26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SVĚT: Úvahy a prognózy k novému roku 2017

Děje se lecos v tomto bláznivém čase, ale zpochybnit demokracii se zatím ještě nikdo neodvážil. Nasadit jí uzdičku, aby klusala přikázaným směrem, to už ano, toho je současný svět – přesněji západní svět – plný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 21.12.2016 23:06

Ehm

"Třicet evropských republiček, no dobře, i královstvíček, každé se svou legrační, podvyživenou armádičkou, jaký to milý základ jakékoli roztahovačné mocnosti, a nemuselo by to být zrovna Rusko."

No, třicet podvyživených armádiček dohromady armádu nedá, leda tak taky podvyživenou ... a mimoto je pošetilé dublovat struktury NATO a bylo by blbé přímo pyramidálně dát těm neschopným pitrysům z brusele moc nad nějakou armádou byť podvyživenou, vůbec nad nějakou ozbrojenou složkou. Koneckonců na co by jim byla - bránit hranice Evropy před muslimskou invazí se přece nesmí (a taky se to neděje, Maďaři byli jen za prostý plot bruselskými cvoky kaceřováni), porušovalo by to lidská práva invazorů ...

J. Cervenka 21.12.2016 18:44

Cechy

ve clanku a dal v komentarich ani slovo o Cechach a jejich 15,000 az 20, muslimu.

J. Hrbek 21.12.2016 12:25

Pěkná úvaha

Pěkná úvaha... děkuji.

A. Alda 21.12.2016 11:25

Žádná reforma nebude v náš prospěch.

EU musíme rychle opustit.

P. Kmoníček 21.12.2016 15:08

Re: Žádná reforma nebude v náš prospěch.

A co potom,Aldo?

M. Prokop 21.12.2016 16:17

Re: Žádná reforma nebude v náš prospěch.

Potom udělat pořádek i doma.

J. Kanioková 21.12.2016 17:15

:)))))))))

M. Prokop 21.12.2016 10:49

Problém je,

je-li EU (a bylo li R-U) reformovatelné.

" Dnes, po stu letech, už dosti zjevně vidíme, že říše Rakouská se neměla bourat, ale reformovat.Totéž platí o EU. "

Soudruzi v Bruseli usilovně a úmyslně nastavili poměry tak, aby byli co nejvíce vzdáleni nějakému hlasu voličů. Těžko se pak divit těm, kdo se chtějí soustředit na poměry ve snáze zasažitelném vlastním státě, bez poručníkování soudruhů z Brusele. Mimo to, měnit poměry v celé EU by vyžadovalo celoevropskou stranu či jiné uskupení s tímto programem. Veškeré pokusy o něco takového, dokonce obojího zaměření, pro reformu či uvolnění EU i jiné pro další utužení integrace prostě krachly na nezájmu. To jsme zase u toho pojmu "politický národ", v němž prostě takové věci fungují. Nejsou-li v rámci EU, není ani politický národ, který by je vygeneroval.

A. Alda 21.12.2016 11:27

Jakákoli reforma R-U by byla v náš neprospěch.

Neexistovala varianta reformy Rakousko-Uherska, na které by Češi vydělali. Slováci možná - ale je to málo pravděpodobné. Češi by jen prodělali. I na federalisaci, zamýšlené Ferdinandem, by Češi těžce prodělali.

J. Jurax 21.12.2016 23:08

Re: Jakákoli reforma R-U by byla v náš neprospěch.

Souhlas. Ale tím nostalgiky neumlčíte ...

J. Jurax 21.12.2016 23:07

Re: Problém je,

Souhlas.

P. Jansky 21.12.2016 9:49

pane fraborte vy cloveka vlacite

az ho uvlacite

K. Janyška 21.12.2016 9:36

Nic takového ve skutečnosti neexistuje. Je jen kontinuální

proces civilizace jednotlivců obchodem s jeho dobrými projevy. To, že mají tendenci lidé lidi dělit na skupiny je jejich pitomý a nepoučený zlozvyk... Dzp.

