10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

EVROPA: O těch kvótách a uprchlictvu

Pozoruji ty tance kolem uprchlických kvót a trochu se divím. Orgány spojené Evropy určují, kolik má která země přijmout běženců, političtí představitelé Republiky české ve vzácném souzvuku s obecným lidem to že tedy ne a že ani nohu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šejnoha 15.8.2017 18:51

vše je otázkou míry

I integrovatelní migranti při soustavném a vydatném přílivu zákonitě zničí původní kulturu.

Miliardovou Čínu to zatím trápit nemusí. Destimilionovou ČR ale ano.

Slušní pracovití Vienamci zničí při pravidleném a vydatném přílivu Český národ stejně, jako agresivní a nepracovití Arabové.

Jenom o něco později.

J. Chodur 12.8.2017 0:26

Pri vsi ucte, nesouhlas.

Vidim ze to nektere ctenare zvedlo. Souhlasim s nekterymi ctenari, ze je otazka kvot zasadni otazka a ze je treba kvoty odmitnout. Na druhe strane si vazim pana Fryborta za jeho clanky, pouze v tomto pripade je jeho doporuceni neprijatelne. Lide by si meli zvyknout na obcasny nesouhlas aniz by svou reakci prehaneli. Pan Frybort neni robot, muze se mylit. Daleko vazneji beru pripady lidi, kteri se myli systematicky. Brat to co pise jako zert nebudu, je to prilis vazny a zasadni problem a Cesko z principu musi odmitnout takove kvoty. Namitky pana Fryborta ze by to mozna nemelo tak velky dopad jsou pravdive jenom castecne a to o cem nemluvi je daleko dulezitejsi.

P. Harabaska 11.8.2017 14:27

Pan Frýbort poněkud podléhá iluzím, že

v tom velkém sjednoceném evropském domě je spolužití všech selankou. V Evropě nepochybně žijí ti lepší Evropané a ti horší Evropané. Právě dnes jsem v jedněch německých novinách narazil na komentář k článku o soužití kultur údajně z pera velšského čtenáře (prý ještě umí tu starou původní řeč) z Velké Británie (asi nezaregistroval brexit), který si chválil selanku ve vztazích mezi velkými národy západní Evropy, zatímco na pracovišti se musí nerad setkávat s lidmi, jejichž jména končí na -ski nebo -ova. Afričané a Asiati mu na pracovišti patrně nevadí. Dost možné, že by je spíše potkal na nějakém britském úřadu sociální péče.

J. Vintr 11.8.2017 15:09

Re: Pan Frýbort poněkud podléhá iluzím, že

Vy jste asi nečetl jiné příspěvky pana Frýborta? Jinak byste ho takhle hloupě nehodnotil a pochopil byste že tenhle příspěvek je myšlen zcela jinak, než jak ho vidíte.

J. Kombercová 11.8.2017 17:08

Re: Pan Frýbort poněkud podléhá iluzím, že

Přísně tak. Už dopoledne jsem tohle chtěla napsat ke komentářům kritickým k panu Frýbortovi, dík.

A. Alda 11.8.2017 12:55

Raději sinisace než islamisace.

Raději deset tisíc Vietnamců než jen musulman. Raději závislost na Pekingu než ukládnění se meteoru v Mekce.

J. Jurax 11.8.2017 16:46

Re: Raději sinisace než islamisace.

Ani to, ani ono.

P. Vaňura 11.8.2017 19:17

Milý pane, v dějinách se mnohokrát opakují situace, kdy si

prostě musíte vybrat. Jinak "budete první obětí vítěze k velké radosti poraženého" (c) Machiavelli.

J. Jurax 11.8.2017 20:41

Re: Milý pane, v dějinách se mnohokrát opakují situace, kdy

Jistě.

Ale nemyslím si, že výběr bude omezen jen na závislost na Pekingu a uklánění se meteoru v Mekce.

V. Javora 11.8.2017 12:40

5000 slov

o dávno známých věcech.

I. Schlägel 11.8.2017 15:00

Re: 5000 slov

Opakování je matkou moudrosti.

J. Sedlář 11.8.2017 10:25

Odkaz prosím...

Dobrý den. Nemáte někde link rozhovor s tímto panákem ? Že bych se taky pobavil. díky

V. Kain 11.8.2017 11:21

Re: Odkaz prosím...

