rachoty zvesela''.A pro jistotu: uz zadne referendum pro nechytre, at rozhoduji moudri. Ostatni at se jen laduji parky, pivem a koblihami.

I. Procházková 12.2.2018 3:29

Re: Mate pravdu,

Tak, tak a George Orwell se nám tiše chechtá z nebe.

V. Student 12.2.2018 11:47

Re: Mate pravdu,

Jen jestli se v tom nebi spíš nedrží za hlavu... :-((

Z. Lapil 12.2.2018 9:53

Re: Mate pravdu,

Když to zformulujete takhle, rád souhlasím.

Ś. Svobodová 12.2.2018 10:18

Re: Mate pravdu,

NÁROD do toho Klause nedokopal. Jen skupina řvoucích a slyšitelných.

P. Sulc 12.2.2018 20:27

Re: Mate pravdu,

Aha, takze narod se sklada z nemych a hluchych? Dobra, jeho skoda. Laxni, apaticky narod vetsinou spatne dopadne, a to vlastni vinou, nemyslite? Tak ci onak, pred Klusovym podepsanim se mu na diskusich nadavalo, i dosti sproste. Npamatuji zadne prispevky, ktere by Klause podporovaly a ocenili jeho snahu nepodepsat, ani zadnou kritiku parlamentu, ktery ty LS odkyval. Takze, mila damo, narod si na to ''zadelal'', ne par rvounu. Ale jako vzdy: za cokoliv spatneho Cesi nemohou, vzdy to udela nekdo jiny, ze?