26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ANALÝZA: Evropa kráčí do nesvobody

Totalitarismus se do slovníků politologie dostal počátkem 20. století v souvislosti s nástupem fašismu v Itálii. Sám duce si prý tento termín oblíbil a zasadil se o jeho popularizaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Machotka 28.7.2017 18:26

Re: Možná je už vhodná doba k tomu,

Děkuji,

R. Langer 28.7.2017 9:08

Re: Možná je už vhodná doba k tomu,

Ano, to video je velmi, velmi poučné, tady ho máte: https://youtu.be/6dp6MkO5IIc

J. Pospíšil 28.7.2017 10:38

Re: Možná je už vhodná doba k tomu,

článek 78. Smlouvy o fungování Evropské únie

3. Ocitnou-li se jeden nebo více členských států ve stavu nouze v důsledku náhlého přílivu státních příslušníků třetích zemí, může Rada na návrh Komise přijmout ve prospěch dotyčných členských států dočasná opatření.

Rada rozhoduje po konzultaci s Evropským parlamentem.

https://www.mkcr.cz/doc/cms_library/ls-konsolid-2196.pdf

R. Langer 28.7.2017 11:39

Re: Možná je už vhodná doba k tomu,

Kladl bych důraz zejména na to slovo DOČASNÁ. ;-)

J. Machotka 28.7.2017 12:03

Re: Možná je už vhodná doba k tomu,

Nejprve, velice děkuji za velmi konstruktivní přístup k diskuzi.

Mám bohužel dnes jen málo času na reakce, tak jen stručně: předpokládám, že "dotyčnými členskými zeměmi" se zde míní ty "ve stavu nouze". Tato pasáž se tedy týká států, jako je Řecko či Itálie. O nás by pak byla ta "dočasná opatření", která ovšem v dané citaci rozkryta nejsou.

J. Pospíšil 28.7.2017 23:22

Re: Možná je už vhodná doba k tomu,

Ne, dočasná opatření se týkají EU jako celku, protože migrační politika je v kompetenci EU. A o tom, že politika v tomto směru má být jednotná pro celou EU jsou tam kolem citovaného odstavce další a další. Já citoval jen ten, který se vztahoval přímo k problému zde diskutovanému.

Fakt si ty dvě smlouvy, co se dohromady kupodivu jmenují Lisabonská smlouva, přečtěte.

I když nedělám si moc naděje. Už když se schvalovala, tak jsem dohromady potkal asi tak pět lidí, co ji četli celou. A to jsem se bavil převážně s těmi, co ji číst měli. Rozhodovali o ní. Od té doby se tento počet moc nezvýšil. Roky, už když se jmenovala Ústava pro Evropu, když se Merkelová ptala všech předsedů vlád, zda by jim vadilo, kdyby její právníci tuto ústavu přepsali do novelizace základních smluv EU a všichni bez výjimky jí odepsali, že nevadilo, tak ji nikdo nečetl.

J. Machotka 29.7.2017 7:37

Re: Možná je už vhodná doba k tomu,

Dobře, přesvědčil jste mě. Slibuji, že si to dám do seznamu témat. Být v něčem řekněme sedmý nebo desátý v republice je výzva, které se těžko říká ne.

Předpokládejme, že se tak stalo a že se potvrdí to, co je minimálně velice pravděpodobné, tj. že jsme podepsali smlouvu, která je pro nás nevýhodná - smyslem studia smlouvy je hlavně to, zjistit v jakých přesně bodech. Co dál?

Podělíte se o svůj názor, jak se v dané situaci zachovat?

P. Sulc 28.7.2017 2:06

Nechte toho,

uz pred valkou podobni lide psali, ze je treba ucinit to a to, aby se Hitlerovy pristrihla kridelka. A stalo se co: guvno sobaci. Ani ted se nestane ni, vyvoj pujde dale az do bodu zkazy vladniho teroru, gulagu. Pak, za sto let, mozna i drive se tozacne zlepsovat. Ale kdo vi, to Evropa uz bude zaplavena Cinany.

Z. Čábelka 28.7.2017 4:37

Re: Nechte toho,

Tak to jsem rád, že vaše obzory se rozšiřují a zjišťujete, že zbabělí a nad pivem plkající nejsou jen Češi ale vlastně všichni mimo Číňanů :o)

R. Langer 28.7.2017 11:43

Re: Nechte toho,

Ano, ono to tak je totiž obecně, a jenom hlupák se strefuje s takovými nesmysly do vlastních řad. ;-)

J. Sinnreich 28.7.2017 1:11

Reforma EU

O podobne vyjednavani, ci reformu v ramci EU (zachovani nasi svebytnosti v tehdejsi Nove Evrope) jiz usiloval Emil Hacha vuci uradum v Protektoratu. Jak to dopadlo netreba pripominat.

O. Zuckerová 28.7.2017 0:33

Probůh,

kde jste viděl v té záplavě nabušených svalnatců připlouvajících ve značkových oblecích "osobu nad 65 let"? Žen a dětí je tak 10 proc., když hodně. Pomoc těmto slabším (jakkoli je potřebná) jde úplně mimo řešení celého problému.

J. Machotka 28.7.2017 7:05

Re: Probůh,

Děkuji za odpověď. Znáte tu pohádku, kde se hrdina upíše čertu s tím, že si jej čert odnese do pekla, ale nejprve mu musí celý rok splnit každé přání?

Pokud se ta hra chce jmenovat "Pomozme uprchlíkům", je priorita přijmout děti, ženy a starší lidi zcela legitimním požadavkem.

Ono by se to dalo ještě vylepšit - myslím že zrovna včera proběhla tiskem informace, že se Francie chystá zřídit tzv. hot spoty na území Libye, kde se budou skuteční uprchlíci třídit a dopravovat přímo, bez nutnosti nechat se vytáhnout na moři. Pokud by spolu s tím bylo řečeno i b), tj. že ilegálně přibyvší poputují do sběrného tábora (pokud vím, Francouzi je mají na Korsice, k velké radosti místních), kde na ně bude čekat stejný proces na základě jehož výsledku mohou být odlifrováni zpět (to bývá zpravidla kámen úrazu), nepovažoval bych to až za tak špatný návrh.

My si můžeme vybrat jinou zemi, která je nám vzhledem k naší historii bližší. A ano, takový pokus už se uskutečnil (pod hlavičkou Generace 21) a všichni víme, jak to dopadlo.

Pokud se nás bude EK silou snažit donutit k podrobení se rezoluce, nejspíš nebude možné žádný takovýto požadavek ani vznést. Pokud o něm budou alespoň ochotni jednat, může to otevřít dveře ke kompromisu. Nic víc, nic míň tím nemíním.