Článek celkem ušel až na tu část s vietnamci.Přínos do ekonomiky ne nulový,ale záporný.Zneužívají kde co.Např.na jednu zdravotní kartu se jich nechá ošetřit tucet.Nakupovat v Kauflandech a za rohem to s přirážkou prodávat je skutečně vrchol podnikání.A co drogy? Tak v tom jsou velmi dobří.Pronikají s lehkostí do okolních států.U nás mají zdatné pomocníky v cikánech pokud jde o distribuci drog či získání občanství.Vietnamce bych vypráskal jako velice škodnou.

A. Alda 11.8.2017 12:58

Čím víc vietnamců, tím lépe.

Inteligentní národ s kulturní historií dvojnásobně dlouhou než máme my. Pracovití lidé, schopni a ochotni přizpůsobit se místní kultuře. U svých vlastních dětí upřednosťňují češtinu před vietnamštinou a ani v místech, kde jsou více koncentrováni, nijak původní české a moravské obyvatelstvo neohrožují. I při letmém pohledu je zjevná jejich snaha o bohemisaci.

Díky Bohu, že je tu máme.

P. Harabaska 11.8.2017 14:15

Re: Čím víc vietnamců, tím lépe.

Studoval jsem na technice před (více než) padesáti lety s Vietnamci. Byli velmi pilní a zkoušky - vzdor jazykovým potížím - skládali lépe než mnozí čeští kolegové. BTW: Četl jsem před časem v Deníku, že vietnamský student doučoval české děti v Železné Rudě češtinu. Před nimi zde studovali Korejci, prý byli lepší, a ještě před Korejci Čiňané. To prý byli vůbec nejepší studenti. Ani jedni neměli v podstatě žádné peníze. Podívejme se, kde je dnes Čína, kam spěje Vietnam. Arabové z Iráku a Afghánci, kteří se mnou studovali, měli zájem jenom o pijatyky a dievky (vyberte si, kterému směru vývoje ze staročeského slova dáte přednost - buďto směrem k "í" nebo k "ě"). Ale měli většinou dost peněz. Jak to dnes vypadá v Iráku, nebudu komentovat, v Afghánistánu jsem nebyl. Ano, najdou se mezi Vietnamci tací, kteří podvádějí a prodávají "cinknuté" zboží, dokonce si někde u hranic vybudovali tunel, kde to zboží schovávali, než jim ho policie a celníci zabavili. Ale ruku na srdce: nechodí pro dávky na SSZ a ostatní (cla, daně, zdrav. pojištění) má být stát schopen si zkontrolovat. Úředníků má stát neurekom! Jiní ne-Češi, kteří tu s námi žijí již řadu století, žijí s přesvědčením, že se peníze pro ně na sociálce tisknou, a slovo práce je pro ně sprostota. Dovedete si představit, že by ti druzí vůbec přišli na nápad vybudovat nějaký podzemní tunel, a to dokonce vlastníma rukama? Sci-Fi.

J. Vintr 11.8.2017 16:47

Re: Odkaz prosím...

Zkuste si tipnout, kolik Vitnamců u nás pobírá sociální dávky. Troufám si tvrdit, že asi ani jeden. A kolik Vietnamci ročně promarodí za státní nemocenskou? Tady bude taky asi nula. Takže ty pindy o záporném přínosu si nechte pro někoho jiného.

J. Vlček 11.8.2017 9:36

Pane Frýborte,...

...postupovat dle vámi navrhovaného řešení v tak zásadní věci jakým je výmysl špiček EU ohledně povinných kvót pro utečence, by byla krajně nevhodná vyčůranost, která by se nám v budoucnu jistě nevyplatila. Jako každá vyčůranost by se nakonec obrátila proti nám.

Podobně jako vy, reagují totiž i naší politici, kteří místo aby v této věci řekli své zásadní NE k přijímání muslimů do naší země, reagují slovy, že kvóty stejně nefungují, že migranti u nás být nechtějí a podobnými trapnými vytáčkami. Znamená to snad, že kdyby ty kvóty takzvaně fungovaly a imigrantům se zde libilo, že nemáme nic proti přistěhovalectví muslimů do naší země? Tak tomu rozhodně není.

