11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

NIZOZEMSKO: Evropa, jakou my chceme

Děkuji vám za to, že jste mě sem dnes pozvali. Oceňuji skutečnost, že jste pozvali někoho, kdo nesdílí vaše nadšení pro Evropskou unii. Nebo váš evropský sen, jak to nazývá eurokomisař Frans Timmermans. Abych byl upřímný: jeho sen je moje noční můra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 19.9.2017 23:56

Re: Vůdkyně Barmy se vyjádřila

No jo, dobrou ...

H. Lukešová 19.9.2017 23:43

Re: Japonsko může být náš vzpr !

Ano. Japonsko neleze muslimům do zadku.

K. Kovář 19.9.2017 23:42

Re: Japonsko může být náš vzpr !

Oprava: Japonsko může být náš VZOR !!!

K. Kovář 19.9.2017 23:41

Japonsko může být náš vzpr !

Žádnej mohamedán si tam nemůže vyskakovat jinak jede jak namydlenej blesk !

V. Klepetko 19.9.2017 23:16

Re: Vůdkyně Barmy se vyjádřila

No dobře. Já jsem tím ale také na něco cíleně reagoval:-)

Problém všech těchto diskusí je, že neustále zapomínám, že nejde o dialog, ve kterém se argumentace může mnohem více cíleně adaptovat. Dobrou noc!

M. Jandáková 19.9.2017 23:04

To není možné. To si děláte legraci. To se mandelinky bramborové červenají. To už je Orwell.

J. Jurax 19.9.2017 22:51

Re: Vůdkyně Barmy se vyjádřila

Opakuji - reagoval jsem výhradně na Vaše - cituji - "Dnes tam jsou mezi teroristy převážně muslimové, zítra mezi nimi bude převaha blondýnů nebo cyklistů, no a co?" - konec citátu.

J. Farda 19.9.2017 22:47

Re: Doba Evropy národů

Novaku 721, opět osvědčujete, že o historii víte akuráte kulové, asi tak jako o historii a důvodech permanentní války na Středním východě! K Verdunu vedla válkychtivá klika genštábu RakouskoUherska v čele s válkychtivým Konrádem von Hötzendorf, který chtěl Srby za každou cenu rozdupat! Po Sarajevském atentátu předalo R-U Srbsku ultimatum/notu o cca 20ti bodech, v němž poslední, pro jakýkoli suverénní stát absolutně nepřijatelný, byl požadavek vykonávat policejní pravomoci Rakouska na celém území Srbska. Všechny předchozí, jakkoli ponižující, body ultimata Srbsko bylo ochotno přijmout. O ochotě Vilémovského Pruska/Německa válčit je zbytečné spekulovat, byť mu jakkoli vyhlášení války bylo vhodné, ale prvopočáteční impuls k válce vyšel z RakouskoUherska.

http://cs.unionpedia.org/Conrad_von_H%C3%B6tzendorf .. http://www.ceskatelevize.cz/ct24/archiv/1014833-prvni-rok-velke-valky Je ovšem, přiznávám, Vaším právem pindat zde, a jistě i nejen zde, svá moudra. :-(

J. Kombercová 19.9.2017 22:17

Re: Vůdkyně Barmy se vyjádřila

To si vyřiďte s Indií.

L. Popovský 19.9.2017 22:08

Re:

Kolik je Vám, prosím Vás, let? Kde jste žil? Socialismus padl až v roce 1989, do té doby zde byla studená válka. Od té doby uplynulo 28 let, takže 70 let je pěkná .......

Válka mezi státy není, protože se máme dobře, protože státy nemají armády a protože vůči sobě nemáme žádné územní nároky. Jenže zjišťujeme, že to není řešení.

Další věcí je, že válka zde je, není mezi státy, ale uvnitř států v západní Evropě a v řadě zemí na Balkáně. To, že si tu válku odmítáme připustit, je věc jiná.

