23.11.2017 | Svátek má Klement



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


HISTORIE: Odvaha našich předků je inspirující i dnes



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 77, poslední: 3.6.2017 19:27, přehled diskusí

Klaus benešovské forte:
Autor: P. Rajman Datum: 1.6.2017 21:54

je jen laciná agitka. Ne nepodobná té svazácké z let padesátých. Přijď na brigádu (dej se k nám ) ať našim nepřátelům ukážeme. S rétorikou my a oni je exprezident politováníhodný. Jako každý ideolog neřekne v čem jsme my dobří a oni špatní, jen, že to tak je a basta.

Re: Klaus benešovské forte:
Autor: P. Rajman Datum: 1.6.2017 22:41

My se musíme zachránit, oni jsou jen na překážku. To Vám řekne každý nácek.

"To Vám řekne každý nácek.":
Autor: M. Prokop Datum: 1.6.2017 23:08

Třeba vy.

Velmi dobře napsáno jako vše od pana Václava Klause:
Autor: M. Bílý Datum: 1.6.2017 19:23

Početl jsem si.

1*:
Autor: J. Kanioková Datum: 1.6.2017 19:10

J. Vlček?:
Autor: Z. Susnar Datum: 1.6.2017 18:51

V zadnem pripade u nich v Pruhonicich ho maji za Pepka Vyskoce ze je to pravda Pepanku? haf haf Jeeeehhhheeehhee

Skvělý článek,:
Autor: V. Kobetič Datum: 1.6.2017 17:02

děkuji. Na faktech nic nemění ani účelové komentáře některých zapšklých diskutérů níže...

:))))))))))):
Autor: J. Kanioková Datum: 1.6.2017 18:43

To není "zapšklost", ale spíš ......... 1. Despicere:
Autor: J. Kanioková Datum: 1.6.2017 19:07

Karel Čapek: Dvanáctero figur zápasu perem čili Příručka psané polemiky - http://jdem.cz/c9dv57

Re: Skvělý článek,:
Autor: L. Severa Datum: 1.6.2017 19:38

Vážený pane Kobetiči!Jednou zde někdo napsal, že bude dobře až ti dědkové přestanou diskutovat. No ano, pamatuji hodně.V naší četné rodině se každodenně probíraly události, takže pamatuji nejen Masarykovo úmrtí, zvolení Beneše, ale také vpád Italů do Habeše, zavraždění Dolfusse a j. Ti zapšklí diskutéři vychází zpravidla z informací t.zv. z druhé ruky. A zpravidla jen z jednoho pramene, což stačí aby uváděli definitivní závěry. Občas sleduji na ČT pořad "Historie cs", ve kterém historici, kteří jistě prostudují stovky materiálů, nevynášejí nikdy takové jednoznačné závěry jako zde někteří suveréní diskutující. To mne tak napadlo, když jsem si přečetl Váš souhlas s článkem, se kterým také souhlasím, a Vaši vtipnou charakteristiku

Re: Skvělý článek,:
Autor: T. Krystlík Datum: 1.6.2017 20:01

Cz-historici z různých dějepisných ústavů si to nesmějí dovolit, jsou placeni státem. Postavit se proti zažitým bajkám o cz-minulosti by znamenalo pro ně doživotní ostrakizaci. Jediný, který si to dovolil, Adrian von Arburg již byl vypuzen z České republiky zpět do Švýcarska.

Adorace slabého Beneše Klausem:
Autor: J. Sýkora Datum: 1.6.2017 15:38

Benešovo Československo na straně vítězných mocností, slavnostně restaurované bylo nikoliv vinou těch proklínaných Němců měnší o velikost Podkarpatské Rusi.

V tomto ohledu se plně zařadilu mezi většinu východoevropských států, které sice jakž takž odolaly náporu 3.říše, aby pak byly okrájeny ve prospěch našich osvoboditelských slovanských bratrů z Klausem milované Moskvy.

