27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

GLOSA: Co je to rozkaz?

Tak mě chytil takový mládenec, neduživý, s ušmudlaným košíčkem a žádal mě velmi pěkně o příspěvek na ubohé děti v dětských domovech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 14.9.2017 9:16

Re: Ten váš manžel, madam, byl ...

Ano, nejsme zde v zásadním rozporu.

J. Řezák 14.9.2017 0:24

Re: Ještě počátkem

Zábavný výcvik ve střelbě se jmenuje paintball. Nikoliv střelba z malorážky. Tam moc zábavy nalézt nelze.

J. Řezák 14.9.2017 0:21

Re: Ten váš manžel, madam, byl ...

Už jsem to psal jinde: za ideální považuji švýcarský model, kde, pokud se nemýlím, musejí všichni projít několikatýdenním výcvikem, kde získají znalosti toho, co potřebují, t.j. schopnost zacházet s ruční palnou zbraní (včetně teorie, chování na střelnici, ovládání zbraně atd.), hod ostrým útočným granátem, znalosti první pomoci (a ne to, že tonoucího omráčíme úderem a táhneme ke břehu a omrzliny třeme sněhem). Bez opiček na buzerplace, rajóny v nutném rozsahu (a ne drhnout hajzlmísu kartáčkem na zuby). Prostě smysluplná činnost, která něco pro život dá. Ne dva ztracené roky života (já tedy jen jeden, ale také ztracený).

P. Novotný 14.9.2017 0:07

Pro některé předchozí:

takže třeba Švýcaři a Izraelci jsou také pomatenci, že se chtějí o sebe (vojensky) sami postarat? Samozřejmě sami to nezvládnou; no i když, co se týká Izraele asi ano. Ty trubky, které shazují tento článek, budou zřejmě čekat, čekat, čekat ... ale na co? Teď hovořte chytrolíni.

Lupen

P. Švejnoch 14.9.2017 0:02

Re: Před 53 roky jsem odevzdal Tatru 111 a SA 58

Jak vyplývá z této diskuze, evidentně (očividně, prokazatelně) ne.

Přestaňte tu žvatlat o Vašich nebetyčných zkušenostech se zbraněmi (s podtextem "nikdo jiný než Lepka osobně neví, co je to dlouhá zbraň). Mluvíme tu o tom, že Sa58 (případně i AK47) jsou špičkové zbraně svojí kategorie. Nesrovnávejte je s odstřelovacím Mauserem nebo Dragunovem, nebo s malokaliberními sportovními zbraněmi pro střelivo 0.223.

Srovnávejte je s M16A - a pokud tak učiníte, zjistíte, proč jsou klony AK47 rozšířené po celém světě, zatímco po M16A nikdo ani nevzdechne.

Nezacyklil jste se někde, milý pane Lepko? :-)

J. Kanioková 13.9.2017 23:57

Souzním..

J. Kanioková 13.9.2017 23:54

:))))))))

J. Kanioková 13.9.2017 23:53

1*****

Z. Velínský 13.9.2017 23:36

Na pohled přímočaře jasné, ve skutečnosti omyl jako vrata

Povinná vojna z mladíka poctivého odolného nebojácného chlapa neudělá. To se odvíjí od osobnosti, ne od buzerace. Rád bych věřil aspoň tomu, že když je mladý muž tak brzy postaven před tvrdou realitu, že s ní pak v dalším životě bude počítat. Ale jak vidím své okolí, ani to neplatí. Mé okolí většinově na vojně bylo, já mám modrou knížku.

J. Jurax 13.9.2017 23:19

Re: Ten váš manžel, madam, byl ...

No, Vy jste absolvoval vojnu za bolševika. Já taky.

Soudíte, že dnes by byla stejná?

Soudíte, že cca půlroční, možná i kratší, intenzívní výcvik pěšáka - bigoše polního vzduchem chlazeného - by nebyl přínosný? Aspoň by věděl, kterým koncem flinta střílí a jak z ní něco trefit, jak nezabloudit v lese bez navigace a jak přežít bez mamahotelu.

Armáda potřebuje vycvičené zálohy.

J. Jurax 13.9.2017 23:10

Re: Milá dámo,

Z Vás ta hloupost přímo tryská - soudíte, že dnes je výcvik ve Vyškově jen blbá buzerace nedovzdělaných politruků?

