27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

GLOSA: Zakažte motory

Nelámejte hůl nad spalovacím motorem. Kdyby to řekl šéf Mercedesu či Volkswagenu, byl by osočen z lobbismu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 7.11.2017 17:51

Re: Samozřejmě.

Nic o mě osobního nevíte - natož o tom s kým se kamarádím.. a tak nejspíše hovoříte jen o projekcích svých fantazií.

To typuji i podle Vašich dříve zveřejněných názorů, kdy jste opakovaně vyjádřil potřebu stavět nesouhlasně orientované ke zdi a střílet.

Právě taky tak jak se dnes jako "dobytek" konzumě chováme k dobytku jako živým tvorům.

P. Rada 6.11.2017 20:49

Re: Pro němčináře.

To, že nerozumíme všemu je o neznámém a dělá to svět - či spíše dnes už mikrokosmos resp makrokosmos rozhodně zajímavějším místem ale toho je v našem běžném světě už pomálu. Naopak nechovat se podle toho čemu už prakticky bezpochyby rozumíme, považuji za v pravém slova smyslu nerozumné - diktované např emotivní podstatou člověka, pohodlností, chtivostí a pod. Co se týká změn klimatu posal tento paradoxní stav jako "strkání hlavy do písku" např. V Cílek: .... https://echo24.cz/a/iTUm9/proc-strkame-hlavu-do-pisku-kdyz-je-nebezpeci-tak-zjevne

"Kravinou" - když už mám uvést příklad - je dnes např. nevyužívat principy zateplení, rekuperace, akumulace tepla a pod. tam kde jsou ekonomické dopady zřejmé a jednoznačně kladné v horizontu jen desetiletí. U novostaveb je to sice zákonem už dáno ale stačí se podívat kolem sebe jen trochu cvičeným okem a ještě lépe v zimě infrakamerou a je hned zřejmé kam zbytečně uniká energie a jak málo jsou reflektovány běžné technické možnosti.

V dopravě je to ale spíše už o koncipování celých dopravních systémů. Lpění na neomezené individualitě a pohodlnosti osobní automobilové dopravy kterou může leckdo nadužívat až kdejaký psychopat zneužívat (5%populace) je to o něčem jiném. takovéto nadužívání pak evokuje myšleky k zákazu kterou uvedl autor výše. Neregulovat dopravu pak může být nejrychlejí cestou ke kolapsu společnosti jako celku a to od problémů parkovacích přes nepropustnost silnic až po dopady imisí.

Stahovat biomasu do elektráren a pobírat za to navíc dotaci je pak o vychytralých lumpárnách až o zlodějinách které ale umožnuje zákonodárství té které země. ... http://ceskapozice.lidovky.cz/podpora-spalovani-biomasy-v-odpadu-nema-smysl-ani-ekonomicky-ani-ekologicky-1ve-/tema.aspx?c=A130326_230617_pozice_106052

J. Lepka 6.11.2017 19:19

Re: Německo si musí pořídit....

To já jen proto, aby to nenabouralo Agrofertu kšeft!

J. Lepka 6.11.2017 19:18

Re: Pro němčináře.

Na tom sice něco je, ale jsem přesvědčen, že doposud přesně nerozumíme všem přírodním jevům a proto všechno házet na člověka nemá asi smysl. Samozřejmě zamoření životního prostředí plasty z nás nikdo nesejme, ale vymýšlet kraviny typu spalování dřevěných pelet v elektrárnách ( které je nutné svážet z celého světa) pod zcestnou představou, že to omezí produkci CO2 je zu moc.

P. Rada 6.11.2017 16:14

Re: Technicky negramotní ignoranti?

"Včil mudruju" za který tým Vy zde vlasně vystupujete jako mluvčí???: ..."my si asi na rozdíl od vás pamatujeme"....

