20.5.2019 | Svátek má Zbyšek



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


VZPOMÍNKA: Nenahíňajte sa z okien



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 46, poslední: 25.1. 2018 8:45, přehled diskusí

Re: Byla to nádherná dětská doba:
Autor: M. Malovec Datum: 25.1.2018 8:45

Nepráskne, protože na to ráda vzpomíná - kdyby to tak bylo dnes. Ale ty současné zdivočelé sufražetky nebodou mít na co vzpomínat. Možná na to, jak je někdo z ciziny u nádraží znásilnil.

Re: Ne pas de port:
Autor: M. Malovec Datum: 25.1.2018 8:42

Už vím - au dehors

Ano:
Autor: J. Kanioková Datum: 25.1.2018 0:00

Re: Parni lokomotiva,:
Autor: P. Sulc Datum: 24.1.2018 21:08

Diky za info, nasel jsem si to. Jen bych rekl, ze bohuzel , nefotil lokomotivy, ale cele vlaky.

Re: Parni lokomotiva,:
Autor: P. Sulc Datum: 24.1.2018 21:05

Zacatkem 60 let jsem delal u CSD opravare vlakoveho rozhlasu, tehda to u rychliku existovalo, dokonce byl v kabine i gramofon, tomu ovsem vexly nesvedcily. No a tak jsem temer denne obdivoval na Praha Stred, Masarycce, ty 399. Kola mela asi 2 metry, byla to nadhera, ale masinfirove je pry nemeli radi. Bek atlas: tech par brozovanych knizek mam a je to ostuda: zaslouzilo by si to poradne udelane knihy v tvrde vazbe a s kvalitnimi fotkami, ne velikosti postovni znamky. A stejne nechutny je i atlas, nekolik dilu, ceskych automobilu..To nejaky vydavatel nemuze vydat v pekne representacni forme, to musi byt jen brozovany brak na mizernem papiru?

Re: Dalsi:
Autor: Š. Hašek Datum: 24.1.2018 20:53

Berte to tak, že ty výstražný cedulky jsem luštil z nudy/zajímavosti. Jinak jsem čučel jinam. Tedy mám mezery.

Re: Parni lokomotiva,:
Autor: P. Sulc Datum: 24.1.2018 20:42

Predpokladam jaksi,ze topic na techto masinach uz nehazel lopatou, ze to melo mechanicke prikladani. Ale krasna je i ta 310 v Techn. Museu v Praze. No, kazda parni masina je krasna, ale ty kapotovane uz moc ne.

Re: Dalsi:
Autor: Z. Rychlý Datum: 24.1.2018 19:30

Roky studentských jízd v rychlíku se přece nedají zapomenout :-)

Stačí přečíst článek :-)):
Autor: A. Nový 840 Datum: 24.1.2018 15:52

V článku je to dokonce tučně. A bez chyby.

Re: Dalsi:
Autor: O. Zuckerová Datum: 24.1.2018 15:17

...pericoloso sporgersi (nebo sporghersi?)"de" tam určitě nebylo.

Re: Ne pas de port:
Autor: O. Zuckerová Datum: 24.1.2018 15:10

Co já pamatuju, snad to bylo "Ne pas se pencher en dehors" - ale taky nevím zda je to přesně. Nádherné cesty vlakem do školy v primě a sekundě!

Byla to nádherná dětská doba:
Autor: M. Krátký Datum: 24.1.2018 13:42

jezdil jsem pravidelně každý týden z Braníka do Týnce nad Sázavou s tím kartónovým lístkem za 9,60 zpáteční ( 5,20 jedním směrem ) a všechny stanice mám stále před očima - už dávno jezdím pouze autem. A na jízdy tunelama mám celou řadů krásných vzpomínek - asi v šesté třídě ( 1955-6 ) mě za osahávání spolužaček v tunelu při školním výletě ( někam na sever ) vyloučili z Pionýra - snad to na mě některá z nich dnes nepráskne - bába stará ??? Hezký den přátelé

Re: Nebyl tam náhodou tvrdé "Y"" ?:
Autor: M. Stanovský Datum: 24.1.2018 13:40

Někdy to jinak nejde. Z mobilu se mi píšou blbě.

smíšku,:
Autor: P. Gábriš Datum: 24.1.2018 12:27

a anglicky by Vám to směšné nebylo?

Žel, máte pravdu.:
Autor: A. Alda Datum: 24.1.2018 12:04

Jako děti jsme v tom nesvobodném režimu byli svobodnější než jsou dnes děti v tom "svobodném" režimu.

Re: tezka doba:
Autor: M. Pesat Datum: 24.1.2018 12:03

"Možná je to symptomatické pro celou dnešní dobu a ani si to neuvědomujeme."

jestli to neni /do znacne miry/ nase vlastni vina, nechat se vtahnout do zabomysich valek a bouri ve sklenicich vody, vytvarene /cilene/ medii. Ten clanek/podekovani autorovi/ je zastaveni normalnosti v dobe silici/spolecensky vyhrocene prezidentske kampane, kdy spousta lidi nic jineho nez souboj dobra se zlem/a opacne/ nevnima/"nevidi". Je na nas do jake miry dovolimu tomu virtualnimu svetu bouri ve sklenicich vody aby nas ovladl. Protoze/nastesti/ soubezne bezi nase zivoty v naprosto fadnim/nudnem realnem svete, kde nakonec zazivame nejvice dobrodruzstvi mezi lidmi z masa a kosti. Jak zvyknu rikat o sve exmadam, ze nasim dceram udelala nadherne detstvi, protoze z uplne beznych veci udelala "svatek"/zazitek. Tajemstvi veci obycejnych tomu rikam.

