22.10.2017 | Svátek má Sabina



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


KLIMA: Opravdu 97 procent?



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 74, poslední: 15.5.2017 20:30, přehled diskusí

Re: Kampak na náboženské fanatiky s vědou? :
Autor: L. Novák 475 Datum: 15.5.2017 20:30

No právě vy, Rado, už jste tady byl opakovaně přistižen při lži a odkazování na články, které se daného tématu vůbec netýkaly. Jste prostě takový nemocný člověk. Hrubší výraz nechci použít.

Re: Kampak na náboženské fanatiky s vědou? :
Autor: P. Rada Datum: 14.5.2017 23:56

"Kampak na náboženské fanatiky s vědou?"

Re: Taková drobná hádanka pro všechny místní znalce,:
Autor: J. Jurax Datum: 14.5.2017 23:00

Ano, všichni kdo s ním přišli do kontaktu nakonec zemřeli.

Re: Kampak na náboženské fanatiky s vědou? :
Autor: M. Prokop Datum: 14.5.2017 21:57

Prostě typický zelenáč.

Re: Kampak na náboženské fanatiky s vědou? :
Autor: L. Novák 475 Datum: 14.5.2017 21:45

Ale, Rado, jak vás znám, plácáte nesmysly a k nim vybíráte často odkazy, které s tématem souvisejí jenom obsahem klíčových slov. Pro mě jste demagog a naprosto nedůvěryhodné individuum.

Re: pane Lukavský:
Autor: J. Lukavsky Datum: 14.5.2017 21:25

"CO2 je silný skleníkový plyn" Ale on moc silný není, metan je snad 20x silnější (ale je ho méně) a voda je nejsilnější a té je v atmosféře ledaskde docela hodně. Tedy problém je, proč rostliny prostě nezačnou CO2 více papkat a nevyžerou ho zpátky na původní koncentraci, obzvláště když teplota stoupá. Možná, že nárůst teploty spíš podporuje respiraci, čili produkci CO2. Proto prý jsem studená može produktivnější nežli tropická. Kyselé deště už podstatně klesly takže lesy by měly po CO2 skočit bez problému.

J.L.

Re: Kampak na náboženské fanatiky s vědou? :
Autor: P. Rada Datum: 14.5.2017 16:13

Zkuste si tedy odpočinout od "náboženských fanatiků" a věnujte se něčemu pragmatičtějšímu. Podle údajů meteorologů je totiž u nás už cca znát celoroční deficit sucha - index SPEI má u nás už prakticky dvacátý rok hodnotu -1. Takováto situace výraznější změny klimatu je už nutně znát (i kdyby si meteorologové vymýšleli) třeba na stavu lesů kde škody rostou a rostou. Zkuste si tuto potenciálně "hrubou dezinformaci" ověřit. Namátkou:

http://www.vulhm.cz/sites/files/soubory/24_LOS/Kurovcova_kalamita/2016_LOS_letak_BO_a_sucho.pdf

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/1858454-sucho-svedci-kurovci-kalamita-zasahla-bruntalsko

http://www.silvarium.cz/zpravy-z-oboru-lesnictvi-a-drevarstvi/lesy-cr-chteji-miliony-za-skody-muze-za-to-sucho-brani-se-cez-hospodarske-noviny

Podle prognoz má tento trend pokračovat a v konci století zřejmě změní naši krajinu na v kopcích bezlesou podobnou té která je dnes k vidění na Balkánu. Co s tímhle typem "magoření" udělat a navíc nezávisle na mediích jak si asi přejete? Pomohlo by snad problémy s narůstajícím suchem tutlat?

Re: pane Lukavský:
Autor: Z. Lapil Datum: 14.5.2017 15:52

To bude nějaký nesmysl. Tepelné záření je definováno vlnovou délkou, nikoliv teplotou. Z toho, co říkáte, plyne:

1/ dosáhne-li ve skleníku (já vím, sklo není CO2) teplota nějaké hodnoty, tak ta hodnota už přestane stoupat. Rozhodně ne tak rychle.