A cestovat po světě můžou po vojně - stačil by tak půlrok základního výcviku na bigoše polního, vzduchem chlazeného - a zařídit si život podle svých představ taky.

A povinná vojna dobře realizovaná přinese, nebojte se - naučí se poslouchat rozkazy, samostatně jednat, přežít mimo mamahotel a dozví se, kterým koncem střílí útočná puška. Koneckonců tohle fungovalo i za pokřivených podmínek bolševické vojny.

J. Jurax 13.9.2017 23:03

Re: Milá dámo,

No, Vaše replika je blbá přímo pyramidálně.

J. Jurax 13.9.2017 23:01

Moudrá to žena

moudré názory má.

Ovšem osud moudrých názorů bývá, že jsou oslyšeny. Prachy se musí rozfofrovat na něco jiného ...

P. Klíma 13.9.2017 21:22

Ale ale....

Vy máte zjevně úžasné zkušenosti s výchovou synů k přesnosti, dochvilnosti, samostatnosti a spolehlivosti.

Nu, nezbývá než závidět.

Jenže na současných adolescentech, kteří nezažili dobrodiní vaší výchovy, je absence vojny setsakra poznat.

M. Prokop 13.9.2017 20:51

Re: Já jsem absolvoval také celou základní vojenskou službu,

Asi musí obhajovat volební program Realistů a moc o tom neví.

J. Lepka 13.9.2017 20:42

Re: Milá dámo,

Tak tak, stejně hloupé, jako organizovat mladým život. Místo abyste byl rád, že míso blbé buzerce nedovzdělaných politruků můžou cestovat po světě a zařídit si život podle vlastních představ opájíte se představou, že jim povinná vojna něco přinese. Holt selektivní vnímání reality.

J. Lepka 13.9.2017 20:39

Re: Před 53 roky jsem odevzdal Tatru 111 a SA 58

To já na vojně vystřílel přesně 6, slovy šest ran, na víc nebyly prachy. Ovšem jakýmsi zázrakem to tam napadalo od sousedů, jaký měly ty řehtačky rozptyl a bylo nám naznačeno, že pro útočící pěchotu je to dostatečné. Jak to byla pravdivá informace jsem zjistil až po dalším PŠM, kdy nám vysvětlili, že budeme útočit na západní Evropu rozvrácenou překvapivými jadernými údery. Informace o našem přežití již nikdo nepodával, ovšem prakticky jsme se o něm přesvědčili v 86. v Černobylu. Ještě si myslíte, že by vám byly krátké dávky vleže k něčemu?

J. Lepka 13.9.2017 20:28

Re: Před 53 roky jsem odevzdal Tatru 111 a SA 58

Milý pane, sportovně jsem střílel od roku 1973, od roku 1993 jsem se v branži více jak 20 let živil a pravděpodobně jsem měl v pazourách víc kvérů, než jste vy v životě viděl, včetně ruských a hollywoodských filmů, takže vím velmi dobře o čem mluvím.

J. Lepka 13.9.2017 20:17

Re: Ten váš manžel, madam, byl ...

Jinou zkušenost. Pak ovšem vyšlo najevo, že jen tlumočí obsah rudé brožurky vyprodukované v propagačním oddělení ruské armády i když ti to možná taky jen opsali od Napoleona.

J. Lepka 13.9.2017 20:09

Re: Milá dámo,

To se mi ulevilo! Víte jak by se mne osobně dotýkalo, kdybyste mne nelitoval?

P. Švejnoch 13.9.2017 20:01

Re: Ten váš manžel, madam, byl ...

Pane Davide, vokativ zní "Švejnochu". Nejsem (úplný) jazykový purista, ale některé poklesky v jazyce mně mateřském mě opravdu iritují (u diskutérů, kteří za to stojí).

K věci: Krátká palná zbraň je v této diskuzi úplně irelevantní - většina záklaďáků (mého věku a široko daleko od něj) střílela z Sa58 - což, jak jistě uznáte, je kategorie zcela jiná. Nejsem sportovní střelec (tím méně sniper), a již poněkolikáté v této (a jí podobných) diskuzi opakuji, že Sa58 byla zbraň, která splňovala účely, kvůli kterým byla zkonstruovaná - více než uspokojivě.