Měl za to, že zde v diskusi každý zastupuje sám sebe a když už se s někým stotožnuje dá to vědět konkrétně. Nebo jste zde funkčně jako pověřený "straník" nebo vyslýchaný na lavici obžalovaných... před zástupcem jeho výsosti...? Tím spíše bych se ale měl asi snažit a polykat přitom doměnky narážky až urážky - že? Středověké optimum mě zajímá ale vzhledem k tomu, že už jsme jej překonalli a razantně směřujeme do doby nikoliv před tisíciletími ale před miliony let které bylo zásadně jiné nesrovnávám s ním tento vývoj. Rekonstrukce k středověku se v globální odchylce vejdou do +-0.5C a jsou pro váš tým veřejně dostupné např zde: ... http://www.ipcc.ch/report/graphics/images/Assessment%20Reports/AR5%20-%20WG1/Chapter%2005/Fig5-07.jpg

Zkrátka pokud tedy jde o "magory"... - a nejen zelené - tak Vám dávám zapravdu, že tací se chovají třeba i jak to předvádíte nebo popisujete. Když ale nejmenujete, nekonkretizujete - může jít nejspíše právě jen o Vaši fantazii.

Okomentuji ale přesto ještě něco pro vašinec od konce. Nehodnotil jsem metan ani jiné sklenékové plyny samostatně - není zde na to prostor. Souhlasím, že zpětná vazba od tajícího permafrostu je velmi nebezpečný aspekt který nabývá na významu. Přepočty efektu se na CO2 dají převést a navíc na CO2 posléze disociuje. Problém tkví v doposud rostoucí celkové bilanci kterou lépa vyjadřuje tabulka která ale je určena už pro ty techničtěji vzdělané:

http://www.enviwiki.cz/wiki/Soubor:Radiacni_pusobeni_AR5.svg

A. Alda 6.11.2017 15:13

Samozřejmě.

O to Radovi a jeho soudruhům jde: srazit obyčejné lidi znovu na úroveň tažného dobytka.

A. Alda 6.11.2017 15:09

Re: A proč jste nezmínil

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ernst_von_Weizs%C3%A4cker

A. Alda 6.11.2017 15:07

A proč jste nezmínil

esesáka von Weizsäckera?

Když rodokmen, tak celý!

M. Drašner 6.11.2017 14:44

Re: Německo si musí pořídit....

prý jsou co do stravy velmi nenároční (asi jako ti osli). Takže nejspíš i tu řepku.

P. Rada 6.11.2017 14:21

Re: Pro němčináře.

Važme si situace, kdy za zvyšujícím se podílem CO2, NOx,... je dominantně člověk.

Je to analogické tomu, když si děti začnou dělat ohýnek na seníku. Dokud ho dokáží uhasit vlastními silami - je ještě vše jen o rizicích - posléze, když systém překročí "mez stability" už na nich může přestat záležet a to po všech stránkách.

http://abicko.avcr.cz/2010/07/04/meze.html

P. Rada 6.11.2017 14:14

Re: Zelený spolek?

Pane Prokope zlevnit lze všechno a zdarma - přijde jen na to jaká měřítka a úhly pohledu použijete. Běžně si takto lze hráv v počítačové hře.

Jsou-li pro Vás ale zcela dominantním dnes od reálného krytí odtržené peníze - naučte se je jíst pít a dýchat + tisknout... a budete mít i jakousi nesmrtelnost zaručenou. Moliér ji takto udělil Harpagonovi.

Zelená fotosyntéza je k pohánění života přeci v obecnosti nepotřebuje - takto se cítím s ní "spolčen".

Naopak lakomci jsou jimi pravidelně posedlí ale to, že dýchají vzduch ... a používají k tomu zdarma služby širokého okolí jim s mého pohledu smutně uniká - viz pojem ekosystémové služby:

https://www.enviwiki.cz/wiki/Ekosyst%C3%A9mov%C3%A9_slu%C5%BEby

P. Rada 6.11.2017 13:50

Re: Jak dlouho ještě to bude trvat,

Obecné přírodovědné vzdělání by na vedoucí funkci podle mého nemělo postačovat. Kdo jej totiž neudržuje - ten jej ztrácí.

Vážnější může být že nehlede na přírodovědné či technické vzdělání musí mít i řidiči autobusů, piloti letadel ... v pořádku alespon základní psychotesty. Nejděsivější války mívají přitom evidentně na svědomí psychopatické osobnosti - viz Koukolík "Mocenská posedlost".

