26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

POLICIE: Právní stát na kolenou

Policejní prezidium připravilo v utajení, a mimo jakoukoliv odbornou diskuzi a veřejnou kontrolu, zásadní reorganizaci kriminální služby. Fakt sám o sobě výjimečný a podivný. Už jenom proto, že v ústavním pořádku České republiky nelze vnímat kriminální policii jinak, než jenom jako součást „orgánů činných v trestním řízení“, kde konání policie je v každém kroku pod kontrolou státního zastupitelství a v předepsaných úkonech pod rozhodovací pravomocí soudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 22.6.2016 21:27

Re: Tak to tedy žasnu,

Proč by neměl mít právo odsuzovat kroky pana Tuhého? To je součást jeho zodpovědnosti.

Bureš zajisté je stbák a xindl, ale to nečiní z pana Tuhého a Chovance anděly.

J. Peřina 22.6.2016 20:43

Tak to tedy žasnu,

autor si tady plete koše z baněmi.Od kdy má veřejnost právo zasahovat prezidentu české policie do jeho práv?Pan Tuhý má ze své funkce právo reorganizovat policii jak se mu zamane a nese take za to plnou odpovednost,tedy spolu s ministrem vnitra.Pan Urban tuto kauzu nepochopil,nebo tomu nerozumi.Zadny politik nema take pravo kroky pana Tuheho odsuzovat,jak to cini STBBures a jeho poskoci.

J. Hanke 22.6.2016 20:17

naozaj to vyzerá

jakoby se diágo Urban bál, že za svá šmíza se Šťávou přijde nějaký ten postih.

No a tak mlží, jak je jeho zvykem.

P.S.: Pokud chce někdo konkrétní data, nechť si je laskavě vyhledá sám. Stačí zkusit Gůůůgl.......

J. Václavíková 22.6.2016 19:39

Z debaty na Idnesu, ...: : J. Novotný

Jsem veterán policie z Olomouce. Když si čtu na tomto fóru některé vaše komentáře, tak se divím, jak jste do věci někteří hluboce zasvěceni. Uvědomte si, že pokud PP figuroval ve spisech a to buď ve VIDKUNu či ve spisech ohledně úniků informací z ÚOKFK(akce Gáborík), nikdo z vás si nedokáže představit to množství spisového materiálu, odposlechů a digitálních dat. Nedokážete si představit to množství práce, které se musí vykonat, aby se věci dotáhly k návrhu na podání obžaloby směrem ke státním zástupcům. Kritizujete, že pokud se Tuhý podílel na trestné činnosti, proč to neřešili dříve. To přece nešlo, šetření ve věci nebylo ukončeno, policisté neměly ještě vše zadokumentováno a vyhodnoceno a najednou někdo ze dne na den rozhodl (aniž to dotčený útvar věděl), že dojde k reorganizaci a prakticky k rozprášení ÚOOZ a tím k přerušení kontinuity prověřování v trestních věcech. A co teď. Už nemá smysl čekat na řádné ukončení prověřování dané kauzy, jelikož se to už nedá stihnout v té lhůtě do 1.8., to není žádné kauza např. loupežného přepadení, kde jsou svědci, poškození, pachatel, stopy, příp. se provedenou nějaké znalecké posudky a kauza je v horizontu dvou měsíců vyřešena. To, že se rozhodli jmenovat konkrétní osobu, která je podezřelá z úniku informací je skutečně zoufalý čin hraničící s porušením zákona, ale tady jiné cesty není, jelikož zánik útvaru se blíží a spoléhat se na průběh řádného trestního řízení nelze pro krátkost času. A že se rozhodli předstoupit před bezpečnostní výbor PSP je jediný možný způsob, jak celou věc vysvětlit. A teď pozice GIBS. Tady zřejmě dojde k neřešitelné situaci, jelikož trestní oznámení PP jsou povinni prověřit a s tím souvisí získání informací z těch konkrétních kauz. Za ředitelování Bílka skutečně příslušníci GIBS nekonali to, co měli a nedivím se, že v současné době ÚOOZ této instituci nevěří. Já sám si myslím, že GIBS pod plk. Murínem se již poučil z chyb, které GIBS v minulosti napáchal, ale to všichni zjistíme až postupem doby.

J. Václavíková 22.6.2016 19:36

Re: Nelze než souhlasit

Svatá boží prostoto! ,,kdyby GIPS v této situaci nechal protiteroristickým komandem pozatýkat...."

Prozradím Vám sladké tajemství. Policie může pozatýkat, až dostane zatykač, vystavený soudcem poté, co jsou mu předloženy dosti přesvědčivé důkazy. A celé to dokazování a zatýkání dozoruje státní zástupce.

Š. Hašek 22.6.2016 12:18

Re: Nelze než souhlasit

1

Š. Hašek 22.6.2016 12:16

Re: Je zábavné,

Dobrá připomínka.