Objektivně lze říct, že ostrých nábojů jsem (přes svůj handicap v podobě služby u PTP) vystřílel víc, než kolik bylo "vojenských" řízků, nejméně o řád.

Co se týče "principu přežití": Nevím sice, nakolik je tato otázka relevantní v kontextu mých příspěvků zde, ale jsem toho názoru, že já, 50+ bývalý pétépák, jsem schopen v "principu" přežít snáz, než valná většina dnešních "mamánků".

Ostatní otázky, které nastolujete, s mými příspěvky zde nesouvisí vůbec, a zcela jistě překračují možnosti tohoto příspěvku, a v neposlení řadě limity mé ochoty se jimi zde zabývat. Až budete mít nějakou konkrétníé výhradu k mým tvrzením, neváhejte ji zveřejnit, a já Vám na ni rád odpovím... ;-)

O. Uživatel 13.9.2017 19:36

Uživatel požádal o vymazání
K. Krejčů 13.9.2017 18:28

Ještě počátkem

60 tých let měli u nás ve vesnici padesátimetrovou malorážkovou střelnici - totéž bylo ve vesnicích sousedních. Odhlédněme od toho, že ji zastřešoval Svazarm a střelba měla být příprava na obranu proti imperialistům. Střelnice byla velmi jednoduchá - dvě fůry písku, vysypané u paty protilehlého svahu. Střeliště - stará plachta z náklaďáku a smotané deky. Stříleli tam 15 - 20ti letí kluci bez nějakého zvláštního dozoru - a nikdy se nikomu nic nestalo. S dnešními předpisy by to asi možné nebylo - jsme tak sešněrovaní legislativou, že výcvik praktické střelby, pokud má být trochu zábavný, není možný. Pokud jsem se dočetl, tak střelnicici musí mít téměř každá vesnice ve Švýcarsku. Asi tam k tomu přistupují trochu rozumněji než my.

J. Kouřil 13.9.2017 16:54

Re: Milá dámo,

Pan Lepka je zřeimě jeden z těch vymytých mozků s nulovými zkušenostmi ale velice vyhraněnými názory. Kdyby se naučil naslouchat, ještě by to mohl zachránit. Jinak.. je mi jej líto.

P. Klíma 13.9.2017 16:09

Blahopřeji

Vaše sexuální potřeby jsou zjevně velmi nenáročné.

Nebo možná vaše partnerka trénovala za vašimi zády.

P. Klíma 13.9.2017 16:05

Krásný text!

Podepisuji.

J. David 13.9.2017 15:49

Re: Ten váš manžel, madam, byl ...

Pane Švejnoch, kolik jste za dobu ZVS vystřílel "ostrých" nábojů? Nejde mi o řízky a bagr. Kolik ran jste vypálil na terč, a kolik řízků jste "zgábloval"? Víte, nic ve zlém, ale jenom mne zajímá, zdali nebylo více řízků, než těch patron. Jsem starej "haluzák", sportovně kdysi střílející. Lapioni měli na střelnici vždy hrůzu, aby z pistole vz. 52 (7,62*26 Tokarev) nastříleli limit (leížící/klečící/stojící figura), aby nepřišli o prachy. Tak jsme jim to nastříleli, i ten jejich "střelovod štábu" podplukovník, byl vždy rád (byl na výsledku svých majorů a kapitánů finančně závislý...), pouze politruk nestřílel zbraní, ale kušnou. Ale všici důstojníci drželi tlamajznu (prej nesmíme nastřílet žádný "majstrštik"), to by ani blbá inspekce výsledkům těch domácích podpantoflantů (znali jsme důstojnické paničky) nevěřila. Jinak, vyřádil jsem se s tou pistolí vz.52, dvakrát uzamykací válečky roztrhly "fršlus". Holt náboj 7,62*25 Tokarev. Vono to bylo původně děláno na 9mmLuger. Ale ne, nechci zabřednout do technických záležitostí.

Jedná se o princip "přežití", kdy nám třeba lehne elektrika (blackout). Nebo, když nás zachvátí orkán, či musulmanská invaze.

