27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

ESEJ: Parlament je lepší než referendum

Názorově jednotná společnost není ideální, ale ani příliš rozdělená není požehnáním. Balancuje totiž na hraně občanské války. Většina nemusí mít ve všem pravdu, názorové menšiny mohou společnost obohatit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 10.2.2018 20:14

Nesouhlasím s článkem

a chci referendum o vystoupení z EU

M. Stuchlik 11.2.2018 11:36

Re: Nesouhlasím s článkem

Hlasování o připojení ruské federaci budete prosazovat taky nebo toto hlasování za nás zas udělají ruské tanky?

M. Prokop 11.2.2018 15:24

Re: Nesouhlasím s článkem

To už bude na vás.

V. Pavelka 11.2.2018 15:54

No

Znáte tu pohádku od Wericha o rybářově ženě která žila v" lahvi od octa" a kde skončila ? Nebo o žárlivé ženě , která léta hledala po kapsách svého muže důkaz nevěry , až jednou našla "co nechtěla".Nezahrávejte si s referendy.Kdo chce moc .. ?

E. Erat 10.2.2018 16:02

Stačilo by pro začátek referendum

o případném vystoupení z EU. O vstupu již bylo, teď jsou lidé zkušenější a poučenější o přínosech a záporech EU, dorostla nová generace, která se nemohla v roce 2003 zúčastnit, naopak řada starých lidí, kteří třeba naivně jenom na základě prounijní kamapaně bylo pro již zemřela atd. Je to jako s manželstvím, každý do něj vstupuje s růžovými brýlemi, až po nějákém čase, po složitých situacích atd., může člověk zjistit zda si vybral dobře či špatně. A pak se rozhodnout, zda mu stojí za to v něm i nadále pokračovat.

O. Zuckerová 10.2.2018 19:19

Re: Stačilo by pro začátek referendum

Je to už nakonec skoro na nic, ale musím se zastat své věkové skupiny. Naivně pro vstup do EU volili mladí jako staří, neboť jsme všichni měli před očima ten lákavý Západ z 60.-70.let, proti byli spíš skalní levičáci. Dnešní referendum,, pokud by vyznělo ve prospěch setrvání v EU, by bylo spíše pochybnou zásluhou mladých voličů, kteří volí - řečeno obrazně- "mezi dvěma esemeskami", jsou manipulovatelní k různým protestním shromážděním, ač se jimi vlamují do otevřených dveří. A hlavně nemají rozvinuté logické myšlení, protože nečtou a jsou velmi často (čest výjimkám z řad např. mladých vědců a umělců) produkty vizuální zjednodušené kultury.

E. Erat 10.2.2018 20:14

Re: Stačilo by pro začátek referendum

Napsal jsem třeba, takže jsem to nepaušalizoval na tuto věkovou skupinu. Ale, že je jich řada mrtvých je pravda. A nemuseli být tehdy ani tak moc staří. Pokud by se mladí lidé rozhodli pro setrvání, tak je to jejich budoucnost. Já osobně s manželkou, to už nějak doklepeme. Ovšem dnes třeba bratr Kalousek v Právu, řekl že referendu je třeba zabránit všemi prostředky, pro budoucnost našich potomků. Já bych to ovšem nechal na nich. Naši dědci nás zatáhli v roce 48 pod kuratelu SSSR, a nám už nikdo nedal šanci 40 let demokraticky volit. Pravda, bratr Kalousek byl členem NF, a tak má podobné metody jak zabránit svobodné vůli voličů trochu v krvi.

J. Kanioková 10.2.2018 20:16

:))))))))))))

J. Kanioková 10.2.2018 22:32

Re:

"proti byli spíš skalní levičáci." naopak. Levičáci maj rádi kolektivismus, internacionalismus. Pravičáky brzdil Klaus svou argumentací. Četla jsem to přepečlivě, proto jsem pak volila proti vstupu.

L. Štos 10.2.2018 14:38

Dotaz na p. Haška - prohlášení loajality

Pane Hašku, mám na Vás prosbu. Zaujala mě Vaše věta "Merkel "zahřmí" před německým lidem, Kalousek s Ferim musejí honem vydat prohlášení loajality.", ale nejsem schopen toto prohlášení najít. Mohl byste prosím uvést odkaz ? Díky.