Mimochodem, když už mluvíte o těch navěky proklatých Němcích - něco o arizátorech židovského majetku ve Slovenském Štátu by tam nebylo?

Re: Adorace slabého Beneše Klausem:
Autor: V. Javora Datum: 1.6.2017 16:44

Ubohý projev slaboduchého Sýkory.

Masaryk evidentně připomíná Klausovi Havla:
Autor: M. Valenta Datum: 1.6.2017 14:34

a zneuznaný Beneš jeho samého. Beneš byl zpočátku výborný politik a ke konci, podobně jako Klaus, už ne. A také se oba spustili s Ruskem. Beneš mu naletěl a Klaus právě nalétává. Omluvou pro Beneše je nesrovnatelně složitější situace ve které se nacházel, před i po válce. Podobně jako třeba Peroutka, kterého se ten současný chytrák snažil kádrovat.

Re: Masaryk evidentně připomíná Klausovi Havla:
Autor: Š. Šafránek Datum: 1.6.2017 14:39

Výborná paralela. Podle mě naprosto výstižná!

Re: Masaryk evidentně připomíná Klausovi Havla:
Autor: J. Laták Datum: 1.6.2017 17:09

Edvard Beneš & Václav Klaus - politici jednoho polejvání.

Kolik jste vy tady, vy tři, projevili někdy odvahy,:
Autor: J. Kanioková Datum: 1.6.2017 18:46

třeba proti minulému režimu, že umíte jiné jen shazovat?

Re: Kolik jste vy tady, vy tři, projevili někdy odvahy,:
Autor: J. Brunner Datum: 1.6.2017 23:23

Jsou to tvrdí antikomunisté a antifašisté, to je momentálně bez rizika.

Re: Kolik jste vy tady, vy tři, projevili někdy odvahy,:
Autor: L. Němec Datum: 3.6.2017 19:27

Kolik projevil Klaus odvahy oproti minulému režimu ? Jeho přednášku o Benešovi, vyřčenou třeba v roce 1985, bych jako příspěvek do diskuze bral. Havel si tenkrát právě říkal otevřeně svoje názory, svobodně, a Klaus posraně držel hubu.A to je hlavní důvod, proč Klaus Havla nenávidí. Jinak jestli je sborník z měkkého papíru, objednávám si taky 50 výtisků. Nazdar .

Říká-li toto člověk,:
Autor: A. Alda Datum: 1.6.2017 14:29

který odmítl podepsat zákon o tom, že se Dr. Beneš zasloužil o stát, je nutno vnímat to velmi pozorně a zodpovědně. Určitě totiž nejde o nějaký populismus a surfování na momentální publikační vlně.

Já mám sice vůči Dr. Benešovi mnohé výhrady, některé velmi silné, ale uznávám, že vyhnáním Němců z Čech, Chebska, Moravy a jižního Slezska udělal pro naše západoslovanské národy víc, než desítky našich vůdců před ním. Chvála a čest mu za to příslušejí.

Re: Říká-li toto člověk,:
Autor: J. Sýkora Datum: 1.6.2017 15:41

Na to co udělal pro Národ ti seru: podívej se co bylo důsledkem jeho selhání.

Mnichov, heydrichiáda, Únor, procesy, měna, likvidace selského stavbu, likvidace inteligence, Srpen, posun vyspělého státu na úroveň rozvojových zemí.

Přesně jak to psal v roce 1989 v TM pan prezident Zeman.

Re: Říká-li toto člověk,:
Autor: V. Javora Datum: 1.6.2017 16:46

Jak už jsem napsal. Slaboduchý projev toho Sýkory.

Souzním:
Autor: J. Kanioková Datum: 1.6.2017 18:42

a neskutečně nesnáším ty tzv. "kritiky", kteří jsou schopni se zalknout záští vůči historickým faktům. Jsou to vesměs lidé, kteří se nikdy žádnou vlastní odvahou vůči bývalému režimu neprojevili, ovšem oni VĚDÍ, že ti druzí jsou či byli jen špatní..

