26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ÍRÁN: Byla to jen otázka času

Byla jen otázka času, kdy v totalitním Íránu někoho seberou kvůli tomu, že cvičí, přesněji organizuje cvičení zumby. Tento taneční fitness program se samozřejmě šíří napříč kontinenty a rozhodně se nezastaví na hranicích muslimského světa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klíma 13.8.2017 15:17

Zajimavy myslenkovy veletoc, ale v podstate jen omilani tisickrat slyseneho levicoveho blabolu, ze vsechny kultury jsou stejne hodnotne (samozrejme krome te zapadni).

Samozrejme nemate pravdu, kultura, kde vlastni rodice ci sourozenci vrazdi cleny vlastni rodiny kvuli zvracenemu pojeti cti, kde se mrzaci zenske organy a jakekoliv fyzicke poteseni je haram neni rovnocenna kulture, ktera umoznuje rozvoj lidskeho ducha a tela.

A. Hrbek 11.8.2017 20:47

Pan Stejskal zase perlí.

Nechápe podstatné rozdíly mezi jednotlivými kulturami a posuzuje vše na světě z hlediska českého šosáka. Neuvědomuje si, že to, jak žijeme a fungujeme u nás v Čechách, není ta jediná možnost.

Tak například v ČR je za bigamii trest odnětí svobody až na dva roky a přímý zákaz uzavřít druhé manželství je obsažen v zákoně o rodině. Takže je zcela nedemokraticky zakázáno mít více manželek. To však v jiných kulturách staletým zcela běžným zvykem.

Podobně je řada věcí, která jsou v Čechách zcela běžná, v jiných "demokratických" státech nepřípustná, nebo dokonce trestná.Tak například pití alkoholu na veřejnosti nebo obsah alkoholu u řidičů. A u stovek dalších zákonů a nařízení. Jsou proto jiné státy méně "demokratické" než ČR? Aktuálním příkladem "demokracie" jsou například aktuální zákazy koupání v burkách. A co takhle zákaz prodávání o státních a církevních svátcích? To je demokracie??

Pan Stejskal by si měl konečně již jednou uvědomit, že mu rozhodně nepřísluší úloha arbitra toho co je "správné", "demokratické", "kulturní" a co ne. Každá lidská, ale i zvířecí společnost si vývojem vytvořila své zákonitosti soužití a jiným společnostem do toho nic, ale skutečně vůbec nic není. Pokud se chce starat o "lidská práva", tak by se měl starat především o ně v České republice. To má osobně tak silnou potřebu tančit zumbu v Iránu?

I. Schlägel 11.8.2017 14:55

Re: Toto je další důkaz totality?

Tanec Zumba byl zakázán Alláhem. Za Zumbu se zavírá, za Vyvadilův holý zadek nikoliv. Další diskuze je zbytečná.

M. Zikmund 11.8.2017 14:23

Re: Toto je další důkaz totality?

No, o tom je ten spor. Je zákaz tance zumba projevem totality a nebo necivilizovanosti iránské společnosti (tedy z pohledu našeho měřítka civilizovanosti)?

On je vystrčený nahý zadek na americkou armádu v našich zákonech zakázán? Asi ne. Takže jsme tedy dle vašeho kriteria totalita? To bych si zatím netroufal tvrdit, jen je tato civilizovaná činnost projevu názoru u nás úředně trestána s vysvětlením, že jde o pobuřování. S tancem zumba to bude v Iránu asi obdobně. Vystrčený zadek na alegorickém voze se u nás může stejně jako se asi některé jiné tance v Iránu mohou. Trestání heterozadku i tance zumba tak bude spíše projevem úřední zapšklosti a strachu z nepohodlného názoru v případě jednom resp. nežádoucích novot v případě druhém. Ale hned totalita?

P. Dvořák 11.8.2017 13:49

Re:

Jen duševní lidská troska v rouše jezevčíka nepochopí, že "Třískat, tříska, třískat!" je reciproční opatření jako důsledek jeho uznávání a uplatňování prý "práva" šarija. Jinak řečeno, s čím kdo zachází, s tím ať taky schází.

Lidský odpad jsou všichni vyznavači islámu, protože kromě tupého uplatňování tupého islámu jsou schopni pouze přebírat vědomosti těch, které zlikvidovali nebo porobili.

Vyznavači islámu jsou na stejné duševní hladině, jako byla celá hitlerova suita. Němci to také mají v genech, ale na rozdíl od vyznavačů islámu byli a jsou i národem kulturních a vědeckých velikánů.

A to nemůžou slimáci skousnout a polknout. Že bez jiných národů a jejich vědomostí jsou nic, nuly, raný středověk v třetím tisíciletí.

I. Schlägel 11.8.2017 13:45

Re: Toto je další důkaz totality?

Ano, zákaz běžné civilizované činnosti jako je tanec je mimo jiné projevem totality. Co není výslovně povoleno, je zakázáno. Ve svobodných zemích je to naopak. Jistě, existuje řada výjimek, nicméně to na podstatě věci nic nemění.