2/ Je-li ve skleníku dostatečná zima, skleník se "nikdy" neohřeje

Re: Kolik % lidí dokáže ovlivnit vývoj? :
Autor: M. Prokop Datum: 14.5.2017 15:28

To je ovšem věc investora a ne ideologů.

Re: Ale ne z oteplení?:
Autor: L. Novák 475 Datum: 14.5.2017 15:27

Jo, jo, milioon, dva miliony, tři miliony, ... a milion k milionu, miliarda k miliardě, a máme z toho BILIONOVÝ TUNEL OZE, díky němuž se řada lidí může věnovat parazitnímu způsobu života na úkor těch, co neměli možnost se účinně bránit jeho zavedení socilaistickou koalicí ČSSD.

Jo, a v bilionu je těch miliard tisíc, a milionů v miliardě taky tisíc... ;-)

Re: :
Autor: M. Prokop Datum: 14.5.2017 15:25

Pamatuji. Planetární zima ..... :-P

Zřejmě málo vynášela. Fakt je, že po stránce výnosů je "boj proti klimatickým extrémům" takřka geniální. Klimatický extrém lze najít vždy a všude.

Ten vliv tura domácího bych radši nechal na pokoji. Bez mléka se sice obejdu, ale sýry mám rád a beefsteaky také.

Re: Taková drobná hádanka pro všechny místní znalce,:
Autor: L. Novák 475 Datum: 14.5.2017 15:22

No jo, to se přece ví už dávno, že dihydrogenoxid je nebezpečná sloučenina ohrožující zdraví lidí... :-P

Re: :
Autor: L. Novák 475 Datum: 14.5.2017 15:20

Tak ji tam nestrkej, zelený troubo, a věnuj se něčemu rozumnějšímu. :-P

Kampak na náboženské fanatiky s vědou? :
Autor: L. Novák 475 Datum: 14.5.2017 15:18

Klimaalarmismus a všechny odnože politik vytvářených v zeleném "Vatikánu" Greenpeace a odtud šířené do celého světa mají povahu kampaní, kde se stále dokola opakuje jedna mantra, až jí všichni uvěří a považují ji za "hotovou věc", o níž je zcela nevhodné diskutovat nebo ji jakkoliv zpochybňovat. Podobně na tom byl komunistický "vědecký světový názor", kde komunisté označovali za vědecký přístup jenom to, co odpovídalo jejich víře a doktríně. Kam to až vedlo, víme všichni (snad :).

Každou chvíli vidím v médiích (teď hlavně na Internetu), jak hrubých dezinformací používají klimaalarmisté k prosazování svých obchodních a politických zájmů. Např. na serveru http://zpravy.aktualne.cz/ jsem jich nedávno objevil několik a dezinformační potenciál je srovnatelný s bolševickou propagandou nejhrubšího zrna (taky jsme ji mnozí poznali během svého života v totalitním režimu).

Jsem docela zvědav, jaké tohle magoření mas přes nejvyšší politiku a média bude mít trvání. Ale funguje to, proto si přece bohatí magnáti, co se derou do politiky, kupují celá vydavatelství a TV stanice. Nakonec, jak to uměl Vladimír Železný (s Petrem Štěpánkem v mediální radě), jsme zažili taky.

Vy jste s tím Muskem nějak spřízněn,:
Autor: F. Houžňák Datum: 14.5.2017 11:46

že na něj pějete takové obdivné ódy? Jistě je to chytrý a schopný člověk, budiž mu přáno, vy se ale chováte, jako byste měl doma jeho oltář a každé ráno a večer se k němu modlil. Víte dobře, že z lidí si nemá nikdo dělat bohy, aby s vámi Adonai nějak nezatočil. Ostatně, vysokoškolský diplom mám jenom jeden, to jste špatně pochopil, ten doktorát je to, čemu se dneska euroúnijně říká PhD, tehdy CSc, v Německu Dr. rer. nat. neboli doktor všech věd přírodních. To jenom abyste netápal a nešířil falešné zprávy alébrž fake news, to se dneska přísně tresce.