Budeme se se tomu umět bránit a přečkat daný krizový stav? Blackout. Bez EET a pokladen si nic nenakoupíte, prachy z bankovních domů, ani z bankomatů nevydudáte. Bankocetle udáte, ale co potom? Musulmanská invaze? Víte, asi ve svém věku (67) budu militantní. Invazisty střílet a hubit (na hubení tasemnice Niklosamid a Praziquantel). Že jsou to nehummánní prostředky? A musulmanská invazní svoloč je "humánní" ve svém pojetí práva Šaria? Zbývá princip typu1683 u Vídně, a precedens, jak Kara Mustafa Paša prchal zpět do lůna "islamastánu". Střílet, nikoho neživit, kdo ve zlém přichází.

F. Kusák 13.9.2017 15:13

Já jsem absolvoval také celou základní vojenskou službu,

a to ještě za hluboké totality. Že by mně to něco významného dalo, těžko říci, spíš ztráta času. Ale hlavně jsem poznal buzeraci, šikanování a tupost některých zelených mozků. Nevím, jestli to vyvážilo těch pár dobrých kluků, které jsem tam poznal. A jinak, voják se cvičí k boji milá dámo, to není skaut, ale automat na zabíjení. Chci také zdůraznit, že v zájmu genderové vyváženosti, je nutné, aby také vojenskou službu absolvovaly ženy. To jen na okraj, abyste si to uvědomila.

J. David 13.9.2017 14:53

To Vám věřím, pane Švejnochu

Cit.: "ale na druhou stranu to byly nejrůznější zkušenosti, které bych jinde prostě získat nemohl". Byla to škola života v přerodu z "ideálů" jinošství, do "reality", kterak se následný život dá v drsných podmínkách "dirigismu" přežít, a jak "dirigismus" nenásilnou formou očůrat. Naučit se zšívárně, předstírání angažovanosti před politrukem (třeba nástěnky), kamarádšoft s práporou od inendaňťáků (extrovní výstroj a bednu KD za flašu rumu), býti zadobře s práporou od "špekounů", tedy od kuchyně (extrovní menáž za malý legální úmaz nějakých cifer v oučetnictví, ohledně NZ nějaké flákoty...). Víte, pyramidy se budují odzdola nahoru, a i z "ucha" se může stát ten, kdo bude nosit v tornistře maršálskou hůl. Asi mi budete lát, ale vojna opravdu přetvořila jinocha v muže, které by jinde, než výkonem ZVS získat nemohl. Muž pak ví, kdy sklapnout kušnu, kdy podlézt, kde má přeskočit, koho si má (monetárně i naturálně) naklonit, a čím se má obrnit, a jak se eventuálně bránit. Prostě volit cestu v "silniční síti dienstreglamá" tak, aby našince nezblbla a jeho neohrozila na těle i na duchu. To je do života opravdu nutné, systémová zkušenost, nabytá třeba v průběhu ZVS, nikolivěk jalové teoretické bláboly, realita funguje jinak. Ti mamánci, když je vidím s jointem blábolit o nějakém "multikulti" éthosu ve straně Zelených, tak mi to připomene mládí, kdy hippies také cosi hlásali s kytičkami a šňupali LSD. Klasická spirála vývoje. Také jsem byl tehdá "odpůrník", ale když jsem nechtěl tatíkovi doběhnout do džbánku pro pivo, a pak zrýt záhony, holt na mne vytáhl řemen a ... Bylo po ideálech a nastala ta holá pracovní realita. Ale pak jsem od tatíka dostal "pětku", abych si zašel do hspody na pívo (spláchnout prach - dnes kriminální čin zletilého tatíka). Je mi 67, furt pracuji jako prduch, bez pohybu bych asi zdravotně "vyhnil". Doktory jenom potřebuji na potvrzení způsobilosti, že vidím, slyším, EKG a chemismus v útrobách mám OK. Ouřady ŘP, ZP, zaměstnavatel. Haluzák na penzi

S. Donát 13.9.2017 14:45

Re: Narazíte na pitomce a sralbotky.

Ano, souhlasím, délka a konkrétní náplň není zase tak důležitá, podstatu jsem pochopil. Jenže, není tu vůle něco takového zavádět. Bylo by drahé a organizačně náročné a velmi nepopulární. Že se to možná brzo stane nutností a možná otázkou přežití, to si zatím téměř nikdo nepřipouští. Ale mám obavu, že až zjistíme, že opravdu toto potřebujeme, bude už pozdě. Jak rád bych se mýlil :-(