Jen snad - Václav Havel nerotuje v hrobě, s jeho nesourodým filosoficko-politickým galimatyášem v hlavě (když už mluvíme o mrtvém, omlouvám se) by dnes jen "mrkal na drát" a asi by už vůbec nevěděl ke komu se přidat.

Ale vlastně ano, přidal by se ke svým "starým dobrým" antihusákovským komunistům, dnes již moderním eurohodnotářům, kde jest všechen levoanarchismus přejmenován! A samozřejmě merkel/obamismus by byl jeho hlavním zdrojem k čerpání ehmmouder..

Š. Hašek 22.6.2016 12:07

Re: Naprosto s Vámi nesouhlasím.

Přesné.

Stačí připomenout, jak si právní stát představuje třeba takový Matěj Stropnický nebo soudružka Šabatová. Oba jsou Urbanovi "druzi ve zbrani". A skládačka je doplněna. Dějí se věci.

P. Vaníček 22.6.2016 12:06

Tady už každý,kdo si umí utřít zadek ví,

co by jak a proč mělo být,kdo je dobrý,kdo zlý a jedině jeho názor je ten jediný správný a nikdy jinak na věčné časy.Jděte už vy rozsévači dobra pod Havlovou fanglí do brusele.

A. Alda 22.6.2016 11:52

Naprosto s Vámi nesouhlasím.

Vy užíváte pojem "právní stát" naprosto nesprávně a zcela demagogicky. Až absurdně.

P. Remeš 22.6.2016 11:21

Re: Nelze než souhlasit

Myslím si, že apely na "soudnost" jsou mimo podstatu věci. Tady jde o vymezení a respektování kompetencí. Reorganizace policie je ZCELA v kompetenci policejního prezidenta, to na jednu stranu. A na stranu druhou? Vyšetřování ostatních policistů je v kompetenci GIPSu (a nikoliv ÚOOZ), právě tak jako vyšetřování korupce je v kompetenci protikorupčních jednotek (a nikoliv ÚOOZ) ... jakmile jedna složka začne pod sebeušlechtilejšími hesly vstupovat do kompetencí, do kterých jí nic není, NUTNĚ vznikne válka policajtů. Konec konců ... kdyby GIPS v této situaci nechal protiteroristickým komandem pozatýkat Šlachtu a všechny detektivu ÚOOZ s odůvodněním, že zde jde o podezření z "brutálního" zneužívání moci, těžko by proti tomu šlo něco namítat.

P. Remeš 22.6.2016 11:13

Výbor pro obecné blaho

Osobně si také myslím, že smyslem reformy bylo (mimo jiné) i odstranit Šlachtu a přistřihnout křídla Ištvánovi. Ale mám za to, že důvody byly zcela ospravedlnitelné - olomoucký prokurátorský aparát se zcela utrhl ze řetězu a jeho řádění (ohýbání zákonnosti a zneužívání moci) začalo velice připomínat jistého pana Robespierra z událostí před dvěma sty lety a jeho obludný Výbor pro obecné blaho. Stejně jako jejich dávní jakobínští předchůdci začali i "olomoučáci" trpět mesiášským komplexem, v němž spatřovali sami sebe jako jediné Spravedlivé a v jehož jméně se rozhodli kydat Augiášův chlév, který spatřovali všude kolem sebe ... vyjma sebe.

Jako pro záchranu Francouzské republiky a prvního rozkračování demokracie na evropském kontinentě bylo třeba odstranit Robespierra, pro záchranu české polistopadové demokracie (abychom se nestali prokurátorskou tyranií) bylo myslím třeba odstranit Šlachtu. Byť ruku na srdce, Robespierre dopadl podstatně hůře ... ;o))

L. Kubeš 22.6.2016 11:13

Je zábavné,

jak Pravda a Láska jde na ruku Babišovi, kterému už chybí k absolutní moci ve státě (ministerstvo financí, rozdělování evropských dotací, média, dostatek finančních zdrojů) už jenom ochočená a na vedení policie nezávislá část policie a státních zástupců, to vše pod vzletným heslem boje proti korupci. Václav Havel se musí obracet v hrobě, kam až to skupina, která se zaštiťuje jeho jménem, dopracovala.

P. Lenc 22.6.2016 10:53

Re: Langer vesele reformoval,

On nám protektor Babiš nalinkuje, co to je demokracie.Nakonec, má zářný vzor, i Hitler mluvil o parlamentu a parlamentní demokracii jako o žvanírně, kterou je třeba rozehnat.A potom už nebude třeba nějakých slučování a změn, Babišovi prokurátoři a jejich Výbory veřejného blaha na všechno dohlédnou.A chátra tomu, jak padají hlavy, bude radostně tleskat.Jako tolikrát v dějinách.

Š. Hašek 22.6.2016 10:48

Re: No jistě, bývalý disident přece musí

Přesně, pane Kopečku.