Re: Ale ne z oteplení?:
Autor: P. Rada Datum: 14.5.2017 9:43

Ani malá doba ledová ani velká doba ledová už dnes pravděpodobně nehrozí. Lidstvo toto pojistilo milionkrát vyšším tempem uvolnování uhlíku do atmosféry oproti tomu jak rychle se dříve pod zem ukládal. Pravděpodobný výhled na dalších 10 tis let nedávno vypracoval Clark a kol a ve slovenštině ho zveřejnil Ač:

https://ac.blog.sme.sk/c/402152/ako-bude-vyzerat-svet-o-10-000-rokov-zalezi-na-dnesnych-rozhodnutiach.html

I kdyby opět došlo na pokles sluneční činnosti obdobný jak v malé době ledové tak se tímto vlivem jen zpomalí růst globálních teplot které poté doženou původní trajektorii protože vliv skleníkových plynů nad sluneční činností převažuje:

http://www.enviwiki.cz/wiki/Soubor:Radiacni_pusobeni_AR5.svg

Re: :
Autor: P. Rada Datum: 14.5.2017 9:29

Dobře jste mi připoměl podobnou situaci která se stala už v 70tých letech. Lépe "o důvěryhodnosti vědy" kterou si nyní ohnul po svém Kremlík, vypovídá V.Cílek: ..... http://media.rozhlas.cz/_audio/00699039.mp3

Ohledně vlivu metanu který přežvýkavci produkují a ty zas lidé vykrmují ku prospěchu své nadváhy ve velkém je také řada podobných úvah a právě i koncentrace toho metanu dál rostou navíc ho začíná přibývat jako počínající kladná zpětná vazba od tání permafrostu. Toto může způsobit ještě výrazněji jak domácí skot :

http://climatemap.blogspot.cz/2013/03/klimaticka-zmena-v-arktide-prebieha.html

Jestli na takovéto scénáře dojde, přestane na člověku i jeho stáddům skotu tolik záležet jak ještě snad dnes. Zatím můeme "doufat". Statistiky ale naopak ukazují, že lidé paradoxně k rostoucímu poznání, stále méně reflektují co se s nimi a klimatem planety děje, a místo konání jen "doufají" či "strkají hlavu do písku":

https://echo24.cz/a/iTUm9/proc-strkame-hlavu-do-pisku-kdyz-je-nebezpeci-tak-zjevne

Re: Ale ne z oteplení?:
Autor: J. Pražák Datum: 14.5.2017 6:54

Slyšel jste o "malé době ledové",kdy zamrzalo moře i u Benátek? Bylo to před 300-400 lety..... Chcete, aby se to vrátilo?

:
Autor: K. Loskot Datum: 14.5.2017 6:36

Ale pred takovymi 30 lety panovala obava, ze nastane mala doba ledova. Nakonec i Hollywood se tomu velmi venoval :-))

Proste kazda doba ma sve prefetence. Doufam, ze uz se nekdo zabyva vlivem tura domaciho a jemu podobnych prezvykavcu na oteplovani planety !!

Re: Kolik % lidí dokáže ovlivnit vývoj? :
Autor: P. Rada Datum: 14.5.2017 1:48

Ano křivka nákladovosti za otop má vzhledem k tlouštce a ceně izolace své optimum navíc vázané na životnost atd.

Naprostá většina dokonce i novostaveb v ČR ale dnes toto optimum nedosahuje a to i za situace, že cena energií nezahrnuje dopady externalit na životní prostředí.

http://www.stavebnictvi3000.cz/clanky/optimalni-tloustka-tepelne-izolace/

Re: Ale ne z oteplení?:
Autor: P. Rada Datum: 14.5.2017 1:31

O škodlivosti výparů rtuti nepochybuji ale v žádném s odkazů jsem to nenašel v souvislosti s vývojem planetárního klimatu. Jinak řečeno žádný s odkazů nespochybnuje negativní dopady GW. Vy jen nadpisem - nikoliv textem či odkazem.