Krystlíku, žádné desítky Čechů:
Autor: D. Stirský Datum: 1.6.2017 12:09

se za Kubišem či Gabčíkem nevrhly. Stačí si přečíst dostupnou literaturu. Ano, někteří Češi poté vypovídali na GESTAPu, i odměnu od Franka si vzali. Ale byli zde také Novákovi, Zelenkovi, Fafkovi, Moravcovi, MUdr. Lyčka a jiní a jiní. A také Čurda a Gerik.

Re: Krystlíku, žádné desítky Čechů:
Autor: T. Krystlík Datum: 1.6.2017 12:36

Podle nových zjištění VHÚ (2015) se vyhrnuli cestující ze tří zastavivščích tramvají a snažili se zabránit Kubišovi v útěku. Gabčíka dostihl v přilehlém Batově obchodě Heydrichův šofér a Gabčík mu prostřelil koleno.

Pro zajímavost: Jak Gabčík, tak Kubiš museli při anglickém výcviku skládat ze střelby reparát. Proč nestříleli na neozbrojeného Heydricha z pistolí, zůstane dodnes záhadou.

Re: Krystlíku, žádné desítky Čechů:
Autor: D. Stirský Datum: 1.6.2017 12:53

Znovu: desítky jich rozhodně nebyly. H. šofér byl samozřejmě Němec (Klein) a nikoli Čech. Samozřejmě, někteří Češi, ti, co vůbec nevěděli, oč jde a třeba byli i naštvaní, že jejich tramvaj zastavila, reagovali stylem: "Zase tam po sobě střílejí, kdyby si dali pokoj a netahali do toho nás, spořádané občany." Leč ještě jednou: desítky jich nebyly.

Re: Krystlíku, žádné desítky Čechů:
Autor: T. Krystlík Datum: 1.6.2017 15:02

Když to tvrdí již i cz-historici placení ze státních peněz navzdory tomu, že to poškozuje pověst domácího odporu proti okupantům, tak to je zřejmě skutečnost.

Re: Krystlíku, žádné desítky Čechů:
Autor: L. Severa Datum: 1.6.2017 19:13

Pane Krystlíku, nevím odkud máte ty informace, ale velmi dobře si pamatuji jak vyšetřovatelé(gestapo?) uvedli všechny známé okolnosti(v týdenících) kolem atentátu (např.aktovka, kolo) a pochybuji, že by nehledali svědky mezi Vámi uváděnými občany. Ti by jistě, při zadržování atentátníků (z bezprostřední blízkosti!)byli velmi důležití. Žádná výzva vyzývající tyto občany k tomu, aby se přihlásili, nezazněla.

Re: Krystlíku, žádné desítky Čechů:
Autor: T. Krystlík Datum: 1.6.2017 19:58

Je mi líto, pane Severo. Zde nejnovější rekonstrukce: http://zpravy.idnes.cz/nova-zjisteni-k-atentatu-na-heydrich-dv4-/domaci.aspx?c=A121018_161329_domaci_jav

Proč by se měli hlásit, když byli již vyslechnuti?

Re: Krystlíku, žádné desítky Čechů:
Autor: Z. Lapil Datum: 1.6.2017 12:54

Zrovna Heydrichovu šoférovi bych pronásledování atentátníka nevyčítal.

A střílet do jedoucího auta z pistole? Máte šanci někoho zabít (ne jen ustřelit mu ucho) na deset, možná 15 metrů, nemluvě o tom, že po první ráně se posádka schovává do sedadel a řidič nejvyššího funkcionáře v okruhu 400 km bude nejspíš dost inteligentní na to, aby začal kličkovat. A jestli byl chlap trochu rozklepanej, protože v tu chvíli už bylo po selhání samopalu, nepletu-li se...

Takže granát byl daleko lepší volba, a ukázalo se, že i správná.