Z. Koutecký 21.12.2016 9:17

Představa reformy EU

je asi tak stejně pošetilá jako představa o reformě KSČ v roce 1968.

F. Navrátil 21.12.2016 8:48

EU nedají, raději ji zbourají

Rakousko-Uhersko se rozpadlo na malé státečky, protože nenašlo sílu k reformaci. Stejně to dopadne s Evropskou unií, která by sice mohla být uvolněna na hospodářské společenství nezávislých států, ale její vedení a Německo to nepřipustí a bude ji udržovat tak dlouho, dokud se chatrná stavba EU v plamemech nezřítí.

S. Stoklásek 21.12.2016 9:12

Re: EU nedají, raději ji zbourají

Presny postreh. Nejsou schopni zmenit uvazovani ani v konfrontaci s nejtvrdsimi realnymi fakty. Radeji prekrouti skutecnosti pomoci politicke korektnosti a relativizovani. Kazdy majitel vyrobni firmy by ji privedl rychle na buben. Tam se ciny pomeruji okamzite s praxi. Pro zvanily z fakulat socialnich studii to ale zatim neplati.

V. Kraus 21.12.2016 9:45

Re: EU nedají, raději ji zbourají

Přesně tak! Rakousko-Uhersko se dostalo do závislosti na vilémovském Německu a rozpoutáním 1.světové už veškeré šance na jeho zreformováním zanikly. Dokumentuje to i postoj Tomáše G. Masaryka. Ten byl do té doby loajálním občanem R-U a svého času i poslancem říšského sněmu ve Vídni. Po rozpoutání 1.světové války ale na R-U rezignoval a začal naplno a odvážně usilovat o vznik samostatného československého státu.

J. Jurax 21.12.2016 23:09

Re: EU nedají, raději ji zbourají

Souhlas

P. Lenc 21.12.2016 8:04

Problém pane Frýborte

je,že ta EU věrchuška je tak dobře zakopaná ve své pozici, že než padne, tak je schopná svou politikou Evropu zničit.A občané si tuto skutečnost začínají uvědomovat.A to je ten důvod volání po vystoupení z EU.Je to v podstatě projev zoufalství.Jinak článek za1.

D. Polanský 21.12.2016 7:17

Prognóza 2017

Přibude imigrantů v Evropě. Další miliony se přesunou k hranicím.

Snad i největší naivka chápe, že nelze reálně a dlouhodobě udržet představu fungování světa, v němž v jakýchsi zlatých klecích žijí občané bohatších států a kolem těchto klecí trpělivě vyčkávají stovky miliony chudých na příležitost, jak se dostat do některé z těchto zlatých klecí.

Prvním krokem k vyřešení této situace musí být upevnění křesťanské civilizace. Již dnes je sebevražedným luxusem hraní si Západu na nepřítele pravoslavného Ruska. Rusku to tak trochu i vyhovuje, jelikož ruský člověk rád trpí a docela mu vyhovuje pocit ubližovaného. Nemluvě o tom, že každý z nás ví, že obrovská zeměpisná rozloha Ruska Západ láká již pěkně dlouho. Vysvětlovat proč, je zcela zbytečné. Levné bušení do prsou a nadávání na rusáky nám dnes vůbec nepomůže, protože dalece nebezpečnější nepřítel je dnes zcela jinde. Naopak je potřeba hledat cesty, jak Rusko plně zaintegrovat do společenství křesťanských států.

M. Drašner 21.12.2016 9:17

Re: Prognóza 2017

Zapomínáte soudruhu, že Rusko je jediná koloniální říše, která se v 60. letech nerozpadla a přes mizivý počet většinového národa dodnes ovládá cca 1/8 souše. Ač sama vybízela k rozpadu koloniálních impérií jiných. Jinak si nemyslím, že Sibiř ohrožuje Západ - spíš je zajímavá pro Čínu.

J. Jurax 21.12.2016 23:11

Re: Prognóza 2017

No, rozpadla se v devadesátých ...

