Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Auta na vodík jedou na uhlí
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R. Gramblička 9.11.2017 6:48bezpečnost jednou z negativních vlastností vodíku je, že díky své titěrnosti lehce uniká skrze ty nejmenší praskliny a netěsnosti a dokonce skrze většinu materiálů. To si pak večer natankujete a ráno máte prázdnou nádrž, pokud vám ovšem auto s garáží nevyletí do luftu |
J. Strakoš 9.11.2017 6:01Čekání na technologii Rozjet akci aut na vodík a čekat, že odněkud přistane zázračná technologie výroby vodíku, by nebyl postup srovnatelný s výstavbou kargokultického letiště, ale akce srovnatelná se zaváděním elektroautomobilů - prostě čekáme, že se něco objeví. A jako argument je uváděno, že se vždy se něco objevilo - problémem je, že to "něco" se nedá zaručit a nedá se na to spolehnout. Prostě žádnáí technologie by neměla být dotována, aby se používala - buď má výhody a rozšiřuje se tedy sama nebo výhody nemá. |
P. Rada 9.11.2017 1:32Re: Výroba vodíku pomocí jaderné energie? Jaderná energetika není dodnes dořešená technologie co do uzavřenosti ba ani co do zásb paliva protože využívá prakticky jen procento energie uranu kdežto 99% jde na vrub odpadu doposud bez zajištěného uložení na 400tis let!!! Ta dnešní 3+generace je navíc enormě drahá - tedy pravidelně neekonomická. To co popisujete jsou teroretické náměty bez toho, že by kdo na světě byl schopen nabídlout výstavbu JE4 generace na kterou má příslušnou licenci. Jde tedy maximálně jen o poloprovozní zkušenosti. Už před půlstoletím přitom slibovali jaderní inženýři, že energie z jádra bude prakticky zadarmo - snad jen za cenu rozvodné sítě v domě. Opak je po půlstoletí vývoje a několka nezvládnutých havariích realitou a i Vy proto nejspíše lžete - i sobě. http://nazory.e15.cz/komentare/komentar-michala-snobra-jak-se-prolhat-k-jadru-1338685 |
P. Rada 9.11.2017 1:18Re: Technicky máte nesporně pravdu? Fotovoltaický tunel u nás prošel pro liknavost Fišerovy vlády a to na rozdíl od vývoje v civilzovanějším světě kde se tunelaření tolik nenosí. Ekologii bych dotohoto jako vědu netahal. "Fofrníky" patří ale na rozdíl od nás naopak ve světě nejrychleji rostoucím odvětvím energetiky která je u nás složením i mírou centralizace spíše světovým skanzenem. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/veda/1938512-vetrna-energie-mohla-dodavat-svetu-az-petinu-elektriny-uz-za-15-let Souhlasím jen ve smyslu, že Agrofertová biopaliva jsou projevem zvrhlé chtivosti po energiích založené na drancování země podobně jak v kause palmového oleje nebo těžbě fosilů a to pravidelně bez započítávání dopadů dotyčných technologií na životní prostředí. Kdekdo z nás si totiž dnes žije hmotně a energeticky na dluh jako nikdy v historii a aby to nemusel uznat, hledá raději chyby u těch kolem sebe. https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/411333-lidstvo-od-pondeli-zije-na-ekologicky-dluh.html |
A. Malusek 9.11.2017 0:59Výroba vodíku pomocí jaderné energie Výroba vodíku pomocí jaderné energie je popsána v reportu "Hydrogen production using nuclear energy", IAEA, 2013, který se dá získat zdarma. Hledejte soubor Pub1577_web.pdf . Odpovídající reaktorové technologie jsou popsány na webu World Nuclear Association na stránce věnované reaktorům 4. generace (Generation IV Nuclear Reactors). Jaderná energetika není v současné době "in", a tak se o tom v tisku moc nepíše. Ale vývoj probíhá. |
P. Rada 9.11.2017 0:54Ofenzíva EPK nebo hrozící soumrak osobní motorizace ? Autor v úvodu tvrdí ..."V poslední době jsme svědky ofenzívy ekologicko-průmyslového komplexu (dále EPK) za rozvoj elektromobilů a aut na vodík"... S celého textu ale není zřejmé kdo ještě je jako on takovým svědkem? Není ani konkretizován údajný "EPK". K tématu vodíkového pohonu ale u nás přeci jen letos vyšel článek. Ten však spíše dokládá zcela okrajový význam vodíkového pohonu a to i v jiných zemích: https://auto.idnes.cz/auta-na-vodik-tankovani-rozsireni-drl-/automoto.aspx?c=A170504_124821_automoto_fdv Za takovéhoto stavu vnímám článek autora - jakkoli souhlasím s nedořešením zdrojových energetických technologií - jen něco jako hrdiný boj jistého Dona proti vysněným větrným mlýnům EPK. Jiný naopak velmi vážný problém je ale narůstající uhlík v atmosféře planety. Ani na jeho eliminaci nemá lidstvo žádnou efektivní technologii a to za stavu kdy klimatické dopady začínají naopak celosvětově varovně narůstat - ale toto naměřené je pro autora kupodivu naopak jen "hypotéza". |
J. Jurax 9.11.2017 0:40Technicky máte nesporně pravdu Ale když se to ekologicky překroutí - auta na vodík vypouštějí neškodnou čistou vodu, což je slogan sice vlastně chybný, jak v článku vysvětleno, ale chápe jej i blbec (a politik) - a hlavně politicky dotačně dobroserně podšprajcuje pro dobro příštích generací, víte, jaký obrovský to bude kšeft? Proti tomu jsou biopaliva jen nevýznamný kšeftík - a bude štědře dotováno a ze štědrých dotací se těm, co o dotacích rozhodnou, dostane desátku a taky možnosti se na kšeftu přiživit. A kdyby to nedejž bohové podpořila EU a dala to guberniím rozkazem, byl by to kšeft ještě větší. Takže se máme na co těšit - není blbosti, která by se oblbenými a "zainteresovanými" politiky a zákonodárci nedala prosadit ve jménu lepšího příští - už přece prošla podpora fotovoltaiky a fofrníků draze vyrábějících obtížně využitelnou energii, kterou nepotřebujeme i podpora biopaliv - je čas vydělat na vodíku! |