Kus pravdy ale mít můžete - samo oteplení od skleníkového efektu leckde a leckomu doposud nevadí - planeta je totiž zatím zhruba na úrovni klimatického maxima interglaciálu - sucho už však přesto vadí leckde. U nás zejména v lesnictví a zemědělství.

http://pardubice.idnes.cz/sucho-lesy-usychani-stromu-dfr-/pardubice-zpravy.aspx?c=A170511_2325161_pardubice-zpravy_jah

Výzkum hlupáků s vysokoškolským diplomem:
Autor: M. Pivoda Datum: 13.5.2017 21:57

Kremlíkovy argumentace procenty je fakticky velmi slabý argument. Například tyto opačné argumentace:

- "Mlčte, 97 % vědců se přece nemůže mýlit."

- "Jen 1,6 % vědců souhlasí, že hlavní příčinou oteplení je člověk"

Doporučuji udělat jiný, zajímavější průzkum. Výzkumná otázka by mohla možná znít takto: "Kolik českých důchodců s vysokoškolským diplomem se domnívá, že Elon Musk je jen jakýsi pošuk?"

K tomuto námětu mně inspirovala moje diskuze zde níže s nositelem dvou vysokoškolských diplomů, F. Houžňákem. Viz níže.

Re: pane Lukavský:
Autor: J. Krásenský Datum: 13.5.2017 20:52

V tom případě jistě víte, že molekula CO2 zachycuje tepelné záření ve velmi úzkém spektru, zhruba mínus 7° C a kolem 20° C. Co je mimo propouští. Ano v těchto pásmech je to "silný skleníkový plyn". Mimo ně není.

No ale už půl hodiny nic jiného neděláte:
Autor: F. Houžňák Datum: 13.5.2017 20:35

než že se věnujete pitomostem. Asi ten váš životní čas není až zas tak drahocenný.

Re: Malá rada pro pana Radu, jakož i další klimaalarmisti ::
Autor: M. Prokop Datum: 13.5.2017 20:34

Jak může dopadnout? Jedině průserem, pokud je přednostně a dráže vykupována energie z nestálých a neefektivních zdrojů.

Arogantní studenty do kurzu INOVACE neberu:
Autor: M. Pivoda Datum: 13.5.2017 20:33

Nabídl jsem vám argumentaci autoritou (viz 40 minut video), protože jinak by naše povídání zde byla jen ztráta času.

Nenechám se vtáhnout do zbytečné internetové diskuze, kde nelze nic podstatného vyřešit. Nemohu si dovolit ztrácet tolik drahocenného životního času.

Amen.

Re: Kolik % lidí dokáže ovlivnit vývoj? :
Autor: M. Prokop Datum: 13.5.2017 20:32

I ty zateplovací úspory mají svou ekonomickou stránku.

Re: Nebezpečí existuje, ale ne z oteplení:
Autor: M. Prokop Datum: 13.5.2017 20:31

Byl na NP takový pitomec, Jílek/Ryba (něco jako Rada), který vymyslil, že se to řeší selenem.

Re: Nebezpečí existuje, ale ne z oteplení:
Autor: M. Prokop Datum: 13.5.2017 20:29

To ale moudří EUrosoudruzi napravili zákazem rtuťových teploměrů.:-P

Ale že vám to jméno nějak neleze z huby,:
Autor: F. Houžňák Datum: 13.5.2017 20:15

nebo ho neznáte? Takových Wundermenšů, co slibovali, že za 20 let vybudují ráj, už tady bylo hodně. Hlavní je přesvědčit lidi, aby mu to kupovali. Hlavně ty baterky mě pobavily. Už vidím úplně plasticky, jak baterky ženou po čtyři zatažené zimní dny aluminiový smelter.