9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

FEJETON: Fenomen retro

Na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně se zasloužila firma Nokia o poprask. Jako novinku předvedla model 3310 ze září roku 2000.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 10.3.2017 2:26

No jo,

víte, že mobilní telefony původně byly na telefonování? Nemám superchytrý mobil, co je inteligentnější než většina jeho uživatelů, ale - opravte mne, jestli se mýlím - prý se jím ještě pořád kromě fotografování a filmování, hraní her, kecání na ksichtoknize, brouzdání po netu, navigování, nakupování etc. dá i telefonovat. Snad je to pravda ... :-)

Ś. Svobodová 9.3.2017 15:26

Je ta retroNokia opravdu retro?

Zajímalo by mne, zda i tato nová retro 3310 bude moci vypadnout z balónu a tisíckát vzdorovat pádu, nebo to bude jen naoko stejný obal, ale vevnitř novodobý šunt?

M. Pivoda 9.3.2017 14:00

Technologická kontrarevoluce?

Ano, dostavuje se. Ale zpravidla má jen omezenou dobu trvání.

Analogie: Přirovnal bych to k pomaturitnímu či jinému srazu spolužáků, kde po mnoha letech potkáte nějakou svou lásku z mládí. Vzplane to ve vás znovu, ale jen na krátkou dobu.

J. Pospíšil 9.3.2017 11:35

Víte v čem je problém?

V tom že současná elektronicky ovlivněná populace si plete mobinlí telefon (ten je na telefonování)s počítačem!A p.Nefovi by sem si dovolil poradit-jděte raději na procházku s fenkama.A supermobil nechte doma!

J. Jurax 10.3.2017 2:28

Re: Víte v čem je problém?

Co vinyl - šelak ... :-)

V. Mlich 9.3.2017 11:05

Je to trestuhodné

Je to trestuhodné, že v tak dlouhém článku ani jednou nepadlo slovo vinyl.

M. Malovec 9.3.2017 9:31

Rád bych našel retro

opravny, které by opravovaly, ale není to možné, neměly by náhradní díly a výrobky jsou neopravitelné. Stále se mele o záchraně životního prostředí. Nezachráníme, pokud nebudeme opravovat a nikoliv vyměňovat. Pokud vyměníme monitor, u kterého je vadný jeden korunový obvod desetkrát za život.

Kde jseš DUHO???

V. Kolman 9.3.2017 10:31

Re: Rád bych našel retro

Ony jsou pane Malovče opravy komplikované i tím, že se výrobci snaží všemi způsoby zabránit tomu, aby se opravář mohl do výrobku vůbec dostat. Místo šroubků s drážkou, na jejichž povolení stačil běžný šroubovák, jsou používány šroubky s roztodivnými hlavičkami, na jejichž povolení potřebuji rozsáhlou sadu speciálních bitů. Ne dosti na tom, jsou i různé "zaklapovačky", které většinou nejdou bez detailní znalosti toho kterého konkrétního výrobku a vlastnictví speciálního nářadí rozebrat, nebo také přilepené součásti výrobků.

Je smutné, když třeba u fénu na vlasy (jinak kvalitního výrobku nejmenované světoznámé firmy) se přeláme přívodní síťová šňůra u držadla přístroje a já se do toho fénu nemohu, právě kvůli výše popsaným kur.ítkům (počínaje přilepeným! krytem držadla) dostat. Tak ten fén musím kvůli naprosto banální závadě vyhodit a koupit nový.

J. Schwarz 9.3.2017 16:42

Re: Rád bych našel retro

Zajímavé. Úředníci dokáží nařídit tisíce ptákovin, zakázat žárovky či snížit příkon vysavačů, ale zakázat vámi popisované praktiky nedokáží. Když už se někdo snaží zabránit aby si její výrobky nemohl kdekdo opravit sám, měly by mít firmy povinnost mít autorizovaný servis a svoje výrobky opravovat. problém s monitory, televizory atp je ale v tom, že celá elektronika je už integrovaná, takže žádná "výměna součástky za dvacet korun" není možná.

