27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

USA: Jak lze s méně hlasy volby vyhrát

Ano, tak tomu je už od prvopočátku vzniku této americké federace v osmnáctém století. Proti takovým praktikám dřív skoro nikdo neprotestoval, ale tentokrát se hodně hlučně ozval pokrokově si počínající Hollywood.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Mrázek 20.1.2017 13:38

Nepřu se !

Jen přeposílám. Tak si generála komentujte...

J. Vintr 19.1.2017 19:38

Re: Tehdy ty volby probíhaly při rozhodování,

Nemejte péči, prožil jsem za bolševika víc jak polovinu života. Vy byste se zase mohl zkusit zamyslet nad skutečným stavem věcí a nevěřit tomu, co nám tlačí do hlavy politici.

Š. Osif 19.1.2017 18:05

Vážení přátelé, už jen hodiny

nás dělí od utanovení novým prezidentem pana Donalda John Trumpa.

Konečně se začnou rušit nesmysly ObamaCare, kdy poctivě si platící dělník/živnostník má najednou stejnou zdravotní péči jako nikdy neplatící parazit aplatí kvůli tomu dvojnásobek, protože musí platit i za parazita. Však to znáte z ČR.

Končí zloduch, který celkový dluh USA prakticky zdvojnásobil, armáda má zastaralé vybavení, letectvo není schopno ani postavit nutných 60 letek k zajištění bezpečnosti, jak vyplývá z matariálu, ktarý zpracoval předseda branného výboru Senátu US senátor John McCain.

V. Novák 19.1.2017 18:01

Re: Tehdy ty volby probíhaly při rozhodování,

Buď jste nikdy "socialisticky" nevolil - nebo se vám práší od huby jak když se chamsín blíží.

V obou případech byste si zaslouži si to zopakovat - aspoň na jedno volební období.

J. Vintr 19.1.2017 17:53

Re: Tehdy ty volby probíhaly při rozhodování,

Pro příklad nemusíte chodit do minulosti. V našem "demokratickém" volebním systému o tom, kdo bude zvolen rozhoduje v podstatě ten, kdo sestavuje kandidátku, bez ohledu na to jak pečlivě jsou spočítané hlasy voličů. Od té jednotné kandidátky NF se to ve výsledku tak moc neliší. Nebo jste si všimli nějaké změny politiky od roku 1990 (tedy kromě frází, pronášených politiky)?

L. Němec 19.1.2017 17:51

Tak rozhodl Manitou

Pan Ulč píše, že americké volby dopadly, jak dopadly. Totiž velký Manitou se již nemohl dívat na fakt, že zkrátka schází instituce Bílého otce ve Washingtonu. Představte si Vinnetoua, jak pádí rokovat o míru do pevnosti Niobara, a řekne : "Vinnetou, náčelník Apačů, věří ve spravedlivé rozhodnutí Černého otce z Washingtonu". A nebo : My, rudí mužové, spoléháme na moudrá slova Bílé matky ve Washingtonu." Velký Manitou řekl šlus, končíme s kejklema a vrátíme to zpátky.A proto to tak dopadlo. Howgh.

F. Houžňák 19.1.2017 17:28

Jak jste si nepochybně všiml, došlo mi to,

i když jsem silně podprůměrně inteligentní (ale zavazovat tkaničky u bot a u podlikaček si už umím!!). Možná byste si mohl taky všimnout, že americký volební systém je takový, jaký je, a vyhraje ten, kdo vyhraje podle něj, a ne podle nějakého dodatečného co by kdyby. Trump se ukázal jako inteligentní soutěžící, protože napřel své úsilí tam, kde to mělo smysl ("where it counts", umíte englicky?), a nevysiloval se tam, kde to smysl nemělo. Clintonka se ukázala coby méně inteligentní, tak si s ní podejte ruce a vyližte si navzájem rány a zapějte si píseň, co by bylo kdyby byly ty ryby tam, co nejsou. Že vy to s těma tkaničkama ještě zápasíte?

J. Vintr 19.1.2017 17:23

Re: Nic proti systému

Vzhledem k tomu, jaké masivní jednostranné masáži všech hlavních médií byli američtí voliči vystaveni, bylo Trumpovo vítězství opravdu drtivé.

V. Braun 19.1.2017 16:53

Re: 'Clinton "list big" ', jako že se naklonila nebo co?

Tak i je hned vedle o, průměrně inteligentnímu člověku, dojde, že se jedná o překlep.