Š. Hašek 10.2.2018 16:16

Re: Dotaz na p. Haška - prohlášení loajality

Děkuji za pozornost.

Zde se omlouvám, ale v diskusi se takto vyjadřují i jiní, já mezi kolegy také ..... . Napíši to jinak.

Vyhledejte si prosím v archivech, kolikrát poslanec Kalousek a poslanec Dominik Feri vždy na prvním místě prohlásili, že "jsme hrdí členové moderní Evropy, členové moderní proevropské strany".

Snad si nemyslíte, že brusele jest řízena Prahou? Neslyšel jste nic o Berlínu? Tolik k tomu, že "Anděla něco řekne". Nemusíte ovšem souhlasit, můžete mít i dojem, že Merkel něco řekne a Kalousek udělá takové to neslušné gesto, případně strhne z Hradu reklamní prápor brusele a pověsí tam druhé trenýrky ......... Hrdina!

J. Černý 10.2.2018 14:02

Souhlasím pane Jochu,

stačí se podívat o čem se hlasuje ve Švýcarsku a pak na komentáře níže. A je to jasné.

M. Mikulec 10.2.2018 14:20

Re: Souhlasím pane Jochu,

Jasné není nic: jasné bylo všechno za totality. Brát přímou demokracii jako nedemokratickou, to je trochu silná káva.

O. Uživatel 10.2.2018 14:45

Uživatel požádal o vymazání
Š. Apolen 10.2.2018 15:29

Re: Souhlasím pane Jochu,

Mikulče, Vám nestačí výstraha v podobě přímé volby presidenta ?!

Š. Hašek 10.2.2018 16:17

Re: Souhlasím pane Jochu,

Ta výstraha zní jak?

Tady nemají všichni tak bleskové chápání jako Drahoš.

M. Mikulec 10.2.2018 13:09

Jsem pro referendum

vždycky se totiž ukáže, že důsledky rozhodnutí dopadnou na daňové poplatníky, na nikoho jiného! Oni ale i zaplatí ta hloupá rozhodnutí politiků, která mnohdy nejsou slučitelná se životem.

Není potřeba mít osypky z vašich třeba nevzdělaných sousedů. Možná se ukáže, že vaše vzdělání je nanic proti zdravému rozumu a přirozeným instinktům.

Podívejte se, jak dlouho trvalo politikům, jestli vůbec, aby jen zmínili migranty a islamizaci Evropy. V předvolebním Německu to bylo např.tabu v kampani, a teď při vyjednávání o vládě to bylo klíčové téma. Tak co si myslet o takových politicích???

Z. Lapil 10.2.2018 18:48

Re: Jsem pro referendum

A co si myslet o voličích, kteří se v kampani nezajímali?

M. Mikulec 10.2.2018 20:24

Re: Jsem pro referendum

Voliči, kteří se v kampani nezajímali? V referendu se ty extrémy zprava i zleva krásně vyruší, a zbude čistá Gaussova křivka klasického pravděpodobnostního rozložení. Není třeba se bát.

Z. Lapil 10.2.2018 21:59

Re: Jsem pro referendum

Což je, bohužel, poněkud trapný výsledek 50:50.

Napadlo mě to dřív, než o tom mluvil P. Pithart: všimněte se, že už docela dost let jsou výsledky všemožných voleb včetně těch amerických prezidentských docela těsné. Nevím, kam to směřuje, ale už bez Pitharta mi připadá, že neexistuje výrazně většinová shoda na tom, co je správně. Nelíbí se mi to.

P. Jirkovský 10.2.2018 23:00

Re: Jsem pro referendum

A máte samozřejmě pravdu a oprávněný pocit. Není to důkazem stavu, kdy se politika zjednodušila na v podstatě idiotské dichotomie "je mně teplo, je mně zima"?

