26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

KNIHA: Leckterý kantor se smát nebude

Jako učitelka jsem poznala jsem školy v různých zemích. I v daleké cizině jsme byli respektováni jako národ kulturní. Mnozí nám záviděli úroveň českého státního školství, v němž mnoho let učím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 6.9.2017 14:27

Re: U toho, co píší oba Klausové

Já myslím, že z toho spíš můžete prasknout vzteky, soudruhu! :-D

J. Kanioková 6.9.2017 20:23

Kristovanoho, vy jste samolibý arogantní cvok..

P. Maleček 6.9.2017 5:05

Z extrému do extrému.

Současné školství ovládané arogantními lickoprávníky stojí za prd, to jo, ale jaképak by asi bylo to, ovládané mladším Klausem, co od svého taťky pobral stejnou, ne-li větší panovačnost, aroganci a ješitnost.

Ono by to nejspíš bylo z deště pod okap.

M. Krátký 6.9.2017 5:27

Re: Z extrému do extrému.

Zalez šmejde !!!

R. Tichý 6.9.2017 7:34

Treba by vypadalo jako exkluzivni gymnazium PORG, kde Klaus ml. sefoval?

K. Filek 6.9.2017 7:48

Re: Z extrému do extrému.

Malečku vy jste opravdu zlý člověk.Navíc ještě hloupý.Články p.Klause čtu pravidelně a zatím nic arogantního jsem tam neviděl.Takžka ve všem má pravdu.Mluví jako praktik,který o škole a učení něco vi.

P. Maleček 6.9.2017 9:15

Re: Z extrému do extrému.

To vám neberu. Ono to totiž s Klausy jakž tak jde pokud nemají moc. Jak ji však dostanou, je to s nimi právě pro jejich panovačnost, aroganci a moci nenažranost k nevydržení.

M. Moravcová 6.9.2017 9:31

Re: Z extrému do extrému.

Proč pořád někomu ochcáváte kotníky? To máte jako životní ideologii?

I. Lyčka 6.9.2017 10:39

Re: Z extrému do extrému.

To je přece běžné u všech, co v životě nic nedokázali a na stará kolena si to uvědomují.

M. Moravcová 6.9.2017 9:29

Re: Z extrému do extrému.

Klaus ml. vedl úspěšně desítku let nejlepší Gymnázium v Praze.

Z. Rychlý 6.9.2017 0:48

Problém školství.

Za hlavní problém našeho školství považuji fakt, že hlavním cílem není vzdělání a schopnosti, ale glejt. K dobrému místu potřebujete "papír", schopnosti jsou vedlejší. Mnohá místa s dobrým platem jsou bez glejtu nedosažitelná. Absolvent humanitních studií má větší šanci dělat šéfa strojařské projekční kanceláře, než středoškolák strojař. Pokud náhodou z něj vedoucího udělají, má středoškolák výrazně nižší plat. Prioritou rodičů je pak "papír" - znalosti, a schopnosti je uplatnit jsou na vedlejší koleji.

Největšími nepřáteli školy jsou pedagogičtí Cvachové, největší kraviny ve školství zavádějí "renomovaní" pedagogové.

Podle mě by prospělo vyhovět tomu hloupému požadavku na formální vzdělání (na ten papír) a dávat vysvědčení o absolvování zadarmo téměř každému, kdo nemá IQ tykve. Zaměstnavatelé by pak museli papírové kriterium hodit přes palubu a hledat zaměstnance podle schopností, protože "glejt" už dávno ztratil vypovídací schopnost. Požadavek moderní společnosti na 70 a více procent vysokoškoláků ve společnosti se dá splnit velmi snadno - dejte diplom každému, kdo si o něj řekne. Získání nějakého diplomu je už stejně fraškou,

VŠ už je pomalu okresní záležitostí. A jsou ještě další možnosti - plzeňská práva náš vzor.

I. Babková 6.9.2017 8:01

Re: Problém školství.

1. odstavec OK.

Na rozdíl od vás si myslím, že největší paseku dělají ve školství politici a jejich politická rozhodnutí. Ledaže by slovní spojení "renomovaný" pedagog bylo synonymní se slovem politik. Např. inkluze je čistě politické zadání, které se prosazuje navzdory námitkám (nelze psát protestům) z řad speciálních pedagogů.

