27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

KLIMA: Co řada našich poslanců neví

Ještě před parlamentními volbami se bude Parlament ČR zabývat ratifikací Pařížské dohody. Podle výsledků z prvního čtení je zřejmé, že většina českých poslanců věří, že schvalují projekt prospěšný Česku i celému světu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 4.9.2017 13:32

pane Zingo, takže ještě jednou

na satelitních datech se IPCC vůbec netočí, protože IPCC používá zásadně jen naměřená data z pozemských meteo-stanic. Satelitní data jsou jen pomůcka a chytají se jich hlavně popírači,

A znovu upozorňuji, že Váš graf č.5 končí říjnem 2015, zatímco graf č.6 končí říjnem 2016. Takže tady nejde o nějaké úpravy a adjustace, ale evidentně o porovnávání dvou rozdílných časových úseků.

P. Zinga 4.9.2017 13:30

Re: opravte si chybu

Ano, máte pravdu, dopustil jsem se překlepu" a pak jsem bezmyšlenkovitě počítal. Zajímavé, že na to nepřišli ani mí "korektoři". Zkusím se polepšit.

Ale i při správném výpočtu vychází děsivé číslo. A máte pravdu, že by se mi to nemělo stávat. Vy jste velkomyslný, jiní by mi už nasadili oslí hlavu.

P. Zinga 4.9.2017 13:25

Re: pane Zingo

Ta rekordní teplota souvisí s velikostí ledové plochy, podle grafu větší než minulá léta.

A taky je to zajímavá informace: kolik lidí ví, že v Grónsku může být v létě tak zima?

P. Zinga 4.9.2017 13:18

Re: a tohle je další ukázka manipulace od pana Zingy

Pane Šejno,porovnejte pořádně oba grafy 5/6: 2007: 0,54/0,65. 2008: -0,13/-0,05; 2012:-0,13/-0,5 a ještě jeden: 1997 :-0,07/-0,1.

Jsou to sice desetiny a setiny, ale v potřebě dokázat oteplování se IPCC točí i na nich.

Tak kdo tady manipuluje? Co stojí v odkazu: záměrně jsou teploty v minulosti "adjustovány" tak, aby vyniklo současné "oteplování".

M. Šejna 4.9.2017 13:07

pane Hruško

kdybyste uměl chápat psaný text, nepsal byste tyhle pitomosti.

Graf porovnává globální teploty se sluneční aktivitou. Nikde se netvrdí, že Sluneční aktivita je teplota. Netvrdím to ani já. Takže se račte poučit sám.

Ahoj.

P. Zinga 4.9.2017 13:07

Re: Píšete nesmysly.

Máte pravdu, správně tam má být "C", setrvačností se tam připojil kyslík.Ale: mění to tak významně podstatu?

Máte ještě něco?

P. Zinga 4.9.2017 13:02

Re: Korelace neimplikuje kauzalitu

Zkuste to vysvětlovat těm, co věří na statisíce mrtvých emisemi aut.

Pročř? Protože "studie", jejichž výsledkem tyto mrtvoly jsou,nevychází z ničeho jiného, než korelace. Na*ere tě stará a tebe trefí zrovna v době smogu šlak, šup, a už si v patřičné kolonce obětí smogu.

M. Šejna 4.9.2017 13:02

pane Pražáku

ve kterém desetiletém období se neprodávaly normální žárovky?

Pokud se nepletu, tak se prodávají pořád, ale zakázany jsou pár let jen žárovky s více ja 100 Watty. A těch pár let už jsou zároveň k dostání LEDky.

P. Zinga 4.9.2017 12:59

Re: Nový Kremlík se starou písničkou

Jakou písničku zpíváte Vy, pane Valento? Už se učíte žrát trávu a žena plete tlusté punčochy? Protože když bude po Vašem, budete je-i kdyby se oteplovalo- potřebovat.

M. Šejna 4.9.2017 12:58

pane Zingo

to vůbec nevadí, že jste amatér. I amatér dokáže popsat mnohdy realitu lépe, než odborník.

Váš problém je v předkládání zmanipulovaných grafů (graf délky sluneční aktivity a teplot, nebo dva grafy satelitních měření, z nich každý popisuje jiný časový úsek).

Takto svou pravdu nedokážete, když stačí trochu podrobněji kouknout na ty grafy a hned je vidět, že jsou špatně.

A jen tak na závěr by mě zajímalo, co má znamenat Vaše tvrzení , že v Grónsku kdesi v jeden den naměřili rekordně nízkou teplotu? To je prosím důkaz čeho? V Česku letos padlo na různých stanicích okolo stovky teplotních maxim a zhruba pět teplotních minim. Neznamená to vůbec nic s výjimkou toho, že se přepisovaly rekordní tabulky.

M. Šejna 4.9.2017 12:51

viz Vaše komentáře, pane Kneifle?

u délky solárního cyklu jste se nakonec sám opravil, takže jste uznal moji pravdu.

U Spencerova porovnávání teplot střední troposfery s modely klimatologů, kteří ale modelovali povrchové teploty, musíte sám uznat, že Spencer porovnával hrušky s jablky.

