22.4.2019 | Velikonoční pondělí



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


EVROPA: Italské referendum, banky a euro



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 34, poslední: 2.1.2017 7:45, přehled diskusí

pan Robejšek:
Autor: J. Bruner Datum: 30.12.2016 19:47

je pro realisty totéž co p.Schwarzenberg pro TOP 09. Ovšem daleko podstatnější je jiná věc a to, že nastáva boj oligarchů o zrno.P.Babiš se moc rozmáchl, chce všechnu smetanu pro sebe a tak musí vzniknout konkurenční projekt proti AMNO.To by tak hrálo, aby měl.p.Babiš vše pod kontrolou. Než na to přijde volič, bude ANO, rozuměj p,.Babiš, vyhrávat a dělat si politiku pro sebe. Proto nastupuje další hráč, PENTA, která nechce jít do střetu s ANO přímo a hledá beranidlo. To našla ve známé tváři, kterou je p.Robejšek. Ten však není protipolem nebo konkurentem p.Babišovi a proto této straně Realistů asi pšenka moc nepokvete. Nerad bych se mýlil, ale nerozhodnutí již mají vybráno a ti budou v příštích volbách hrát prim.

Elitář jako vyšitý:
Autor: P. Rudolf Datum: 30.12.2016 16:22

křičí "chyťte elitáře". Trapnost nad trapnost, stejně tak, jako když se nám to snaží vnutit další podobní elitáři Klaus či Zeman. O tom elitním šaškovi Trumpovi už ani nemluvě.

Podle sebe, soudím tebe.. ?:
Autor: J. Kanioková Datum: 30.12.2016 18:56

Re: Elitář jako vyšitý:
Autor: J. Schwarz Datum: 30.12.2016 18:56

Sám jste elitářský šašek. V čem nemá pan Robejšek recht? Snad v tom, že EU dokáže směle hodit za hlavu snad všechny svoje smlouvy a dohody, pokud se smluvená pravidla zrovna nehodí některé ze "zakládajících či klíčových zemí EU"?

Elity versus lid?:
Autor: J. Plíva Datum: 30.12.2016 10:39

Robejškova myšlenka, že referendum je obecně lepší než rozhodnutí elity u moci, stojí za podrobnější rozbor. Ono to souvisí i s tím bankovním morálním hazardem. Když někdo udělá špatné rozhodnutí, měl by za to platit. "Za blbost se platí."

Banky a podniky, které neobstojí v konkurenci by měly padnout dle hesla "Padni komu padni". Se všemi důsledky.

Když udělá špatné rozhodnutí státní úředník, měl by také padnout a platit.Jenže ono se to zaplétá, když ta rozhodnutí se týkají příliš velkých věcí, příliš mnoha lidí.Selský rozum tedy radí: Nikdo by neměl mít příliš velkou moc rozhodovat o příliš velkých věcech. Protože když se rozhodne špatně, následky jsou příliš velké. Příliš velké! Bylo tedy správné, že Italové nedovolili Renzimu zvětšit moc.

Jenže co když lid v referendu také rozhoduje o nějakých příliš velkých věcech. Ono je v podstatě jedno, kdo o velkých věcech rozhoduje.Lid nebo experti - jde o to, že se jedná o příliš velké věci.Selský rozum tedy radí: Nesmí existovat žádné velké věci k rozhodování! ....Je to možné? Nu, libertiáni říkají, že ano. Vládě se odeberou všechny velké věci k rozhodování a ponechají se na nekontrolovatelném hemžení ve společnosti - myšleno spolu s Hayekem asi tak, že co se vyvrbí spontánně, je vždy lepší než rozhodnutí nějakého úředníka.

Re: Elity versus lid?:
Autor: V. Vaclavik Datum: 30.12.2016 15:34

"Ono je v podstate jedno, kdo o velkých vecech rozhoduje.Lid nebo experti - jde o to, že se jedná o príliš velké veci."

NE! Jde o to, ze jedni rozhoduji o majetku jinych, na velikosti nezalezi, pokud kazdy rozhoduje o svem majetku a pak na velikosti nezalezi. Kazdy ma prirozene jen takovy majetek, na jaky ma schopnost o nem rozhodovat.

"velké veci k rozhodování [se] ponechají ... na nekontrolovatelném hemžení ve spolecnosti "

To co nazyvate "nekontrolovatelné hemžení ve spolecnosti" je ve skutecnosti jednani jednotlivych lidi, kdy kazdy dle sveho rozumu rozhoduje o svem, coz pro kazdeho radoby socialistickeho diktatora je nesnesitelny pocit chaosu a ma nutkani ve ridit.

Namisto Hayeka a jeho spontanniho radu, nebo anarchistickych libertarianu, bych radil precist si Randovou (aynrand.cz).