Cest :-)

Ne pas de port:
Autor: M. Malovec Datum: 24.1.2018 10:42

au dehors. Určtě blbě, ale v paměti.

Re: A na jiskry v očích,:
Autor: Š. Hašek Datum: 24.1.2018 10:36

Já byl otcem opakovaně upozorňován "dívej se po směru!!!!!". Kvůli těm jiskrooharkům, no jo životní zkušenost, ale nepohlavkoval mě. Faktem je, že já vždyčky dost čučel ve voblouku dopředu na fíru, večer mu tam tak trochu svítily budíky ...... Vobčas se rozsvětlilo, když topič fedroval .......

Musím jít něco konat ...... tady by se jen kecalo ......

A na jiskry v očích,:
Autor: M. Malovec Datum: 24.1.2018 10:30

zejména v tunelu pamatujete? A na kuřácké vagony, kam jsme si chodili zakouřit bez cigára, a na plošiny na jejichž schůdkách jsme přijízdě stáli byl-li vlak přeplněný a na pro studenty vítaná půldenní spoždění?

Moc hezké čtení.:
Autor: J. Hejna Datum: 24.1.2018 10:18

.

Re: tezka doba:
Autor: P. Zinga Datum: 24.1.2018 10:12

Skutečně to asi stálo za ho*no, ale já bych mé dětství za dnešní neměnil. Byli jsme svobodnější, například nikdo na nás nevolal policajty, když jsme vylezli na strom. A na rozdíl ode dneška jsme to byli my, kdo se volně válel a pobíhal po louce, zatímco psi byli za plotem. Dnes je to obráceně.

Možná je to symptomatické pro celou dnešní dobu a ani si to neuvědomujeme.

Re: Parni lokomotiva,:
Autor: Z. Lapil Datum: 24.1.2018 10:09

Díky za tip, ale obávám se, že budu nucen pracovat pro blaho lidu a tím vydělávat na svého kapitalistu, aby měl na mou vejplatu :-).

Utěšuje mě, že ať to o víkendu skončí 49:51 nebo 51:49, většina skutečností se nezmění.

Re: Parni lokomotiva,:
Autor: P. Zinga Datum: 24.1.2018 10:08

Byla pohádka, kde vystupoval strašný drak "Vlakana-vlakana-vlakana-vlak". A když byl za jízdy krmen uhlím, tak zpíval "To je žrádlo, to je žrádlo, to je žrádlo..."

Re: Parni lokomotiva,:
Autor: Š. Hašek Datum: 24.1.2018 10:07

Já taky - kombinace vůně kouře (Kladno/Nýřany/ ......... černá Ostrava málo. A vůně oleje z parního stroje ve výfukové páře.

Mám doma (snad vnuci budou) asi sedm parních strojů. Polovina hračičky, polovina stroje.

Re: Nebyl tam náhodou tvrdé "Y"" ?:
Autor: P. Zinga Datum: 24.1.2018 10:03

Pane Grambličko, co háček nad "n"?

Mäkké i je ve slově "hihňať sa", jestlipak ještě Češi vědí, co to znamená?

Re: Hanba!:
Autor: Z. Lapil Datum: 24.1.2018 10:03

Jen trochu :-).

Re: Parni lokomotiva,:
Autor: J. Lepka Datum: 24.1.2018 9:49

Technicky nesporně zajímavé a ve své době patrně jediná šance, jak postavit stroj dostatečně výkonný a přitom těžký, kvůli trakci. Ale! Vyrůstal jsem v Nymburce koncem padesátých let, frekventovaná železniční křižovatka, elektrifikace sice v rozběhu, ale většina lokomotiv byla parních. Nevím čím topili, ale dodnes mám ten smrad zasunutý v paměti.

Re: Parni lokomotiva,:
Autor: Š. Hašek Datum: 24.1.2018 9:47

Já ty páry beru jen rekreačně.

Litevek bylo málo, měly zajímavý osud. Fotky tedy moc nejsou.

Odpoledne začnu listovat v Atlase lokomotiv od Beka. Tam jsou.

Dneska "u Pernera" na Florenci (15:00) jest přednáška o elektrických lokomotivách ČSD, těch starších.

Re: Parni lokomotiva,:
Autor: Z. Lapil Datum: 24.1.2018 9:43

Krásně je fotil jistý Drahoš Švestka: http://www.zelpage.cz/fotogalerie.php?search=svestka.

Kliknete-li vlevo na "Fotogalerie", dostanete se na galerii lokomotiv tříděných až na jednotlivé mašiny. Parní jsou tam včetně současných nostalgických jízd v barevném kalendářovém provedení: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/498272.jpg. Nebo málem svatební http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/498166.jpg.

Litevku 399, zdá se, nikdo nefotil (existuje vůbec ještě nějaká), ale mám pro vás tohle: http://parniloko.wz.cz/web/loko/rady/300/3990/3990.html.

Re: Nebyl tam náhodou tvrdé "Y"" ?:
Autor: R. Gramblička Datum: 24.1.2018 9:36

ano bylo, H je tvrdá souhláska, takže u domácích slov po něm muselo být vždycky Y