J. Jurax 10.3.2017 2:19

Re: Rád bych našel retro

No, výrobek má o den přežít záruční dobu a nesmí být rozumně opravitelný, i když by to bylo technicky možné. To by se nekupovaly nové výrobky a kola průmyslu by se přestala točit a nebyly by dividendy ... hrůze jen pomyslet!

A proč třeba EU, co se séře do každé drobnosti, po níž ji popravdě howno je, nenařídí, aby výrobky byly ekologické - když už je zpoloviny zelená - a tudíž co možno nejjednodušeji opravitelné - byl by to přece ušlechtilý čin? Aby se ušetřilo surovin, energií a práce - jenže to pochopitelně není v zájmu výrobců. A ti už vědí, kam zatlačit a kde zalobovat, pardon podplatit, kdyby tohle náhodou někoho napadlo.

V. Kolman 9.3.2017 9:25

JSEM ŠŤASTNÝ, .....

....že ve svém automobilním voze nejmenované značky, starém "pouhých" 22 let NAMÁM! ani jeden mikroprocesor a téměř vše ovládám "ručně". Pokud budu okolnostmi donucen koupit si nový automobil, budu nešťastný z toho, že mi výrobci vozů "cpou" něco, co nechci a o co nestojím. Mám rád, když mi nikdo a nic "nekecá" do řízení auta (a nejen do řízení auta!), když vše ovládám já sám.

Tolik povzdech staromila.

P.S.-Pochopitelně dosud používám "hloupý" telefon (bez fotoaparátu), který ale vydrží nabitý celých 6 dní a je malý a lehký. Také příliš nebudí nežádoucí zájem zlodějů.

V. Plocek 9.3.2017 10:31

Re: JSEM ŠŤASTNÝ, .....

Všichni, co zde píší mají pravdu. ALE? A to je ten problém. Životní vývoj na to nedbá a pomocí obchodníků s vývojáři nás tlačí do "moderní doby". Se všemi vymoženostmi, které spočívají v tom, že na základní potřebu nabalíme "přidanou hodnotu", kterou ale většina nepotřebuje a nevyužije. Klasickým příkladem je současný počítač, se vším tím komfortem, který ale využívá zlomek lidí. Většina čte, mailuje a maximem luxusu je Skype. To samé je u televizorů. Ale pozor. Tímto názorem se prezentují milenci staršího, většinou věkem nad ....sát roků. Mladí již žijí v jiném časoprostoru.

V. Pavelka 9.3.2017 12:03

auto

Nemůžete si koupit nové auto bez pupeční šnůry k prodejci ,to je k vzteku ! Nadnárodní uskupení, Banky , pojištovny, telekomunikace ,Elektro, plyn, zdravotnicví , právníci , politici , ti všichni mají ruce v našich kapsách a naší svobodě .

P. Švejnoch 9.3.2017 8:01

Možná je to trochu jednodušší

možná prostě na trhu existuje významný segment zákazníků, kteří vysloveně nechtějí používat "chytrý" telefon, tablet, ajfoun, ajped nebo jak se všechny ty atributy nezbytné pro pořádného frikulína jmenují.

Takoví zákazníci (nesdílející autorovo nadšení pro modernosti, zejména elektronické, všeho druhu) chtějí od telefonu, aby z něj mohli telefonovat (překvapivě!), poslat SMS, eventuelně, jako vrchol IT výstřelků, něco dokumentačně vyfotit.

Patřím do této skupiny, ale rozhodně nejdu primárně po jakémsi "retru" - to bych musel toužit po Duncallu (kterým jsem, dík jeho hmotnosti, mohl na pět metrů někoho zabít). Dnes mám už asi osm let jakousi Nokii, typ nevím, a jsem s ní maximálně spokojený.

Takže samozřejmě přemýšlím, co koupím, až mě opustí. Možná to bude zrovna ona modernizovaná 3310... Nebo třeba i další výrobci přijdou na to, že okruh zákazníků, kteří netouží na telefonu fejsbukovat či sledovat televizi (nebo Bůh ví co ještě), není úplně zanedbatelný, a přizpůsobí tomu svoje výrobní programy...