V této tak zásadní věci, která se bytostně dotýká života obyvatel této země, je třeba zastávat zásadní stanoviska a dát jasně najevo, že v otázce koho si do své země pustíme a koho zde nechceme, si budeme vždy rozhodovat sami, a bez přikazování kohokoliv zvenčí.

J. Vintr 11.8.2017 9:51

Re: Pane Frýborte,...

Asi jste nepochopil, že tento text pána Frýborta je humornou nadsázkou.

J. Vlček 11.8.2017 10:40

Re: Pane Frýborte,...

Nechám na vás, pane Vintře, chcete-li v článku pana Frýborta vidět humornou nadsázku. Já si ponechám své vidění, a já to vidím ze strany pana Frýborta, jako vážně míněnou radu, kvóty přijmout, i když s vyčůraným očekáváním, což je ovšem pro mne stejně zásadně nepřijatelné.

H. Lukešová 11.8.2017 10:43

Re: Pane Frýborte,...

Pro mě také. Pan Frýbort hodně ujel. Žádné kvóty nechceme, byla by to smrt České republiky.

P. Harabaska 11.8.2017 14:31

Re: Pane Frýborte,...

I člověk ve vyšším věku může někdy podlehnout pokušení vyjádřit se ironicky.

F. Houžňák 11.8.2017 15:59

To jistě, ale já tam žádnou ironii nevidím,

v tom posledním odstavci, mně přijde, že to autor myslí vážně, taková jako chytrá horákyně.

P. Harabaska 12.8.2017 10:45

Re: To jistě, ale já tam žádnou ironii nevidím,

Autor je akademik. Proto se nevyjadřuje jednoduše, aby tomu mohli rozumět jen jednoduší lidé, jako jsem já nebo možná i vy.

F. Houžňák 12.8.2017 12:24

Já jsem taky akademik, jestli pan Frýbort, nevím,

nejsem s ním zas tak intimní, a žádnou ironii tam nevidím. Jednodušší jste možná vy, to nedovedu na dálku posoudit, ale já ne, aspoň to říká mé okolí. Žádná ironie tam není, a pokud měla být, tak se to autorovi hrubě nepovedlo. On vám nějak říkal, že to je ironie, nebo jak to víte? Co si vlastně představujete pod pojmem ironie a jak byste napsal ten odstavec, aby tam ta - podle vás - ironie nebyla? To by mě zajímalo, eminentně.

P. Harabaska 12.8.2017 20:39

Re: Já jsem taky akademik, jestli pan Frýbort, nevím,

Tak se nechlubte. Já jsem taky akademik. Už starý. Dneska je akademik každej vůl. Jen mi to tak trochu zastřenou ironii připomnělo.

J. Vintr 11.8.2017 15:11

Re: Pane Frýborte,...

S lidmi, kteří postrádají smysl pro humor, je těžká domluva.

Z. Rychlý 11.8.2017 23:00

Re: Pane Frýborte,...

Cituji z článku: Abychom se ale vrátili k těm kvótám. Není proč je nepřijmout, ovšem s upozorněním: sociální dávky jsou u nás nízké.

To mi jako humor nepřijde.

T. Hraj 11.8.2017 15:40

Re: Pane Frýborte,...

Souhlasím. Kvóty bychom měli odmítnout z principielního důvodu (imigrační politika je naše věc) a ne z nějakého zástupného.

To také znamená na opakované tlaky odpovídat stále stejně. Nevymýšlet žádné další, nové důvody (i když budou relevantní), protože ty budou vždy podružné a jenom oslabí základní argumentaci, která musí být konzistentní.

F. Houžňák 12.8.2017 12:27

Ano, správně, je třeba argumentovat jako Klaus,

který na stejné otázky odpovídá vždy stejně, i když se mu pravdoláskovníci posmívají, že se furt opakuje.

P. Harabaska 11.8.2017 20:51

Re: Pane Frýborte,...

A zatímco my zde jen ntak nezávazně žertujeme na téma uprchlíci, FOCUS.de zveřejnil tuto zprávu: Merkel ist offen für mehr Flüchtlinge in der EU -

Bundeskanzlerin Angela Merkel (CDU) unterstützt den Vorschlag, mehr Flüchtlinge als bisher geplant dauerhaft in der EU aufzunehmen.

Sie zeigte sich am Freitag offen, die Zahl der europaweit zugesagten Plätze von 20.000 auf 40 000 zu verdoppeln....