20.8.2018 | Svátek má Bernard



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


FEJETON: Vánoční dárek



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 10, poslední: 22.12.2016 18:48, přehled diskusí

A taky az vy pochopite,:
Autor: P. Majer Datum: 22.12.2016 18:48

ze kW je jednotka vykonu a ne energie. Tou je kWh (kilowathodina). Soucasne Li-ion baterie maji >0.2 kWh/kg.

K čistotě vzduchu:
Autor: I. Hil Datum: 22.12.2016 17:07

Já nevím, že si všichni eko myslí, že elektřina vzniká ze vzduch a snad i s voňavkami...

Mozna se skladovani el. energie:
Autor: V. Vaclavik Datum: 22.12.2016 15:47

ukaze v budoucnu jako slepa vyvojova vetev. Vzdyt i vyrobni podniky prechazi na dodani dilu na posledni chvili, aby se neskladovalo, v pripade el. energie to pak bude bezdratove napojeni mobilnich zarizeni na jeji zdroj a to jak pocitacu, tak automobilu. Anebo se spis pujde dopredu mirnym vyvojem zlepsovani, asi jako motory automobilu se vyvijely od dob jejich vzniku do dneska, a nejspis budoucnost je v hybridnich automobilech a mozna uplne eliminovani automobilu z osobni prepravy uvnitr mest.

Až v jednom kilogramu akumulátoru:
Autor: I. Novák 763 Datum: 22.12.2016 14:46

bude zhruba 10 kW energie, až při její spotřebě bude jeho váha postupně mizet, až stejnou energii opět načerpám za tři sekundy, potom se má cenu o elektrické revoluci automobilech vůbec bavit.

Určitě zajímavý krok do budoucna, :
Autor: J. Lepka Datum: 22.12.2016 12:17

ale bude výroba také zatížena poplatky za povinnou recyklaci ?

Navíc já zatím nevidím jako hlavní problém budoucnosti elektromobilitu, jako spíš spotřebu elektřiny pro klimatizaci, jak topení, tak chlazení. To, kdyby se podařilo vyřešit, máme k dispozici dost zdrojů i přenosových cest.

Technický pokrok :
Autor: K. Janyška Datum: 22.12.2016 10:41

nezastavíš, je výrazem zkvalitňování lidské mysli v důsledku účinků z obchodu... Dzp.

NAPŘED TO MUSÍ "SCHVÁLIT" "PETROLEJÁŘI" :-(:
Autor: V. Kolman Datum: 22.12.2016 10:32

Již staří Římané..... no Římané ještě ne, ale už pan František Křižík, pan Ferdinand Porsche a ještě před nimi pan Janetzky stavěli elektromobily.

O elektromobilech se mluví a píše už od mého mládí (viz EMA1) a několik se jich už i prohánělo po silnicích - k velké nelibosti "petrolejářů". Držím všechny palce co mám, aby se už konečně (po dlouhých desetiletích) objevil NA TRHU!!! elektromobil s rozumným dojezdem na jedno nabití a také za ROZUMNOU CENU!!!

Re: NAPŘED TO MUSÍ "SCHVÁLIT" "PETROLEJÁŘI" :-(:
Autor: F. Kodera Datum: 22.12.2016 10:54

Pak už zbývá dořešit jen maličkost - kde a z čeho se při větším rozšíření elektromobilů vyrobí dostatek proudu.

Re: NAPŘED TO MUSÍ "SCHVÁLIT" "PETROLEJÁŘI" :-(:
Autor: J. Lepka Datum: 22.12.2016 12:11

A hlavně přenést. Vědečtí fantastisté skloňují ve všech pádech supravodivost, až bude vymyšlena pro normální teploty.

Naštěstí i to mají zelení v Německu vymyšleno / jak již před lety hlásal jeden jejich guru, původním povoláním tělocvikář/, stačí "inteligentní síť"! Pravda při bližším pohledu mají elektro vzdělání na úrovní té české pipky, co se na TV chtěla dívat při svíčkách.

Re: NAPŘED TO MUSÍ "SCHVÁLIT" "PETROLEJÁŘI" :-(:
Autor: V. Kolman Datum: 22.12.2016 17:16

To není pane Lepko zas tak nereálné. Již někdy před 50ti lety používali v zemi, kde "zítra již znamená včera" (nebo to bylo naopak?) termogenerátory "krmené" teplem z lampy na petrolej. Pro odborníky: jedna sekce 60V pro anodové napětí - druhá, 1,5V pro žhavení elektronek. Tranzistory teprve začínaly. Dnešní plně "křemíkalizovaný" TV, plný IO by ten termogenerátor jistě také stačil napájet.