To, že české školství nevzkvétá, je z velké části důsledkem politických rozhodnutí doby poplyšákové. Nechala se rozbujet síť škol, dnes skládá maturitní zkoušku ca. 75% populačního ročníku, na VŠ pak pokračuje každý, kdo umí do 5 počítat. Při této kvantitě nelze vyžadovat kvalitu běžnou v dobách předplyšákových (není to ovšem myšleno absolutně).

Rozdávat diplomy každému, kdo si o ně řekne, by se mi taky líbilo, hned bych si nějaký pořídila (naštěstí už dlouho jeden kvalitní mám). :-)

Hezký den!

F. Kusák 6.9.2017 9:10

Re: Problém školství.

Pár let jsem učil, bylo to již v této době. Slovy katastrofa, ale krátce vysvětlit proč, nesvedu. Je to velmi komplexní problém. Ale aby nebylo mýlky, české školství začalo upadat již od dob normalizace. Ta šílená padesátá léta, ještě, alespoň z části, učitelé ustáli, ale nástupem Husáka, došlo k postupnému morálnímu a kvalitativnímu úpadku. Pak tito normalizátoři dělali jednu reformu za druhou a výsledek se dostavil. Co dodat, snad jedině to, že si veřejnost, tedy hlavně rodiče, musí vynutit principiální změny. A pak budou i platy kantorů výrazně lepší, plošné zvýšení je hloupost, která vše jen zabetonuje.

J. Chaloupka 6.9.2017 15:12

Inkluze je drahá, takže se nelze divit,

že na chytré už moc peněz nezbývá. To by mohl i ten rektor Zíma pochopit.

I. Babková 6.9.2017 20:27

Re: Problém školství.

Díky za Váš názor, v podstatě to tak je.

Na druhou stranu se ani normalizátorům nepodařilo nenaučit většinu dětí základům českého pravopisu, malou násobilku a zlomky. Dnešní reformátoři školství toho zblaňkovali nesrovnatelně více. Problém školství je samozřejmě komplexnější.

Rodiče zas tolik triumfů v rukou nedrží - neboť co rodič, to jiný pohled na školu. Zatím v naší zeměpisné šířce nejvíce křičí rodiče spíše problémových žáků a vynucují si pro ně všemožné úlevy. Zodpovědní rodiče spíše volí efektivní strategie (typu "do-it-yourself") pro dosažení žádaného cíle, zvolí náročnější školu, podporují mimoškolní aktivity, nespoléhají jen na stát.

S těmi platy to není tak jednoduché. Kvalitní IT odborník nepůjde pracovat do školy, budou-li vstupní data: 22 tisíc Kč hrubého + nenároková složka (x tisíc), za předpokladu, že ředitel/ka pozná jeho kvality. Velká diferenciace v platech podpoří dále "řiťolezectví". Hujer a jeho švestičky není žádná fantasy.

J. Lukavsky 6.9.2017 12:54

Re: Problém školství.

"Za hlavní problém našeho školství považuji fakt, že" kdekterý hloupý, nevycválaný a drzý mamánek je BOHEM kolem kterého se musí otáčet rodina, škola ba i zeměkoule. Nedejbože aby si kantor dovolil mu něco vytknout! Kdybych si já kdysi troufnul doma postěžovat, že mi učitel dal lepanec - tak by tatík hbitě dorovnal na 10 ks, pak vyšetřil za co jsem ho dostal, odepnul pásek a vykonal patřičnou exekuci. Prostě náš úžasný nepochopený génius smí být jen obdivován a může cokoli a rodiče naivního kantora poženou do Haaagu či Brusele. Vzít si do práce takového absolventa je ale sebevražda protože on je prostě zvyklý na VLASTNÍ názor a jiný ho prostě nezajímá. Tož tak. J.L.

Z. Rychlý 6.9.2017 14:07

Re: Problém školství.

Je to tak jak píšete. Ale důvod rodičovské agrese? Protože jim nejde o to, aby ratolest něco uměla a znala, ale aby měla "papír" !!!

Kdyby rodičům šlo o vzdělání, dobrého učitele by bránili i proti vlastním fakanům.