26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SVĚT: Evropa má problém

Inaugurační projev nového amerického prezidenta byl podle některých „furiantský“. Podle jiných „příliš konfrontační“ a „průměrný“. Jestli Trump udělá jen 10 % toho, co slibuje, má Evropa o čem přemýšlet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Polanský 23.1.2017 20:45

Hlavní problém Evropy není Trump,

ale migranti. Trump se může jenom chechtat, jelikož do USA nedoplují.

A. Ian 23.1.2017 18:53

zábava

Sledovat potrefené reakce některých politiků na poslední vývoj v Americe je docela zábava. Ale jen do chvíle, než si člověk uvědomí, kam až Evropa padla, v jakém marastu je a jak se bojí, co si sama počne. Vždyť by to všechno mohlo dopadnout i tak, že by se musela sama o sebe postarat ....

D. Polanský 23.1.2017 16:32

Politika Francie nemůže projít zásadní revizí

Jeďte do Paříže a pozdě večer vylezte ven. Pochopíte. Francie je v kopru.

J. Urban 23.1.2017 15:08

Zdá se, že Trump neváhá a nebojí se. Jeho

nástup ve White House je docela razantní. Zjevně začíná plnit, co před volbami sliboval. Což je v zásadě správné. Nenávist obamofilů, hillaryfilů, islamofilů se tím jistě neumenší :-)))

Z. Lapil 23.1.2017 21:26

Re: Zdá se, že Trump neváhá a nebojí se. Jeho

Možná si přečetl Macchiaveliho: špatné ("neoblíbené") co nejdřív a najednou. Dobré po kouskách.

J. Mrázek 23.1.2017 13:56

No... co dodat k tomuhle konci EU

Zadluženost 19 zemí eurozóny na konci roku 2015 byla podle Eurostatu na úrovni 90,7% HDP, což je více než 9 biliónů eur. Zadluženost celé EU je na úrovni 85,2%, což je téměř 12,5 biliónu eur! Mezi jednotlivými státy eurozóny je na tom procentuálně sice nejhůře Řecko s gigantickým dluhem 176,9% HDP (311,5 miliardy eur), ale Itálie, která má dluh 132,7% HDP je na úrovni neuvěřitelných 2,17 biliónu eur! V celé Evropské unii je však na tom nejhůře paradoxně Velká Británie, která sice neplatí eurem, ale její dluh činí v přepočtu na eura až 2,27 biliónu eur (89,2% HDP). Před veřejností se však zamlčují i další fakta - třetí nejzadluženější zemí v přepočtu na eura byl na konci roku 2015 "motor" EU Německo s veřejným dluhem 2,15 biliónu eur (71,2% HDP), na čtvrtém místě pak Francie s dluhem 2,09 biliónu eur (95,8% HDP).

A tiskne se a tiskne ....

J. Jurax 23.1.2017 18:22

Re: No... co dodat k tomuhle konci EU

Cože to říkal feldkurát Katz - to se nám to hoduje, když nám lidi pučujou ... no a země EU skoro všechny hospodaří jak ožralý feldkurát ...

R. Morava 23.1.2017 12:26

Skoro jako pohádka

Zrušení platnosti Lisabonské smlouvy a návrat do stavu před ní. Tak jednoduché a přitom to nikdo z EU není schopen a ochoten akceptovat. Psalo se o tom že je EU nereformovatelná. Se současnými špičkami asi ne. Ale vždyť ona kdysi nebyla zas tak nesmyslná. Pokud má někdo pocit, že ano ať předloží argumenty.

Jednotný trh, spolupráce ve vědě, školství, dokonce částečně v normách a snad ani pohyb Evropanů (ale bez sociálních dávek jak je to teď) nevidím jako problém. A zároveň svobodné spolupracující státy Evropanů. Určitě by se muselo jít i za rámec zrušení Lisabonské smlouvy, ale to by snad udělat šlo a fungovat by to snad mohlo, ale bez komunistů v EU.

P. Vaňura 23.1.2017 13:52

Já si též myslím, že by to mohlo fungovat, ale

v souladu s tezemi profesora Parkinsona "Na jiném místě, pod jiným názvem a především s úplně jinými lidmi."

Z. Lapil 23.1.2017 21:23

Re: Skoro jako pohádka

Jsou tací, co tvrdí, že problémy nastaly už Maastrichtem. Nevím.

Jinak ale máte pravdu: spolupráce je fajn, pokud není povinná. Svoboda pohybu je fajn, dokud nenastanou zmatky s občanstvím (problém není v sociálních dávkách. Problém je: daně tady, dávky tam). I ta společná měna je fajn, pokud nemá 19 nebo kolik šéfů (dvacátým je ECB), respektive dokud se z pravidel nezačnou dělat výjimky typu Vařila myšička kašičku (tomu dala, tomu dala a na toho se už nedostalo a tak utíkala a tady se schovala). Zjednodušeně: dobré ploty dělají dobré sousedy. I manželství, má-li fungovat, potřebuje pravidla, co teprv slepenec dnes už skoro třiceti docela rozdílných států.