M. Prokop 21.12.2016 10:51

Rusko plně zaintegrovat do společenství křesťanských států.

A chtějí se Rusáci zaintegrovat, nebo chtějí ty "křesťanské" státy ovládnout?

I. Hil 21.12.2016 20:56

Re: Rusko plně zaintegrovat do společenství křesťanských

Stalinovy teze o celosvětovém komunismu už v Rusku nikoho nezajímají.

P. Harabaska 21.12.2016 14:05

Re: Prognóza 2017

Ano. Budoucnost naší části Evropy závisí na tom, kdy a zda odpovědní politici vezmou na vědomí, že hranice mezi "dobrem" a "zlem" nevede ze severu na jih - tedy mezi Západem a Ruskem - ale ze západu na východ - tedy mezi Západem vyznávajícím naši životní filozofii a islámským světem.

M. Prokop 21.12.2016 16:19

Re: Prognóza 2017

Co když ta hranice není jen jedna?

I. Hil 21.12.2016 20:53

Re: Prognóza 2017

Konečně mezi těmi bláboly o vyhlazení všech muslimů, laserová děla na Schengenském valu apod. trochu rozumný názor. Ještě budeme rádi za nezbruselizované Rusko.

J. Jurax 21.12.2016 23:18

Re: Prognóza 2017

No, na Schengenském valu ta děla dost chybí, být by tam měla; nemusela by být laserová, obyčejná by stačila.

Stát který není schopen a ochoten bránit a ubránit své hranice je odsouzen k zániku. EU snad ještě schopna bránit své hranice je, ale ochotna k tomu zjevně není. Tedy její neschopné a zblblé vedení.

Wir schaffen das - to ano, pokud se tím zvládnutím ovšem myslí zničení Evropy a její islamizace během jedné dvou generací.

J. Jurax 21.12.2016 23:25

Re: Prognóza 2017

Nesouhlas.

Vždy v dějinách byly rozvinuté státy občas obklíčeny barbary. Někdy přežily, někdy se neubránily a následovala doba temna, dokud se barbaři na troskách civilizace nezkultivovali. A když ne, v lesích či džunglích nalézají archeologové zříceniny zapomenutých chrámů, kolem nichž se hemží divoši.

Ovšem obrana proti barbarům postavená na tom, že barbary pozveme dál a budeme je na své náklady živit a šatit se zdá být tak zrůdně blbá, že je vskutku hodna bruselské věrchušky, multikulti cvoků a pomatených sluníčkářů.

J. Fridrich 21.12.2016 6:28

Ano, ode zdi ke zdi.. Dříve, po staletí, byly menšiny

Ano, ode zdi ke zdi.. Dříve, po staletí, byly menšiny utiskovány - a to ( pokud ovšem nebyly agresívní a nebezpečné pro tehdejší společnost ) nebylo jistě v pořádku. Nyní upadl západní svět ( pod taktovkou levičáckých-multi-kulti šílených experimentátorů ) do opačného extrému - menšiny jakéhokoliv typu jsou nekriticky UPŘEDNOSTŇOVÁNY.. To je patrné i v justici - zločinec je chráněn více než poškozený. Toto není v pořádku a musí se změnit k vyváženému stavu. Je zajímavé - a je to REÁLNÁ SKUTEČNOST, že s některými etniky přicházejícími na Západ ( myšlena Evropa, Amerika, Austrálie - tedy křest'anská, Euro-Atlantická část světa ) - nebyl, není a patrně ani nebude problém.. Víme, že sem patří Židé, Vietnamci, Číňané, Indové.. Víme také, že s některými etniky byly, jsou a jistě i budou problémy - a to velké - hlavně s arabskými a africkými islamisty různých národů, s Cigány-Romy a pod.. Západní svět si musí uvědomit, že tyto zcela jiné civilizační okruhy je třeba nechat ODDĚLENÉ, můžeme se respektovat, ale NEMÍSIT. A na tom přece není nic špatného.