I tak má však demokratický pol. systém závažný nedstatek v absenci adekvátně dlouhodobě působících zpětných vazeb. Na násobně pomaleji působící procesy jak je jedno funkční období proto prakticky nereaguje. Momentální emotivní až populistické ideály za to silně zvýhodnuje.

J. Lepka 6.11.2017 13:41

Re: Technicky negramotní ignoranti?

Pane Rado, my si asi na rozdíl od vás pamatujeme toho "zeleného odborníka" v Německu před pár lety, jak nám blbcům vysvětloval, co je to chytrá síť a pokud si pamatuji přesně, hodlal na každém kopci vybudovat přečerpávací elektrárnu. Zřejmě netušil, že v Německu jednak ani tolik kopců nemají, jednak co to stojí a v neposlední řadě, že je ta každá elektrárna funkční pouze v řádu minut. Inu tělocvikář.

A ještě k další vaší argumentaci. Stále se pečlivě vyhýbáte vysvětlení jevu zvaném Středověké klimatické optimum, resp. Středověká teplá perioda, též zvaném středověká klimatická anomálie.

To prostě na vliv člověka nehodíte. Nehledě na další klimatické změny v minulosti Země, při nichž kolísala koncentrace CO2 na hodnotách pro nás nepředstavitelných, přesto to matička planeta ustála a dokonce se ctí, jak jinak si vysvětlit ty obrovské zásoby uhlí.

Už jste někdy zkusil porovnat vliv individuální dopravy s vlivem individuálního topení v zimě? Prosím dálkové topení do toho nemíchejte, pokud se nejedná o odpadní teplo z elektrárny, je o stejný problém.

A nakonec: větší problém než CO2 dělá metan. Zelení magoři dokonce montují na krávy lapače. Přitom daleko větší problém je nekontrovatelné uvolňování z permafrostu, což silně podporuje osidlování Sibiře a chování ruských řidičů tam. Uvolňování z klatrátu (metanhydrátu) je zatím velká neznámá, nicméně pouze nezmapovaná, nic nevylučuje jeho možnost při zemětřesení. Včil mudrujte.

J. Lepka 6.11.2017 13:21

Re: Německo si musí pořídit....

Ti žerou řepku ?

J. Lepka 6.11.2017 13:19

Re: Pro němčináře.

Ovšem pokud je zvýšená produkce CO2 skutečně jen a jenom zásluhou člověka, elektromobilita ji v žádném případě nezredukuje. Na to stačí mít jen trochu víc otevřené oči a přemýšlet i o jiných aspektech. Ono je sice hezké kritizovat současnou vlnu cestování i dopravy zboží, ale cesta zpět prostě již neexistuje a zelené představy o změně druhu pohonu jsou z říše sci fi. Pokud se jen trochu zamyslíte nad potřebnými investicemi, nejen finančními, do infrastruktury pro elektromobilitu nezbytné, pochopíte, jak strašně hloupé a škodlivé jsou tyto představy. To se nezmiňuji o výrobě a vlastní akumulaci vyrobené elektřiny, ale o její dopravě po celé Evropě. Víte stačí mít znalosti ze základní školy a chápat Ohmův zákon a najednou se vám to jeví v jiném světle, najednou vidíte, že snaha zavést ke každé současné pumpě rychlonabíječku je de facto neřešitelný problém, nehledě už vůbec k tomu, že se na ten rychlostojan připojí jen jedno auto, ty další už mají smůlu. A na výstavbu dostatečně husté sítě není na Zemi ani tolik mědí a fenomén supravodivosti funguje jen při teplotách blízkých absolutní nule.

V podstatě jediným současně možným modelem je hybrid, ale to je pro pravověrné stejně neslušné slovo, nehledě na cca pětinásobnou cenu takto vyrobeného stroje. Už vidím, jak nadšeně plédujete pro minimálně stoprocentní zdraženi i základních potravin, protože někdo to prostě zaplatit musí.

J. Lepka 6.11.2017 12:58

Jak dlouho ještě to bude trvat,

než kandidáti na poslanecký mandát kdekoliv v Evropě budou muset mít povinně maturitu z fyziky ?