Re: Elity versus lid?:
Autor: J. Plíva Datum: 30.12.2016 16:52

Ano, máte pravdu. Když někdo rozhoduje a jeho rozhodnutí má vliv jen na jeho majetek, tak na velikosti nezáleží. Když udělá špatné rozhodnutí, zaplatí si to sám.

Proč se tím zabýváte. Musíte k podstatě, Robejšku. :
Autor: K. Janyška Datum: 30.12.2016 9:53

K podstatě. Tedy, že evropský spontánní řád je napaden zločinnými socialisty, mezi které počítám i vás, nové Realisty... Dzp.

Re: Proč se tím zabýváte. Musíte k podstatě, Robejšku. :
Autor: P. Han Datum: 30.12.2016 9:56

Kurňa, že byste šel radit Robejškovi, jako dřív Klausovi? Nebojte se a jděte do toho! Spousta děkovných dopisů!

Re: Proč se tím zabýváte. Musíte k podstatě, Robejšku. :
Autor: K. Janyška Datum: 30.12.2016 11:24

Nepůjdu, zásadně s ním nesouhlasím. S VK jsem zásadně souhlasil... Dzp.

Re: Proč se tím zabýváte. Musíte k podstatě, Robejšku. :
Autor: V. Pavelka 263 Datum: 30.12.2016 22:59

Spláchnuté lejno , též podléhá spontánnímu řádu , nebo je to doména zemské tíže p.Janyška._?

Elitáři proti elitám .........:
Autor: K. Drobková Datum: 30.12.2016 8:07

Jedni elitáři nasazují psí hlavu jiným elitám. Počkejte si na volby Robejšku. Třeba se taky mezi ty elity, kterým nemůžete přijít na jméno jednou dostanete ..........

Re: Elitáři proti elitám .........:
Autor: P. Lenc Datum: 30.12.2016 9:01

Ještě není a už je?Dejte tomu čas...

Re: Elitáři proti elitám .........:
Autor: M. Vondráček Datum: 30.12.2016 10:52

To víte , to je tzv. "drobková logika".

Re: Elitáři proti elitám .........:
Autor: P. Hlosta Datum: 30.12.2016 9:11

Není elita, jako elita. Správně by měla být elita výběr toho nejlepšího. Co je pro občana to nejlepší, se poznává s časem. Rozhodně to nebude to diktované občanům.

Oligarchičtí "realisté".:
Autor: K. Novák 396 Datum: 30.12.2016 6:42

"Na rozdíl od rozhodnutí učiněných většinou obyvatelstva však mají rozhodnutí oligarchie zabudovanou tendenci být pravděpodobněji chybná. To je způsobeno především jejím sklonem upřednostňovat vlastní zájmy." Pan Robejšek má v tomto pravdu, ale právě takovou oligarchickou stranu zakládá. Zatím si toho není vědom, pozná to po volbách, kdy bude v té "své" straně odsunut na vedlejší kolej.

Re: Oligarchičtí "realisté".:
Autor: P. Götze Datum: 30.12.2016 7:53

U takovych komentaru mne vzdy napada otazka, jak si takovi lide jako vy predstavuji zalozeni strany? Aby to jakoze bylo koseeer. Protoze bez penez to nejde. A uprimne, ja opravdu nevidim rozdil, zda za stranou je treba Tvrdik a jeho pristup k cinskym milionum, nebo souklromnik s vydelanymi miliony. Jaky je v tom rozdil? Ze jako socani a jejich patolizalstvi cisnkeho zadku je nejak tak mensi zlo, nez vase hypoteticka predstava? Ale jdete. Vse je relativni.

Re: Oligarchičtí "realisté".:
Autor: J. Schwarz Datum: 30.12.2016 11:11

Navíc socani se dostali k penězům vlastně podvodem "restitucí" Lidového domu který byl ve vlastnictví právnické osoby. Ti samí socani, co tak vehementně bojovali proti restitucím a restituce právnických osob znemožnili úplně, ti samí socani, co se v případě restitučních sporů odvolávají jménem státu až do aleluja třeba až k ÚS. Ti samí socani, co lotrovi s konexemi, který pro ně Lidový dům v"vybojoval" nedali jeho podíl. A ti samí socani, co se vůči ostatním podivným privatizátorům rozhodně vymezovali, ale o sobě samých snad věřili že na krádeže mají "nezadatelné právo". A to šlo o úplně jiné lidi než původní prvorepublikoví sociální demokraté. Parta darebáků prostě ukradla značku a s ní i majetek.

Re: Oligarchičtí "realisté".:
Autor: K. Novák 396 Datum: 30.12.2016 15:29

Stranu zakládá ten, kdo na to dal peníze a strana pak bude hájit jeho zájmy. Představa, že pan Robejšek dostal peníze jen pro jeho krásné oči, je dětinská. Realisté budou TOP09 v bledě modrém.

Re: Oligarchičtí "realisté".:
Autor: I. Schlägel Datum: 30.12.2016 15:49

A proč ne třeba ČSSD v bledě oranžové? Aha, socdem nehájí zájmy korporací ale zájmy prostého člověka. Málem bych zapomněl.