M. Šejna 4.9.2017 12:44

kouzlo nechtěného, pane Kneifle?

tak to by mě opravdu nenapadlo, že Spencer bude porovnávat modely klimatologů, které přepovídají vývoj povrchové globální teploty, s teplotou ve střední troposfeře v oblasti tropů. Tohle jsem opravdu přehlédl, za což se omlouvám, protože porovnávat takovéto dvě zcela rozdílné hodnoty, to by mě u Spencera opravdu nenapadlo.

Děkuji za upozornění, pane Kneifle. Kouzlem nechtěného jste sám upozornil na pitomost toho grafu od Spencera.

:-D

Milan V 4.9.2017 12:35

Re: opravte si chybu

Takže podle Vás jsou nejvěší blbci v Kalifornii, kde je fotovoltaika na střechách nových budov uzákoněna. Zato lidé jako Vy rozumí všemu, a proto se máme tak jak se máme.

P. Zinga 4.9.2017 12:18

Re: Další amatérský klimatolog

Pane Mertle, nikde jsem netvrdil, že jsem klimatolog a ta pravda není pouze moje. Jakou máte Vy?

Ostatně:vejce snášet neumím, ale pukavec poznám.

L. Novák 4.9.2017 12:03

Re: pane Kneifle

Miroslav Šejna tady léta agituje za ČSSD, stranu, která prosadila v parlamentu "bilionový tunel OZE, Zák. 180/2005 Sb. ;-)

J. Hruška 4.9.2017 11:59

Re: Korelace neimplikuje kauzalitu

A ještě jednu moudrost zmíním: "Logika je posledním útočištěm postižených nedostatkem představivosti."

I logika statistiky a pravděpodobnosti, představte si, že existuje i kauzalita Slunce -Země, pravděpodobně. Pravda vítězí, Josef.

L. Novák 4.9.2017 11:52

Re: Nepodepisovat, nepodepisovat, nepodepisovat?

Dohoda s fanatickými blby není možná ani žádoucí.

L. Novák 4.9.2017 11:49

Re: Vemte na to jed?

Něco jiného než odkaz na zeleného magora bojujícího proti CO2 nemáte? Třeba něco z Blesku!? :-P

"...Dobrovolné závazky snižování emisí skleníkových plynů dávají právě Vám, politikům, obrovské možnosti, jak tuto dohodu (Pařížská dohoda) naplnit konkrétními kroky. Kroky, které budou směřovat ke snížení emisí a zároveň nebudou naši ekonomiku zatěžovat, ale naopak jí pomohou. To je hlavní smysl takto postavené a těžce vyjednané Pařížské dohody. Část této práce již za Vás udělala Evropská unie a určitě by bylo vhodnější, kdybyste tuto práci pro nás udělali sami. Je na Vás tuto práci alespoň dokončit..."

Tak tohle individuum sídlí v ČHMÚ.

L. Novák 4.9.2017 11:36

Re: Korelace neimplikuje kauzalitu

Rado, s takovou vírou v pravděpodobnost a kauzalitu korelací se dejte na kurzové sázení, tam máte všelijakých statistik, můžete u nich sedět od rána do večera a vytvářet sportovcům budoucnost. A jestli to funguje a můžete si vybrat tu nejlepší pravděpodobnou příležitost, budete boháč a my se vás tady i s vašim blábolením konečně zbavíme... :-P

J. Hruška 4.9.2017 11:34

Re: opravte si chybu

Přenesením špíny z měst na venkov. "Elektromobilita" jak ušlechtilý pojem, zanese do měst jedovaté lithium a ještě jedovatější kadmium z baterek nemluvě o mě neznámém elektrolytu a utěsnění výparů a "ekologické" likvidaci baterií. Na odhalení podvodů s "elektromobilitou" si počkáme až budou děti umírat na otravu kadmiem. Čůůůs.

P. Rada 4.9.2017 11:33

Re: Nepodepisovat, nepodepisovat, nepodepisovat?

Nepodepisovat znamená nechtít se dohodnout, nechtít nést důsledky, dělat si co je libo... a pod.

V případě změn klimatu jsou a hlaně teprve budou důsledky celosvětové a mnohde vážné s dalších souvisejících příčin.

https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/397437-priroda-jako-superzbran-pro-bojove-akce-uz-neni-davno-fantazii.html

https://www.novinky.cz/domaci/385720-klimatolog-cilek-je-to-teprve-zacatek-do-pohybu-se-mohou-dat-stamiliony.html

Nepodepsat dokonce jen směrnici, jen dohodu o dobrovolnosti kroků a výměně informací s okolím na kterém ale oblast ekonomickyky závisí... pak mnohdy znamená ignorovat okolní svět a nedelat nic a tím eskalovat konflikt. To právě považuji za nejhloupější krok vedoucí ke sebeohrožení až sebepoškození.