M. Prokop 6.11.2017 12:39

Re: Pro němčináře.

Přebujelý osobní motorismus znamená, že autem jezdí i normální lidé a ne jen papaláši a zelení strážci v chráněných územích?

M. Prokop 6.11.2017 12:37

Re: Zelený spolek

Vy chcete mít všechno zboží dražší? Menší konkurencí a dražší dopravou?

Zřejmě vám zdravý rozum uhnil a nahradila ho zelená ideologie.

P. Rada 6.11.2017 11:53

Re: Technicky negramotní ignoranti?

Mám zato, že předně je problém ve absence specifikace toho kdo je v koho pojetí "ekologistou".

Pro mě je typickým příkladem veřejně známého ekologisty V.Klaus. Právě ten přeci už systematicky navzdor poznání překrucuje až zneužívá obory s názvem ekologie, klimatologie ... k osobním a politickým cílům.

Pokud šlo o konkrétní dotace tak se všemožně snažil dotovat prakticky nekontrolovatelný ČEZ s prostředků které sezonu předtím šli na akci "Zelená úsporám" a pak tleskal když se to konečně podařilo..

Pokud jde o jeho osobní narcistické cíle tak ty jsou známé s jeho publikační činnosti. Věcná recenze k jeho poslední jeho knížce v které si ale autor podle mého příliš taktně odpustil pejorativa typu "ekologista". Oproti tomu V.K. ale nakonec i Vy vytváříte takovýmto vágním přiřazením obecného fantazijního nepřítele ačkoliv ten konkrétní pojmenovatelný je:

http://blog.aktualne.cz/blogy/radim-tolasz.php

P. Rada 6.11.2017 11:38

Re: Pro němčináře.

Souhlas s tím, že osobní automobilová elektromobilita jako prostá náhrada zdaleka neřeší přebujelost měrné spotřeby - v úhrnu spíše naopak. Ulevuje jen smogem přetíženým městským aglomeracím.

P. Rada 6.11.2017 11:32

Re: Pro němčináře.

Prudké reakce? Reagujete vůbec na mě? Jestli jsem "prudké reakce" míval tak to bylo před půlstoletím a více a i tak jsem mězi náctiletými býval sice vynalézavější ale stranou běžných prudkostí/rvaček. Fantazie o mé zaplacenosti je asi ze stejného zdroje - že?

Prudkou reakci s mého pohledu ale relativně má zemský planetární systém a to právě na antropogenní vliv. Před pěti tisíci lety už vliv našich předků postačil na kompenzaci Milankovičova precese a tak vzniklo na této planetě v astabilní situaci naprosto ojedinělé vyrovnání průběhu interglaciálu.

Během posledního století se pak pod vlivem činnosti která náhle více jak stokrát převýšila produkcí CO2 sopečnou, oteplilo v gradientu, který zde nebyl minmálně 55milionů let.

Naopak laxní reakci k tomuto jevu má nyní druh kterému jde o nebývale dobré bydlo. Na toto asi poukazuji nebývale často a snažím se věcně - protože civilizaci jde o přežití i s řady dalších důvodů. Populárně je o tom v následujícím filmu:

P. Zinga 6.11.2017 11:14

Re: Pro němčináře.

Pane Rado, souhlas s přebujelým osobním automobilismem, ale ten nevyřešíme elektromobilem.

Komunisté dřívě (ale nejen oni)stavěli fabriky tam, kde byla pracovní síla (z velké části na Slovensku), lidé bydleli u fabrik atd. Není jistě normální, že z Děčína jezdí lidé denně do Prahy, kde mají práci. Práci ano, ale ne na byt.

Zblbnutí Amerikou taky hraje roli: americký sen vlastního baráku, pro většinu možný pouze mimo město: děti do školy autem, děti na sport autem, doktorovi autem. A samozřejmě autem do práce.

A večer u TV koukat na to, co vidí plebs v městě...

P. Dvořák 6.11.2017 10:35

Re: Zelení magoři jsou technicky negramotní ignoranti

Nezapadne. On nás totiž každou neděli informuje, jak dílo pokračuje.