Ano, rozdíl ve volitelích je dostatečný, ovšem zapomínáte dodat, že pro získání volitelů v jednotlivých státech platí většinový systém a v některých státech byl rozdíl v odevzdaných hlasech jen několik tisíc. Také zapomínáte dodat, že z pohledu rozdílu hlasů v popular vote je to prohra s největším plusovým rozdílem ve prospěch poraženého. Takže pokud Hilary lost big tak jek drtivě asi prohráli všichni poražení před ní?

I. Mertl 19.1.2017 15:07

Re: Bože, to je ale vůl ..........

Ano. Odedávna.

K. Drobková 19.1.2017 14:44

Bože, to je ale vůl ..........

Účelem FEMA je koordinovat odpověď na živelní pohromy nebo nehody většího rozsahu, které na území USA (popř. jeho teritorií) nastanou a jejichž velikost přesáhne možnosti místních autorit či daného státu si s nimi poradit. Guvernér postiženého státu pak vyhlásí stav pohotovosti a formálně požádá prezidenta, aby FEMA a federální vláda pomohla danou katastrofu zvládnout.

A. Alda 19.1.2017 14:31

Tehdy ty volby probíhaly při rozhodování,

kdo na tu jednotnou kandidátku bude zapsán.

Tím, že to bylo tajné před veřejností, a přitom veřejné v rámci "vnitřní strany", to byly boje velmi kruté (jen o ty vyšší posty, samozřejmě).

A. Alda 19.1.2017 14:28

Skvělé pane.

Moc jste mne pobavil, ač si nejsem zcela jist, zda dokážu vždy přesně fotbal a tenis rozlišit.

A. Alda 19.1.2017 14:26

Bohatí revolucionáři. ☺

Máme krásný epigram Karla Havlíčka:

Nechoď Vašku s pány na led,

mnohý příklad známe.

Pán upadne

a sedlák si za něj nohu zláme.

R. Morava 19.1.2017 12:55

Je to i otázka pro psychiatry

Když tak koukám na Kalifornii a NewYork po volbách, napadá mne hlavně "davová hysterie". Možná víc než Putin a jak píše pan Ulč podvody s řidičáky a imigranty ovlivňuje volby v USA davová psychóza podporovaná "nenávistnými" médii v jejich pre-true době (parafrázuji jejich slova).

Kalifornie či NewYork jsou dost přelidněné a oni z toho blbnou ani neví. Takže bych nechal volby jak jsou anebo nařídil přemístění těchto lidí do Michiganu, Montany, Wyomingu či Karolíny. Oni už by pochopili...

J. Tachovský 19.1.2017 11:21

Re: Amerika jako celek

Kalifornie by byla v pohode, tu tahne ekonomicky Silicon Valey a technologie. New York jakbysmet. Ten tahne zase obchod a prumysl.

J. Tachovský 19.1.2017 11:15

Re: gen.Emil Vestenický :

FEMA je agentura, ktera ma na starosti zivelne katastrofy. To legalni zvoleni noveho presidenta opravdu neni.

F. Houžňák 19.1.2017 10:17

'Clinton "list big" ', jako že se naklonila nebo co?

a ještě v takové křovácké angličtině. Pokud míníte "lost big", tak je to pravda, co se vám na tom nezdá, je vám 306 ku 232 málo?

J. Mrázek 19.1.2017 9:36

gen.Emil Vestenický :

I když je to sice na první pohled málo pravděpodobné, je stále možné rozhodnutí odcházejícího prezidenta aktivovat FEMA, což by znamenalo zvrácení všech nadějí vkládaných do osoby nového prezidenta USA. Věru, nejen pro širokou veřejnost bude zajímavé sledovat odhalování cesty, kterou se koncem ledna po inauguraci prezidenta Donalda J. Trumpa vydá světová velmocenská politika. Pokud nebude FEMA aktivovaná a inaugurace úspěšně proběhne, potom očekávám významný nárůst diplomatických aktivit, zjemnění tlaku mainstreamových médií, pokles teroristických činů, postupné stahování NATO ze scény světové politiky, posílení autority OSN, ústup od uplatňování hrozeb ve vztazích Číny, Ruska a USA se souběžným nárůstem pozitivní hospodářské spolupráce.

FEMA - speciální režim vyjimečného stavu

J. Anděl 19.1.2017 9:06

Re: Nic proti systému

Dá se to tak přece říct, byť ne většina jednotlivců. Ale to se říká po každých volbách. A je to pravda. Od toho jsou to volby.

Držet hubu a krok nemusí, některé projevy hysterie jsou ovšem povšimnutíhodné a možná dokonce na jedno mírně zdvižené obočí v lehkém údivu.