Moje oblíbená analogie: Evropská ústava se jmenuje Lisabonská smlouva, vláda se jmenuje komise, zákony se jmenují tuším nařízení... Říjnová revoluce byla v listopadu, Lenin byl Uljanov, Stalin byl Džugašvili... Nechci dávat rovnítko mezi EU a SSSR, ale závěr těch porovnání je společný: A pak jim máš věřit.

V. Vaclavik 23.1.2017 11:26

Doufam

Doufam, ze Trump bude vyzadovat zpetne doplaceni tech asi dvou procent do doby, kdy tato procenta byla odsouhlasena. Pekne nam to spocitat, jako lihovemu domu jeho dluhy. A bude to astronomicka castka, jako v pripade tech lihacu.

V. Kain 23.1.2017 11:45

Re: Doufam

Z toho co vzejde po volbách v Evropě nemá určitě radost soudruh Telička.

D. Polanský 23.1.2017 16:33

Re: Doufam

Soudruh Telička je dávno v balíku. Takže nedoufejte.

J. David 23.1.2017 11:17

Evropa má problém, že by až tak?

EU zdegenerovala totálně. Výtvarnice banánů a okurek, žárovky a varné konvice, vysavače a žehličky... Teď i vzduchovky a stříkací pistolky. Něco jako Jedličkův ústav a Bohnice dohromady. To ti idioti tam nemají nic na práci, než vymýšlet píčoviny? Jako starej strejc se budu ptát, co dělá Frontex? Chápal bych, narušitel, první výstražný výstřel, šíf neuposlechne, výstřel ostrý. Engeméty nelovit, ryby mají také hlad. Taloši si oddechnou. Tato várka se maceruje a "máčky" mají baštu. Víte dvě anglické ponorky ve Středozemním dělali v evakuaci Rommela bordel, proč by dnes nemohli zastavit (potopit, a engeméty nelovit taktéž)? Položím otázku, kdo z Vás vnímá "musulmana", jako nebezpečí vlastního bytí svobodného občana. Odpověď si musíte položit sami, 1683 to Sobiejski natřel musulmanským Turkům u Vídně. A jak dnes?

S. Rehulka 23.1.2017 13:55

Re: Evropa má problém, že by až tak?

Řekněte mi, pane Davide, proč mají ten správný názor dědkové, jako jste Vy, i já ? Snad proto, že jsme prožili život bez růžových brýli a bez politicko-korektního oblbování !

My tomu v Austrálii říkáme : Nazývej rejč rejčem ! (Call spade a spade !)

B. Graf 23.1.2017 14:37

Re: Evropa má problém, že by až tak?

Přesně tak!

J. Jurax 23.1.2017 18:31

Re: Evropa má problém, že by až tak?

Uvádíte zastaralé, nemoderní metody. Dnes je doba jiná ...

Obrana hranic před nelegálními invazory skrze agenturu Frontex vypadá tak, že invazoři vyplují do mezinárodních vod a tam se začnou potápět; volí se k tomu loď vetchá, aby nebylo třeba k potopení jí příliš pomáhat a aby se ušetřilo. I přispěchá loď Frontexu, nelegální invazory zachrání a doveze do Itálie. No a z Itálie už pak suchou nohou kamkoliv; Itálie jim nebrání, neboť neví, co s nimi a vrátit je víceméně není kam a jak.

A. Nový 23.1.2017 21:02

Re: Evropa má problém, že by až tak?

Matteo Salvini z Ligy severu, si stěžovali, že po zemětřesení tisíce Italů žijí ve stanech, zatím co tisíce uprchlíků si lebedí v hotelích a ještě si "stěžují", spíš dělají bordel, na špatné zacházení. Prý nevyhovující jídlo, nevhodné oblečení atd.

J. Farda 23.1.2017 10:52

Existují vůbec

někde ve světě dva státy se společným hlavním městem? Nejsem si tohoto fenoménu vědom.

V. Vaclavik 23.1.2017 11:12

Re: Existují vůbec

Nevim, ale co vim, je, ze je to slunickarska blbost. Stejna jako kdyby bylo byvalo proslo, ze by Slovensko po odtrzeni, melo s nami spolecnou Korunu.

R. Morava 23.1.2017 12:07

Re: Existují vůbec

Asi ne. Ale znám jeden dle pana Schwanzenberga "stát" v Srbsku, který je je tvořen ostrůvky uvnitř jiného státu. Obávám se že je to stejný nesmysl stvořený (nebo znetvořený?) stejnými politiky.

A. Alda 23.1.2017 10:40

Evropa má problém už od vzniku EU.

Ne Trump a ne Putin jsou ti, kdo ohrožují Evropu.

Evropu nejvíce ohrožuje bruselská banda a muslimská invaze, které bruselská banda napomáhá.

J. Fridrich 23.1.2017 9:53

Změnit se musí Evropa - ta se svými zcela

Změnit se musí Evropa - ta se svými zcela nekompetentními vůdci kráčí k vážnému rozvratu a k potlačení naší Západní, Euro-Atlantické, křest'anské civilizace... Snad nám Amerika opět pomůže, tak jako třikrát v minulém století..