L. Novák 4.9.2017 11:32

Re: Hollywood a fantasy filmy

V tom je trochu problém, protože ty americké fantasy filmy viděl skoro každý a ti, co mají problém oddělit sny a realitu je pak mají v podvědomí jako "jasnou věc". Vodní svět (Waterworld) je moc pěkný film z prostředí Země s kontinenty zalitými vodou a v úvodu stačilo tvůrcům říct, že ledovce roztály a voda zaplavila svět... :-P

Nebo moc pěkný film "Den poté" (Day After Tomorrow) zase ukazuje, jak náhle Země zamrzla a pak zase rozmrzla... v průběhu několika let. Když takhle s veřejností "cvičí" Hollywood, Greenpeace a na ni navazující zelené sekty už mají ve vědomí diváků čeho se chytit a začít do nich tlačit nesmysly, že to co bylo ve filmu fantazií, zítra se může stát realitou. Při upadající úrovni vzdělání přírodními vědami v populaci s tím nebudou mít žádný problém.

P. Rada 4.9.2017 11:22

Re: Vemte na to jed?

Poslanci jsou motivování znovuzvolením a to také podminuje množství peněz na jejich kampaně. Prostý lid se snaží co možná výhodnou situaci žití na dluh neměnit a žijí li na dluh i sponzoři poslanců není se co divit, že někteří vlivní politici i poslanci roces GW překrucují a poznatky vědy ignorují jak je patrné s jejich činnosti:

http://blog.aktualne.cz/blogy/radim-tolasz.php

http://blog.aktualne.cz/blogy/radim-tolasz.php?itemid=29571

L. Novák 4.9.2017 11:20

Re: opravte si chybu

Nasazení elektromobilů na silnice je energetický i ekonomický nesmysl, nehledě na skutečnost, že pořizovací cena a vlastnosti dostupných baterií i dostupnost surovin na jejich výrobu jsou zcela mimo realitu života běžného občana.

USA "usilují o čistý vzduch" i tím, že nakupují tankery levného "BIO"lihu z Brazílie, kde díky tomu pokračuje kácení deštného pralesa ve jménu "EKO"logie a fantasmagorií zelených magorů...

Pokrytí střech fotovoltaickými panely je největší zvěrstvo, které by nás mohlo potkat, pokud by bylo nařízeno jako povinné. O ekonomické nesmyslnosti využívání této energie ani nemluvě.

S. Kneifl 4.9.2017 11:17

Re: přesně tak, Pane Ševečku

Aha, omlouvám se, teď jsem zase já přehlédl, že osa Y je převrácená...

P. Rada 4.9.2017 11:14

Re: Korelace neimplikuje kauzalitu

Ano pane Hruško. Jedna korelace jen sama o sobě, skutečně neimplikuje kauzalitu.

Něco jiního je reálná situace, kdy korelace procesů v celé řadě případů souhlasí s předpokladem daným fyzikálně opakovaně ověřitelným jevem.

Jistota chování komplexního systému proto s četností jevů podložených fyzikálním principem roste a může se blížit stu procent. Absolutní jistota přesto neexistuje. Existuje ale situace kdy si člověk podle míry pravděpodobnosti jevů může vybrat a o to jde. Důkazy, že za oteplováním je člověk jsou proto komplexní povahy a jejich pravdivot se dá popisovat pravděpodobnostně.

https://www.skepticalscience.com/docs/Guide_Skepticism_Slovak.pdf

S. Kneifl 4.9.2017 11:14

Re: přesně tak, Pane Ševečku

Graf ukazuje, že čím delší cyklus, tím vyšší teploty. Nevšiml jsem si, že by se začalo nějak razantně ochlazovat, takže zatím to sedí. Podobnou korelaci pro Severní Ameriku najdete tady:

http://icecap.us/images/uploads/SolarCycleLengthandGlobalTemperatureAnomalies1.pdf

J. Hruška 4.9.2017 11:12

Re: přesně tak, Pane Ševečku

Pan Šejna si asi myslí, že Sluneční aktivita je teplota. Mohl by se poučit, že. Ahoj.

S. Kneifl 4.9.2017 11:09

Re: pane Kneifle

Dejte si prosím větší práci se čtením, pane Šejno. V tom grafu se srovnávají modelované a skutečné teploty střední troposféry v pásmu do 20° od rovníku, a srovnávají se s měřeními pomocí balónových sond. (Nevím přesně, jak chcete na zemi měřit teploty střední troposféry.) Proč nepoužil globální data jsem také vysvětloval výše.

V grafu je použit průměr RSS a UAH, navíc pravděpodobně RSS 3.3, a navíc nevím, jak ve vámi odkazované definují tropy. Takže zase porovnáváte hrušky s jabkama.

M. Šejna 4.9.2017 11:01

Re: přesně tak, Pane Ševečku

průměrná délka solárního cyklu je zhruba 12 let. Předposlední půl-cyklus trval ale 13 let (1996-2009) a ten poslední trvá od roku 2010 dodnes a skončit by měl podle předpovědí až někdy v roce 2023 (délka tedy okolo 14 let). Z toho plyne, že délka posledního cyklu bude okolo 27 let .

takže ano, přehlédl jsem, že je porovnávána délka cyklu, ale na skutečnosti, že ten graf vůbec realitě neodpovídá, to nic nemění.