P. Švejnoch 19.1.2017 8:59

Re:

To není replika na můj příspěvek, myslím...

J. Schwarz 19.1.2017 8:28

Re:

Váš příspěvek nemá nic společného s matematikou, nanejvýš s psychologií - tedy pokud se domníváte že v Kalifornii a na Hawaii je dost republikánů, kteří ovšem zůstávají doma protože vědí, že demokratů je stejně víc a jejich volební účast tedy nemá smysl.

J. Schwarz 19.1.2017 8:24

Amerika jako celek

by vydělala na tom, kdyby se New York a Kalifornie osamostatnily. Pak by se vidělo jak opravdu úspěšní jsou všichni ti "kreativci" a "umělci", jestli by své státy dokázali uživit se všemi těmi nesmysly které protlačují.

V. Novák 19.1.2017 8:23

Až se bude tenis hrát podle pravidel fotbalu,

vyhraje ten, kdo se víckrát trefí do sítě... Ale těžko se to bude měnit těsně po zápase, aby vyhrál "ten správný".

Takže ať hvězdy prosadí změnu systému - a v příštích volbách se může hrát jinak. Ale ne zpětně.

V. Novák 19.1.2017 8:21

Re: Gore vs Bush, jr

Česko to zvládne. Okoruční metodou.

Že se v USA sčítá víc hlasů? No a? Taky mají vic občanů a tedy i víc kandidátů do volebních komisí. Kdyby neblbli se stroji, které jsou stejně spíše příčinou - viz zmíněná Florida 2000 - zmatků než pomocí se sčítáním, taky by to zvládli.

P. Švejnoch 19.1.2017 7:13

Re:

No, za to Vy jste nám to vysvětlil...

Já chápu princip volebního systému USA, i důvody proč byl od počátku nastaven takto. Komentář pana Ulče není s těmito důvody v žádném rozporu.

Vy tvrdíte, že kdyby byl systém nastaven jinak, byly by počty hlasů (asi) jiné. No, to je možné.

A jak z toho všeho vyplývá, že je pan Ulč hlupák (abych zestručnil Vaše vzletné až poetické vyjádření)?

V. Braun 19.1.2017 7:02

Nic proti systému

Nejsem proto současnému systému voleb USA prezidenta, ostatně jak píše pan Ulč, tvůrci měli důvody pro jeho nastavení tak jak je.

Co mi více vadí, je, když Trump říká, že Clinton "list big", když tam žádná drtivá porážka nebyla, a také když někteří zdejší diskutující nesmyslně prohlašují, že zvítězila většina a menšina tudíž má držet hubu a krok.

M. Zikmund 19.1.2017 6:18

výmluva na systém

Je to stejné, jako kdyby si tenista stěžoval na nespravedlivou porážku, protože prohrál 4:6,6:0,4:6. Vždyť byl přece lepší, vyhrál více gamů a míčků. Jenže, cíl hry byl známý už před zápasem - vyhraje ten, kdo získá dva sety. Vyhraje tudíž ten, kdo umí získat ty důležité míče.

Je to vše jen výmluva na systém, pláč z hořkosti. U nás je to stejné. Když byl zvolen Klaus parlamentem, všichni křičeli, že se musí parlament vyřadit a volit přímo (s nadějí, ža cinknutá média zajistí výhru tomu správnému). Po zvolení Zemana zase nadávali na přímou volbu, protože je společnost nevyspělá a je nutné prezidenta vybírat zodpovědnými. Nic nového.

K. Pavlik 19.1.2017 3:17

Boze muj Ulc nema matematicke vzdelani. Takze pokud by rozhodovalo mnozstvi hlasu tak by napriklad v Kalifornii a Hawaii sli republikani k volbam, dnes to nema naprosto smysl. Pak by asi pocet hlasu vypadal jinak.

Jak rika Evin sef - s vedomostmi je to jako s chripkou, kazdy je tomu vystaven ale nekteri se nenakazi.

T. Pansky 19.1.2017 2:16

Re: Gore vs Bush, jr

Priteli, nerikate pravdu. Scitani hlasu neni nahoda. Faktem je, ze se scita nekolik set milionu hlasu v nekolika dnech. Ze se nestanou chyby? Ale stanou, zadny system neni neprustrelny. Ucelovi kritici soucasne ustavy nechteji priznat, ze pozadovanou zmenou s durazem na prezidentske volby zalozene na vetsinovem scitani hlasu by rozlozily soucasny system. Amerika jako takova zalozena na urcite roznovaze levice a pravice by se zmenila behem tri volebnich obdobi na socialisticky moloch.