Věřím a doufám, že Amerika se pod vedením svého nového presidenta Trumpa změní tak, jak se změnila k lepšímu pod vedením velkého Ronalda Reagana - Oni - Amerika-USA pomohli civilizovanému světu v posledních 100 létech totiž 3krát - v I. světové - nemuseli a poslali cca 608 000 svých synů-mladých mužů do Evropy, když nastal " pat " u Verdunu. V II. světové do Evropy tak moc jít nemuseli - oni měli totiž " svou válku " - byli napadeni Japonskem v Tichomoří a přitom pomohli opět svými syny-vojáky a obrovskou materiální pomocí, když bylo Británii a Rusku nejhůře. Polotajně to přiznala i ta nelidská zrůda - soudruh Džugašvili-Stalin..

A v té třetí - t.zv. studené Velký Ronald Reagan ty darebáky z Říše Zla uzbrojil a nám vrátil SVOBODU a lidskou důstojnost...

M. Prokop 23.1.2017 10:21

Re: Změnit se musí Evropa - ta se svými zcela

Verdun 1916.

Vstup USA do války 1917, ovšem praktická účinnost spíš až v roce 1918.

Souvislost není ani tak s Verdunem, jako s odpadnutím Ruska od Spojenců.

P. Vaňura 23.1.2017 14:01

Přesněji řečeno, s vyhlášením neomezené ponorkové

války Německem, což se týkalo i AMERICKÝCH lodí. Vstup USA do války se na moři projevil téměř okamžitě, ale máte pravdu, že na pozemní frontě to bylo až r. 1918.

Jak za WW1, tak i za WW2 se německým admirálům zdála cena za neutralitu USA v podobě omezení ponorkové války příliš vysoká.

Ale určitě tam byly i další, možná mocnější faktory. Mussolini si už někdy r. 1940 dělal vrásky z toho, že USA patrně nenechají padnout poslední evropskou demokracii.

J. Jurax 23.1.2017 18:34

Re: Přesněji řečeno, s vyhlášením neomezené ponorkové

No, pomněte, že grosdojčesrajch vyhlásil válku USA, nikoliv naopak.

T. Kočí 23.1.2017 10:42

Presne

J. Chaloupka 23.1.2017 11:08

..."Hej strejdo za tou velkou louží, ty víš

co naše srdce souží, co se vypůjčí to se vrací, vrať nám civilizaci." Asi potřetí.

Ostatně USA vybudovali bílí emigranti z Evropy. Ani Afričané, ani Mexičané nebo Portorikánci, atd. Ti všichni jen těžili z toho, co vybudovali bílí přistěhovalci z Evropy. I proto je naše civilizace euroatlantická!

J. Schwarz 23.1.2017 9:52

Domnívám se,

že samo naše pojetí demokracie je v krizi. V situaci společnosti rozdělené zhruba na dvě poloviny je přece nesmyslem pěstovat si velký, pečovatelský stát s tím, že když ta jedna polovina "vyhraje" tak na volební období zamete s tou druhou. Po příštích volbách se sice může situace vyměnit, ale to není řešení pro lidi kteří chtějí stát na vlastních nohou a nestačí jim, že mohou za 4 roky taky dát zahulit "protivníkovi" který jim teď pije krev. Stejně tak se líp žije dvěma sousedům, z nichž každý má svoje hospodářství a šafářuje si na něm po svém než když mají pole "společné" a nastřídačku se fackují v hádkách co zaset a kolikrát nezasejí kvůli neshodám vůbec. Včera jsem poslouchal rozhovor, ve kterém se jakýsi politolog taky šířil o tom jak nelze splnit co Trump slibuje a tvrdil, že vítězi globalizace jsou "vzdělaní odborníci, zběhlí v práci s elektronickými médii a zvyklí na to posnídat v New Yorku a večeřet sushi v Tokiu" zatímco lidé, co opravují auta někde v autodílně jsou lidmi minulosti kterým už bez "stálého učení a sebevzdělávání" pšenka nepokvete. No, já mám dojem že problém je v tom, co si kdo představuje pod kvetením pšenky. Málokdo z těch automechaniků "vzdělaným elitám" celebritám a bavičům závidí jejich životní styl. Ty elity, právě aby mohly bez problémů snídat v New Yorku a večeřet v Pekingu podporují "otevřené hranice", žádné ploty atp... Protože oni se chtějí vlně pohybovat po špičkových hotelech, koncertních a přednáškovách sálech celého světa, kde se stýkají se sobě podobnými, nutí ty "automechaniky" žít s přistěhovalci z ostatních zemí. Ale on to je po čertech rozdíl jestli bydlíte společně s romskou rodinou v pětihvězdičkovém hotelu na Barbadosu nebo v panelovém sídlišti v Ústí. Krasoduch to ovšem klade naroveň a když on nebyl "rasista a xenofob" v tom hotelu, tak by měli být tolerantní i ti "v Matiční", být "otevření" a hlavně nestavět zdi!

J. Chaloupka 23.1.2017 11:10

Jó Matiční. To nás všichni peskovali.

A to je proti těm zdem, co se dnes staví, jen plůtek.