Re: Oligarchičtí "realisté".:
Autor: K. Novák 396 Datum: 30.12.2016 16:27

Když chcete, nazývejte Realisty ČSSD v bledě oranžovém. ČSSD je jistě strana podobná jako jiné, ale TOP09 se přece jen poněkud vymyká. Zvýšila DPH, vykradla státní pokladnu prostřednictvím katolické církve, snížila reálné mzdy a i absolutní důchody, přivedla stát do zbytečné recese. To přece jen o ČSSD říct nelze.

Re: Oligarchičtí "realisté".:
Autor: I. Schlägel Datum: 2.1.2017 7:45

Ano, Bylo by zajímavé sledovat, jak by se v době recese po r. 2008 chovala ČSSD, pokud by byla u moci a vládla třeba s marťany.

Re: Oligarchičtí "realisté".:
Autor: J. Ráž Datum: 30.12.2016 16:10

nikdo nedá peníze na vznik strany,která nebude hájit jeho zájmy. Žádná strana nemůže vzniknout bez pořádného balíku do základů. To doufám nido nepopírá. Tak proč se dohadovat, co je a co není správné na tom, že někdo dal miliony na založení strany. A nechte Robejškovi čas, jak si povede. Osobně jemu šanci nedávám, neb je stejně akademický politik,jako je např. Fiala. A takoví šanci na vítězství nemají. Takže buď někdo nechá Robejška, aby Realisty rozjel a pak převezme moc a povede tuto stranu do voleb tvrdě a nekompromisně, jako svého času Klaus a teď dělá Babiš nebo to bude stejný hokus pokus, jako byla svého času Unie svobody, či další neúspěšné pokusy o fungování pravicově liberální strany v našem českém politickém rybníčku.

Robejšek netušící nic o bídě politických uskupení.:
Autor: P. Maleček Datum: 30.12.2016 6:40

Tak prý moudrý italský lid odmítl ústavní reformy tamních politických elit, což je pro Robejška dalším důkazem jeho teorie o lidu moudřejším svých elit.

No italský lid vůbec nemudroval o ústavních reformách, ten je nas..ný na socialistickou vládu, řešící víc blaho islámských nájezdníků než problémy obyčejných Italů. A tak té vládě nakopal, jedno proč bylo referendum vyhlášeno.

Onen Robejškův problém s hloupými národními elitami je spíš o tom, že stávající systémy fungování politických uskupení (jedno zda stran, hnutí či unií), nejen v Itálii, chytré, schopné a rovné lidi nahoru nepustí, naopak v čelech politických uskupení koncentrují po majetku a moci hladová, sociálně lhavá hovada.

A tohle by měl Robejšek řešit (ostatně sám na to brzy narazí se svými Realisty) a ne mudrovat jak to, že lid je údajně chytřejší svých prý elit, vygenerovaných politickými uskupeními.

Vzhledem k tomu jak fungují stávající politická uskupení to jinak být nemůže - však naše politika je toho ukázkovým příkladem.

Re: Robejšek netušící nic o bídě politických uskupení.:
Autor: R. Morava Datum: 30.12.2016 9:52

Máte víceméně pravdu, ale tak trochu i když jinými slovy píšete to co pan Robejšek.

Bankrot, ten očistný proces kapitalismu,:
Autor: J. Chaloupka Datum: 30.12.2016 9:53

zrušila bruselská socialistická elita. Takže jednoho dne zbankrotuje celá Evropa včetně náš a to tedy bude fičák.

O italských bankách máte jistě dobré informace...:
Autor: B. Novacek Datum: 30.12.2016 1:38

že pane Robejšku? Už jsem se vás tu jednou ptal, bohužel bez odezvy, tak znovu: jak šlape vámi založená pobočka Římského klubu v Německu? Jste té neomarxistické bandy globalistů stále "spoluzakládajícím" členem??

Modří už vědí, a kdo neví ať se laskavě obrátí sem:

http://1url.cz/dtBGS

nebo sem:

http://1url.cz/2tBG0

Re: O italských bankách máte jistě dobré informace...:
Autor: K. Pavlik Datum: 30.12.2016 2:41

Pan Robejsek ma dobre informace o italskych bankach. Proc do toho tahate nejaky klub? To tam patri asi stejne jako starost o hospodu v Prostredni Zapadle Lhote.

Re: O italských bankách máte jistě dobré informace...:
Autor: V. Karda Datum: 30.12.2016 8:30

Pane Nováček přečetl jsem si oba vaše odkazy ale na jméno Robejšek jsem tam nenarazil. Takže mohu konstatovat že jste blbeček který pouze pomlouvá někoho koho vůbec nezná.

Re: O italských bankách máte jistě dobré informace...:
Autor: M. Prokop Datum: 30.12.2016 9:34

Jak vidím NWOO, tak značně zpozorním.