Disidenti typu Urban vždy potřebují nějaké "revoluční" Šlachty, kteří budou mlátit hlava nehlava. Bez zákona, s podporou televize, novin - a za tři roky nic! Když nezvládli zavést nepolitickou politiku aspoň tedy nějaké prokurátory, kteří nebudou ctít prokurátorská/zákonná pravidla. Prostě revoluční spravedlnost. Děkuji nechci.

Ten pán přednáší studentům o nové bruselEvropě.

M. Prokop 22.6.2016 10:44

Re: zajímavé :-)

Jako teorie pěkné. Praxe je ovšem jiná.

M. Prokop 22.6.2016 10:42

Re: Nelze než souhlasit

Parlament do toho fakt nemá co kecat přímo. Může akorát tak vyjádřit nedůvěru vládě.

M. Prokop 22.6.2016 10:41

Re: Langer vesele reformoval,

Pak se ovšem jedná o vývoj k lepšímu.

A povyk byl kolem Grosse (tam to bylo extra křiklavé, ty spešl teamy na jeho podporu) i Langera.

Š. Hašek 22.6.2016 10:36

Re: Langer vesele reformoval,

Přesně.

M. Valenta 22.6.2016 10:20

Re: svatá prostoto

Pane Novotný, nejlepší léčbou pro lidi typu pana Mývala je, ponechat je i se svými žvásty pěkně o samotě.

M. Valenta 22.6.2016 10:17

Souhlas

Jen jsem zvědav jak Zeman to své vratké číslo na dvou židlích ustojí.

J. Novotny 22.6.2016 9:57

Re: svatá prostoto

Kolik vám platí Bison & Rose za ty žvásty, mohli si vybrat alespoň někoho s mozkem v hlavě.

D. Polanský 22.6.2016 9:37

Langer vesele reformoval,

měl vše po palcem a nikomu to nevadilo. Gross také měl vše pod kontrolou. Veřejná kontrola byla pokaždé nula. Najednou vadí to, co nevadilo v minulosti. Možná autor měl udělat rekapitulaci reforem policie. Což není až tak jednoduché, jelikož některé proběhly bez informování veřejnosti. V podstatě to ani veřejnost nezajímalo. Najednou taková dramatičnost!?

M. Mýval 22.6.2016 9:35

svatá prostoto

Pražská kavárna je již dávno, od doby kdy se podařil Babišovi projekt zelený senátor Šláfnberk, dobře placenou divizí Agrofertu. Podobně Šlachta je součástí vnější ochrany Babiše s úkolem likvidovat politiky i policisty, kteří vadí Agrofertu. Podobně je zajímavý zásah Bradáčové proti Rathovi v době, kdy dostalo Čapí hnízdo od kraje pokutu za podvody s dotacemi, později sníženou na cenu jedné cesty Babiše k bratislavskému soudu o jeho lustraci ...

J. Novotny 22.6.2016 9:02

Naučte se číst D. Mente

"Podobné zničující zásahy za premiéra Paroubka, či ministrů vnitra Langera a Peciny."

J. Novotny 22.6.2016 9:00

Re: zajímavé :-)

Co to melete? Ten článek není o Babišovcích. Problém policie není Babiš vs Chovanec. Ale politici, kteří pouští žilou, vs my.

UOOZ klidně sejme i Babiše, pokud dostane dost materiálu.

P. Rudolf 22.6.2016 8:44

Nelze než souhlasit

Nikdo trochu znalý si snad nemůže myslet, že by jakákoliv kvalitní reorganizace čehokoliv mohla fungovat bez toho, aniž by se k ní mohli vyjádřit i ti, kterých se má týkat (pokud nejde o jejich likvidaci).

Nikdo rozumný nebude předpokládat, že je v politice možné udělat zásadní změny v mocensky tak důležité instituci, jakou policie jistě je, aniž by toto prošlo bez vyjednávání s koaličními partnery.

Nikdo soudný se nemůže divit, že státní zastupitelství projevuje zájem o to, aby kvalita (jistě odborně viděno) orgánů činných v trestním řízení byla co nejvyšší a osvědčené týmy nebyly jakkoliv devastovány.

A hlavně, nikdo zastávající parlamentní demokracii nezůstane klidným, když se dozví, že při takto závažné změně bude obejít Parlament, nejvyšší orgán státní moci a reprezentant názorů občanů. Upřesňuji - ne jen koaliční strany, nýbrž i opozice.

K. Frauknecht 22.6.2016 8:23

Re: zajímavé :-)

:-)))

I. Schlägel 22.6.2016 8:15

To, co píšete,

má hlavu a patu. Nejhorší na celé reorganizaci je ten upachtěný spěch, tutlání, vše doprovázené vzletnými frázemi a proklamacemi. Nikdy mne nepřestane bavit přesvědčení některých našich spoluobčanů, že právě naši politici mají maximální zájem na tom, aby policie efektivně dokázala stíhat naše politiky. K popukání.

M. Vondráček 22.6.2016 8:11

zajímavé :-)

jak pražská kavárna fandí Babišovcům . Hezky to pan Urban popsal, hned je jasné , kdo je padouch a kdo hrdina :-)