J. Schwarz 10.2.2018 13:03

Teť už jde

jen o to, aby "zastupitel" nějakého vlastního úsudku byl schopen aq nebil se jako lev za názory, za které mu někdo zaplatil. Koupit si pár desítek "zastupitelů" je mnohem snazší než zmanipulovat miliony voličů. V bohaté zemi může zastupitelská demokracie fungovat docela dobře, v chudší zemi se snadno může stát, že zastupitelé budou prosazovat cizí a svoje osobní zájmy spíš než zájmy svých voličů.

M. Mikulec 10.2.2018 13:18

Re: Teť už jde

Jen si nedělejme iluze o bohatých zemích: podívejte se, jak Sněmovna lordů hází klacky pod nohy brexitu, protože většina lordů měla v minulosti nějakou funkci v Bruselu a berou tudíž doživotní eurovýsluhy. O které nechtějí přijít.

Š. Apolen 10.2.2018 15:32

Re: Teť už jde

Mikulče, on už se brexit zajídá většině Britů ! Možná proto tak dlouho trvá vyjednávání, že spekulují, jak vystoupit-nevystoupit.

M. Mikulec 10.2.2018 16:08

Re: Teť už jde

Míč je na straně neschopné EU, Apoleno.

J. Kanioková 10.2.2018 20:02

S tou většinou NEMÁTE pravdu..

J. Kanioková 10.2.2018 20:42

Re:

Převážná většina Evropanů se postaví proti myšlence "Spojených států Evropy", přičemž jen jeden z deseti Britů tuto myšlenku podporuje.

Zatímco Němci nejvíce podpořili tento koncept ve výši 30%, stále 7 z 10 je proti tomu.

Úředníci Evropské unie se údajně pokoušeli vytvořit olympijský tým EU pro r. 2036 k 100. výročí 1936 Berlín. olympiády, čímž devalvují evropskou národní suverenitu.

Bill Etheridge, zástupce UKIP v Parlamentu EU, přinesl zprávy Daily Express a odhalil, že tajné diskuze se konaly mezi úředníky EU za "zavřenými dveřmi".

https://www.express.co.uk/news/world/896644/EU-Olympics-team-Brexit-Jean-Claude-Junker-Emmanuel-Macron

Š. Hašek 10.2.2018 12:48

Pane Jochu,

problém nebude až tak v našem parlamentu, náš parlament už jen má implementovat. Část občanů se logicky necítí být vazaly nějaké sešlosti lidových komisařů štrasbrusele.

Švýcaři jsou jistě úctyhodní. Jen nechápu, proč říkáte, že my tady jsme neschopní. Jsme jen jiní.

Jste člověk študovanej, tak mi vysvětlete ....... . Pokud bylo slavnostně a s fanfárami vypsáno referendum o tom "Že jdeme všichni do brusele".

Proč nemůže být v klidu, bez fanfár, vypsáno referendum o tom "Že tedy smluvní podmínky o výrobku štrasbrusel jsou naprosto nedodržovány, vypovídáme smlouvu".

Ani mi už není líto těch dnešních vykladačů demokracie. Osmdesát procent z nich si přejí jen "jednosměrné budování". Život (demokracie) je o něčem jiném!

J. Chaloupka 10.2.2018 14:18

Mé svědomí je čisté, já i celá moje rodina jsme volili

proti vstupu. Naivně jsme se domnívali, že s námi budou jednat jako s "chudými příbuznými". Je to ještě horší, nejednají s námi vůbec, jen diktují.

A naše "národní" povaha je dána i místem a naší zkušeností. Ostatně jeden americký autor napsal knihu: Větry války (četli jsme ji v srbštině v 80. letech, možná že v originále by se jmenovala jinak). Tam byly úryvky toho, co psal "jako" jeden vysoký německý důstojník: pamatuji, že napsal, že Češi jsou jako obilí, když přijde bouřka tak se skloní a pak zase narovnají. Srovnával Polsko a Československo. Psal, že Poláci ztratili 6 milionů lidí, zatímco Češi "jen" 350 tisíc. A pokládal otázku, která vláda byla chytřejší? Bez odpovědi.

J. Kanioková 10.2.2018 20:04

Naprosto souzním..