Ale hlavně!!! má konkrétní cíl, pracuje, nevaruje nás, co se stane, až se prokope a nebere na to dotace.

P. Dvořák 6.11.2017 10:30

Re: Technicky negramotní ignoranti?

V tom to právě je. Ekologisté si troufnou předpovídat, co bude s autem za 80 let, když ho se spuštěným motorem odstaví v garáži a budou se dívat zvenku. Klidně neberou v potaz, jestli za rok vůbec bude nějaká garáž, že se každý rok musí vyměnit olej, jestli se za třicet let bude prodávat použitelný benzín, jak dlouho vydrží pneumatiky, i když auto nejezdí . . . atd.

Ale dnes je přece tak báječné získat dotace na nákup auta, stavbu garáže, technické vybavení pozorovací kanceláře, dotaci na vznik pracovních míst pozorovatelů, cestovné a diety na semináře, kde budou přednášet o probíhajícím pozorování, dotaci na výstavbu další pozorovací stanice k témuž, ale umístěné v Antarktidě . . . atd.

F. Pavlis 6.11.2017 9:44

Re: Pro němčináře.

Pane Rado, vy jako SAPIENSspeciální také nenínite měnit svá zavedená schemata. Vaše prudké reakce na vše, co se nevejde do pohledu vašich očí, zavání jistou obsesí. Diskuze na těchto stránkách většinou nevedou lidé zdatní v oboru. Na to jsou jiné platformy. Vy tu vypadáte jako placený populátor jisté ideologie, kterou sdílíte se stejnou vášní, jako jiní jinou. Proč ne? Že.

P. Rada 6.11.2017 9:31

Re: Jen "Zelený spolek"?

Pokud Vás zajímá realita - nikoliv politikaření - pak by nejdřříve měla nastoupit racionalita a ta pravidelně nabádá k ústupu od uměleckého obarvování naopak k pohledu neantropocentrickému a obecně ověřitelnému.

Dávám Vám ale zapravdu, že "kývání na globalizaci" je projevem hlouposti v situaci kdy každý neřeší předně svou vlastní roli v ní.

P. Rada 6.11.2017 9:25

Re: Pro němčináře.

Když sem pane Zingo dáte odkaz na takto obsáhlý článek je šoda, že k němu nedáte žádný svůj komentář.

Já bych jeden naopak měl. Nehledě na nejistoty v údajích které tam jsou tam široce rozebírány je praktická jistota, že nezohlednuje dopravní zácpy a další jevy přebujelého osobního motorismu.

Faktických důvodů změnit chování je tedy zřejmě daleko více a možná i naléhavějších ale přesto nebývají reflektovány. To vypovídá o neochotě lidí měnit zavedená schemata jednání což je příznačně u druhu "sapiens" dost paradoxní situace.

M. Mikulec 6.11.2017 9:21

Zelený spolek

by měl nejdřív přestat kývat na globalizaci a zredukovat počet kamionů. Jenomže v Evropské unii zdravý rozum uhnil a nahradily ho prachy...

P. Rada 6.11.2017 9:09

Re: Technicky negramotní ignoranti?

Pane Dvořáku Vy se asi mylně domníváte, že prognozy se dělají dopředu k nějakému datu či místu. Pak Vám pochopitelně vyjde nemožnost takové předpovědi.

Ta se naopak ale dá udělat jen na delší období a prostor a to tím spolehlivěji čím rozsáhlejší okrajové podmínky zvolíte. Takto to popisuje teorie deterministického chaosu.

Např. poecháteli si své auto se spalovacím motorem puštěné v uzavřené garáži - a budeteli uvnitř sledovat co bude za "osundesát let" - nevydáte o tom s vysokou jistotou už v příštích dnech žádné svědectví - natož za 80sát let... Kdežto nyní můžete verbálně dokazovat opak a pokud bude dost posluchačů tleskat, volit ... zůstanou tam jednou s Vámi - a nejen oni a o to mi jde.

P. Zinga 6.11.2017 9:07

Pro němčináře.

https://www.eike-klima-energie.eu/2017/11/06/diesel-die-lueckenmedien-im-glashaus-7/