7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: O netoleranci nechutností

Vždycky jsem byla toho názoru, že je zvrhlé odsuzovat lidi jen za názor nebo výroky - a to jakékoliv. Dneska se to děje. I text či vyslovený názor může být trestným činem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Č. Berka 12.2.2018 10:42

To, že v Letech se nepopravovalo a nebyl

to český koncentrák, sloužící k tomu, aby Češi vraždili Romy není zlehčování holocaustu. Okamurova slova jsou jen REAKCÍ na okázalé sebemrskačství některých lidí- přitom většina těchto sebemrskačů nemá žádné romské přátele a už vůbec ne příbuzné. Romové jsou jen palicí na politického oponenta.

M. Valenta 12.2.2018 10:40

Re: To je všechno hezké co píšete paní Šichtařová,

Správně, Okamuru. S vašimi dvěma závěrečnými větami pochopitelně souhlasím, ale přesto se ptám. Je dobré, aby si prezident podobného člověka pouštěl do své blízkosti?

Ś. Svobodová 12.2.2018 10:32

Re: Jedna část pravdy zde je,

Nemáte pravdu. Společenský tlak je účinnější forma, než požití síly. Síla je sice rychlý způsob jak zarazit hlupáka, ale reakce bývá kontraproduktivní. Ve výsledku mu přinese podporu. Je to vidět i na výsledcích voleb. Společenský tlak je efektivnější. Je to však forma pomalejší, protože je nutné pracovat s celou společností a měnit její přístup pomocí relevantních informací. Bohužel naše média nejsou pro tento typ změny nastavena a snaží se měnit společnost na základě spousty emocí, polopravd a okleštěných informací. S tím bude jen hůře.

Z. Lapil 12.2.2018 10:27

Re: Bohužel....

Demokracie je způsob, jak přijímat zákony. Jsou-li tolerantní zákony, je tolerantní i demokracie. Tolerance k nedodržování zákonů není demokracie, ale bordel. Nikoliv anarchie - ta zákony zná, jen je (asi dost zjednodušuju) odvozuje od zvykového práva, nikoliv od parlamentu.

Z. Lapil 12.2.2018 10:21

Re: To je sice všechno pravda, ale to by si v tom

Zahlédl jsem policejního mluvku vysvětlovat, že způsobené a hrozící škody(?) nejsou takové, aby opravňovaly riziko, že jim někdo při zásahu spadne ze střechy. Což má logiku.

Coby právnímu analfabetovi mi ale uniká, proč po nich nejdou právnickým způsobem: vniknutí na cizí pozemek = pokuta. Jako organizovaná skupina - další pokuta. Bránění v užívání nemovitosti (něco se říkalo o zátarasech) - ještě další pokuta. Předvolání k zaplacení pokuty a následné nedostavení se (fikce doručení) - další pokuta. Existuje-li majitel, nechť je mu doporučeno nabídnout jim pronájem střechy; nechtějí-li, je definitivně jasné, že pohrdají zákony. Nebude-li mít majitel zájem, asi mu nevadí, že mu po střeše lozí banda nezvedenců takže sorry že jsme obtěžovali, akce končí, jdeme domů, náš (policejní) barák to není.

Ani nemusím být řidič, abych věděl, jak skvěle umějí právníci a policajti buzerovat. Proč to nedělají, když jednou mají tu možnost?

Ś. Svobodová 12.2.2018 10:18

Re: Mate pravdu,

NÁROD do toho Klause nedokopal. Jen skupina řvoucích a slyšitelných.

Ś. Svobodová 12.2.2018 10:16

Re: No,

Naprosto souhlasím.

Ś. Svobodová 12.2.2018 10:15

Re: To je všechno hezké co píšete paní Šichtařová,

Nechápu, koho tím myslíte. Jestli Okamuru, tak ten je "vyrušován" ve své demagogii permanentně a nyní se dost potí, nikoliv sluní. A to je dobře. To je přesně ten společenský tlak, o kterém pí Šichtařová píše. A není jen Okamurova "zásluha", že jeho strana má silný mandát. Je to také vina tradičních stran a jejich propagátorů.

F. Kusák 12.2.2018 10:09

No,

Okamura a SPD mají, tedy alespoň pro mě, názory jednoduché, zkratkovité, které nabízejí řešení neřešení problémů. Tím ale oslovují mnoho voličů. Musím ale uznat, že právě ta témata, jsou vážná. Namátkou romská otázka, řešení migrační krize, přímá demokracie, náš vztah k EU a NATO atd. Každá politická množina, ať si říká strana nebo hnutí, by měla k této věci zaujmout jasný postoj a nabídnout voličům řešení. A v tom je ten problém, protože to nedělají. A když to náhodou udělají, jako např. A. Udženija a její souhlas s omezením tzv. fake news po vzoru Německa, tak se poodhalí skutečné myšlení této strany. A mohou přijít o část voličů, ale třeba jiné získat, jenže se toho bojí. Takže je nejlepší neříkat nic, resp. jen nějaké fráze, to nikoho nebolí. Jenže pak nemusí chodit do vysoké politiky.

Z. Lapil 12.2.2018 10:06

Re: Jedna část pravdy zde je,

Skoro mám chuť se zeptat, může-li mít hlupák myšlenky :-).

