27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

AFRIKA: Od Rhodesie k Zimbabwe aneb Od desíti k pěti

Tak konečně vzal toho starého darebáka čert. Nebo ani ne tak čert, jako byl třiadevadesátiletý diktátor Robert Mugabe vojenským pučem přinucen k odstoupení, když předtím přivedl svou zemi Zimbabwe, kdysi bohatou a kvetoucí Rhodesii, na žebráckou hůl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Lunák 2.12.2017 1:58

Re: Neuvedl jste ani jeden doklad, že by se za

Člověče nešťastná, když máte problém se základními počty, proč se proboha pouštíte do debaty o pravděpodobnosti...

Z. Mikulášek 1.12.2017 13:27

Ano,

primitivové + marxismus = smrtelná kombinace

P. Han 1.12.2017 13:03

Re: Neuvedl jste ani jeden doklad, že by se za

Tím chcete naznačit, že jste byl před rokem 1989 nezletilý? Pak jste nejspíš chodil do školy k soudružce Semelové. Nebo to máte v rodině.

V. Lunák 1.12.2017 12:57

Re: některé další souvislosti

Ano, kvalitní příspěvek, plně korespondující s vašimi schopnostmi.

V. Lunák 1.12.2017 12:55

Re: některé další souvislosti

Nemá smysl reagovat na vaše plky, neboť mícháte věci, o kterých jsem vůbec nepsal, takže jsem je ani autorovi nevytýkal se zbytkem, do kterého přidáváte zcela nepodstatné úhyby typu boje proti nacistům. Takže kdo jednou bojoval proti nacistům, může se stát třeba lidožroutem a bude to zřejmě tolerovatelné... Jedná se o typický zvratek argumentačně slabé osoby.

V. Lunák 1.12.2017 12:51

Re: některé další souvislosti

Já jsem vliv socialistických režimů vztahoval především ke konci 50. let a začátku 60. let, což souviselo s tím, o čem jsem psal původně. V období, o kterém jsem psal, šlo tedy spíše o příklon těchto stran k ideologii Mosky popř. Pekingu. Jinak ano, otevřená podpora, případně něco, co by se dalo značit jako intervence, přišla až později právě s Mugabem. O něm jsem ale nic nepsal.

V. Lunák 1.12.2017 12:41

Re: Neuvedl jste ani jeden doklad, že by se za

Stačí se podívat na demografickou strukturu.

J. Farda 30.11.2017 21:45

Re: některé další souvislosti

Kecáte zde, pane Luňáku, po vzoru bolševoideopříruček z dob Gott sei Dank už minulých, kdy Ian Smith byl imperiodarebák (mimochodem bojoval s nácky co letec Spitfiru v době Bitvě o Británii) a zatím Číňané Mugabeho bezzemky vyzbrojovali. A Mugabe dotáhl kdysi kvetoucí Rhodesii k milionové inflaci jako bylo poválečné Německo, asi tak, jako se dnes činí taxikářský marxista ve Venezule ... (Pavel Bobek) Jak se ti líbí Venezuéla?

J. Jurax 30.11.2017 20:30

Re: Co nejde na rozum:

Ad ta severní Amerika - někde jsem četl, znalejší mne opravte, pokud se mýlím, že dnes je v USA víc Indiánů než bylo na budoucím teritoriu Spojených států v době, kdy se někde u Bostonu vylodili otcové Poutníci.

J. Jurax 30.11.2017 20:20

Souhlas

P. Mach 30.11.2017 18:24

Re: některé další souvislosti

Blábol. Legální vláda Jižní Rhodesie v izolaci byla, avšak teroristické organizace jako ZAPU a ZANU byly masivně podporovány sovětským svazem nebo jinými levicovými diktaturami. Navíc tato situace trvalal jen do roku 1980, kdy se vlády zmocnil marxista mugabe.

P. Han 30.11.2017 18:17

Re: Neuvedl jste ani jeden doklad, že by se za

Píšu snad, že tvrdíte, že pravděpodobnost, že jste na VUMLu studovat nemohl je 1? Uveďte, prosím, výpočet, podle kterého je vyšší pravděpodobnost, že jste nemohl studovat na VUMLu. Včetně odvození. Docela by mě ten vzorec zajímal.

V. Lunák 30.11.2017 18:05

Re: některé další souvislosti

Jejich roli rozhodně není na místě podceňovat, ale pokud jde o konkrétní případ J. Rhodesie, tam bych ji viděl zcela zanedbatelnou, pokud nějakou, s ohledem na praktickou izolaci země někdy od pokročilejších 60. let

V. Lunák 30.11.2017 18:00

Re: Neuvedl jste ani jeden doklad, že by se za

Aaaa nick Han. Píšu, že pravděpodobnost, že jsem na VUML studovat nemohl je 1? Ne. Tedy, jako obvykle, dokonale zbytečný komentář.