J. Kanioková 19.9.2017 21:59

Národy si to nepřejí, to jen "elity", co tády kolektivismus

V. Klepetko 19.9.2017 21:58

Re: Zkusme to bez předsudků a nálepkování…

Ten dlouhý pochod nám byl čert dlužen! Ale bude to složitější. Možná že se to celé definitivně zvrhlo prostě proto že François Mitterrand nebyl ekonom a proto neuměl dohlédnout destruktivní potenciál Eura:-(((((((

J. Kanioková 19.9.2017 21:57

Kristovanoho...

V. Klepetko 19.9.2017 21:47

Re: Doba Evropy národů

Nacionalismus v Německu k Verdunu nevedl?

Bylo by dobré, kdyby se ukázalo, že si národy Evropy opravdu přejí hlubší integraci. K tomu by bylo nejvhodnější uspořádat národní referenda a zeptat se lidu, co si vlastně přeje! Podobně jako v GB... Jak jinak chcete zjistit, co si národy přeji?

Pred dvaceti lety vypadala snad Evropa jako smečka psů? Nikoliv. Žili jsme svorně, nikdo nikoho ne.rdal, míra integrace byla pravděpodobně optimální. Vůbec nechápu, proč bychom se nemohli k Evropě národů, do které jsme na základě referenda vstoupili, zase vrátit!

V. Klepetko 19.9.2017 21:32

Re: Vůdkyně Barmy se vyjádřila

Su Ťij ale opravdu nemůže za to, že teď zrovna to bylo násilí rozpoutáno islamistickou Armádou spásy Arakan Rohingya, která chce vybudovat v Arakanu islámský stát. V Barmě se to mele už více než půl století, útočí na sebe po celou tu dobu ozbrojené formace nejrůznějších etnik a náboženství! V Barmě opravdu platí, že tam nikdo není mírumilovný anděl - a moc bych se nedivil, kdyby se za rok opravdu vzbouřili ty vražedné blondýny :-))) Nebo nějaký nějaký národ, o jehož existenci ani nevíme...

Žil jsem pár měsíců v Mathuře vedle chrámu narození Krišny v severní Indii. Na vlastní oči jsem viděl interakci muslimů a hinduistů a buddhistů. A dokážu si živě představit že vzdálená vládní moc, zosobněná v daném případě Su Ťij, nezmůže v těchto vyhrocených situacích prakticky nic!

Problém by mohla pomoci vyřešit Čína - má tam ropné terminály a plynovod. Ta jediná by mohla na Barmskou armádu zatlačit, aby aktivně bránila civilisty před živelným lynčem sousedů...

J. Mrázek 19.9.2017 21:25

Netzer nechápe nejen ironii...

Soros : Jak praví klasická poučka: "Každý spontánní lidový protest musí někdo pečlivě vymyslet, naplánovat, zorganizovat a zaplatit."

Myslíte, že pochopí alespoň tohle ? Ani náhodou ..

D. Novak 19.9.2017 21:15

Re:

A kdy tady bylo období 70 let bez války? Celá historie Evropy je historií válčení, vraždění, drancování!

D. Novak 19.9.2017 21:14

Re: Doba Evropy národů

Já žádné násilné rušení nevidím. Třeba si národy tu integraci přejí.

K Verdunu vedl nacionalismus na Balkáně. Pokud se EU rozpadne, pak si teprve ty velké státy budou s těmi malými vytírat .. . Každý bude mít sebe na prvním místě, svůj zájem. A pak bude platit silnější pes mr.á.

V. Klepetko 19.9.2017 21:08

Re: Doba Evropy národů

Optimální míra integrace byla dosažena pred Lisabonskou smlouvou! A k Verdunu vedla především integrace Německa za císaře Viléma I a integrace Rakouska - Uherska do předválečné podoby!

Národní státy jsou dnes objektivně existující realitou, a snaha o jejich násilné zrušení proti vůlí národů povede k občanské válce. Nenecháme si vzít naši svobodu!