Zaujal mě Škvorecký v Tankovém praporu: vojín (na rozdíl absolventa - vysokoškoláka) "není povinen nebýt blbem".

Z. Lapil 12.2.2018 10:03

Re: Orwel:

Jo aha, proto si to myslíte :-). Že Orwel byl marxista - poznámka pro ty, kteří nečetli celou diskusi.

Zásadní námitka: Marx psal o DIKTATUŘE proletariátu. Cokoliv demokratického není diktatura, i když samozřejmě diktatura (= totalita, i když ne tak úplně) může sama sebe označit za demokracii (Korejská lidově demokratická republika za všechny) a snad všechny socialistické/komunistické totality včetně té severokorejské jsou a byly formálně republikami.

Z. Lapil 12.2.2018 9:55

Re: Nevím, co mají všici s Orwelem.

To mě v životě nenapadlo. Proč si to myslíte?

Z. Lapil 12.2.2018 9:53

Re: Mate pravdu,

Když to zformulujete takhle, rád souhlasím.

P. Lenc 12.2.2018 9:52

Re: Nevím, co mají všici s Orwelem.

To jste pane Stirský poněkud přehnal, ale pravda je, že takový myslitel jako byl Orwell v době kdy psal svá díla a dík za ně,mohl vědět, že socialismus je pouhý předstupeń fašismu.Nakonec, právě Orwellovo 20st. je toho zářným příkladem.

P. Dvořák 12.2.2018 9:34

Re: Nevím, co mají všici s Orwelem.

BÁC! A už to všichni víme.

P. Flener 12.2.2018 9:33

Bohužel....

Takové názory jsou jen planým tlacháním. Svět se radikalizuje a demokracie je slabá jako čajíček - je tak humánní, vše tolerující a bezzubá, že na to zajde.

P. Klíma 12.2.2018 9:30

Ámen. Podepisuji.

M. Prokop 12.2.2018 9:09

Re: To je sice všechno pravda, ale to by si v tom

Novinářská žumpa si rochní v tom, co jejich čtenáři kupují.

M. Krátký 12.2.2018 9:08

To je sice všechno pravda, ale to by si v tom

neměla rochnit novinářská žumpa, která nám předkládá k odsuzování samé pitomosti až hovadiny jako neschopnost až neochotu české policie zatrhnout kdejakým "aktivistům" přisvojování si nároku na obývání opuštěných domů v Praze i jinde a hlavní průšvih Evropy - to je teroristickou invazi islámu bagatelizovat údajnou "mírumilovností" muslimů !!!

B. Lukáš 12.2.2018 9:00

Opět dobré.

S potěšením čtu či poslouchám názory teto moudré ženy a matky , ale ještě s větším potěšením bych rád viděl její portrét na poštovních známkách. Bohužel, s přihlédnutím mého pokročilého věku, se již tohoto asi nedočkám.

Autorce p.Markétce Šichtařové opět děkuji.

M. Valenta 12.2.2018 8:46

To je všechno hezké co píšete paní Šichtařová,

ovšem to hlavní a nejnebezpečnější jste jaksi ráčila pominout. Totiž,že tahle odpudivá kreatura se sluní, nikým nevyrušována, hned vedle se bodře usmívajícího prezidenta.

D. Polanský 12.2.2018 8:42

Jedna část pravdy zde je,

hlupák si své hlupáctví neuvědomuje. Ovšem chybí zde druhá část pravdy: proto mu ani nelze rozměr jeho hlupáctví vysvětlit, nezbývá pak nic jiného, než jej odklidit tam, kde již nemůže škodit, ovšem to již předpokládá použití síly v té či oné formě. A máte po svobodě slova a myšlenek.

D. Stirský 12.2.2018 8:14

Orwel:

„Každou řádku, kterou jsem od roku 1936 napsal a která stojí za zmínku, jsem přímo či nepřímo psal proti totalitarismu a pro demokratický socialismus, jak jej chápu.“

D. Stirský 12.2.2018 8:11

Nevím, co mají všici s Orwelem.

Byl to daleko větší marxista než je celá EU.

J. Novak 12.2.2018 6:19

George Orwell (1984), Aldous Huxley (Konec civilizace) a Ray Bradbury (Fahrenheit 471), to nám přináší EU a korporátní globalizace.

I. Procházková 12.2.2018 3:29

Re: Mate pravdu,

Tak, tak a George Orwell se nám tiše chechtá z nebe.

P. Sulc 12.2.2018 1:01

Mate pravdu,

ze svobody slova se stale ukrajuje, uz ale ne salamovou technikou, jako kdysi, ukrajuji se uz pekne flakance, takze mnoho nezbyva. Blizi se "1984", je to uz za rohem, rekl bych, ze v cele EU. Diky Lisabonske smlouve, kterou predvidavy Klaus nechtel podepsat. Ale nakonec jej narod k tomu pomoci vyhruzek ''dokopal". Takze "mame co jsme chteli, do rachoty zvesela''.A pro jistotu: uz zadne referendum pro nechytre, at rozhoduji moudri. Ostatni at se jen laduji parky, pivem a koblihami.