P. Vaňura 30.11.2017 16:44

Migrační toky do Itálie se týkají PŘEDEVŠÍM

subsahaeské Afriky.

J. Chaloupka 30.11.2017 16:40

Jejich původní styl života by se vám zamlouval do té doby,

kdy byste potřeboval třeba vyoperovat slepé střevo nebo vyléčit zánět okostice. V takovém případě byste se ještě rád vrátil do to naší dekadentní civilizace. Zejména pokud byste disponoval zdravotním pojištěním.

M. Prokop 30.11.2017 16:40

Re: Mýlíte se.

Já si nevšiml, že by EUnijní agitprop trojka měla nějaké "nelze".

M. Prokop 30.11.2017 16:38

Re: Nechápu proč o tomhle autor píše,

Kiplinga já taky rád.

P. Han 30.11.2017 16:37

Re: Neuvedl jste ani jeden doklad, že by se za

Jaké objektivní skutečnosti? Objektivní skutečnost je taková, že jste na VUMLu studovat mohl, pokud jste v době jeho existence měl na to věk. Druhá objektivní skutečnost je taková, že píšete, jako kdybyste tím VUMLem prošel.

J. Ševčík 30.11.2017 15:29

Re: některé další souvislosti

Jak velkou blbou odpoved jste dal panu autoru ,ktery napsal zajimavej a poucnej clanek

P. Vaňura 30.11.2017 15:28

Cítím se být člověkem, jehož znalosti historie jsou větší,

než u minimálně 90% české populace (mohl bych napsat 99% ale to si možná moc fandím). Každopádně jsem byl oblíbencem učitelky dějepisu, protože jsem věděl kde co, i když zdaleka ne vše.

J. Vintr 30.11.2017 15:21

Re: některé další souvislosti

Rusáci rozeštvali pomocí takzvaně národně osvobozeneckých hnutí většinu světa a jsou hlavní příčinou bordelu, který v takzvaně rozvojovém světě panuje.

V. Lunák 30.11.2017 15:20

Re: některé další souvislosti

Jediným případem samozřejmě nic dokázat nelze, ale myslím, že zásadní odlišností Botswany od okolních států je to, že z nějakého důvodu, tam nebyl potlačen vliv místních na správu věcí veřejných. Minimálně ve srovnání s pozdější JAR a Jižní Rhodesií se jednalo o zcela jiný režim správy. To především znamená, že se tam po desítky let formovala místní politická scéna.

P. Vaňura 30.11.2017 15:18

Pokud uvedu stupnici sežrán - nesežrán, nevím co

proti tomu chcete namítat. Je lepší být sežrán či nesžrán?

V. Lunák 30.11.2017 15:09

Re: Neuvedl jste ani jeden doklad, že by se za

O tom VUMLu už jsem jednou psal. Vzhledem k tomu, že o mně nic nevíte, je s ohledem na objektivní skutečnosti pravděpodobnost, že jsem na VUMLu studovat nemohl vyšší, než bych na něm studovat mohl. Jako tip je to tedy slabé. Zkuste jinou, lepší repliku. Pokud jde o údajné lži, ty račte zdokumentovat.

M. Frank 30.11.2017 15:00

Re: Neuvedl jste ani jeden doklad, že by se za

A kým se vy starej komunisto cítíte být vy? To co jste napsal je školení VUMLu, žádná fakta, jenom lži.

V. Lunák 30.11.2017 14:41

Re: některé další souvislosti

To bych v jistém smyslu i souhlasil. Nicméně vazba mezi bývalými kolonizátory a koloniemi tu již je a nic s ní udělat nelze. Navíc i po skončení oficiálního koloniálního systému různé strany na různé funkce dotlačily mírně řečeno problematické vůdce. Prostě staré zájmy přetrvávají do dneška. Na druhé straně hlavní migrační toky se subsaharskou Afrikou zase tolik nesouvisí.

V. Lunák 30.11.2017 14:32

Re: některé další souvislosti

Invektivy si nacpěte do vašeho pravicového chřtánu. Na otázku neodpovím, protože ze zásady na diskuzním fóru nesděluji osobní věci. Pro diskuzi o tématu je to navíc dokonale bezcenné.

V. Lunák 30.11.2017 14:30

Re: Pochybuji, že by si průměrný Francouz mohl myslet,

Moje pointa, že je takový názor především úplně zbytečný.

V. Lunák 30.11.2017 14:28

Re: některé další souvislosti

Zřejmě vůbec nechápete podstatu mé reakce, popř. neumíte číst, což nelze ve vašem případě s jistotou vyloučit.