J. Zaorálek 11.8.2017 13:08

Rozumím Vaší namitce, ale nemáte pravdu. Jde o to, co je totalitní. Jistě, společenské zvyklosti dané země nebo oblasti nemají na politické zřízení vliv. Nemusí tam tedy vládnout totalitní politický režim. Ovšem islám je totalitní náboženská ideologie. Tedy islám je totalitní. Problem je v tom, ze kde je islám, nemůže byt demokracie. Kde je demokracie, může byt islámu jen male množství, řekněme do 5 %, pokud se toto množství překročí, přichází problémy. Proto si myslím, že pan Stejskal má v podstatě pravdu. Zákaz zumby určitě není projevem demokracie, na tom se shodneme, je vsak projevem totalitního systému - islámu, ktery zároveň určuje mantinely společenských zvyklostí.

A. Alda 11.8.2017 12:28

Jako když u nás komunisti v 50. letech

zavírali mládež za tancování rock'n'rollu.

S. Netzer 11.8.2017 12:21

Re:

Když se primitiv jako vy vyjadřuje o "duševní úrovni" druhých, je to jako když slepý mluví o barvách.

Máte taky dcerušku s baseballovou pálkou, že doporučujete "Třískat, třískat a třískat", lidský odpade?

M. Zikmund 11.8.2017 12:06

Re: Toto je další důkaz totality?

Já na žádném hrobě nepláču, já pouze rozporuji panu Stejskalovi jeho dávání přímé úměry mezi úrovní demokracie a morálních kritérií, z kterého odvozuje, že zákaz nějakého tance je projevem totality.

Co se týká pocitu nadřazenosti, tak nepochybně řada muslimů jím trpí rovněž (třeba nad zkaženým západem) a vzhledem k mnohasetleté historii "vzájemného poučování" a nátlaku mezi křesťanskou Evropou a muslimským světem proto nemá vůbec smysl mluvit o tom, kdo z techto dvou civilizací "spíše a dříve". Ale je fakt, že za posledních několik stovek let "napravuje" režimy na blízkém východě a v Africe "Západ" a nikoliv naopak. Stejně tak jsem neslyšel žádného politického představitele z Asie či blízkého východu, který by k nám přijel na návštěvu a poučoval nás, jaké normy chování a zákony máme přijmout. To naši západní politici dělají ve světě běžně. On ten současný nepoměr realizace pocitu nadřazenosti je dost zřejmý.

P. Dvořák 11.8.2017 12:06

Re:

Jsou. Kdybych to zapomněl, vzpomenu si na vás.

Třískat, třískat a třískat. Na získání rozumu je už sice pozdě, ale aspoň si budete připadat jako doma, ve středověku nebo v islámu. Cože na stejné duševní úrovni.

M. Valenta 11.8.2017 11:00

Re: Toto je další důkaz totality?

Měl byste pochopitelně pravdu, ale to bychom nemohli žít v dnešním světě, kde každá kultura, ať chtěně, či nechtěně, ovlivňuje celý svět a kde to už delší dobu vypadá na stav "kdo z koho".

H. Lukešová 11.8.2017 10:59

Re: Toto je další důkaz totality?

"My (západní společenství) z pocitu vlastní nadřazenosti chceme pouze tu první polovinu - aby se všichni přizpůsobovali nám"

Vážně, kdo kde kdy chtěl aby se nám Evropanům někdo přizpůsobovat? Nic o takovém nevím. Spíše muslimové chtějí neustálé ústupky, neustálý respekt, šaria soudy. Máte to nějaké popletené.

S. Netzer 11.8.2017 10:49

Re:

Chápu, že pro české červinky a český strakatý skot jako jste vy nebo dobytek Langr, jsou "tanečky jezevčíka" stejně haram jako západní tance pro iránské ajatoláhy.

Omezenci jsou na celém světě stejní.

M. Vondráček 11.8.2017 10:32

Re: Toto je další důkaz totality?

Pocitem nadřazenosti trpí spíše muslimstvo než my. Takže pláčete hezky ale na špatném hrobu :-)

M. Zikmund 11.8.2017 9:39

Toto je další důkaz totality?

Pane Stejskale, o míře demokracie v Iránu si netřeba dělat iluze, ale nelze na nesympatický režim v Iránu brát jakoukoliv hůl, která se ideologicky hodí. Nemůžete si přece plést kritéria úrovně demokratického systému s morální hranicí, co je a co není dovoleno z pohledu oblečení, chování apod.. A tato morální hranice existuje všude, všude ji někteří lidé přestupují a jsou za to trestáni, jen je odlišná a je odlišný i trest. V USA byste si na veřejnosti nemohl dovolit tolik jako u nás, ale znamená to, že v USA mají méně demokracie než v ČR? Pokud budeme vnucovat pod praporem globalizace jiným národům svoje morální kriteria, pak musíme akceptovat, že i oni budou svá kriteria vnucovat nám. Což ovšem nechceme. My (západní společenství) z pocitu vlastní nadřazenosti chceme pouze tu první polovinu - aby se všichni přizpůsobovali nám. Bez vzájemného respektu se globalizace zhroutí do vzájemné nenávisti.

P. Dvořák 11.8.2017 9:08

Tanečky až příliš viditelného jezevčíka na Nevitelném psu jsou také nežádoucí a nikdo ho netříská rákoskou, i když by měl dostávat od rána do večera.

R. Langer 11.8.2017 8:13

Jo,

a někteří takoví, jako třeba Pátá kolona se na to hrozně těší... :-P

V. Student 11.8.2017 7:05

Je jen otázka času

kdy se muslimové žijící v Evropě začnou dožadovat těchto zákazů i tady, s odůvodněním, že je to uráží. A pár právníků to rozjede...