J. Jurax 19.9.2017 21:08

Re: Vůdkyně Barmy se vyjádřila

Reaguji na Vaše - cituji - "Dnes tam jsou mezi teroristy převážně muslimové, zítra mezi nimi bude převaha blondýnů nebo cyklistů, no a co?" - konec citátu.

L. Popovský 19.9.2017 21:04

Věřte si tomu, chcete-li. Pro mě je to lež. Mír by tady byl i bez integrace Evropy. Pořád ještě pamatujeme 2. světovou válku. Teď se integrace zvrhává v totalitu.

V. Klepetko 19.9.2017 20:48

Re: Vůdkyně Barmy se vyjádřila

Pane Juraxi, pravda je taková, že v tomto vlákně diskuse se nevěnujeme ani ideologickým aspektům nějakého náboženství, ani neposuzujeme vlastnosti muslimů.

Pan Krátký se snažil podsunout Su Ťij nějaké své teze, které zahrnovali i paušální odsudek všech muslimů. Já jsem ho ale upozornil, že Su Ťij naopak vyjádřila lítost nad utrpením civilistů a apelovala na dodržování lidských práv! Rozzlobení vesničané pálí vesnice svých sousedů, vláda paralelně vede (vedla) legální protiteroristickou operaci, Su Ťij za této situace dělá to jediné, co zmůže a o co jsem ji včera žádal - apeluje na své spoluobčany aby se chovali lidsky. Co jiného by vlastně mohla dělat? Chová se důstojně!

Jinak, když teče krev a umírají lidé, není vhodná doba na abstraktní ideologické úvahy! To není "názorný příklad", ale tragédie v přímém přenosu. Když vidíte v nemocnici umírat člověka, nevyčítáte mu že je ideologicky závadný...

D. Novak 19.9.2017 20:39

Doba Evropy národů

tu již byla. Byla to doba nacionalismu a válek. Guy de Maupassant to vyjádřil přesně: "Nacionalismus je také náboženství. Je to vejce, z něhož se líhnou války".

Národní státy to dopracovaly jen k Verdunu. Díky integraci zažívá Evropa desítky let míru.

S. Netzer 19.9.2017 20:02

Re: Vůdkyně Barmy se vyjádřila

Ti chudáci jsou určitě "bezpečnostní riziko". :-(((

J. Kombercová 19.9.2017 19:45

Re: Vůdkyně Barmy se vyjádřila

No, Indie ty prchající taky nechce, představují pro ni bezpečnostní riziko. V Indii vědí své.

J. Jurax 19.9.2017 18:33

Re: projev klasického ultralevicového extrémisty

Ano.

Extrémista je ten, jehož názory nesouzní s mými.

Bývá levicový nebo pravicový; v dnešní době socialistické EU dehonestuje víc označení za extrémistu pravicového zejména proto, že nemalá část establishmentu EU byla v mládí extrémisty levicovými (Barrosem počínaje).

Ovšem Wilders bývá označován za extrémistu pravicového, rasistu a místy a nácka, taky vlastence (to je v EU sprosté slovo); jak jste ale přišel na nálepku dokonce ultralevicového extrémisty?

J. Jurax 19.9.2017 18:04

Re: Když to tak odsuzují,

Projevujete pozoruhodné nepochopení diskuze a příspěvku, na nějž reagujete - jako obvykle blbě a mimo mísu.

J. Jurax 19.9.2017 18:00

Re: Vůdkyně Barmy se vyjádřila

Ale kuš - blondýni ani cyklisté nejsou vyzbrojení náboženstvím, respektive ideologií velící jím kamkoliv přijdou bojovat za vítězství jejich blondýnské a cyklistické víry.

Muslimové ano. A osvědčují to všude, kde je zamuslimeno, ale kde nevládnou.

J. Jurax 19.9.2017 17:56

Naprosto souhlasím

Moudře řečeno.

P. Portwyn 19.9.2017 16:44

Re: :)))))

Přesně. EHS byl skvělý nápad. Fungovalo to. EU nefunguje.